Furian Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Witam na następny sezon planuję kupić amortyzator przedni ponieważ stary ma już z 10 lat mało się w tym orientuję, dlatego chciałbym prosić o wasze dobre rady. Przeznaczenie amora: 30-40% asfalt reszta to drogi leśne, kamieniste tereny, wypady w góry. Amortyzator pod v-brake a poprzedni amor to był sr suntour sprężynowy. Rower to merida matts sport 500. Budżet: 300-400zł
michalekD Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 · Ukryte przez Piksel, 28 Sierpnia 2013 - Brak powodu Ukryte przez Piksel, 28 Sierpnia 2013 - Brak powodu mam uzywanego RS Dart 3 sprążynowy z piwotami do V-łek jak chcesz tpo zapraszam. za 250pln mogę go sprzedać, rura sterowa przycięta na długość ok 20cm. jeżdzony jeden sezon ok. 700km koszt wysyłki wg cennika pp .
Gość voytec Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Za 400pln nie kupisz nic innego jak sprężynę. Polecam Suntour XCR LO (albo LOD). Za nowy powinieneś zapłaciś ~350pln. Używki wychodzą nieco taniej ale IMHO nie wiadomo co się właściwie kupuje (przynajmniej w wypadku aukcji internetowych).
Furian Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 A na amor z tłumieniem olejowym ile bym musiał wydać i jaki ?
Narodowiec1920 Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Chyba przesada z tą spreżyną, ja np. mam suntour XCM o wartości 250-270zł olejowo-spreżynowy
zyziu29 Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Ostatnio na allegro pojawiło się kilka amorków Spinner Aeris. http://allegro.pl/nowy-lekki-spinner-aeris-300-100mm-1756g-xc-mtb-i3479996827.html http://allegro.pl/spinner-aeris-300-26-quot-czarny-1759g-wyprzedaz-i3486393191.html Są to modele z 2007 r. Nówki, leżaki magazynowe, powietrzne z blokadą i tłumieniem. Więc może się skusisz na Aerisa.
Sagitt77 Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Kupisz jeszcze Spinnery SW7, także powietrzne i z piwotami, za mniej niż 400 zł więc jest z czego wybierać.
Gość voytec Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 A na amor z tłumieniem olejowym ile bym musiał wydać i jaki ? XCR jest właśnie z tłumieniem olejowym. Nowe XCM'y chyba też. Wygląda to tak że w jednej goleni masz sprężynę a w drugiej olej Kupisz jeszcze Spinnery SW7, także powietrzne i z piwotami, za mniej niż 400 zł więc jest z czego wybierać. Kupi ale SW7 ma 80mm skoku i wkładając taki amor zmieni geometrię roweru (między innymi obniży suport) co niekoniecznie może później wyjść na dobre.
Sagitt77 Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 A jaki amortyzator ma teraz autor tematu? Ile ma skoku? Voytec nie wiesz tego i nie wiesz czy zaburzy goemetrię. Nawet jeśli miał 100 mm to 80mm nie robi dużej różnicy. Podczas jazdy i pracy amora ta różnica praktycznie znika.
rzezniol Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Kupi ale SW7 ma 80mm skoku i wkładając taki amor zmieni geometrię roweru (między innymi obniży suport) co niekoniecznie może później wyjść na dobre. Merida co ma 10 lat jak najbardziej mogła mieć mniej niz 100 mm skoku ... Gdzieś kiedyś rzuciła mi się na oczy informacja że stare Spinner Aeris miały feler w tłumiku który uniemożliwiał wykorzystanie pełnego skoku amorka. XCM (dziadostwo przy SW7) mają tłumik olejowy ale tylko w wersji z hydrauliczną blokadą skoku. Moja żona ma SW7 w swojej Tormencie Lady wyraźnie lepiej pracuje niż XCM w rowerze siostry ... śmiem twierdzić że RS XC30 z TK, który jest co najmniej o klasę lepszy od XCM w rowerze matki tez mu nie dorównuje. Wadą SW7 jest tłumik bez regulacji tłumienia ... Do 400 zł z piwotami ... nie ma szału, ale budżet pozwala już mieć amortyzator powietrzny i do tego bym zmierzał Jak twoje wypady w góry to mniej niż 5 - 10% przebiegów i trzymasz się raczej dostępnych szlaków dla rowerów, to moim zdaniem powinieneś celować w produkty Spinnera na powietrzu. Z zastrzeżeniem co do problemów z tłumikiem w Spinner Aeris ... http://forums.mtbr.com/weight-weenies/x-post-spinner-aeris-travel-issues-still-problem-534016.html Pozdrawiam
Gość voytec Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Voytec nie wiesz tego i nie wiesz czy zaburzy goemetrię. Nawet jeśli miał 100 mm to 80mm nie robi dużej różnicy. Podczas jazdy i pracy amora ta różnica praktycznie znika.Wiem bo zmieniałem już nie jeden amortyzator. Czasem trzeba było wymienić na inny bo 80mm pod ramę dla 100mm zmienił kinetykę roweru diametralnie. 10mm skoku to jakiś 1 stopień a zmiana o 2* kąta główki i podsiołówki nie każdemu może nie spasować. Oczywiście nie wiem jaki amor ma Autor postu ale wiem że jeśli kupi taki z innym skokiem niż obecny to będzie już nie ten rower. Oczywiście różnica zniknie ale po czasie kiedy się już przyzwyczai. Dobrze jeśli nie będzie to podczas dojazdu do pracy.
Furian Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Napisano 28 Sierpnia 2013 Dzięki wszystkim już mam jakiś obrys na temat wyboru amora, ale jeszcze dalej chcę szukać. Właśnie na amorku była tylko naklejka sr suntour i nic więcej... Tam gdzie serwisuje rower będą wiedzieć pewnie, ale to jak się dodzwonie do nich.. oraz zapomniałem dodać, że polecali mi firme RST i zależy mi też na blokadzie skoku http://allegro.pl/amortyzator-rst-omega-rl-26-2012-czarny-wysgratis-i3486580816.html hmm?
zyziu29 Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Nie opłaca się, 450 zł za Omegę to zupełnie za dużo.
rzezniol Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Uwierz mi nie chcesz amortyzatora sprężynowego ... W amorkach z tłumikiem olejowym blokada skoku to raczej standard. Jedyne co to mogą sie różnic sposobem blokady ... na goleni lub manetka. Jest jeszcze Spinner Eagle ... na papierze wychodzi "lepiej" od SW7 (grubsze golenie, i skok 100 mm) ale nic więcej o im nie wiem http://allegro.pl/spinner-eagle-air-26-bialy1858g-wyprzedaz-i3483843023.html Pozdro
Gość voytec Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Nie opłaca się, 450 zł za Omegę to zupełnie za dużo. Omega z manetką blokady skok kosztuje 499zł na velo.pl. IMHO mnie to rozwala bo wersja z blokadą na goleni jest o Władysława tańszy. A na centrumrowerowe.pl Omegę TNL można kupić za 251,10zł.
Sagitt77 Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 ... która będzie pracować o niebo gorzej od każdego amora powietrznego....
Gość voytec Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Zależy co komu pasuje. Jeden będzie narzekał że mu amor na zimnie twardnieje bo sprężynowy a drugi że mi mięknie bo powietrzny. Powietrze ma tylko to do siebie że możesz je dopasować maksymalnie pod siebie ale większych zalet nie widzę. Tym bardziej niektóre chodzą bardziej wołowato od mojego RS'a.
Furian Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Napisano 28 Sierpnia 2013 Super. Więc wybór się zawęża i chyba będę celował w powietrzny amor. A Pan z serwisu odpisał mi, że amor "chyba" ma 70mm. Więc tu leży pytanie, czy jak kupię 100mm to będę odczuwał jakiś dyskomfort? W sensie, czy to będzie dobry wybór... Jeśli będzie tak że to kwestia przyzwyczajenia to OK. Aha i rama ma 20 cali a ja mam 184cm wzrostu i ważę 80kg jeśli to pomoże w doborze. na razie celuję w spinner eagle. https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/981620_154249524757043_1892594678_o.jpg
Gość voytec Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Na zdjęciu widać coś więcej jak 70mm. Mógłbyś zrobić takie bardziej amortyzatora? A jeśli ma coś koło 70mm to może być Suntour serii M3000, który ma dokładnie 63mm.
rzezniol Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Jeden będzie narzekał że mu amor na zimnie twardnieje bo sprężynowy a drugi że mi mięknie bo powietrzny Tylko jak ta sprężyna będzie twarda i skończy jej się zakres regulacji to w powietrznym machniesz 2 x pompką i jest jak było ... I tu istotna uwaga dla autora ... jak chcesz mieć możliwość bawienia się ustawianiem amortyzatora powietrznego to warto mieć własną pompkę lub dobrego kolegę który ją ma, jest dyspozycyjny i mieszka niedaleko . 30 mm różnicy to już nie jest mało ... jednak istotnym parametrem jest wysokość amortyzatora i skok nie jest do końca wykładnikiem ewentualnych zmian geometrii. Tak więc miarka w rękę i mierzysz jaką wysokość ma amorek od osi koła do miejsca podparcia w ramie potem szybki telefon do sprzedawcy aby zmierzył ci ten parametr na sprzęcie który chcesz kupić. Pozdrawiam
Furian Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Napisano 28 Sierpnia 2013 A więc tak amor ma 47cm (jeśli dobrze zmierzyłem xD) goleń ma 10cm ( nie wiem czy to coś da)a na amorze są wyryte numerki nie wiem co to oznacza.. T0301105 i poniżej zdjęcie dokładniejsze. http://zapodaj.net/8940e45a2c615.jpg.html
Mod Team michuuu Napisano 28 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 28 Sierpnia 2013 Poszukaj raidona ze starszych roczników(nowego) do 400,- się zmieścisz. Mała operacja ze zmianą skoku na 80mm w warunkach domowych. Tak więc miarka w rękę i mierzysz jaką wysokość ma amorek od osi koła do miejsca podparcia w ramie potem szybki telefon do sprzedawcy aby zmierzył ci ten parametr na sprzęcie który chcesz kupić. I to jest kolejny istotny parametr.
rzezniol Napisano 28 Sierpnia 2013 Napisano 28 Sierpnia 2013 Jak dotrę do "stajni z rumakami" to ściągnę ten wymiar z SW7. Pozdro
Furian Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Napisano 28 Sierpnia 2013 Kuszą mnie suntour epicon lub raidon, ale nie zmieszczę się w budżecie a nowych ze starszych roczników nie umiem znaleźć ;( Czy poza sezonem amory są tańsze niż w sezonie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.