dominik0987 Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Witam, Nie dawno złożyłem rower, zrobiłem nim prawie 1000 km (trochę błoto, teren, sporo szosy- tak wyszło) i zacząłem się zastanawiać nad naoliwianiem, smarowaniem itp. ale jestem w tym temacie zielony. Jakich preparatów potrzebuje? (takich podstawowych) na pewno smaru do amora słyszałem sporo dobrego o brunoxie, napęd, co polecacie? jakie smary,oleje itp. a i co jeszcze powinno się znaleźć z takich preparatów w moim garażu aby rowerek mi mógł służyć jak najdłużej?
witkacy7 Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Do amortyzatora co jakis czas używaj brunoxa. Co do napędu - łańcuch wyczysc całkowicie (najlepiej shake z benzyną ekstrakcyjną w butelce kilka razy), później nasmaruj smarem (osobiście używam Rohloffa). Kasetę i zebatki na korbie wyczysc woda z płynem do mycia naczyń, tylko pamiętaj - nie smaruj ich. Pozdrawiam
ugupu Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 nasmaruj smarem Czepiam się oczywiście ale nauczono mnie, że smaruje się smarem stałym np LT 43 a olejem się oliwi. Łańcuch więc oliwimy nie smarujemy ponieważ używamy oleju nie smaru..
dominik0987 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 Czyli do amora i łańcucha, czy coś jeszcze? czytałem też o smarach/olejach do piast poprawiających ich pracę i wydłużających żywotność, stosuje ktoś coś takiego?
michalMtBXcT Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Czyli do amora i łańcucha, czy coś jeszcze? czytałem też o smarach/olejach do piast poprawiających ich pracę i wydłużających żywotność, stosuje ktoś coś takiego? Nie słyszałem nigdy nic o jakichś specjalnych smarach .Ja osobiście do smarowania piast używam zwykłego smaru ŁT-43 .Jeżeli masz też stery ta łożyskach kulkowych to też je przesmaruj .Nigdy na łańcuch nie dawaj smaru ,odradzam raz tak zrobiłem i żałuje.
zoomek Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Są specjalne smary do piast rowerowych np. produkowane przez Shimano. http://www.ceneo.pl/12249327 Ich podstawową wadą jest cena. Na potrzeby zwykłego cyklisty ŁT-43 spokojnie wystarcza (1 kg kosztuje ok. 16 złotych i wystarcza na kilkadziesiąt lat).
BajkowiecxD Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 kasetę, korbę nie zdejmujac wyczyść pedzelkiem zamoczonym z benzynie czy na przykład ropie Rób to delikatnie a całość roweru wokół napedu okryj dokładnie jakimiś szmatkami
dominik0987 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 Ok, a jak często tzn. co ile km czyścić łańcuch? korbę? kasetę?
Kolzwer Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Czyszczenie łańcucha zależy od terenu w jakim się poruszamy. Na szosie w moim trekingu czyszczę i oliwię co około 150 - 250km, po takim dystansie zwykle wyczuwam trochę większy opór przy pedałowaniu, a niekiedy napęd zaczyna trochę "piszczeć". W terenie (piach / błoto) wystarcza już nie raz kilkanaście kilometrów, żeby nadawał się do czyszczenia. Czyszczenie korby i kasety najlepiej przeprowadzić razem z czyszczeniem łańcucha - wolny od brudu napęd posłuży dłużej.
zoomek Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Nie dawno złożyłem rower, zrobiłem nim prawie 1000 km (trochę błoto, teren, sporo szosy- tak wyszło) i zacząłem się zastanawiać nad naoliwianiem, smarowaniem itp. Tak się tylko zastanawiam, jakim cudem koledze udało się złożyć rower bez podstawowej wiedzy o smarach/olejach? Na sucho?
dominik0987 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 składał mi serwis jak wybierałem osprzęt a czy można wyczyścić łańcuch bez ściągania go?
Kolzwer Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 a czy można wyczyścić łańcuch bez ściągania go?Można, pędzelkiem namoczonym w benzynie ekstrakcyjnej, jednak jest przy tym więcej roboty i nie wyczyści się tak dokładnie. Najlepiej zdjąć łańcuch i wstrząsać w naczyniu wypełnionym ową benzyną.Są też specjalne preparaty w sprayu do czyszczenia łańcucha, osobiście nie stosuję, więc nie wypowiem się na ich temat.
Luk33 Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Przy oliwieniu łańcucha najważniejsze jest to by oliwka była w pojemniku, który zapewnia precyzyjne aplikowanie kropelki na sworzenie. Łańcuch tylko tam powinien być ''mokry'', reszta sucha. Ja np,używam strzykawki i igły. Najlepiej nasmarować na noc,a rano koniecznie przetrzeć szmatą z nadmiaru oliwki. Wiele osób poleruje swoje łańcuchy w benzynie, potem wali full oliwki gdzie popadnie i łańcuch po powrocie z wycieczki wygląda jak przed czyszczeniem.
premier2 Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 [konserwacja] czyszczenie łańcucha - sposoby [smarowanie] Zalety i wady olejów do łańcucha [konserwacja] Konserwacja nowego roweru [konserwacja] jakie preparaty zakupic? ["Remont" Roweru] Rozebranie, wyczyszczenie, nasmarowanie. Jak ? i jeszcze wiele, wiele innych...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.