slob Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Obecnie używam P+T Geax Saguaro 29x2,2. Oczywiście na mleczku. Ogólnie nie jest źle, ale poszukuję lepszego zestawu o lepszej trakcji z przodu i możliwie szybkiej opony na tył. Jazda: asfalt 30%/ korzenie, dukty leśne, szuter, twarde single 60% / miękko 10%. Bez skał, kamlotów jak lodówka i innych cudów typu AM/Enduro Styl jazdy: pod górę wolno (duży brzuch), z góry bardzo szybko (bo....duży brzuch), na zakrętach ostro i w pochyleniu (bo....duża masa to duża siła odśrodkowa) Głownie potrzebuję opony co utrzyma trakcję i hamowanie na przodzie z tarczą 203mm i wagą ridera 100kg. Obecnie rozważam kombinacje: tył: przód: GEAX: Mezcal Gato Saguaro Gato MAXXIS: Aspen Ardent 2,4 Crossmark Ardent 2,4 Ikon Ardent 2,4 RUBENA: Scylla Kratos WTB: Vulpine Woverine Ostatnia opcja: czekać na Ardent Race 2,2 i dać na p/t Niemieckiej prezerwatywynie chcę bo pęka przy stosunku. Potrzebuję dobrej rady...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dejv47 Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 (edytowane) Osobiście polecić mogę oponę Maxxis Crossmark, którą użytkowałem przez długi czas. Zalety w terenie: - bardzo dobra trakcja - nie ślizga się - szybko oczyszcza się z błota - dobrze wybiera i amortyzuje nierówności Wady: - nie dostrzegłem Moja ocena: 9/10 Zalety na drodze asfaltowej: - szybko się rozpędza - wytrzymała (nie ulega nadmiernemu ździeraniu) - niskie opory toczenia - cicha Wady: - nie najlepsze hamowanie; mała styczność z powierzchnią - jedynie wąski pasek na środku opony. Moja ocena: 7/10 Opona godna polecenia. Bardzo dobrze spisująca się w terenie, jeżeli chodzi o asfalt, tutaj nieco gorzej, ale i tak zadowalająco. Z czystym sumieniem mogę polecić Ci w/w przeze mnie oponę. Niestety nie powiem Ci niczego o oponie Ardent, ale moim zdaniem Crossmark będzie dobrze współpracował z tą oponą Edytowane 23 Sierpnia 2013 przez Dejv47 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slob Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Kurcze zapomniałem o Crossmarku. Faktycznie szybka opona, na tył by się nadała. Wtedy chyba na przód Ardent. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Jeszcze nigdy tak szybko nie jeździłem w terenie jak na Gato 2.3 z przodu. Doskonale się prowadzą w terenie od twardszego ściółkowego do sypkiego kamienistego podłoża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slob Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Jeszcze nigdy tak szybko nie jeździłem w terenie jak na Gato 2.3 z przodu. Doskonale się prowadzą w terenie od twardszego ściółkowego do sypkiego kamienistego podłoża. Kurcze, właśnie najbardziej myślę o tej oponie. W sumie z Geaxa jestem zadowolony, kawał "tłustej" gumy z trwałej mieszanki. Ktoś mi doradzał też, by zostawić Saguaro z tyłu z uwagi na duży balon, a na przód dać Gato 29x2,3. O ile nie mam wątpliwości, że Gato 29x2,3 to świetna opona w teren, o tyle zagadką dla mnie jest jak zachowa się na afalcie. Oczywiście ktoś powie "chcesz opony w teren czy na asfalt?". Problem w tym, że do Trojmiejskiego Parku Krajobrazowego mam prawie 10 km po asfalcie, używam też roweru do jazdy w mieście. Zastanawia mnie jak zachowuje się Gato z przodu na asfalcie i ubitych ścieżkach (ubity piach), gdy nie ma się jak wgryźć i kontakt z podłożem jest jedynie poprzez szczyt klocków. Chodzi o to, że boję się czy tą oponą nie zrobię sobie "jeden-zero", tj. w terenie pójdzie petarda, a na asfalcie pierwszy zakręt i gleba. Napisz jak zachowują się na twardym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nabial Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 crossmark to przecietniak, na pewno nie godny polecania najlepsza pod wzgledem trwalosci i wlasnosci z twoich propozycji to saugaro i gato w szerszych wersjach, moze nie bedzie mega przyspieszenia i predkosci przelotowych na asfalcie, ale reszta na duuuzy + Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slob Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 Pytanie tylko czy brać Gato TNT czy zwijkę nonTNT. Saguaro zwykłe mam na mleczku z obręczami i23 i trzymają OK. Z Gato chyba powinno być podobnie, tym bardziej, że to przód. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
COOLoo Napisano 23 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 O ile nie mam wątpliwości, że Gato 29x2,3 to świetna opona w teren, o tyle zagadką dla mnie jest jak zachowa się na afalcie. Oczywiście ktoś powie "chcesz opony w teren czy na asfalt?". Na asfalcie dają radę. Nie ma jakoś większych oporów niż w IRC Mythos II. Poza tym to przednia opona, która odpowiada w mniejszym stopniu za tarcie. Pytanie tylko czy brać Gato TNT czy zwijkę nonTNT. Saguaro zwykłe mam na mleczku z obręczami i23 i trzymają OK. Z Gato chyba powinno być podobnie, tym bardziej, że to przód. TNT nie brałem, bo widziałem jak dużo gumy jest w normalnej zwijanej. Też na mleku, tylko na obręczy Alexrims Super Evo Comp (UST). Zero problemów. najlepsza pod wzgledem trwalosci i wlasnosci z twoich propozycji to saugaro i gato w szerszych wersjach, moze nie bedzie mega przyspieszenia i predkosci przelotowych na asfalcie, ale reszta na duuuzy + dokładnie. Na tyle zostaw 2.2 Saguaro i będzie zarówno szybko jak i przyczepnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slob Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2013 OK Bardzo Wam dziękuję za info i szybką odpowiedź. Właściwie to najbardziej mi ta opcja pasuje. Decyzja zapadła. Kupię Gato "nonTNT". Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi