Skocz do zawartości

[rower] Czy szosówki Vento 1.0 i 2.0 firmy Kross są coś warte? Lub inna szosa do 3000zł


Lipas250

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam ;)

Chciałbym zakupić jakąś szosówkę, dysponuję budżetem do 3 max 3.5tys zł

Zacząłem jezdzic tak na powaznie jakies 1.5mc temu, jeżdze prawie codzień (wypuszcam tylko niedziele) trasy 40-50km, jeżdze starym 10letnim góralem na szerokich oponach i trzeba się nieźle namordować żeby utrzymywać średnią prędkość na poziomie 20km/h (wiem, zaraz mnie zjedziecie że co to za słabiutka prędkość, ale zaręczam wam to wcale nie kwestia kondycji itp, gdybyście przejechali się tym rowerem na trasie 40-50km to byście mieli podobną średnią, może minimalnie lepszą... ale nie ważne zresztą :D)

Chciałbym się przesiąść na coś lepszego i kręcą mnie szosówki ;) Myśle że dzięki samej zmianie roweru mógłbym podnieść średnie prędkośći o 10km/h (a może nawet więcej?)

Oglądałem ostatnio rowery firmy Kross, oni chyba dopiero od tego roku albo od zeszłego weszli na rynek z szosówkami

Mają 4 modele:

Vento 4.0 - 9999zł

Vento 3.0 - 5999zł

Vento 2.0 - 2999zł

Vento 1.0 - 2199zł

Dysponuje budżetem jak już wspomniałem 3-3.5 tys więc Vento 2.0 byłoby w moim zasięgu, ale nie znam się zbytnio na szosówkach, więc prosiłbym was o ocenę czy ten rower jest dobry, czy jest on wart tej kasy. Fakt że byłby nowy i to jest duży plus, ale jeśli go nie polecacie, to może macie jakieś inne propozycje (nawet używanych) do 3-3.5tys zł ale tak jak mówię to Vento 2.0 nawet mi się podoba tylko tak jak mówie nie znam się na technicznej stronie szosówek, nie jestem w stanie sam jej ocenić

Jeśli chodzi o mój wzrost to mam 182cm

 

ps. a jak to jest z jazdą szosówką na polskich drogach (dziury itp) zwłaszcza przy tych cieniutkich oponach, trochę się boję że ten rower jest mega sztywny i że wystarczy wjechać w jakąś dziurke, nierówność i te cienkie opony pękną albo nawet sie felga wykrzywi :D

 

Z góry dzięki za pomoc ;)

Pozdrawiam

Napisano

Zgadzam sie z kolegą Rulez.Kross w dziale szos szału nie robi.Ja nie majac tyle kasy zaiwestowałem w pierwsza szose na początku miesiaca.Szukałem kilka miesiacy w Polsce i nic nie szło znalezc za kase 2000-2500zł.Kolega z UK podesłał mi cos takiego:

http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/merlin-road-bikes/merlin-maven-road-bike.html

W Polsce to oczywiscie kosmos, no bo co to jest. Za ta kase u nas nie kupiłbym roweru z widelcem karbonowym i na Sorze.Z roweru jestem bardzo zadowolony, pierwsze kilometry juz za mna.

Zaczeły sie promocje i wczoraj znalazłem cos takiego:

http://allegro.pl/wyprzedaz-merida-race-lite-903-l-56-2013-lublin-i3486704946.html

z 45000 na 3400zł to juz cos a w twoich granicach finansowych sie miesci.jest juz na czym pojezdzic.

Jezeli chodzi o jazde szosa to nie mysl sobie ze bedziesz jakos super szybciej jezdził.Za ze srednich 21-22 na MTB na szosie robie 25-26km/h.Całkiem inna jazda i twardsze przełozenia.Jak przyjdzie górka to trzeba cisnac co by sobie wstydu nie narobic.Na MTB wrzuciłes jakies niskie przełozenie i pomału sie wdrapałes a tu tego nie ma.

Drogi w mojej okolicy sa straszne.Kazdy wyjazd na szosie musi byc przemyslany i zaplanowany zeby uniknac wykopów i remontów.

 

Napisano

Dzięki wam za pomoc ;)

Ten TRIBAN 5 A B'TWIN chyba najlepszą opcją ;)Napęd Shimano Sora z potrójną tarczą, Rama z aluminium 6061 T6 , widelec węglowy, pivot z aluminium

A jeśli chodzi o te przełożenia to: Mechanizm korbowy Shimano SORA potrójny 50/39/30, kaseta 9-rzędowa 12/25

Więc wcale nie jest tak źle pod górkę :) na przód 30 tył 25 czyli jest prawie 1:1, nie jest tak źle :) w MTB mam nie wiele lepiej

Tylko problem w tym że tego roweru przez neta nie zakupie bo go w aktualnej chwili nie mają, przynajmniej tak na stronce pokazuje...

Ale wpadnę na dniach do Decathlonu do sklepu i na miejscu się dowiem czy jest dostępny, a jak nie to kiedy będzie ;)

Pozdrawiam

Napisano

W szosówkach korba trójrzędowa jest zupełnie zbędna. Chyba że musisz dochodzić do zdrowia po wieloletnim niedowładzie mięśni i mieszkasz w Alpach :)

W rowerze mtb mam korby 22/32/44, w szosie 50/34, w mtb kasetę 12/36, w szosie 11/28 i wg mnie ta kombinacja bez problemu pozwala się poruszać w dosyć górzystym mieście.

Na tym samym podjeździe w rowerze mtb korzystałem z kombinacji przód 32 tył 11-34, w szosie 34 przód i wspomnianej kasety, rozwijając przy tym prędkość wyższą o 4 km/h. 

Pracuję w szosowym sklepie i nie pamiętam żeby którykolwiek klient wymienił korbę dwuzębatkową na trójkę, mimo że rower szosowy jest tu bardzo popularnym wołkiem roboczym i korzystają z niego bardzo różni kondycyjnie ludzie. Za to popularną opcją jest kaseta do 28 zębów, ewentualnie 12/32 z grupy Tiagra, czy nowa tego typu w Ultegrze. 

Jeśli mieszkasz w płaskim obszarze Polski to na 100 procent nie będziesz korzystał z najmniejszej zębatki w takiej korbie - skoro to Bydgoszcz to mam wrażenie że także środkową użyłbyś bardzo sporadycznie.

Wybierając opcję trzech rzędów licz się z mniejszą dostępnością zębatek do takich korb, przerzutek czy manetek (bywa że one mimo wszystko się psują :) )

Napisano

Ta Merida 903 z allegro jest niezłą propozycją w cenie 3400, nawet rozmiar odpowiedni ... warta rozpatrzenia.

 

Co do sklepu "Merlincycles", to akurat mam niezbyt pozytywne doświadczenia ;) rower słabo zapakowany, otarcie prawej klamki, opony niezgodne ze specyfikacją (ze śladami jazdy po podłodze - czyżby zdjęli z jakiegoś roweru demonstracyjnego i zamienili ?) i na koniec - łańcuch 10 zakuty odwrotnie (napisami do wewnątrz) - skutki znane , trochę mi zajęło doprowadzenie roweru do stanu używalności ...

Napisano

Rulez no czasami tak sie trafi.U mnie było wszystko oki.Zmieniłem tylko opony na Schwalbe Lugano a tak to nie planuje na razie nic dokładac...(Meridka tez mi po głowie chodzi ale nie mam komu sprzedac Merlina).

Co do roweru Triban 5 tez rozpatrzałem zakup jego ale odpychała mnie własnie ta korba a po spotkaniu sie z rowerem na zywo w decathlonie i małej pzrymiarce zupełnie mi nie podszedł.

Polecam jednak dołozyc troche i kupic cos ciekawszego.Pozdrowionka...

Napisano

Chyba raczej nie powinno "czasami tak się trafić" jeśli uważają się za poważny sklep, to nie jest jedno uchybienie :down: raczej nie będę polecał tam zakupów.

Napisano

No to mi w ogóle namieszaliście, to złe, tego też nie polecam itp itd :D

@tobo i @jonnym A czy to naprawdę robi taką wielką różnicę w użytkowaniu?

tobo mówisz tak:

"W rowerze mtb mam korby 22/32/44, w szosie 50/34, w mtb kasetę 12/36, w szosie 11/28"

W TRIBANIE jest potrójny 50/39/30, kaseta 9-rzędowa 12/25

Więc co za problem jeśli nie będę używał przedniego przełożenia "30" tylko po prostu dwie korby 50/39 (ty masz 50/34 więc podobnie) tak samo kaseta 12/25 a ty masz 11/28 zakres górny jest bez znaczenia (25 a 28), a dolny raptem o jeden "ząbek" więcej ma TRIBAN

Więc dlaczego jesteście aż tak bardzo przeciw tej potrójnej korbie TRIBANA? Bo tak jak mówię mogę przecież używać tylko dwóch a nie trzech

Napisano

To co opowie mi ktoś o wyższości podwójnej korby na potrójną?

Czy to faktycznie aż taka wielka diametralna różnica? bo tak jak mówie przecież nie muszę używać trzech przełożeń korby tylko dwóch i będzie to samo co w innym rowerze z podwójną korbą...

Dlaczego tak bardzo jednak jesteście przeciwni tej potrójnej korbie z TRIBANa ?

pozdrawiam ;)

Napisano

kolega tobo myślę, że wyjaśnił już to:

Wybierając opcję trzech rzędów licz się z mniejszą dostępnością zębatek do takich korb, przerzutek czy manetek (bywa że one mimo wszystko się psują )

 

Opcja dwurzędowa spokojnie da rade - nie ma sensu kupować 3.
no i trzyrzędowa więcej waży ;p 
Napisano

Jeśli weźmiesz potrójną korbę to nic strasznego się nie stanie, ale i tak przecież najpierw obejrzysz rower, przymierzysz się, i dopiero wtedy podejmiesz decyzję ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...