Skocz do zawartości

[Opony] Uniwersalne szosa/las


Killaz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Obecnie w moim rowerze mam Continental Traffic 26x2.1 (http://allegro.pl/opona-continental-traffic-26x2-1-drutowa-bs-i3483691793.html) ale niestety, tylna jest całkowicie zjechana do slicka a przednia w całkiem dobrym stanie. Nie wiem skąd takie nierównomiernie różnice, ale konieczna jest wymiana.

Co moglibyście polecić? Jeżdżę ostatni przeważnie po szosie, ale często mam tak, że szosa się kończy i zaczynają się bezdroża, nieraz pełnie piasku i kamieni, czy też stromawe zbocza, i wtedy jednak fajnie by było, gdybym nie skończył twarzą na zjeździe.

Odnośnie kwoty, max. 50 zł.

Napisano

Tematów masz od groma odnośnie "uniwersalnych opon" a co do nierównomierności zużycia, to czysta fizyka i nic na to nie poradzisz.

Kiedy masz 2 takie same opony a tył zużył się już w 50%, to przerzucasz go na przód i w ten sposób dłużej śmigasz na komplecie - szkoda, że przegapiłeś ten moment.

Napisano

... tylna jest całkowicie zjechana do slicka a przednia w całkiem dobrym stanie. Nie wiem skąd takie nierównomiernie różnice...

 

Całkiem normalne prawa fizyki - tylna opona zużywa się szybciej.

 

Można tak, jak zaproponował kolega powyżej, okresowo zamieniać opony miejscami,

albo moim sposobem używaną, mało zużytą z przedniego koła przełożyć na tył, a na przód zakupić nową.

 

Powtórzyć operację, kiedy zużyje się ponownie tylna opona.

 

No i nie ma "opon uniwersalnych" na zasadzie złotego środka asfalt/las, teren.

 

Każdy ma swoje preferencje i "widzimisię", to co jeden uważa za świetne, dla innego się nie sprawdza.

 

Ogólnie szukaj opon typu semi-slick.

Napisano

Semi slick są "gładkie" (czyt. przystosowane na asfalt) na czołowej powierzchni

i "uterenowione" (czyt. mają klocki jak terenowe) na bokach.

 

Coś w ten deseń...

 

z9081290X.jpg

Napisano

Semi slick są "gładkie" (czyt. przystosowane na asfalt) na czołowej powierzchni

i "uterenowione" (czyt. mają klocki jak terenowe) na bokach.

 

Zdecydowałem się na Schwalbe CX Comp. Rozważałem również Kendę Kobrę, ale te wydają się solidniejsze. Dadzą radę?

Napisano

Zadaj sobie pytanie jak sprawowała się poprzednia. Jeśli trakcja była nie wystarczająca to z tą będzie jeszcze gorzej. Nie wiadomo też gdzie są te bezdroża czy kamienie. Jedno jest pewne w trudniejszy teren z ostrymi kamieniami i korzeniami ta opona się nie nadaje. Już pomijam kwestię wymienionego terenu gdy jest ślisko. W każdym innym przypadku poradzi sobie.
 

Napisano

Zadaj sobie pytanie jak sprawowała się poprzednia. Jeśli trakcja była nie wystarczająca to z tą będzie jeszcze gorzej. Nie wiadomo też gdzie są te bezdroża czy kamienie. Jedno jest pewne w trudniejszy teren z ostrymi kamieniami i korzeniami ta opona się nie nadaje. Już pomijam kwestię wymienionego terenu gdy jest ślisko. W każdym innym przypadku poradzi sobie.

 

 

 

W tym właśnie cały problem - często jest tak, że jadę suchym asfaltem, potem wjeżdżam w las, gdzie jest masa błota i wystających korzeni, potem trafi się jakiś kamienisty zjazd przy potoku... Ostatnimi czasy częściej jeżdżę po asfalcie, ale czasami coś mnie podkusi, żeby pojechać drogą, którą jeszcze nie jechałem, i wtedy zaczyna się off-road.

 

Więc podejrzewam, że te Schwalbe niezbyt się spiszą. Ale z drugiej strony jazda oponami terenowymi po asfalcie to też kiepski pomysł.

Napisano

no to musisz dodatkowy komplet kół/opon na plecach wozić i wymieniać w razie konieczności ! 

 

Nie ma takich opon jakich szukasz. Przynajmniej nic do głowy mi nie przychodzi. Na asfalt, ubite ścieżki i lekki teren kup semi-slicki lub jedną z najbardziej uniwersalnych opon Geax Saguaro. Zawsze będzie wybór trudny, bo zawsze jest coś kosztem czegoś innego.

Napisano

Idealnej opony na to co robisz nie ma. Zawsze mając podobny styl jazdy wybierałem kompromis. Do nich też należały przez jeden sezon te Conti Traffic z identycznym bieżnikiem. Najlepiej jednak wypadają Conti RK ale z racji słabych ścianek bocznych poleciłem Ci te Traffic ale z nowym bieżnikiem. Mają to czego nie mają RK czyli gęstszy oplot boczny. Jest jeszcze inna opona porównywalna a nawet może i lepsza czyli Schwalbe Smart Sam.
 

Napisano

Idealnej opony na to co robisz nie ma. Zawsze mając podobny styl jazdy wybierałem kompromis. Do nich też należały przez jeden sezon te Conti Traffic z identycznym bieżnikiem. Najlepiej jednak wypadają Conti RK ale z racji słabych ścianek bocznych poleciłem Ci te Traffic ale z nowym bieżnikiem. Mają to czego nie mają RK czyli gęstszy oplot boczny. Jest jeszcze inna opona porównywalna a nawet może i lepsza czyli Schwalbe Smart Sam.

 

 

 

Właściwie Traffici i Smart Samy mają podobną cenę, bardziej polecałbyś te od Schwalbe?

 

Saguaro fajne, ale cena :D

 

EDIT: TU znalazłem Saguaro za 49 zł, są tańsze od kevlarowych od 50 zł, ale czy nadal lepsze od wyżej wymienionych?

Napisano

Sam posiadam Geax Saguaro 2.2 drutówki i powiem Ci, że to był bardzo dobry zakup. Również jeżdżę i asfaltem i w terenie i oponki sprawują się super. Wcześniej miałem jakieś semi slicki i odziwo gorzej mi się na nich jechało asfaltem niż w Geax'ach. Prawdziwy test opony przeszły na maratonie w Korbielowie gdzie była masa błota, kamieni oraz korzeni i oponki spisały się rewelacyjnie. Minusem może być waga bo do lekkich nie należą a wręcz odwrotnie są chyba jednymi z najcięższych opon. 

 

Jest to subiektywna opinia bo nie mam porównania do Smart Sam'ów czy Traffic'ów. 

Napisano

Sam posiadam Geax Saguaro 2.2 drutówki i powiem Ci, że to był bardzo dobry zakup. Również jeżdżę i asfaltem i w terenie i oponki sprawują się super. Wcześniej miałem jakieś semi slicki i odziwo gorzej mi się na nich jechało asfaltem niż w Geax'ach. Prawdziwy test opony przeszły na maratonie w Korbielowie gdzie była masa błota, kamieni oraz korzeni i oponki spisały się rewelacyjnie. Minusem może być waga bo do lekkich nie należą a wręcz odwrotnie są chyba jednymi z najcięższych opon. 

 

Jest to subiektywna opinia bo nie mam porównania do Smart Sam'ów czy Traffic'ów. 

 

 

To teraz mam spory dylemat. Ciężar opon jakoś mi nie przeszkadza, najwyraźniej nigdy na to nie patrzyłem, a dopóki nie jesteśmy czegoś świadomi mamy to gdzieś.

 

Prosiłbym o wypowiedzi na temat tych opon (Smart Sam, Traffic i Saguaro) osób, które miały z nimi do czynienia.

Napisano

Sam posiadam Geax Saguaro 2.2 drutówki i powiem Ci, że to był bardzo dobry zakup. Również jeżdżę i asfaltem i w terenie i oponki sprawują się super. Wcześniej miałem jakieś semi slicki i odziwo gorzej mi się na nich jechało asfaltem niż w Geax'ach. Prawdziwy test opony przeszły na maratonie w Korbielowie gdzie była masa błota, kamieni oraz korzeni i oponki spisały się rewelacyjnie. Minusem może być waga bo do lekkich nie należą a wręcz odwrotnie są chyba jednymi z najcięższych opon. 

 

Jest to subiektywna opinia bo nie mam porównania do Smart Sam'ów czy Traffic'ów. 

 

A jak te saguaro sprawują się na mokrym asfalcie?

Napisano

@Grosser  Szczerze to nie jeździłem w nich na mokrym asfalcie (albo nie zwróciłem na to uwagi  :laugh: ). Sam głównie jeżdżę w terenie a jak już jadę trasę asfaltową to raczej było sucho (odziwo :)). 

Napisano

ja teraz też mam saguaro 2.2'' a wcześniej miałem jakieś oemowe authory 1.75" jeżeli dobrze pamiętam. Jeżdżę przeważnie w lesie po różnych ścieżkach i robią dobrą robotę. Jak wjeżdżam na asfalt to na prostej bez problemu ciągne 30km/h co również mnie bardzo zadowala. Opony mam napompowane do 3atm. Ja jestemznich bardzo zadowolony chociaż nie mam porównania z innymi, ale sam kiedyś stałem przed wyborem, wybrałem te i nie żałuję, chociaż jak te się zużyją to raczej pojadę zobaczyć jak wyglądają saguaro 2.0" bo nie wiem czy pomimo komfortowej jazdy taka opona nie jest dla mnie troche za szeroka. Na razie zrobiłem na niej 1kkm i zużycia raczej nie widać.

 

 

Wysłane z mojego LG-P970 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Napisano

Zmiejsz cisnienie do 2.3 bara a bedzie jeszcze lepiej . Kupujac wersje 2.0 sracisz kase i na komforcie. 

 

 

 

Majac Saguaro 2.2 29er  postanowilem tez potestowac werje 2.0 i  po ich zakupie i szybkim testowaniu polecialy na allegro. 

 

Ale skoro koniecznie chcesz wydac kase to czemu nie;)

Napisano

@Grosser  Szczerze to nie jeździłem w nich na mokrym asfalcie (albo nie zwróciłem na to uwagi  :laugh: ). Sam głównie jeżdżę w terenie a jak już jadę trasę asfaltową to raczej było sucho (odziwo :)). 

 

 

Dzięki za odpowiedź Karas :thanks:

 

Saguaro na mokrym słabo wypada. Mokre podłoże nie jest mocną stroną tych opon

 

Ostry, piszesz generalnie czy masz na myśli mokry asfalt, o którym myślałem?

 

pozdr.,

Napisano

Dokładnie mokry asfalt a jeszcze jak dołożyć do tego troszkę piasku lub mokrych liści. :woot:

Odpuściłem sobie dalsze testy tej opony ale być może ludzie którzy mają lepszą technikę jazdy od mojej będą ją chwalić.

Mnie osobiście ta opona nie pasuje i dużo lepiej jeździ mi się na RK 2.2 i MKII 2.2 i 2.4 ze względu na brak uślizgów i duży margines bezpieczeństwa w oponach MKII

Napisano

Jeździłem na race kingu a teraz mam 2x saguaro .

 

Na saguaro czuje sie pewniej i dalej podjeżdzam jak na RK 2.2 . Race King za to jest dużo szybszy od saguaro na asfalcie . Śr saguaro 22-24km/h a race king 27-30km/h

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...