Skocz do zawartości

[tuning] zalewanie olejem amora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

a w amorku ZOOM A100 też coś to pomoże, a nie zaszkodzi?

Jest meeega twardy, a to trochę odbija sie na nadgarstkach po dłuższej jeździe w miejskim ruchu :/

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Yoo... wlałem do mojego xcm'a dzisiaj oleju 5w do przekładni samochodowych chyba i przy mojej wadze 71 kg jak dla mnie jest bombowa róznica. 30 min testu po leśnych ścieżkach po kamieniach korzeniach itp. i mogę powiedzieć, że się  opłacało :) Tylko mi się trochę lewa goleń poci :D

Napisano

Panowie a czy zalewał ktoś Spinnera Reasona olejem ?. Pytam bo konstrukcja prosta w sensie, prawa goleń kartridż olejowy(zamknięty), lewa goleń komora powietrzna. Więc gdzie go ten i czy wogóle da się ?

 

Wysłane Tapatalkiem

 

 

Napisano

Jak masz tłumik w postaci kartridża to nie ryzykowałbym zalewania olejem tej goleni...

Osobiście miałem przypadek że po zalaniu amorka z kartridżem jakimś cudownym sposobem olej z goleni po osi tłumika dostał się do środka i tłumik zaczął ograniczać skok amortyzatora.

 

Pozdro

 

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Zalewałem XCT, znaczna poprawa pracy, o ile o takowej w ogóle można mówić...
Tak czy tak - jeśli tanim kosztem chce ktoś sobie polepszy pracę prostego amortyzatora, to polecam.

Pamiętajcie o uszczelnieniu dolnych śrub.

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Dziś z wielką radością zalałem mojego XCM-a V3

Zalałem go od dołu, zdjąwszy uprzednio śruby, owinąłem je taśmą teflonową , zabezpieczyłem dodatkową gumowymi uszczelkami i odmierzyłem 100 ml. na goleń.

Trochę potrzymałem do góry kołami ,potem już normalnie na ziemi pouginałem.

Żadnego wyciekania ani górą ani dołem i teraz pytanie do Was czy tyle wystarczy aby praca była zadawalająca?

Nie chcę przedobrzyć i potem wycierać z obręczy kół olej :icon_confused:

W drodze do domu jadąc częściowo asfaltem, częściowo polną drogą było tak średnio, ale liczę się z tym że to sprzęt dla "szaraków".

Może jeszcze dolać ze 100 ml ?

 

Napisano

Ja wlalem do siebie 40ml na golen i przy zjezdzaniu z kraweznika dobijal do konca. Wyjales elastomer? ( Takie gumowe cos w sprezynie, prawa golen bodajze

 

Wysłane z mojego MOVE przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

100 ml na goleń to zdecydowanie za dużo ... 

Tyle to ja leje do starego SID`a z otwartą kąpielą do goleni z tłumikiem !

 

20 - 40 ml na na goleń to taka norma ... mój stary XCM tylko nieznacznie poprawił pracę ...

Zdecydowanie odradzam wlewanie oleju do XCM`a z hydrauliczną blokadą skoku - wersja HLO

 

Pozdro

Napisano

Elastometr w takim razie wyciągne przy następnej konserwacji, nie chce się teraz siłować z korkiem bo go całkiem zjechałem przy poprzednich próbach dlatego lałem dołem.

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

witam

właśnie jestem w temacie amortyzatoró i chciałym rónież zalać swojego XCM-a V3 - czy ktoś już z was zalewał tego typu amortyzator? chciałym to zrobić w taki sposób aby się to nie wylało... a więc, czy muszę jakoś od dołu o zabezpieczyć po wlanie by nie wylało się?

  • 5 tygodni później...
Napisano

Ja w swoim rowerze firmy Mongoose, mam amortyzator przedni Spinner Grind. Mogę go zalać? Mam 185 cm zwrostu i 90 kg. Odkręciłem z góry zatyczkę i widzę, że jest pusty.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Zależy jaka to wersja, jeśli najtańsza czyli sprężyna + elastometr to możesz zalać. Jeśli jest jednostronny to dałbym 30ml tylko o goleni ze sprężyną, w drugiej tylko wyczyściłbym uszczelki i nałożył jakiś smar stały - może być nawe wazelina techniczna. Na pewno nie poleca się zalewać jeśli jest w środku tłumik olejowy, zresztą poczytaj poprzednie strony tam jest wszystko..

  • 3 miesiące temu...
  • 7 miesięcy temu...
Napisano

Witam,

 

W temacie nie znalazłem...

 

Czy warto zalać olejem Suntour NEX-P 700C? Czy w ogóle się da?

 

Wiem, że to złom ale po pierwsze chce żeby był czulszy, a po drugie miększy.

 

Ktoś coś próbował z tym modelem robić?

Napisano

gdybyś chciał żeby był miększy to musisz sprężynę na miekką wymienić. Zalewanie olejem to tylko szybko ci wykończy ten amorek a nie pomoże!!

Napisano

 

 

Co ci to pomoże zalanie dolnych lagów NEX-ie??
 

Smarowanie - będzie płynniej chodził - a więc będzie czulszy.

 

Na jakiej podstawie uważasz, że to zniszczy amortyzator?

Potrzebuję trochę więcej niż jedna linijka ;)

Napisano

Po pierwsze brak uszczelnienia od dolnych śrub mocujących lagi

Po drugie - ten amorek to nie jest MTB/Trial/Enduro żeby ci olej cały czas rozpryskiwal się w środku po zalaniu na rury goleniowe co wogóle ci nie da żadnych efektów w pracy

Po trzecie to brak uszczelnienia przy uszczelkach przeciwkurzowych

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...