Skocz do zawartości

[Budowa] Czy nada się taka rama?


ziGu98

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Ostatnio wpadł mi pomysł na to aby zbudować sobie Ostre koło.

Mam wolną kasę którą mógłbym przeznaczyć na ten cel.

Ramy raczej nie kupowałbym nowej tylko używaną. I w pewnym momencie przypomniałem sobie, ze gdzieś w garażu leży zakopana stara rama od szosówki.

Lecz nie jest to typowa rama z rurką na górze lecz biegnie po dole.

Taka jak na zdjęciu http://tablica.pl/oferta/biala-damska-szosa-mavic-ultra-lekka-igla-stan-ID3gTxj.html

 

Czy do budowy ostrego koła nada się taka rama?

Napisano

Rama jest identyczna jak na zdjęciach w ogłoszeniu, do którego jest podany link w pierwszym poście.

Pochodzi od takiego samego modelu jak ta damka w ogłoszeniu.

Dokładnych zdjęć ramy nie jestem w stanie w tym momencie dodać ponieważ jestem 300 km od garażu w którym się znajduje.

Napisano

Ja mam jakieś opory przed robieniem ostrego na damskiej ramie, wynika to z tego, że nie potrafię wyobrazić sobie skidowania na takiej ramie, ale może to tylko moje ograniczenia:) Mixte zwykle są ciut dłuższe.

Jkabyś brał tą damkę, to odkupię z chęcią koła:)

Bardziej chodzi o kwestię geometrii, haków itd.
 

 

Napisano

No niestety plan tak szybko upadł jak powstał.. Po telefonie do domu, aby tato wyszukał w garażu to ramę i oddzwonił jak ze stanem tej ramy,okazało się, że rama ma ucięte mocowanie koła z tyłu, a spawanie mi się nie widzi...

Więc zostaje tylko mój mieszczuch z męską ramą, którego rozbierał nie będę.

No cóż, pośpieszyłem się ;)

Napisano

Koledzy pytanko natury technicznej. Mam przednie koło zaplecione na słoneczko, świeże bo dopiero z 3 tygodnie ma jakoś. Ostatnio szprychy zaczęły niemiłosiernie strzelać. Na początku myślałem, że mi piasta się sypie i powymieniałem kulki ale nic  to nie dało. Wczoraj odkryłem, że to właśnie szprychy hałasują przy nyplach, a strzelanie jest łudząco podobne do przeskakujących kulek.

 

O co może chodzić? Szprychy nie są jakoś bardzo mocno naciągnięte, przy mocniejszym naciśnięciu palcem uginają się. Popsikałem po nyplach WD-40 ale niewiele to zmieniło. Co istotne, tylko w niektórych miejscach szprychy strzelają, nie każda i nie tak samo. Czyżby to były objawy rozcentrowania góra- dół?

Napisano

Koledzy pytanko natury technicznej. Mam przednie koło zaplecione na słoneczko, świeże bo dopiero z 3 tygodnie ma jakoś. Ostatnio szprychy zaczęły niemiłosiernie strzelać. Na początku myślałem, że mi piasta się sypie i powymieniałem kulki ale nic  to nie dało. Wczoraj odkryłem, że to właśnie szprychy hałasują przy nyplach, a strzelanie jest łudząco podobne do przeskakujących kulek.

 

O co może chodzić? Szprychy nie są jakoś bardzo mocno naciągnięte, przy mocniejszym naciśnięciu palcem uginają się. Popsikałem po nyplach WD-40 ale niewiele to zmieniło. Co istotne, tylko w niektórych miejscach szprychy strzelają, nie każda i nie tak samo. Czyżby to były objawy rozcentrowania góra- dół?

miałem podobne obiawy u siebie, zwłaszcza jak przenosiłem ciężar na kierownicę to trzeszczało koło, podociągałem szprychy i nastała cisza :D

Napisano

Jednak za szybko zrezygnowałem z tematu ;)

Kolega ma taką samą ramę jak ja, tyle że ma zeszlifowany do połowy lakier.

Słyszałem i czytałem że pod ostre koło trzeba przerobić tylną piastę. Ale wszędzie piszą niezrozumiałym językiem - przynajmniej dla mnie, a w tym jestem zielony... Mógłby ktoś podpowiedzieć mi o co chodzi z tym przerobieniem koła?

Napisano

Jednak za szybko zrezygnowałem z tematu ;)

Kolega ma taką samą ramę jak ja, tyle że ma zeszlifowany do połowy lakier.

Słyszałem i czytałem że pod ostre koło trzeba przerobić tylną piastę. Ale wszędzie piszą niezrozumiałym językiem - przynajmniej dla mnie, a w tym jestem zielony... Mógłby ktoś podpowiedzieć mi o co chodzi z tym przerobieniem koła?

 

 

musisz zmienić piastę na torową, tak będzie łatwiej niż przeróbka z szosy. piasta najtańsza kosztuje około 50zł, lepsze ponad 100zł.

Napisano

 

musisz zmienić piastę na torową, tak będzie łatwiej niż przeróbka z szosy. piasta najtańsza kosztuje około 50zł, lepsze ponad 100zł.

Np. taka? http://allegro.pl/piasta-ostre-kolo-torowa-32-szprych-przednia-sr-i3439291807.html

I wtedy muszę zapleść od nowa koło, tak?

Czy z przednik kołem trzeba tak samo zrobić czy piasta może zostać szosowa?

Jak zamontować wtedy wolnobieg na tylnej piaście?

 

Czy może kupić takie koła http://allegro.pl/kola-28-stozek-na-wolnobieg-joytech-srebrnekomplet-i3452427850.html ?

Napisano

To Ty chcesz robic ostre z wolnobiegiem? 

 

Mistrz! :D

Nie, pomyliłem się bo już mi się wszystko miesza.. :/

Normalnie założyłbym jedną zębatkę np. na 20 zębów.

Napisano

Lepiej jest kupić osobno obręcze i szprychy, czy kupić gotowe koła, rozpleść je i zapleść na nowe piasty?

 

Chciałbym ograniczyć koszty, więc.

Napisano

w najlepszym wypadku może ci się udać zmienić tylko piastę, jeśli długość szprych ci podpasuje (celowałbym w piasty z niskim kołnierzem).

jeśli szprychy okażą się za długie bądź za krótkie, wówczas również szprychy musisz dokupić.

 

możliwe jest również przerobienie piasty którą już masz w kole na ostre. jest to opcja najtańsza, ale nie tak bezpieczna (ale jeśli zamierzasz jeździć z hamulcem, to nie powinno sprawiać problemu).

jeśli chcesz wiedzieć jak to zrobić, musisz pokazać jaka jest tam piasta.

Napisano

przednie koło zostawiasz takie jak jest z szosówki, tylne rozbierasz i zakładasz nową piastę i szprychy, będzie ci potrzebna umiejętność zaplotu koła i jego centrowania, jeśli sam tego nie zrobisz to warsztat, a to koszt około 50zł + 50zł piasta + 20zł tanie szprychy z nyplami. wydaje mi się że lepiej kupić piastę torową niż kleić na szosowych.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...