Kukasz Napisano 22 Sierpnia 2013 Napisano 22 Sierpnia 2013 Witajcie, ostatnio obczajałem nieco w praktyce mocno pochylone główki (66 stopni) i stwierdzam że chciałbym przejść z typowej ramy xc na enduro/am/trail. Full byłby fajny ale niestety jest drogi a ja nie mam funduszy więc szukam czegoś HT. Niby są ramy ale po obczajeniu geometrii widać że nie przypasują. Dartmoor Hornet spoko na widel o wysokości 540 mm (ja mam 508 mm (epicon 140 mm)), NS surge jest niby perfect ale wchodzi tam sztyca 27,2 mm. Nie byłoby problemu gdyby nie to że mam myk-mykę na 31,6 i nie chcę się z nią rozstawać. Wszystkie wymagania spełnia Commencal Ramones ale 2kzł za HT to według mnie nonsens. Podsumowując wymagania: -koła 26 -geometria przy widelcu o wysokości 508 mm: kąt główki - 67 lub 66, podsiodłówka - powyżej 70, mniej niż 74, im więcej tym lepiej do tego zakresu -do wzrostu 186 cm -stery 1 1/8 -na sztycę 31,6 mm -do 1000 zł -HT -alu lub stal -tylko nowa rama -fajny byłby długi chainstay ale już mi starczy jak powyższe wymagania będą spełnione Jeżeli nie ma takiej ramy to chociaż powiedzcie gdzie robią tanie i fajne customy.
Piksel Napisano 22 Sierpnia 2013 Napisano 22 Sierpnia 2013 Nie widzę epicona wyciągniętego na 140mm, (zapewne jeszcze pod ośkę 9mm) w enduro. geometria przy widelcu o wysokości 508 mm: kąt główki - 67 lub 66 Raczej nierealne marzenia, taki kąt może być, ale przy widelcu 540-550mm. Moja rada, nie rób czegoś na siłę, rower enduro/am z widelcem 510mm będzie dobry do podjeżdżania, ale na pewno nie do zjazdu. Wstrzymaj się i kup widelec z prawdziwego zdarzenia.
Kukasz Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Napisano 22 Sierpnia 2013 Nie widzę epicona wyciągniętego na 140mm, (zapewne jeszcze pod ośkę 9mm) w enduro. Raczej nierealne marzenia, taki kąt może być, ale przy widelcu 540-550mm. Moja rada, nie rób czegoś na siłę, rower enduro/am z widelcem 510mm będzie dobry do podjeżdżania, ale na pewno nie do zjazdu. Wstrzymaj się i kup widelec z prawdziwego zdarzenia. Oczywiście epicon nie jest zbyt wytrzymały ale ja jestem lekki i zbytnio nie szaleje. A jak coś to np po rychlebach na superflow a tam jest raczej skatepark niż faktyczne obciążenia ścinające dla amortyzatora. Poza tym nie pytam się o ocenę wytrzymałości i sensowności tylko o ramę o wyżej wymienionych parametrach.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.