Skocz do zawartości

[Kross] Level R9 2014 - carbon z SLX za 6,5 tysia


dzikusek

Rekomendowane odpowiedzi

Już powoli nadchodzą modele Kross'a na 2014 rok.

 

Sam jeżdżę na Cannondale'u, ale ta propozycja wydaje się całkiem sensowna

 

Rama Carbon SL z wewnętrznym prowadzeniem linek

wideł RockShox 30 Gold Solo Air, taper, remote lock

koła Shimano (piasty RM 475, obręcze WTB i19)

korba Deore M615, 38/26

przerzutki Deore M611 / SLX M670 SGS

kaseta HG 50, łańcuch HG 54

heble Elixir 3 na tarczy 160mm

suport press fit BB 71

 

Wszystkie wsporniki i kierownica Kross, ciekawe kto dla nich to robi na przyszły rok.

 

Całość wyceniona na 6499 pln. Chyba dobra propozycja. Głęboko się zastanawiam... Geometria podobna do Spec'ów... Co o tym myślicie?

8m7ah5_img_6781.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Rama jest bardzo fajna, ma wszystkie bajery jakich teraz można szukać, jeśli tylnia ośka jest sztywna.  Beznadziejne koła. Dają relatywnie drogą i wiotką obrecz, moim zdaniem za waska jak do 650b. Do tego najtańsze, bardzo kiepskie piasty, które beda na śmietnik po jednym sezonie maratonów. Sto razy wolał bym coś na tańszych obreczach, bo to łatwo rozwalić i dobiera sie z znacznej mierze pod wagę bikera, ale z fajnymi (w miare mozliwości) piastami. Tylnia zmieniarka SLX, to tez juz lekkie nieporozumienie. W B9 jest XT i to za 500zł mniej. SLX jest pierdliwa w regulacji , marna trwałość i precyzja. Reszta jest bardzo przyjemna , i jak się wyjeździ to i owo, mozna podmienić na coś lekkiego. 

   

  Geometria, i tutaj pojawiaja sie moje najwieksze obawy. Jak znam Krossa to "rozmiarówka" zacznie się od 17", a to jest kompletna paranoja, moim zdaniem powinna sie zaczynać minimum od 15" i kończyć na góra 19", bo wiadomo że jak ktoś ma 195cm zrostu to i tak weźmie 29er na ramie 21" a nie bedzie sie gimnastykował z 650b. Tu się nasuwa podstawowe pytanie jakie powinni sobie zadać Panowie i Panie z Krossa.   Utrzymują 3 serie do XC A,B,R a nie różnicują rozmiarówki. Teoretycznie rowery dla wszystkich, a w praktyce dla nikogo klo ma mniej jak 170cm wrzostu. Level A, w moim odczuciu, powinien się zaczynać nawet na rozmiarze 13" dla osob ok 150cm wzrostu, które chetnie zostaną przy 26" i kończyć na 17-stce góra. Level R 15"/17/19", czyli target najwiekszego wynku, Panie i Panowie od 160 do 185, i seria B 17"/19"/ 21" czy nawet 23" dla koszykarzy 200cm +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posiadam ramę 21" przy 190cm wzrostu i muszę przyznać, że dobrze mi się jeździ na tej ramie. Na szczęście, wcześniej miałem okazję jeździć także na 19", która była dla mnie mała i pomogło mi to także między innymi w wyborze odpowiedniej dla siebie ramy.

Level A, w moim odczuciu, powinien się zaczynać nawet na rozmiarze 13" dla osob ok 150cm wzrostu, które chetnie zostaną przy 26" i kończyć na 17-stce góra.

Nie obraź się, ale cieszę się, że nie jest tak jak mówisz. Nie byłbym teraz szczęśliwym posiadaczem A6 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

     Oficjalnie, jeszcze nie można zostać posiadaczem Levela R, a dwa sezony temu nawet seria B była bardzo skromna i droga, wiec takiego dylematu KROSS nie miał.

    650b świetnie zdefiniował canyon jako "małego ninera" i jest dostepny tylko w rozmiarze XS . Jeśli Kross nie zacznie robić mniejszych rowerów , szczególnie 650b, ale i 26", to bedzie miał bardzo duży problem ze sprzedaniem w przyszłym roku rowerów  XC MTB z kołami innymi jak 29". Oczywiście znajdzie się grupa ludzi, którym wciśnie się za dużą ramę, albo rower na za małych kołach,  ale to chyba nie o to chodzi.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

   Rama jest bardzo fajna, ma wszystkie bajery jakich teraz można szukać, jeśli tylnia ośka jest sztywna.  Beznadziejne koła. Dają relatywnie drogą i wiotką obrecz, moim zdaniem za waska jak do 650b. Do tego najtańsze, bardzo kiepskie piasty, które beda na śmietnik po jednym sezonie maratonów. Sto razy wolał bym coś na tańszych obreczach, bo to łatwo rozwalić i dobiera sie z znacznej mierze pod wagę bikera, ale z fajnymi (w miare mozliwości) piastami. Tylnia zmieniarka SLX, to tez juz lekkie nieporozumienie. W B9 jest XT i to za 500zł mniej. SLX jest pierdliwa w regulacji , marna trwałość i precyzja. Reszta jest bardzo przyjemna , i jak się wyjeździ to i owo, mozna podmienić na coś lekkiego. 

   

  Geometria, i tutaj pojawiaja sie moje najwieksze obawy. Jak znam Krossa to "rozmiarówka" zacznie się od 17", a to jest kompletna paranoja, moim zdaniem powinna sie zaczynać minimum od 15" i kończyć na góra 19", bo wiadomo że jak ktoś ma 195cm zrostu to i tak weźmie 29er na ramie 21" a nie bedzie sie gimnastykował z 650b. Tu się nasuwa podstawowe pytanie jakie powinni sobie zadać Panowie i Panie z Krossa.   Utrzymują 3 serie do XC A,B,R a nie różnicują rozmiarówki. Teoretycznie rowery dla wszystkich, a w praktyce dla nikogo klo ma mniej jak 170cm wrzostu. Level A, w moim odczuciu, powinien się zaczynać nawet na rozmiarze 13" dla osob ok 150cm wzrostu, które chetnie zostaną przy 26" i kończyć na 17-stce góra. Level R 15"/17/19", czyli target najwiekszego wynku, Panie i Panowie od 160 do 185, i seria B 17"/19"/ 21" czy nawet 23" dla koszykarzy 200cm +

 

I tu właśnie Kross pomyślał - rozmiarówka od 15,7" ; 17,3" ; 19,3" ; 20,9".

Odnośnie kół - zwykle o 650 pytają się osoby za małe na niner'a, czyli masa rowerzysty nie będzie przerażająca. Wiadome, te koła nie należą do maratonowych na pewno, ale myślę, że po zakupie warto je dać do dobrego serwisanta żeby dobrze sprawdził ew. wyrównał naciąg i na trenigówkę powinno wystarczyć...

 

Natomiast szczerze mówiąc jedynym powodem zamieszczenia tutaj postu i mojego zaprzątania sobie głowy jest tylko i wyłącznie rama...

 

 

mam pytanie jest gdzieś dostępny już cennik krossa na 2014 ? 

 

Na razie jest cennik dla dealerów, z zastrzeżeniem możliwych zmian w przypadku znaczących skoków Euro.

 

Coś konkretnego chcesz wiedzieć? Pomogę...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...