Skocz do zawartości

[opony] kombinacja przód i tył


slob

Rekomendowane odpowiedzi

Obecnie używam P+T Geax Saguaro 29x2,2. Oczywiście na mleczku.

Ogólnie nie jest źle, ale poszukuję lepszego zestawu o lepszej trakcji z przodu i możliwie szybkiej opony na tył. Jazda: asfalt 30%/ korzenie, dukty leśne, szuter, twarde single 60% / miękko 10%. Bez skał, kamlotów jak lodówka i innych cudów typu AM/Enduro

Styl jazdy: pod górę wolno (duży brzuch), z góry bardzo szybko (bo....duży brzuch), na zakrętach ostro i w pochyleniu (bo....duża masa to duża siła odśrodkowa)

Głownie potrzebuję opony co utrzyma trakcję i hamowanie na przodzie z tarczą 203mm i wagą ridera 100kg.

Obecnie rozważam kombinacje:

 

tył:                           przód:

 

GEAX:

Mezcal                    Gato

Saguaro                  Gato

 

MAXXIS:

Aspen                      Ardent 2,4

Crossmark               Ardent 2,4

Ikon                         Ardent 2,4

 

RUBENA:

Scylla                      Kratos

 

WTB:

Vulpine                   Woverine

 

Ostatnia opcja: czekać na Ardent Race 2,2 i dać na p/t

 

Niemieckiej prezerwatywynie chcę bo pęka przy stosunku.

Potrzebuję dobrej rady......

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście polecić mogę oponę Maxxis Crossmark, którą użytkowałem przez długi czas.

 

Zalety w terenie:

- bardzo dobra trakcja

- nie ślizga się

- szybko oczyszcza się z błota

- dobrze wybiera i amortyzuje nierówności

 

Wady:

- nie dostrzegłem

 

Moja ocena: 9/10

 

Zalety na drodze asfaltowej:

- szybko się rozpędza

- wytrzymała (nie ulega nadmiernemu ździeraniu)

- niskie opory toczenia

- cicha

 

Wady:

- nie najlepsze hamowanie; mała styczność z powierzchnią - jedynie wąski pasek na środku opony.

 

Moja ocena: 7/10

 

Opona godna polecenia. Bardzo dobrze spisująca się w terenie, jeżeli chodzi o asfalt, tutaj nieco gorzej, ale i tak zadowalająco. Z czystym sumieniem mogę polecić Ci w/w przeze mnie oponę. Niestety nie powiem Ci niczego o oponie Ardent, ale moim zdaniem Crossmark będzie dobrze współpracował z tą oponą :) 

 

Edytowane przez Dejv47
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nigdy tak szybko nie jeździłem w terenie jak na Gato 2.3 z przodu. Doskonale się prowadzą w terenie od twardszego ściółkowego do sypkiego kamienistego podłoża.

 

 

Kurcze, właśnie najbardziej myślę o tej oponie.

W sumie z Geaxa jestem zadowolony, kawał "tłustej" gumy z trwałej mieszanki. Ktoś mi doradzał też, by zostawić Saguaro z tyłu z uwagi na duży balon, a na przód dać Gato 29x2,3. O ile nie mam wątpliwości, że Gato 29x2,3 to świetna opona w teren, o tyle zagadką dla mnie jest jak zachowa się na afalcie. Oczywiście ktoś powie "chcesz opony w teren czy na asfalt?".

Problem w tym, że do Trojmiejskiego Parku Krajobrazowego mam prawie 10 km po asfalcie, używam też roweru do jazdy w mieście.

Zastanawia mnie jak zachowuje się Gato z przodu na asfalcie i ubitych ścieżkach (ubity piach), gdy nie ma się jak wgryźć i kontakt z podłożem jest jedynie poprzez szczyt klocków. Chodzi o to, że boję się czy tą oponą nie zrobię sobie "jeden-zero", tj. w terenie pójdzie petarda, a na asfalcie pierwszy zakręt i gleba.

Napisz jak zachowują się na twardym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O ile nie mam wątpliwości, że Gato 29x2,3 to świetna opona w teren, o tyle zagadką dla mnie jest jak zachowa się na afalcie. Oczywiście ktoś powie "chcesz opony w teren czy na asfalt?".

Na asfalcie dają radę. Nie ma jakoś większych oporów niż w IRC Mythos II. Poza tym to przednia opona, która odpowiada w mniejszym stopniu za tarcie.

 

 

Pytanie tylko czy brać Gato TNT czy zwijkę nonTNT. Saguaro zwykłe mam na mleczku z obręczami i23 i trzymają OK. Z Gato chyba powinno być podobnie, tym bardziej, że to przód.  

TNT nie brałem, bo widziałem jak dużo gumy jest w normalnej zwijanej. Też na mleku, tylko na obręczy Alexrims Super Evo Comp (UST). Zero problemów.

 

 

najlepsza pod wzgledem trwalosci i wlasnosci z twoich propozycji to saugaro i gato w szerszych wersjach, moze nie bedzie mega przyspieszenia i predkosci przelotowych na asfalcie, ale reszta na duuuzy +

 

dokładnie. Na tyle zostaw 2.2 Saguaro i będzie zarówno szybko jak i przyczepnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...