dominik0987 Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Witam, Nie dawno złożyłem rower, zrobiłem nim prawie 1000 km (trochę błoto, teren, sporo szosy- tak wyszło) i zacząłem się zastanawiać nad naoliwianiem, smarowaniem itp. ale jestem w tym temacie zielony. Jakich preparatów potrzebuje? (takich podstawowych) na pewno smaru do amora słyszałem sporo dobrego o brunoxie, napęd, co polecacie? jakie smary,oleje itp. a i co jeszcze powinno się znaleźć z takich preparatów w moim garażu aby rowerek mi mógł służyć jak najdłużej?
witkacy7 Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Do amortyzatora co jakis czas używaj brunoxa. Co do napędu - łańcuch wyczysc całkowicie (najlepiej shake z benzyną ekstrakcyjną w butelce kilka razy), później nasmaruj smarem (osobiście używam Rohloffa). Kasetę i zebatki na korbie wyczysc woda z płynem do mycia naczyń, tylko pamiętaj - nie smaruj ich. Pozdrawiam
ugupu Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 nasmaruj smarem Czepiam się oczywiście ale nauczono mnie, że smaruje się smarem stałym np LT 43 a olejem się oliwi. Łańcuch więc oliwimy nie smarujemy ponieważ używamy oleju nie smaru..
dominik0987 Napisano 27 Sierpnia 2013 Autor Napisano 27 Sierpnia 2013 Czyli do amora i łańcucha, czy coś jeszcze? czytałem też o smarach/olejach do piast poprawiających ich pracę i wydłużających żywotność, stosuje ktoś coś takiego?
michalMtBXcT Napisano 27 Sierpnia 2013 Napisano 27 Sierpnia 2013 Czyli do amora i łańcucha, czy coś jeszcze? czytałem też o smarach/olejach do piast poprawiających ich pracę i wydłużających żywotność, stosuje ktoś coś takiego? Nie słyszałem nigdy nic o jakichś specjalnych smarach .Ja osobiście do smarowania piast używam zwykłego smaru ŁT-43 .Jeżeli masz też stery ta łożyskach kulkowych to też je przesmaruj .Nigdy na łańcuch nie dawaj smaru ,odradzam raz tak zrobiłem i żałuje.