Skocz do zawartości

[rama] Sama rama zamiast nowego roweru?

Killaz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Bodaj dwa lata temu kupiłem używanego Treka 4900 Alpha. I właściwie oprócz tejże ramy wszystko inne jest w jak najlepszym porządku, niektóre części są nowe, reszta w przyzwoitym stanie. Niestety, z biegiem czasu wyszło na jaw, że rama jest dla mnie za duża. Miałem zamiar kupna nowego roweru, ale zastanawiam się, czy nie tańszym i lepszym rozwiązaniem byłoby kupno samej ramy i przełożenie części? Jestem laikiem w sprawach regulacji, ale mam znajomego który w tym siedzi, zaś sam złożę wszystko, jak nie prośbą to groźbą :laugh:

Moglibyście doradzić w dręczącym mnie rozwiązaniu tego dylematu? Rama do XC, jeżdżę wszędzie.

Napisano

jaki masz teraz rozmiar ramy i jaki chciałbyś mieć? podaj też wzrost.

Nigdzie nie mam oznaczeń, pamiętam, że gdy go kupowałem rozmiar był podany jako "L".

Podejrzewam, że dla mnie siedemnastka byłaby najbardziej odpowiednia, mam 178 cm wzrostu.

Tak jak teraz patrzę dostępne rozmiary tych Treków z 2003 roku, to podejrzewam, że mój ma rozmiar 21,5.

Napisano

to faktycznie duża, proponuję 17-18cali wedle uznania bardziej 18.

I jak to jest z wymianą, wystarczy wszystko przemontować pod nową ramę, czy trzeba coś dokupić? Poza tym mogę wybrać obojętnie jaką ramę? Myślałem o przekładce z jakiegoś Krossa, typu Level A2.

Napisano

I jak to jest z wymianą, wystarczy wszystko przemontować pod nową ramę, czy trzeba coś dokupić?

Niektóre części mogą nie pasować, ale równie dobrze wszystko może pasować :) Amor zdaje się, że ma 100mm skoku, więc z nim nie będzie problemu, bo pod tyle jest konstruowana większość ram. Poza tym w Treku i przyszłej ramie mogą różnić się średnice sztycy (nowa to niewielki wydatek) i obejmy przedniej przerzutki. Poza tym większość części powinno dać się przełożyć bez problemu.