peepeepee Napisano 23 Sierpnia 2013 Napisano 23 Sierpnia 2013 Witam Chciałem przedstawić swoją konfigurację : - do weryfikacji w kwestii technicznej, czy będzie pasować jedno z drugim ; - ewentualnie do poprawki w kwestii doboru, być może warto zamienić coś na inny model ; - czy może w tej kwocie lepiej coś gotowego ? - czy czegoś nie pominąłem ? 1. Rama - Author Egoist (w komplecie stery, podkładki, obejma sztycy, hak) - 1000-1100 pln potrójnie cieniowana, 6069, waga dla 19" 1.57kg, ja potrzebuję 16", będzie nieco lżejsza Jak się ona ma do Kross A6 w kwestii geometrii ? Mi jako laikowi niektóre liczby niewiele mówią, niektórzy z Was objeździli wiele ram, więc macie porównanie. 2. Widelec - rama jest taperowana więc większy jest wybór w Rebach - 1200 pln Biała, pasuje mi do koncepcji i w cenie Recon Gold, czytałem sporo o ustawianiu, jakoś mnie to nie przeraża. Poza tym ma ją wiele osób, można liczyć na pomoc, serwis nie jest drogi, można go zrobić samemu a opinii jest tyle ilu użytkowników Reby. Czy jednak coś innego w tej cenie ? 3. Hamulce - Shimano SLX-M675 - 800 pln z tarczami Początkowo brałem pod uwagę XT-M785 ale opierając się na opiniach z Forum doszedłem do wniosku, że nie warto dopłacać 300-400 pln Dla mnie tarcze, przynajmniej na razie jak jeżdżę po KPN (w przyszłości może jakieś wypady w góry) to i tak za dużo ale pod V-ki nie mogłem już sensownego amortyzatora znaleźć. 4. Przerzutka - przód FD-M786 , tył RD-M786 - 420 pln wybrałem XT, SLX są tylko trochę tańsze 5. Manetki - XT SL-M780 za 330 pln czy może będą pasować tańsze SLX SL-M660 za 180 pln 6. Korba - FC-M660 - 400 pln podobnie jak w przypadku hamulców poradziliście SLX zamiast XT , będzie taniej o ok. 250-300 pln 7. Łańcuch - CN-HG94 8. Kaseta - CS-M771-10 9. Opony - Schwalbe Racing Ralph - 180-200 pln Jakieś mam wrażenie, że są lepsze od Ron'a , miałem je w poprzednim egzemplarzu i lepiej mi się jeździło (las, piach, korzenie). Co powiecie o szerszej oponie 2.25 lub szersze zamiast 2.1 ? Szersza to większy balon, więc będzie lżej kołom, szczególnie tylnemu, dobrze kombinuję ? Głównie jeżdżę po lesie (Kampinoski Park Narodowy) , jest tam sporo korzeni , sporo piachu, czy to dobry wybór a jeśli tak to 2.25 czy szersze ? Roweru nie oszczędzam, jak widzę korzenie to wybieram szybko mniejszy i do przodu, przy zjazdach także mało hamuję ;-) Oczywiście do tego dętki. 10. Koła - gotowe Shimano WH-MT55 - 600-650 pln Polecacie Mavic CrossRide ale ... są czarne ;-) A może coś innego gotowego , ewentualnie jak wiecie kto dobrze składa to ewentualnie składane. Kwota 800 pln, jeśli uzasadnione to max. 1000 pln 11. Kierownica - Author ACP-XP-600 carbon - 200 pln W A6-ce mam Truvativ Stylo Race, prosta. Mój wzrost to 172 cm. Wziąć szerszą czy 600 mm ? Profilowaną czy prostą ? Czy inny w tej kwocie ? 12. Wspornik kierownicy ACP-ST-208 carbon - 120 pln tutaj już muszę sam dobrać długość w A6-ce 16" mam krótki i dobrze mi się śmiga. Czy innej firmy w tej kwocie ? 13. Wspornik siodełka - Author ACP-208 carbon - 200 pln Czy jakiś inny w tej kwocie ? 14. Siodełko - na razie na początek zostawię swoje Selle Italia Shiver Na tym wygodnie mi się jeździ do ok. 40 km , później dupsko boli niemiłosiernie. Może to kwestia wagi ? Ewentualnie może polecicie coś innego, wygodniejszego ale na pewno nie "buła żelowa". 15. Chwyty - Author GripLock - 50 pln Ewentualnie ergonomiczne ? Z rękoma także mam problem (bolą , drętwieją) , jednak to kwestia Darta 3 , jest twardy , jak jeździłem na Tora W318 było ok. 16. Pedały - zostawię obecnie Shimano SPD
Roonin Napisano 23 Sierpnia 2013 Napisano 23 Sierpnia 2013 1) Rama 19" na twój wzrost za duża, zwłaszcza że jak wnioskuję lubisz ostro jezdzić. 9)Mam te opony i odczucia mam mieszane, ich podstawowa wada to to ze na błocie można się na nich zabić. Do ostrej jazdy brał bym przynajmniej 2.25 ale to nie tak że "będzie lżej kołom" 10) Są czarne z tego co wiem. 11) Wziąć szerszą, profilowana czy prosta rzecz gustu, marka każda jedna to tylko aluminiowa ewentualnie carbonowa rura, dużej różnicy w wadze czy wykonaniu nie uświadczysz. No chyba że zależy ci na napisie. Co do konfiguracji to rzecz gustu i portfela. Co do składania to opinie są podzielone i są o tym tematy po kilkanaście stron. Składać wychodzi niby drożej ale osobiście składam wszystkie swoje rowery i uważam że to nieprawda, jak się umie szukać i ma cierpliwość do szukania to wychodzi sporo taniej. Zaletą jest to że masz dokładnie to co chcesz a nie to co ci wciska producent. Zawsze między masą wypasionych części przemycają jakąś tandetę na którą w pierwszej chwili nie zwraca się uwagi.
peepeepee Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Napisano 23 Sierpnia 2013 1) Rama 19" na twój wzrost za duża, zwłaszcza że jak wnioskuję lubisz ostro jezdzić. 9)Mam te opony i odczucia mam mieszane, ich podstawowa wada to to ze na błocie można się na nich zabić. Do ostrej jazdy brał bym przynajmniej 2.25 ale to nie tak że "będzie lżej kołom" 10) Są czarne z tego co wiem. 11) Wziąć szerszą, profilowana czy prosta rzecz gustu, marka każda jedna to tylko aluminiowa ewentualnie carbonowa rura, dużej różnicy w wadze czy wykonaniu nie uświadczysz. No chyba że zależy ci na napisie. Co do konfiguracji to rzecz gustu i portfela. Co do składania to opinie są podzielone i są o tym tematy po kilkanaście stron. Składać wychodzi niby drożej ale osobiście składam wszystkie swoje rowery i uważam że to nieprawda, jak się umie szukać i ma cierpliwość do szukania to wychodzi sporo taniej. Zaletą jest to że masz dokładnie to co chcesz a nie to co ci wciska producent. Zawsze między masą wypasionych części przemycają jakąś tandetę na którą w pierwszej chwili nie zwraca się uwagi. Oczywiście rama 16" , dodałem wagę dla 19-ki. Jak policzyłem wszystko to wyszło mi 10 kg , jednak domyślam się , że realnie pewnie będą różnice. Co do kierownicy, sztycy, mostka itp. , to chyba masz rację, nie musi to być super lekkie, nie mam parcia na odchudzanie, może wezmę zwykłe zamiast karbonu a tym bardziej na szpanerskie napisy. Co do jazdy, to lubię pomęczyć się pod górkę, zaszaleć przy zjeździe, w KPN nie ma takich wielu miejsc. Dużo jest korzeni na których nie zwalniam, lubię i wertepy, sporo jest piachu którego nie cierpię ... ale jest. W przyszłości planuję wypad(y) w góry. Może w wolnym czasie wybiorę się na jakieś zawody tak dla zabawy. Oczywiście wszystko w miarę jak kondycja pozwala, ostatnio zrobiłem 70 km ze średnią 18 km/h, jednak najczęściej ze względu na bolący zadek po dłuższej jeździe planuję trasy 30-40 km i oczywiście średnia jest wyższa. Nie wiem czy to dobre wyniki, jak na moje lata i wagę chyba nie jest źle, w każdym razie mam frajdę :-) Z portfelem jest tak, że początkowo myślałem o modyfikacji A6-ki, max. 1500 pln , doszedłem do wniosku, że nie warto, ustaliłem budżet max. 4000 pln razem z kasą ze sprzedaży A6-ki a później to już jakoś samo tak poszło, zamieniłem ramę A8-ki po tym jak się naczytałem o pękaniu, choć sam nie doświadczyłem tego, do tego jakieś inne graty. Wyszło mi 6000 ale jeśli można kupić coś tańszego niż wybrałem ale nie kosztem jakości, ewentualnie coś zamienić na tańsze, żeby wziąć coś lepszego to chętnie wysłucham Waszych porad. Widziałem rowery po ok. 8000 i zawsze czegoś brakowało, coś było na wyrost, chyba, że polecicie coś gotowego do 6000. Inna sprawa, że kupić fajną 16-kę jest ciężko, przeważnie są większe rozmiary. Czekam na opinie innych Forumowiczów.
paulsen Napisano 23 Sierpnia 2013 Napisano 23 Sierpnia 2013 Wejdź tutaj: http://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-2-583899/aid:583906 i pobaw się konfiguratorem. Powinieneś się zmieścić w 6000 (dokładając np korbę XT za 58 euro), a ponieważ ten model przechodzi na koła 650b od przyszłego sezonu to może wkrótce jeszcze obniżą cenę. Niestety zostały tylko ramy czarno-żółte.
peepeepee Napisano 24 Sierpnia 2013 Autor Napisano 24 Sierpnia 2013 Wejdź tutaj: http://www.rosebikes.pl/bike/rose-count-solo-2-583899/aid:583906 i pobaw się konfiguratorem. Powinieneś się zmieścić w 6000 (dokładając np korbę XT za 58 euro), a ponieważ ten model przechodzi na koła 650b od przyszłego sezonu to może wkrótce jeszcze obniżą cenę. Niestety zostały tylko ramy czarno-żółte. Skonfigurowałem sobie mniej/więcej (np. nie ma korby SLX, wziąłem XT) to co założyłem i wyszło z wysyłką ok. 7000 a to już dużo za dużo. Mogę wydać max. 6000 ale tak serio 6000 i nic więcej a jeśli można bez cięcia jakości zaoszczędzić to chętnie to zrobię.
paulsen Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 Skonfigurowałem sobie mniej/więcej (np. nie ma korby SLX, wziąłem XT) to co założyłem i wyszło z wysyłką ok. 7000 a to już dużo za dużo. Mogę wydać max. 6000 ale tak serio 6000 i nic więcej a jeśli można bez cięcia jakości zaoszczędzić to chętnie to zrobię. O korbe SLX mozesz ich zapytac. Zakladaja nawet to, czego nie ma w konfiguratorze. Przeslij konfiguracje to zobaczy sie co mozna taniej oporzadzic a moze wkrotce przecenia caly rower....
marcin_ostrów Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 Radon ZR Race 7.0 . Canyon Grand Canyon AL 7.0 albo nawet 8.0 M
peepeepee Napisano 24 Sierpnia 2013 Autor Napisano 24 Sierpnia 2013 Radon ZR Race 7.0 . Canyon Grand Canyon AL 7.0 albo nawet 8.0 M Wszystkie są fajne ale : - Canyony droższe niż zakładałem , niższych modeli nie ma tylko najwyższy za ok. 6.8 k z wysyłką ; - Radon fajny jest, w cenie do 6100 można wybrać 7.0 , 7.1 Tylko zawsze jest coś nie tak ... Podoba mi się Cube ale na dzień dobry w rowerze za 6k musiałbym wymienić hamulce Shimano , model bodajże BR-3xx. W Radon-ie podobnie, hamulce Formula RX, generalnie wiele osób nie poleca ze względu na klamki. A za 6k póki co będę miał to co chcę, jeśli poczekam, to być może taniej ... Ale czekam na propozycje :-)
Pawelett0 Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 Jeśli masz kasę to zawsze warto składać - masz co chcesz i twój rower jest unikalny. Owszem, musisz płacić za przesyłkę itp, ale na to też jest sposób - kupuj ile wlezie u jednego sprzedawcy. Jeśli nie będziesz umiał złożyć, to zawsze można oddać do jakiegoś serwisu. Pozdrawiam
Roonin Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 \ W Radon-ie podobnie, hamulce Formula RX, generalnie wiele osób nie poleca ze względu na klamki.\ A co niby im jest?? Mam RX, miałem wiele innych i nie widzę problemu. Ludzie z głupoty to już nie wiedzą na co mają narzekać. edit: Oczywiście nie ciebie mam na myśli tylko jakieś bzdurne wyssane z palca problemy z klamkami.
peepeepee Napisano 24 Sierpnia 2013 Autor Napisano 24 Sierpnia 2013 A co niby im jest?? Mam RX, miałem wiele innych i nie widzę problemu. Ludzie z głupoty to już nie wiedzą na co mają narzekać. Po prostu wiele osób narzeka na klamki, mają porównanie, bo używały wielu różnych modeli. Po drugie, sami użytkownicy RX'a potwierdzają to. Po trzecie wiele z tych osób uważa, że w kwestii działania lepsze są Shimano. Wiem, że ciężko znaleźć coś idealnie pasującego, bo założyłem sobie jakieś podzespoły. Nie jest też tak, że się uparłem i nie zmienię niczego, bo np. rozważam zamiast Reby Minute Pro, zmieniłem korbę i hamulce XT na SLX, dzięki temu mogę sobie pozwolićna co innego,czyli kupić droższą taperowaną ramę Egoist, bo większy jest wybór amorów taperowanych i ceny sąlepsze. Wiele rowerów jest bardzo zbliżonych, nie pamiętam ale podobał mi się Egoist (są starsze roczniki nowe w zbliżonej cenie), który jest na pełnym XT, za to hamulce to jakieś tanie Shimano. O zaproponowanychpowyżej już pisałem. Wolałbym tańszą korbę SLX a lepszy hamulec, dlatego nie kupię roweru za 6000 w którym będę musiał coś zmieniać, czytaj dokładać. Na obecnym A6 ręce odpadają na Dart 3 na korzeniach przy dłuższej jeździe, na obecnym siodełku komfortowo jeździ się do 25 km , później jest gorzej a po 40 km jazda jest nie do zniesienia przez co czasami po prostu nie chce mi się wychodzić na rower a jazda po asfalcie mnie nie kręci. Reasumując, zaczynałem od kwoty 4k ale zauważyłem , że to za niska kwota i z wielkim bólem serca wydaję 6k ale ... jak już wydaję to chcę być w pełni zadowolony.
peepeepee Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Napisano 25 Sierpnia 2013 Przy okazji namieszałem troszkę, to Cube-owi brakuje paru rzeczy przy niezbyt korzystnej cenie a nie Egoist-owi. Egoist natomiast jest na pełnym XT, siodełko ma to które planuję zakupić po przymiarce. Jedynie amortyzator ma Fox 32 Float 100, wolałbym inny ale ten rower można powiedzieć jest kompletny, cena katalogowa mocno poza zasięgiem, po przecenie z 2012 6.7k, może zimą ceny pójdą jeszcze niżej ale i ceny podzespołów także, więc też nie wydam pewnie 6k tylko mniej ? W każdym razie ten jest najbliżej tego co chcę złożyć.
rzymo Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Odniosę się do tego: . 8. Kaseta - CS-M771-10 11. Kierownica - Author ACP-XP-600 carbon - 200 pln 12. Wspornik kierownicy ACP-ST-208 carbon - 120 pln 13. Wspornik siodełka - Author ACP-208 carbon - 200 pln 15. Chwyty - Author GripLock - 50 pln . 8 - jeśli szukasz oszczędności to SLX, 50-60zł taniej 11, 12, 13 - te części Authora wybrałeś dla wyglądu, czy z innego powodu? są droższe i cięższe od aluminiowych odpowiedników 15 - silikonowe ESI Racer/Chunky (droższe, ale według mnie warto) --- Tak ogólnie to składać warto (nawet jeśli wyszło by trochę drożej) - każda część jest dokładnie taka, jaką chciałeś. Jeśli masz więcej czasu to w ogóle warto składać - zawsze się trafi na kilka okazji (ktoś zdjął coś z nowego roweru, bo mu nie pasowało), zawsze to trochę mniej pieniędzy niż zakup ze sklepowej półki.
tobo Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Wspomniane komponenty - kierownica i mostek - nie są wykonane z karbonu tylko z aluminium obciągniętego warstwą karbonu - jeśli chciałeś mieć węgiel to w tym przypadku kupisz jego namiastkę i jak wspomniał kolega powyżej - do tego ciężką. Firmy które oferują komponenty z ujednolicającym logo, tak jak tu, (masz ramę tego producenta i chcesz mieć do niej takie części) wykorzystują taką potrzebę klienta i sprzedają gorszą jakość za niejednokrotnie większe pieniądze niż konkurencja. Co do tych komponentów - o ile jeszcze kierownicę czy sztycę masz szansę kupić karbonowe w normalnej cenie dla zwykłego śmiertelnika to mostek by był z tego materiału niestety musi kosztować bardzo dużo (chodzi o "pełny" karbon).
peepeepee Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Napisano 25 Sierpnia 2013 Nie zależy mi na wadze czy na tym, żeby było karbonowe. Wybrałem Author'a dla przykładu, jednak rozważam Authora z tańszej serii, nie karbonopodobne, może Truvativ, może Easton. Przerzutki nie będę już zmieniał na niższą, 50-60 pln to nie tak dużo, co innego korba, hamulce czy manetki a wg. Was funkcjonalnośc bardzo podobna, pieniądze zaś dużo większe. Ramę mam już wypróbowaną 16", to wiem na 100%, 17" za duża. Resztę niedogodności załatwię ustawieniem siodełka czy innym mostkiem. Dzięki za polecenie gripów. To co obecnie mnie męczy to właśnie gripy (w A6-ce seryjne Kross zmieniłem na jakieś niedrogi Kelly's) i siodełko (seryjne San Marco zmieniłem na Selle Italia Shiver Gel Flow). Czy tak musi być, że po 30 km już jest lekki ból, po 40-45 jazda nie sprawa już przyjemności, zaznaczę jeszcze raz, że jeżdżę po KPN, więc dużo nierówności, korzeni.
rzymo Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Akurat pisałem o kasecie, nie przerzutce ale fakt - różnicy dużej nie ma. "Czy tak musi być, że po 30 km już jest lekki ból, po 40-45 jazda nie sprawa już przyjemności, zaznaczę jeszcze raz, że jeżdżę po KPN, więc dużo nierówności, korzeni." - na pewno masz dobrą pozycję na rowerze? Może za duży ciężar spoczywa na rękach i stąd problemy. Jeśli tak, to wygodniejsze gripy nie pomogą.
peepeepee Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Napisano 25 Sierpnia 2013 Akurat pisałem o kasecie, nie przerzutce ale fakt - różnicy dużej nie ma. "Czy tak musi być, że po 30 km już jest lekki ból, po 40-45 jazda nie sprawa już przyjemności, zaznaczę jeszcze raz, że jeżdżę po KPN, więc dużo nierówności, korzeni." - na pewno masz dobrą pozycję na rowerze? Może za duży ciężar spoczywa na rękach i stąd problemy. Jeśli tak, to wygodniejsze gripy nie pomogą. Pozycja chyba ok, na ramie 17" byłem za bardzo wyciągnięty, teraz na 16" jest ok, siodełko mniej/więcej na środku, mostek krótki, chyba 80-ka skierowany lekko ku górze. Ręce są ok, rzadko drętwieją czy bolą, tylko chwyty nie są wygodne, czasami mam odcisk. Ogólnie mają jakby za małą średnicę a w rękawiczkach bez palców zbyt dużą. Jak już pisałem , w GoSport wziąłem takie typu ergo i były w sam raz, teraz tylko kwestia tego aby dobrać jak najbardziej pasujące.Z Z siodełkiem jest tak, że zawsze mi nie pasowało, jak ważyłem znacznie mniej, czyli ok. 85 kg także był problem. To wygląda tak, że przód jest ok, tylko tył siodełka jakby za wąski, twardośc jest ok, tylko mogłoby być z tyłu szersze.
peepeepee Napisano 28 Sierpnia 2013 Autor Napisano 28 Sierpnia 2013 Temat uważam za rozwiązany, poniżej wklejam to co wybrałem dzięki Waszej pomocy :-) 1. Rama - Author Egoist - 16" 2. Widelec - Reba Dual Air 2012 - Manitou ponoć jest bardziej komfortowy ale troszkę zniechęciły mnie dodatkowe koszta,czyli kwota ciut wyższa, brak manetki za którą trzeba dopłacić i ewentualna wymiana i dobór sprężyny. 3. Hamulce - Shimano SLX-M675 , tarcze 180/160 z mocowaniem CenterLock, gdyż większy wybór widzę w kołach pod to mocowanie. 4. Przerzutka - przód FD-M786 , tył RD-M786 5. Manetki - XT SL-M780 6. Korba - FC-M660 - 400 pln 7. Łańcuch - CN-HG94 8. Kaseta - CS-M771-10 9. Opony - Schwalbe Racing Ralph 2.3" 10. Koła - gotowe Mavic CrossRide 11. Kierownica - prosta, prawdopodobnie jakiś niedrogi Easton 12. Wspornik kierownicy - krótki , prawdopodobnie Easton EA30,50 13. Wspornik siodełka - prawdopodobnie Easton EA30,50, może 70 14. Siodełko - na razie na początek zostawię swoje Selle Italia Shiver, jak będzie niewygodnie może Fizik Tundra 2 15. Chwyty - jakieś ergonomiczne 16. Pedały - zostawię obecnie Shimano SPD
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.