Skocz do zawartości

[Zawór Presta] czy wykręcać dolny pierścień podczas pompowania


pietraszkin

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam takowe pytanie. Czy podczas pompowania dętki (zawór presta) powinno się nieco odkręcać dolny pierścień dociskający dętkę do obręczy i czy w ogóle jeździ się z dokręconym dolnym pierścieniem, czy ma o w ogóle jakieś znaczenie

Napisano

 

Jeżeli nie będzie dokręcony może wpaść poprzez strzelinę jakiś drobny kamyczek bądź większe ziarenko piasku i złapiesz gumę.

Jedna z ciekawszych interpretacji funkcji nakrętki kontrującej na wentylu jaką słyszałem  :teehee:  :thumbsup:  

Napisano · Ukryte przez safian, 20 Sierpnia 2013 - dubel
Ukryte przez safian, 20 Sierpnia 2013 - dubel

 

Jeżeli nie będzie dokręcony może wpaść poprzez strzelinę jakiś drobny kamyczek bądź większe ziarenko piasku i złapiesz gumę.

Jedna z ciekawszych interpretacji funkcji nakrętki kontrującej na wentylu jaką słyszałem  :teehee:  :thumbsup:  

  • Mod Team
Napisano

Wentylek powinien być możliwie nie ruchomo, im bardziej sie on rusza, przemieszcza podczas hamowania czy ruszania tym większe prawdopodobieństwo że sie w końcu oberwie przy łączeniu dętki i będzie trzeba ją wyrzucić.

  • Mod Team
Napisano

Przecież to się nawet niewygodnie pompuje - wentyl się w obręcz zapada.

 

...strzelinę...

szczelinę miałeś na myśli zapewne

To jest jeszcze luzik, ja się kiedyś z "jaszczomp" spotkałem. :D

 

 

Wysłane z Commodore C64

 

 

Napisano

@adamos... laie_67.gif takaemotka.gif  ...dawno się tak nie uśmiałem.

 

Myślę, że wątek dedykowany takim przypadkom, byłby lepszy niż taki z żartami i kawałami.

 

A przy okazji moooże, skłoniłby "poetów" do...

Napisano

A black box jest ??? :D

 

Sry za OT nie mogłem sie powstrzymać :D

 

 

Dzięki za zainteresowanie tematem i wszystkie odpowiedzi  braci rowerowej.

Pozdro

Napisano

Przed pompowaniem nakrętka powinna być blisko obręczy ale raczej luźno, a dokręcić ją należy dopiero po napompowaniu do żądanej wartości. Można taż w ogóle nie używać nakrętki ale trzeba się liczyć z tym że przez szczelinę (szczególnie jeśli wentyl jest nagwintowany) do opony może się lać woda (przy myciu i jeździe po deszczu) - oczywiście problem nie dotyczy szytek. Kamyki raczej się nie przedostaną bo jest za mało miejsca. Dodatkowy minus nie używania nakrętki to dzwoniące wentyle które szczególnie przy jeździe po chropowatym asfalcie uderzają o obręcz i są irytujące chociaż można to też rozwiązać bez używania nakrętek. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...