Przemo33 Napisano 22 Sierpnia 2013 Napisano 22 Sierpnia 2013 Witam. Jestem świerzym użytkownikiem forum, więc jeszcze dobrze nie wiem jak zaczynać tematy. Mam Treka 6000 z 2008r. Powoli zaczynają się konczyć części. Wię myślę nad przebudową. Poysł jest taki: Rama j/w, widelec Salsa CroMoto, który już jest w rowerze. Przednie koło 27,5" na obręczy DT Swiss 465D, tył 26" na razie na starym kole Shimano M495 disc obręcz Bontrager. Hamulce Shimano M485, hydrauliczne tarczowe. Natomias największy problem mam z napędem, jak go dobrać, wiem tylko, że bedę potrzebował napinacza. No i jeszcze jedno jak sie czymś takim jeździ w terenie. Mieszkam na dolnymśląsku w rejonie Pogórz Kaczawskiego, a więc trochę pod góre trzeba się najeździć. Przepraszam z góry jeżeli umiesciłem temat w złym miejscu. Z góry dziekuje za pomoc.
Mod Team adamos Napisano 22 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2013 Trochę o jeździe na różnokołowcach znajdziesz na samym początku tego wątku. Osobiście mam marne doświadczenia, ale koledzy którzy tak jeździli twierdzą, że są same plusy.
Przemo33 Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Napisano 22 Sierpnia 2013 dzięki Adamos za podpowiedź, gdzie szukać. Myslę, że wszystko wyjdzie w praniu. Teraz ciekawi mnie, jak to będzie z geometria i jak ją zmierzyć w przydomowym warsztacie. Co do napędu o który pytałem, najbardziej chodzi mi o korby. Tę konwersję chciał bym zrobić w miarę niedużym kosztem, ale też żeby to w miarę ładnie wyglądało i jeździł. Widziałem na allegro stare korby deore LX i XT tylko, że one maja mocowanie na kwadrat, a jak by były na oktalink to wykorzystał bym stary suport zoryginału Mojego Treka. No chyba, że bardziej doświadczeni maja jakies lepsze pomysły.
Mod Team IvanMTB Napisano 22 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 22 Sierpnia 2013 Kłaniam, Przecie możesz użyc starą korbę... Zostawiasz tylko środkowy blat, wywalasz wszystkie zbędne zwiazane z biegami graty, montujesz napinacz, reduktor, skracasz łańcuch i heja przygodo! http://www.team29er.pl/artykuy/50/788-jeden-narod-jedna-partia-jeden-bieg-czyli-abc-singlowego-29era poczytaj tutaj na temat konwersji SS. Geo najprościej sprawdzić na papierze milimetrowy i z taśmą mierniczą w dłoni. To wersja tradycyjna i oldskulowa Możesz też użyć BikeCAD'a. Wersja nie-pro jest dostępna za darmo jak pamiętam. Szacunek... I.
Przemo33 Napisano 23 Sierpnia 2013 Autor Napisano 23 Sierpnia 2013 Wim wiem, że mogę rozkręcić swoją korbę i jazda, bo nie jest jeszcze taka zła a ponadto było by najtaniej. Chociaż tamte na allegro ładnie wyglądają mimo tego, że są stare. dzięki też za link do tematu konwerski na SS, bardzo pomocny. Przyznam się, że taka przeróbka już chodzi za mna od tamtego roku, jednak cały czas obawiam się, że moge się zniechęcić jak braknie mi przełożeń. Jednak postanowiłem spróbować jeździć bez przełożeń, bo może być nprawdę fajnie. Co do kątów ramy coś będę walczył z tym programem albo ołówkiem i papierem milimetrowy. Chociaż i tak już jeżdżę na tym widelcu i kąty sa juz inne. Ale mi i tak sie fajnie jeździ na sztywno. No chyba że jestem kiepski i nie odczuwam pogorszenia prowadzenia Powiedzcie jeszcze jakie były by optymalne przełożenia do jazdy w terenie.
Mod Team IvanMTB Napisano 23 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 23 Sierpnia 2013 Klaniam, Klasyczne przelozenie dla kola 26" to 32x16, czyli 2.0. W kole 29" tez probowalem ale bylo nieco za twardo na gorskie wyprawki, choc na lokalne popiardolki jak znalazl. Aktualnie mam 32x18 i 34x18, czyli 1.77 i 1.88. Szacunek... I.
asdrubal Napisano 24 Sierpnia 2013 Napisano 24 Sierpnia 2013 Może zamiast napinacza spróbuj najpierw z pół ogniwem łańcuchowym. Prz odrobinie szczęścia uda się naciągnąć łańcuch idealnie. Półogniwo znajdziesz za 5 zł wiec koszt nie duży. U mnie tak to wygląda: http://www.forumrowerowe.org/garage/vehicle/3528-schwinn-mesa-gsd/?tab=images
Mod Team IvanMTB Napisano 24 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 24 Sierpnia 2013 No można spróbować, a nóż przypasuje... Problem taki ze łańcuch się wyciąga, szczególnie pod obciążeniami jednobiegowymi i wtedy półogniwo juz niestety niedyrydy... Szacunek... I.
Przemo33 Napisano 24 Sierpnia 2013 Autor Napisano 24 Sierpnia 2013 Witam Kolegów. Będę próbował obydwu patentów, najpierw ogniwo półańcucha bo jest to tańsze rozwiązanie . Jutro jadę się kapnąć i spróbuję coś dobrać z przełożeń, myślałem nad 36/16 lub 36/18, ale zobaczymy. Jednak najpierw na początku września kupie oponę i szprychy do tego większego koła, a później biorę się za napęd. W poniedziałek poszukam koronki ze staraj kasety, a kolega wytoczy mi z twardego teflonu dystanse na wymiar zamiast podkładek z kasety lub rurek pcv jak gdzieś wyczytałem. Jeszcze raz dzięki za porady. Pozdrawiam.
Przemo33 Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Napisano 25 Sierpnia 2013 Witam kolegów rowerzystów. Byłem dzisiaj na rowerze i próbowałem jazdy bez zmiany przełorzeń, jechałem na 36/18 i 36/21. Na tym pierwsztym było najlepiej, w terenie ok, tam gdzie nie dałem rady to prowadziłem i nie było problemu, na zjazdach jak juz się rozpędziłem też było ok, ale na płaskich odcinakach na asfalcie podczas dojazdu w teren i powrotu do domu troche brakowało. Normalnie musiałem sie namachać jak djabli, utrzymanie 20 25 km/h nie było trudne ale już szybciej to tragedia. Asdrubal, ta mała koronka z tyłu do zcego Ci jest potzrebna, przekładasz łańcuch jak chcesz szybciej jechać? Dobrze kombinję?
asdrubal Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Ta mała koronka robi za podkładkę/dystans, nie przekładam łańcucha. Ja jeżdżę 38/14 ale 90% to asfalt.
Przemo33 Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Napisano 25 Sierpnia 2013 A więc źle kombinowałem, 38/14 może być niezłe, ale w trerenie chyba bym nie dał rady na stromych podjazdach. Asdrubal ten Schwinn to jedyny Twój rower czy jak wiekszość maniaków masz jeszcze coś? Bo myślę, że nie ma większych problemó przy dwóch rowerach, jak chcesz pojeździć szybciej to bierzesz z biegami a jak masz ochotę pojeździć sam i się sprawdzić to bierzesz singla. Jutro spróbóję 36/14. Myślę, żę we wrześniu zrobię tak jak Ty masz w swoim, półogniwo i jak mi nie będzie pasowało to po zimie zamontuje ponownie przerzutki. Pozdrawiam.
Mod Team IvanMTB Napisano 25 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 25 Sierpnia 2013 Kłaniam, Tutaj jest to raczej dystans lub lockring. Przy pionowych hakch i braku napianacza nie ma możliwości zmiany przełożenia bez skrócenia/wydłużenia łańcucha. Szacunek... I.
am400d Napisano 5 Lutego 2014 Napisano 5 Lutego 2014 Ja mam pytanko co do pomiaru linii łańcucha, bo też ostatnio sobie singla zrobiłem i nie wiem jak się zabrać do tego pomiaru od strony praktycznej. Więc pomyślałem, że zrobię jak na zdjęciu. Poziomica jest linią równoległą do osi roweru i będę mierzył od niej odległość zębatki tylnej i blatu korby. Czy popełniam gdzieś błąd w rozumowaniu?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.