Skocz do zawartości

[napęd] Czy da się i jak połączyć manetki SRAM z przerzutkami Shimano


dziobolek

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiem, że są gotowe rozwiązania SRAM przeznaczone dla Shimano takie jak Attack czy Rocket,

ale te niestety powoli wychodzą z rynku i wygląda na to, że SRAM stracił zainteresowanie tym segmentem.

 

Wiem, że Shimano ma swoje RevoShift, ale produktom SRAM nie dorastają do linek,

tak że w temacie manetek obrotowych jeszcze przed Shimano długa droga.

 

Nie jestem natomiast zwolennikiem przerzutek SRAM - nie podobają mi się wizualnie (estetą deczko jestem),

jak również nie odpowiada mi ich kultura pracy. Ale aspekt wizualny przede wszystkim.

 

Stąd baaaardzo odpowiadało mi połączenie manetek obrotowych SRAM z pozostałym osprzętem Shimano.

 

W związku z tym znalazłem ciekawostkę na temat łączenia manetek SRAM ESP z przerzutkami Shimano DynaSys.

 

Dyna Sys VS ESP - czyli prezent Shimano

 

Jako, że pewnie nie tylko ja interesuję się tym tematem, jako zagorzały zwolennik manetek gripshift,

to zapraszam do lektury i  dzielenia się spostrzeżeniami, a jeszcze lepiej doświadczeniami.

 

Niby jest nadzieja dla napędów 8/9-rzędowych.

 

Mamy tu na forum kilku serwisantów/sprzedawców z dostępem do towaru, więc może

mieli by możliwość sprawdzenia takowych konfiguracji i przetestowania w "praniu" a nie tylko na stojaku wink.gif

  • Mod Team
Napisano

Przewijało się to już niejednokrotnie tu i ówdzie :P Sposobów na sprzęgniecie tych 2 technologii jest sporo, można przerabiać dźwignie, szukać innych metod ... no cóż jeżeli wycofują z rynku to co niektórzy uważają za dar boży, trzeba sobie jakoś radzić :P

  • Mod Team
Napisano

Temat podany jest o kompatybilności, a tu padło pytanie jak połączyć ... otóż da się i będzie to działać nawet bardzo dobrze, nie mniej jednak wymaga to przeróbek :P heh.

Napisano

Przewijało się to już niejednokrotnie tu i ówdzie :P Sposobów na sprzęgniecie tych 2 technologii jest sporo, można przerabiać dźwignie, szukać innych metod ... no cóż jeżeli wycofują z rynku to co niektórzy uważają za dar boży, trzeba sobie jakoś radzić :P

 

Ano wiem, że temat jakoś niejasno przewijał się w Twoim temacie, ale jak przychodzi do faktów, to każdy... bezradny.gif

 

Tutaj autor artykułu oprócz teorii wprowadził ją w życie popierając to zestawieniem

dwóch napędów - 8 oraz 9 rzędów - na teoretycznie niekompatybilnych komponentach.

 

Bardziej mi chodzi o doświadczenia praktyczne w tym temacie.

 

Suma sumarum można przenieść, można zamknąć, ale temat traktuje o zestawianiu elementów 

teoretycznie niekompatybilnych ze sobą, a nie o kompatybilności.

 

 

... otóż da się i będzie to działać nawet bardzo dobrze, nie mniej jednak wymaga to przeróbek  :P heh.

 

Porady, tutki, focie mile widziane wink.gif

Napisano

Tutaj też było trochę jak łączyć - http://www.forumrowerowe.org/topic/140633-zmiana-nap%C4%99du-przej%C5%9Bcie-z-10-na-9rz/page-2

 

Odnośnie doświadczeń. Będzie działać i działa, bo od niedawna tak mam - manetki sram, przerzutka dyna sys, kaseta 9 rz. Pracuje w terenie bardzo dobrze (u mnie obyło się bez jakichkolwiek przeróbek) i bardzo podoba mi się możliwość takiego miksowania (bo też wolę gripshifty lub dc zamiast rapidów)  :)

  • Mod Team
Napisano

Porady, tutki, focie mile widziane wink.gif

Geometrię chyba każdy zna i proste twierdzenia trójkątów czy zasadę działania dźwigni też ... nigdy nie miałem potrzeby czegoś podobnego robić wiec jako tako nie pomogę jednak wiem ze to prostsze niż by sie wydawało ;) Jeeednak precyzyjne.

 

Sam nie raz robiłem uchwyty i inne rzeczy przy pomocy autocada i zawsze było niemal idealnie, jedyne odchyłki to ja sam :P

 

Co do faktów jakie znam:

 

- 2:1 ratio i 1:1 ratio działa ze sobą płynnie i czysto jednak co 2 lub co 0.5 biegu w zależności od konfiguracji, sprawdzone prze zemnie

- bez "błędnie" połączenie srama i shimano odbywa sie jak wiadomo na płaszczyźnie shimano 10, sram 9 na 9 biegach, gdzie manetki sram przerzutka shimano.

- od biedy można założyć mixa sram i shimano na 10 ale nie da sie tego wyregulować poprawnie, chyba ze zrobimy małą poprawkę, ile i jaką to trzeba policzyć lub organoleptycznie zbadać.

 

Sam z ciekawości zabrałbym sie za testy jak by nie fakt ... iż nie posiadam juz technologi shimano ... poza hamulcami.

Napisano

U mnie połączenie XTR Dyna-sys +gripschifty Sram 9 + kaseta 9 XTR działało idealnie pod dużym obciążeniem dopiero po dodaniu kostki o grubości 7 mm pomiędzy linkę i mocowanie na przerzutce (tzn. na pierwszych 6 działało ok. dopiero na 3 największych kostka poprawiała precyzję - szybkość zmiany), ale może to wina roweru - Stumpjumper FSR lubi bardzo precyzyjne ustawienia i ma "takie różne" fochy ..., w innych rowerach z tego co obiło mi się o uszy działa dobrze bez dystansu.

  • 4 miesiące temu...
Napisano

Rulez a dlaczego kostka której użyłeś miała grubość 7mm a nie jak piszą na innych forach 5mm? Próbowales z 5mm i nie dzialalo to ok? Mam podobne komponenty jak ty i tak samo jak tobie nie dziala na trzech najwiekszych koronkach. Pytam bo chce zlecic dorobienie takiej kostki i nie wiem jaką grubość podac.

Napisano

Ja czytałem o kostkach 7 mm, ale to nie jest ważne, ponieważ w trakcie eksploatacji wyszło, że łańcuch skacze bardziej z przerzutką XTR Dyna-sys z hamulcem, niż z X-0 9 biegowym, średni wózek, bez hamulca :whistling:

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...