Skocz do zawartości

[Damper] 'Zmiękczenie' dampera


Replay

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pozostaje tylko wymiana sprężyny na bardziej miękką. Jeśli to rower marketowy, to może nie mieć oznaczenia więc szukanie sprężyny "po omacku" nie bardzo ma sens. Można też zmniejszyć wstępne naprężenie tym gwintowanym pierscieniem (wykręcając go trochę) ale to niewiele zmieni.

Napisano

A jest sposób poniżej 50 zł? Jakieś wypalanie sprężyny, kiszenie w kwasie, dodanie składnika X oraz oblanie w żelkach żeby to taniej wyszło? ;D

 

Wysłano z Samsung Galaxy S IV za pomocą Tapatalk 2

 

 

  • Mod Team
Napisano

Co to znaczy? Chyba, że ja mam teraz zaćmienie i nie kojarzę czegoś :D

 

 

Przełożenie ramy. Np. Jak wynosi ono 3:1 to damper o skoku 50mm daje 150mm skoku ramy. Różne ramy mają różne przełożenia także twardość dampera nie dobiera się tylko pod wagę bikera, ale trzeba również uwzględnić przełożenie ramy. Im mniejsze przełożenie tym będzie bardziej twardo przy tej somej sprężynie/ciśnieniu w damperze..

 

@Replay, jak tam włożysz miękką sprężynę to dostaniesz chodoby morskiej od bujania :D Tłumienie w makrokeszowych damperach to fikcja.

  • Mod Team
Napisano

Jakieś wypalanie sprężyny, kiszenie w kwasie, dodanie składnika X oraz oblanie w żelkach żeby to taniej wyszło? ;D

Można pprzeprowadzić proces "zmiękczania" kiedyś sam nad ty Myślisławem ale to ... "faaaaaar more complicated that You can imagine" :P

 

Jaką masz tam długość montażową ... ?? pewnie ze 152mm ... ale warto spytać :D

 

 

Co to znaczy? Chyba, że ja mam teraz zaćmienie i nie kojarzę czegoś

Ja u siebie, chyba podobnie jak i sznib, mam możliwość zamontowania dampera na 3:1, 2.5:1 i 2:1. I miedzy skrajnymi ustawieniami różnica jest kolosalna ...

Napisano

Możesz spróbować zeszlifować sprężynę jeśli chodzi o grubość zwoju. Zrobienie tego na całym obwodzie zwoju może być trudne, gdybam jednak że zrobienie tego od zewnętrznej strony powinno zadziałać. 

Sprężyny zależnie od twardości mają "drut" o różnej grubości.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...