dzikusek Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Już powoli nadchodzą modele Kross'a na 2014 rok. Sam jeżdżę na Cannondale'u, ale ta propozycja wydaje się całkiem sensowna Rama Carbon SL z wewnętrznym prowadzeniem linek wideł RockShox 30 Gold Solo Air, taper, remote lock koła Shimano (piasty RM 475, obręcze WTB i19) korba Deore M615, 38/26 przerzutki Deore M611 / SLX M670 SGS kaseta HG 50, łańcuch HG 54 heble Elixir 3 na tarczy 160mm suport press fit BB 71 Wszystkie wsporniki i kierownica Kross, ciekawe kto dla nich to robi na przyszły rok. Całość wyceniona na 6499 pln. Chyba dobra propozycja. Głęboko się zastanawiam... Geometria podobna do Spec'ów... Co o tym myślicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejv47 Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Ciekawy rowerek, fajna geometria. Moim zdaniem waga jak na oryginalny osprzęt też całkiem przyzwoita, aczkolwiek mogłoby być lepiej Cena na + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Rama jest bardzo fajna, ma wszystkie bajery jakich teraz można szukać, jeśli tylnia ośka jest sztywna. Beznadziejne koła. Dają relatywnie drogą i wiotką obrecz, moim zdaniem za waska jak do 650b. Do tego najtańsze, bardzo kiepskie piasty, które beda na śmietnik po jednym sezonie maratonów. Sto razy wolał bym coś na tańszych obreczach, bo to łatwo rozwalić i dobiera sie z znacznej mierze pod wagę bikera, ale z fajnymi (w miare mozliwości) piastami. Tylnia zmieniarka SLX, to tez juz lekkie nieporozumienie. W B9 jest XT i to za 500zł mniej. SLX jest pierdliwa w regulacji , marna trwałość i precyzja. Reszta jest bardzo przyjemna , i jak się wyjeździ to i owo, mozna podmienić na coś lekkiego. Geometria, i tutaj pojawiaja sie moje najwieksze obawy. Jak znam Krossa to "rozmiarówka" zacznie się od 17", a to jest kompletna paranoja, moim zdaniem powinna sie zaczynać minimum od 15" i kończyć na góra 19", bo wiadomo że jak ktoś ma 195cm zrostu to i tak weźmie 29er na ramie 21" a nie bedzie sie gimnastykował z 650b. Tu się nasuwa podstawowe pytanie jakie powinni sobie zadać Panowie i Panie z Krossa. Utrzymują 3 serie do XC A,B,R a nie różnicują rozmiarówki. Teoretycznie rowery dla wszystkich, a w praktyce dla nikogo klo ma mniej jak 170cm wrzostu. Level A, w moim odczuciu, powinien się zaczynać nawet na rozmiarze 13" dla osob ok 150cm wzrostu, które chetnie zostaną przy 26" i kończyć na 17-stce góra. Level R 15"/17/19", czyli target najwiekszego wynku, Panie i Panowie od 160 do 185, i seria B 17"/19"/ 21" czy nawet 23" dla koszykarzy 200cm + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejv47 Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Ja posiadam ramę 21" przy 190cm wzrostu i muszę przyznać, że dobrze mi się jeździ na tej ramie. Na szczęście, wcześniej miałem okazję jeździć także na 19", która była dla mnie mała i pomogło mi to także między innymi w wyborze odpowiedniej dla siebie ramy. Level A, w moim odczuciu, powinien się zaczynać nawet na rozmiarze 13" dla osob ok 150cm wzrostu, które chetnie zostaną przy 26" i kończyć na 17-stce góra. Nie obraź się, ale cieszę się, że nie jest tak jak mówisz. Nie byłbym teraz szczęśliwym posiadaczem A6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 26 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2013 Oficjalnie, jeszcze nie można zostać posiadaczem Levela R, a dwa sezony temu nawet seria B była bardzo skromna i droga, wiec takiego dylematu KROSS nie miał. 650b świetnie zdefiniował canyon jako "małego ninera" i jest dostepny tylko w rozmiarze XS . Jeśli Kross nie zacznie robić mniejszych rowerów , szczególnie 650b, ale i 26", to bedzie miał bardzo duży problem ze sprzedaniem w przyszłym roku rowerów XC MTB z kołami innymi jak 29". Oczywiście znajdzie się grupa ludzi, którym wciśnie się za dużą ramę, albo rower na za małych kołach, ale to chyba nie o to chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek940 Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 mam pytanie jest gdzieś dostępny już cennik krossa na 2014 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mansua Napisano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2013 Na swojej stronie Facebookowej, podają ceny niektorych modeli na przyszłysezon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikusek Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 Rama jest bardzo fajna, ma wszystkie bajery jakich teraz można szukać, jeśli tylnia ośka jest sztywna. Beznadziejne koła. Dają relatywnie drogą i wiotką obrecz, moim zdaniem za waska jak do 650b. Do tego najtańsze, bardzo kiepskie piasty, które beda na śmietnik po jednym sezonie maratonów. Sto razy wolał bym coś na tańszych obreczach, bo to łatwo rozwalić i dobiera sie z znacznej mierze pod wagę bikera, ale z fajnymi (w miare mozliwości) piastami. Tylnia zmieniarka SLX, to tez juz lekkie nieporozumienie. W B9 jest XT i to za 500zł mniej. SLX jest pierdliwa w regulacji , marna trwałość i precyzja. Reszta jest bardzo przyjemna , i jak się wyjeździ to i owo, mozna podmienić na coś lekkiego. Geometria, i tutaj pojawiaja sie moje najwieksze obawy. Jak znam Krossa to "rozmiarówka" zacznie się od 17", a to jest kompletna paranoja, moim zdaniem powinna sie zaczynać minimum od 15" i kończyć na góra 19", bo wiadomo że jak ktoś ma 195cm zrostu to i tak weźmie 29er na ramie 21" a nie bedzie sie gimnastykował z 650b. Tu się nasuwa podstawowe pytanie jakie powinni sobie zadać Panowie i Panie z Krossa. Utrzymują 3 serie do XC A,B,R a nie różnicują rozmiarówki. Teoretycznie rowery dla wszystkich, a w praktyce dla nikogo klo ma mniej jak 170cm wrzostu. Level A, w moim odczuciu, powinien się zaczynać nawet na rozmiarze 13" dla osob ok 150cm wzrostu, które chetnie zostaną przy 26" i kończyć na 17-stce góra. Level R 15"/17/19", czyli target najwiekszego wynku, Panie i Panowie od 160 do 185, i seria B 17"/19"/ 21" czy nawet 23" dla koszykarzy 200cm + I tu właśnie Kross pomyślał - rozmiarówka od 15,7" ; 17,3" ; 19,3" ; 20,9". Odnośnie kół - zwykle o 650 pytają się osoby za małe na niner'a, czyli masa rowerzysty nie będzie przerażająca. Wiadome, te koła nie należą do maratonowych na pewno, ale myślę, że po zakupie warto je dać do dobrego serwisanta żeby dobrze sprawdził ew. wyrównał naciąg i na trenigówkę powinno wystarczyć... Natomiast szczerze mówiąc jedynym powodem zamieszczenia tutaj postu i mojego zaprzątania sobie głowy jest tylko i wyłącznie rama... mam pytanie jest gdzieś dostępny już cennik krossa na 2014 ? Na razie jest cennik dla dealerów, z zastrzeżeniem możliwych zmian w przypadku znaczących skoków Euro. Coś konkretnego chcesz wiedzieć? Pomogę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafalek940 Napisano 28 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2013 cennik mam już bo mam od kumpla ze sklepu teraz mam pytanie o modele R8/R9 B10/B9 jaka maja te 4 modele specyfikacje ? wie ktoś ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 31 Sierpnia 2013 We wrześniu mają się pojawić na stronie Kross, więc radzę zachować spokój ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 11 Września 2013 Udostępnij Napisano 11 Września 2013 Nastepcy A i B to najprawdopodobniej 100zl+ w stosunku do zeszłorocznych modeli(tak bylo zawsze) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.