Skocz do zawartości

[hamulec M395] element stały hamulca trze o tarcze


przemj

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie i bardzo proszę o pomoc...

 

Mam następujący problem: tak jak widać na załączonym zdjęciu, fragment obudowy hamulca m395 zaczął trzeć o tarczę w jednym miejscu tarczy (tylko na jednym z jej ramion). Temat jest dla mnie nowy, a nie znalazłem nigdzie rozwiązania tego konkretnie przypadku.

 

post-164486-0-90613600-1377358409_thumb.jpg

 

Jestem totalnie zielony w temacie, ale przychodza mi do głowy dwa rozwiązania:

 

1. Regulacja połozenia obudowy hamulca o jakiś 1-2 mm - ale tak na pierwszy rzut okna to tego sie chyba nie da przesunąć?

 

2. Przesunięcie całego koła z tarczą o 1-2 mm - odsunięcie ich od tego elementu obudowy (widzę, że od klocków z temtej storny jest jakieś 1mm odstępu) - czy to możliwe a jak tak, to jak potem ten klocek odsunąć o ten 1 mm?

 

3. Prostowanie/regulacja tarczy? Tak na oko tarcza jest prawie idealnie prosta - odrobinke "goni" w jednym miejscu, a troche to inwazyjne mi sie wydaje...

 

4. Jakieś inne rozwiązanie, które przez brak znajomości tematu nie widzę?

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam,

Przemek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ocieranie występuje tylko w jednym miejscu oznacza to że tarcza jest punktowo krzywa - czyli to nad nią trzeba popracować a nie piłować zacisk.

Myślę jednak że można dokonać korekty jego ustawienia - między klockami a tarczą tak czy inaczej jest prześwit i można go zmienić a tarcza nawet jeśli bije w jednym miejscu (oczywiście jeśli dzieje się to w niewielkim stopniu) nie będzie dotykać klocków czy zacisku. 

Najpierw minimalnie poluzuj śruby mocujące zacisk do adaptera - tą w miejscu gdzie tarcza ociera o zacisk trochę więcej niż tą drugą a następnie przesuń minimalnie zacisk na zewnątrz. Dobrze jeśli rower wisi a koło może się w tym momencie swobodnie obracać. Uważaj żeby nie włożyć palców w tarczę!!!

Możesz też spróbować książkowej metody - poluzuj obie wspomniane śruby, naciśnij dźwignię hamulca, dokręć śruby - zacisk powinien - przynajmniej teoretycznie - sam spozycjonować się prawidłowo względem tarczy. 

Jeśli to nie pomoże to odkręć całość - zacisk z adapterem - od ramy i sprawdź czy na oczkach mocujących ramy nie ma farby w miejscu styku z nią adaptera. Jeśli farba jest to oskrob ją delikatnie np nożem do gołego aluminium. Powtórz procedurę ustawiania zacisku.

Jeśii to nie pomoże to zdemontuj koło i popchnij klocki do ustawienia wjściowego, np płaskim nożem. Czasami jest tak że przy krzywo ustawionym zacisku tłoczki wysuwają się nierówno/nierównolegle i pracują w takiej pozycji. 

Za piłowanie zacisku bierz się dopiero jak już żadna cywilizowana metoda nie zadziała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...