Lipas250 Napisano 21 Sierpnia 2013 Napisano 21 Sierpnia 2013 Witam Chciałbym zakupić jakąś szosówkę, dysponuję budżetem do 3 max 3.5tys zł Zacząłem jezdzic tak na powaznie jakies 1.5mc temu, jeżdze prawie codzień (wypuszcam tylko niedziele) trasy 40-50km, jeżdze starym 10letnim góralem na szerokich oponach i trzeba się nieźle namordować żeby utrzymywać średnią prędkość na poziomie 20km/h (wiem, zaraz mnie zjedziecie że co to za słabiutka prędkość, ale zaręczam wam to wcale nie kwestia kondycji itp, gdybyście przejechali się tym rowerem na trasie 40-50km to byście mieli podobną średnią, może minimalnie lepszą... ale nie ważne zresztą ) Chciałbym się przesiąść na coś lepszego i kręcą mnie szosówki Myśle że dzięki samej zmianie roweru mógłbym podnieść średnie prędkośći o 10km/h (a może nawet więcej?) Oglądałem ostatnio rowery firmy Kross, oni chyba dopiero od tego roku albo od zeszłego weszli na rynek z szosówkami Mają 4 modele: Vento 4.0 - 9999zł Vento 3.0 - 5999zł Vento 2.0 - 2999zł Vento 1.0 - 2199zł Dysponuje budżetem jak już wspomniałem 3-3.5 tys więc Vento 2.0 byłoby w moim zasięgu, ale nie znam się zbytnio na szosówkach, więc prosiłbym was o ocenę czy ten rower jest dobry, czy jest on wart tej kasy. Fakt że byłby nowy i to jest duży plus, ale jeśli go nie polecacie, to może macie jakieś inne propozycje (nawet używanych) do 3-3.5tys zł ale tak jak mówię to Vento 2.0 nawet mi się podoba tylko tak jak mówie nie znam się na technicznej stronie szosówek, nie jestem w stanie sam jej ocenić Jeśli chodzi o mój wzrost to mam 182cm ps. a jak to jest z jazdą szosówką na polskich drogach (dziury itp) zwłaszcza przy tych cieniutkich oponach, trochę się boję że ten rower jest mega sztywny i że wystarczy wjechać w jakąś dziurke, nierówność i te cienkie opony pękną albo nawet sie felga wykrzywi Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam
Rulez Napisano 21 Sierpnia 2013 Napisano 21 Sierpnia 2013 Było ostatnio parę testów rowerów szosowych w prasie rowerowej, opinie raczej niezbyt pozytywne .. Gdy porównać sam osprzęt, to Btwin za 2000 zł jest podobnie wyposażony jak Vento 2 za 2999 : http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-5-a-id_8239801.html Opinie o prowadzeniu Krossa raczej słabe ...
jonnym Napisano 21 Sierpnia 2013 Napisano 21 Sierpnia 2013 Zgadzam sie z kolegą Rulez.Kross w dziale szos szału nie robi.Ja nie majac tyle kasy zaiwestowałem w pierwsza szose na początku miesiaca.Szukałem kilka miesiacy w Polsce i nic nie szło znalezc za kase 2000-2500zł.Kolega z UK podesłał mi cos takiego: http://www.merlincycles.com/bike-shop/bikes/road-bikes/merlin-road-bikes/merlin-maven-road-bike.html W Polsce to oczywiscie kosmos, no bo co to jest. Za ta kase u nas nie kupiłbym roweru z widelcem karbonowym i na Sorze.Z roweru jestem bardzo zadowolony, pierwsze kilometry juz za mna. Zaczeły sie promocje i wczoraj znalazłem cos takiego: http://allegro.pl/wyprzedaz-merida-race-lite-903-l-56-2013-lublin-i3486704946.html z 45000 na 3400zł to juz cos a w twoich granicach finansowych sie miesci.jest juz na czym pojezdzic. Jezeli chodzi o jazde szosa to nie mysl sobie ze bedziesz jakos super szybciej jezdził.Za ze srednich 21-22 na MTB na szosie robie 25-26km/h.Całkiem inna jazda i twardsze przełozenia.Jak przyjdzie górka to trzeba cisnac co by sobie wstydu nie narobic.Na MTB wrzuciłes jakies niskie przełozenie i pomału sie wdrapałes a tu tego nie ma. Drogi w mojej okolicy sa straszne.Kazdy wyjazd na szosie musi byc przemyslany i zaplanowany zeby uniknac wykopów i remontów.
Lipas250 Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Napisano 22 Sierpnia 2013 Dzięki wam za pomoc Ten TRIBAN 5 A B'TWIN chyba najlepszą opcją Napęd Shimano Sora z potrójną tarczą, Rama z aluminium 6061 T6 , widelec węglowy, pivot z aluminium A jeśli chodzi o te przełożenia to: Mechanizm korbowy Shimano SORA potrójny 50/39/30, kaseta 9-rzędowa 12/25 Więc wcale nie jest tak źle pod górkę na przód 30 tył 25 czyli jest prawie 1:1, nie jest tak źle w MTB mam nie wiele lepiej Tylko problem w tym że tego roweru przez neta nie zakupie bo go w aktualnej chwili nie mają, przynajmniej tak na stronce pokazuje... Ale wpadnę na dniach do Decathlonu do sklepu i na miejscu się dowiem czy jest dostępny, a jak nie to kiedy będzie Pozdrawiam
tobo Napisano 22 Sierpnia 2013 Napisano 22 Sierpnia 2013 W szosówkach korba trójrzędowa jest zupełnie zbędna. Chyba że musisz dochodzić do zdrowia po wieloletnim niedowładzie mięśni i mieszkasz w Alpach W rowerze mtb mam korby 22/32/44, w szosie 50/34, w mtb kasetę 12/36, w szosie 11/28 i wg mnie ta kombinacja bez problemu pozwala się poruszać w dosyć górzystym mieście. Na tym samym podjeździe w rowerze mtb korzystałem z kombinacji przód 32 tył 11-34, w szosie 34 przód i wspomnianej kasety, rozwijając przy tym prędkość wyższą o 4 km/h. Pracuję w szosowym sklepie i nie pamiętam żeby którykolwiek klient wymienił korbę dwuzębatkową na trójkę, mimo że rower szosowy jest tu bardzo popularnym wołkiem roboczym i korzystają z niego bardzo różni kondycyjnie ludzie. Za to popularną opcją jest kaseta do 28 zębów, ewentualnie 12/32 z grupy Tiagra, czy nowa tego typu w Ultegrze. Jeśli mieszkasz w płaskim obszarze Polski to na 100 procent nie będziesz korzystał z najmniejszej zębatki w takiej korbie - skoro to Bydgoszcz to mam wrażenie że także środkową użyłbyś bardzo sporadycznie. Wybierając opcję trzech rzędów licz się z mniejszą dostępnością zębatek do takich korb, przerzutek czy manetek (bywa że one mimo wszystko się psują )
Rulez Napisano 22 Sierpnia 2013 Napisano 22 Sierpnia 2013 Ta Merida 903 z allegro jest niezłą propozycją w cenie 3400, nawet rozmiar odpowiedni ... warta rozpatrzenia. Co do sklepu "Merlincycles", to akurat mam niezbyt pozytywne doświadczenia rower słabo zapakowany, otarcie prawej klamki, opony niezgodne ze specyfikacją (ze śladami jazdy po podłodze - czyżby zdjęli z jakiegoś roweru demonstracyjnego i zamienili ?) i na koniec - łańcuch 10 zakuty odwrotnie (napisami do wewnątrz) - skutki znane , trochę mi zajęło doprowadzenie roweru do stanu używalności ...
jonnym Napisano 22 Sierpnia 2013 Napisano 22 Sierpnia 2013 Rulez no czasami tak sie trafi.U mnie było wszystko oki.Zmieniłem tylko opony na Schwalbe Lugano a tak to nie planuje na razie nic dokładac...(Meridka tez mi po głowie chodzi ale nie mam komu sprzedac Merlina). Co do roweru Triban 5 tez rozpatrzałem zakup jego ale odpychała mnie własnie ta korba a po spotkaniu sie z rowerem na zywo w decathlonie i małej pzrymiarce zupełnie mi nie podszedł. Polecam jednak dołozyc troche i kupic cos ciekawszego.Pozdrowionka...
Rulez Napisano 22 Sierpnia 2013 Napisano 22 Sierpnia 2013 Chyba raczej nie powinno "czasami tak się trafić" jeśli uważają się za poważny sklep, to nie jest jedno uchybienie raczej nie będę polecał tam zakupów.
Lipas250 Napisano 22 Sierpnia 2013 Autor Napisano 22 Sierpnia 2013 No to mi w ogóle namieszaliście, to złe, tego też nie polecam itp itd @tobo i @jonnym A czy to naprawdę robi taką wielką różnicę w użytkowaniu? tobo mówisz tak: "W rowerze mtb mam korby 22/32/44, w szosie 50/34, w mtb kasetę 12/36, w szosie 11/28" W TRIBANIE jest potrójny 50/39/30, kaseta 9-rzędowa 12/25 Więc co za problem jeśli nie będę używał przedniego przełożenia "30" tylko po prostu dwie korby 50/39 (ty masz 50/34 więc podobnie) tak samo kaseta 12/25 a ty masz 11/28 zakres górny jest bez znaczenia (25 a 28), a dolny raptem o jeden "ząbek" więcej ma TRIBAN Więc dlaczego jesteście aż tak bardzo przeciw tej potrójnej korbie TRIBANA? Bo tak jak mówię mogę przecież używać tylko dwóch a nie trzech
Lipas250 Napisano 26 Sierpnia 2013 Autor Napisano 26 Sierpnia 2013 To co opowie mi ktoś o wyższości podwójnej korby na potrójną? Czy to faktycznie aż taka wielka diametralna różnica? bo tak jak mówie przecież nie muszę używać trzech przełożeń korby tylko dwóch i będzie to samo co w innym rowerze z podwójną korbą... Dlaczego tak bardzo jednak jesteście przeciwni tej potrójnej korbie z TRIBANa ? pozdrawiam
vibovit185 Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 kolega tobo myślę, że wyjaśnił już to: Wybierając opcję trzech rzędów licz się z mniejszą dostępnością zębatek do takich korb, przerzutek czy manetek (bywa że one mimo wszystko się psują ) Opcja dwurzędowa spokojnie da rade - nie ma sensu kupować 3.no i trzyrzędowa więcej waży ;p
Rulez Napisano 26 Sierpnia 2013 Napisano 26 Sierpnia 2013 Jeśli weźmiesz potrójną korbę to nic strasznego się nie stanie, ale i tak przecież najpierw obejrzysz rower, przymierzysz się, i dopiero wtedy podejmiesz decyzję ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.