pietraszkin Napisano 20 Sierpnia 2013 Napisano 20 Sierpnia 2013 Mam takowe pytanie. Czy podczas pompowania dętki (zawór presta) powinno się nieco odkręcać dolny pierścień dociskający dętkę do obręczy i czy w ogóle jeździ się z dokręconym dolnym pierścieniem, czy ma o w ogóle jakieś znaczenie
arroyo Napisano 20 Sierpnia 2013 Napisano 20 Sierpnia 2013 Tak, dokręć do obręczy żeby wentyl się nie chował podczas dociskania pompki.
pietraszkin Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Napisano 20 Sierpnia 2013 2i regulaminu a tak na co dzień jeździć z zakręconym czy odkręconym , ma to jakieś znaczenie dla eksploatacji samej dętki
trupek Napisano 20 Sierpnia 2013 Napisano 20 Sierpnia 2013 Jeżeli nie będzie dokręcony może wpaść poprzez strzelinę jakiś drobny kamyczek bądź większe ziarenko piasku i złapiesz gumę.
dziobolek Napisano 20 Sierpnia 2013 Napisano 20 Sierpnia 2013 ...strzelinę... szczelinę miałeś na myśli zapewne
kamfan Napisano 20 Sierpnia 2013 Napisano 20 Sierpnia 2013 Jeżeli nie będzie dokręcony może wpaść poprzez strzelinę jakiś drobny kamyczek bądź większe ziarenko piasku i złapiesz gumę. Jedna z ciekawszych interpretacji funkcji nakrętki kontrującej na wentylu jaką słyszałem
kamfan Napisano 20 Sierpnia 2013 Napisano 20 Sierpnia 2013 · Ukryte przez safian, 20 Sierpnia 2013 - dubel Ukryte przez safian, 20 Sierpnia 2013 - dubel Jeżeli nie będzie dokręcony może wpaść poprzez strzelinę jakiś drobny kamyczek bądź większe ziarenko piasku i złapiesz gumę. Jedna z ciekawszych interpretacji funkcji nakrętki kontrującej na wentylu jaką słyszałem
Mod Team Puklus Napisano 21 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2013 Wentylek powinien być możliwie nie ruchomo, im bardziej sie on rusza, przemieszcza podczas hamowania czy ruszania tym większe prawdopodobieństwo że sie w końcu oberwie przy łączeniu dętki i będzie trzeba ją wyrzucić.
Mod Team adamos Napisano 21 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2013 Przecież to się nawet niewygodnie pompuje - wentyl się w obręcz zapada. ...strzelinę... szczelinę miałeś na myśli zapewne To jest jeszcze luzik, ja się kiedyś z "jaszczomp" spotkałem. Wysłane z Commodore C64
dziobolek Napisano 21 Sierpnia 2013 Napisano 21 Sierpnia 2013 @adamos... ...dawno się tak nie uśmiałem. Myślę, że wątek dedykowany takim przypadkom, byłby lepszy niż taki z żartami i kawałami. A przy okazji moooże, skłoniłby "poetów" do...
trupek Napisano 21 Sierpnia 2013 Napisano 21 Sierpnia 2013 Haha, nawet nie zwróciłem uwagi na "strzelinę" tak mi telefon podsunął, a ja bezmyślnie pisałem dalej .
Mod Team Puklus Napisano 21 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 21 Sierpnia 2013 Wysłane z Commodore C64 A black box jest ??? Sry za OT nie mogłem sie powstrzymać
pietraszkin Napisano 25 Sierpnia 2013 Autor Napisano 25 Sierpnia 2013 A black box jest ??? Sry za OT nie mogłem sie powstrzymać Dzięki za zainteresowanie tematem i wszystkie odpowiedzi braci rowerowej. Pozdro
1415chris Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Lateksowe dętki nie mają nakrętek. Takowych również nie uświadczysz w szytkach. Nic nie wpada, się nie urywa, i można to normalnie pompowac.
uraz Napisano 25 Sierpnia 2013 Napisano 25 Sierpnia 2013 Przed pompowaniem nakrętka powinna być blisko obręczy ale raczej luźno, a dokręcić ją należy dopiero po napompowaniu do żądanej wartości. Można taż w ogóle nie używać nakrętki ale trzeba się liczyć z tym że przez szczelinę (szczególnie jeśli wentyl jest nagwintowany) do opony może się lać woda (przy myciu i jeździe po deszczu) - oczywiście problem nie dotyczy szytek. Kamyki raczej się nie przedostaną bo jest za mało miejsca. Dodatkowy minus nie używania nakrętki to dzwoniące wentyle które szczególnie przy jeździe po chropowatym asfalcie uderzają o obręcz i są irytujące chociaż można to też rozwiązać bez używania nakrętek.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.