Skocz do zawartości

[Rower] 183cm, do 2500zł.


Yeloneck

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Mierzę 183cm wzrostu i ważę 80kg. Poszukuję roweru do 2500zł i tu pojawia się mój dylemat. Czy wybrać rower MTB, czy może Cross. Mieszkam w Zielonej Górze, więc teren jest tutaj umiarkowany. Ciągle powstają nowe ścieżki rowerowe, do lasu mam 200 metrów, gdzie jest pełno wyśmienitych dróg. Jeżdżę też po asfalcie, dlatego sam już nie wiem co wybrać. Zależy mi na dość lekkim rowerze, na przyzwoitym osprzęcie z atrakcyjnym wyglądem. Nie ukrywajmy, ale wygląd też jest ważny. Ostatnio widziałem coraz więcej rowerów na kołach 29 i 28", warto przeglądnąć te oferty, czy są to w jakiś sposób wyspecjalizowane rowery? Co polecacie? Pozdrawiam.


Przeglądając allegro, trafiłem na tą dość ciekawą propozycję. Firmę kojarzę z wyścigów kolarskich, więc chyba jest dobrze?

Napisano

Jeśli jeździsz po asfalcie i utwardzonych ścieżkach w lesie to wybierz crossa, a jeśli w lesie jeździsz pomiędzy drzewami, po głębokim piachu po korzeniach, itp. to bierz MTB.

"Trafiłem na dość ciekawą ofertę" to dosyć enigmatyczne, nie sądzisz ?

  • Mod Team
Napisano

W cenie 2500 i przy 29 calach ciężko będzie trafić coś na przyzwoitym osprzęcie, dodatkowo 29 ma sens właśnie na dziury, bo duże koło daje nie mniej nie więcej a większy komfort na wertepach, nie jestem zwolennikiem rowerów typu cross, już prędzej zaproponowałbym przełajówkę która ma o tyle sens że po zmianie opon/kół robi się pełnowartościową szosówką - jeśli jeździsz po asfalcie.

Jeśli jednak masz ambicje na jakiś teren może powinieneś pomyśleć o góralu - sztywniaku? Sam coś takiego ujeżdżałem i sprawdzało się bardzo dobrze na takie tereny jak są u nas w lubuskim.

 

Napisano

Jeśli jeździsz po asfalcie i utwardzonych ścieżkach w lesie to wybierz crossa, a jeśli w lesie jeździsz pomiędzy drzewami, po głębokim piachu po korzeniach, itp. to bierz MTB.

"Trafiłem na dość ciekawą ofertę" to dosyć enigmatyczne, nie sądzisz ?

 

No właśnie jeżdżę po asfalcie tak samo jak po leśnych bezdrożach, dlatego właśnie ten dylemat - nie potrafię zrezygnować z jednego, lub drugiego. 

Mówiąc ciekawy chodziło mi o to, że wygląda bardzo dobrze (jak na mój gust), taki kształt ramy zawsze mi się podobał, osprzęt wydaje się przyzwoity (zaznaczam, że specem nie jestem) i firma chyba w porządku. Zdjęciami zjazdowymi się nie sugeruję, bo raczej jest to model 5 razy droższy niż proponowany w ofercie. Zapomniałem dodać, że 12,7 kg też przemawia na korzyść roweru.

Napisano

Masz 183 cm jeździsz po szosie i w terenie, na Twoim miejscu poczekał bym na rowery z kołami 27,5", może do tego czasu dozbierasz jeszcze parę zł., nie tylko w terenie ale i na szosie będzie lepszy niż 26" .

Napisano

Mimo, że w tym Northtecu nie do końca podoba mi się długość tylnego trójkąta, to w tym wypadku będzie znacznie lepszym wyborem niż Bianchi.

Napisano

Przyznam szczerzę, że wygląda genialnie. Zobaczę jeszcze co w mieście mają do zaoferowania, ale poważnie rozważę kupno tego North'a.

Napisano

Jeszcze pozwolę sobie zapytać, bo właśnie przeglądam rowery Crossowe, czy taki Northtec 27,5" przy jeździe po asfalcie, dużo traci do rowerów Crossowych? Nigdy nie miałem okazji przejechać się crossówką, więc nie wiem jakie są różnice. Chodzi mi o to, czy na crossowym rowerze osiąga się większe prędkości mniejszymi nakładami sił?

Napisano

Nie osiąga się mniejszym nakładem sił, za to przy niższej kadencji, ponieważ rower crossowy ma inaczej zestopniowany napęd.

W rowerze MTB trzeba szybciej kręcić pedałami, żeby osiągnąć prędkość zbliżoną do crossa, co do oporów toczenia to już zależy od założonej opony, zarówno w crossie jak w MTB ...

  • Mod Team
Napisano

Tak naprawdę powinieneś mieć 2 rowery, szosowy i górski, wtedy nie musiałbyś iść na kompromis.

Wciąż ubolewam że rowery przełajowe cieszą się u nas małą popularnością, moim zdaniem to idealne rozwiązanie takich bolączek. Tym bardziej że ten 27,5 to jednak rower typowo w teren, a rozmiar kół jest tu tylko nieznacznym ukłonem w kierunku asfaltu, jakoś na 29' nie jeździ mi się wybitnie lepiej, więc 27,5 tym bardziej nie będzie się mocno w tym względzie wyróżniał.

Napisano

Minusem tego Northteca 27,5" jest też to, że z tego co widzę, za dużego wyboru opon to tu nie ma i są drogie.

Pogłębiając nieco specyfikę crossów, znalazłem takie modele mieszczące się w moim zakresie finansowym:


http://allegro.pl/rower-cross-focus-lost-lagoon-1-0-slx-15-i3478510535.html
http://allegro.pl/fuji-traverse-1-0-gunmetal-grey-2013-19-cali-cross-i3469659140.html
http://allegro.pl/10-cube-curve-pro-r-58-white-black-2013-22-8-i3452671734.html
http://allegro.pl/trek-8-4-ds-dual-sport-gary-fisher-2013-okazja-i3474072969.html

 

Póki co muszę jeszcze przeanalizować moje wymagania co do roweru, i zobaczyć w sklepie jak taki cross się prezentuje, bo nie ukrywając zdarza mi się jeździć po lasach, chociaż ostatnio częściej utwardzane drogi.


 

Napisano

Byłem wczoraj w jednym sklepie i moją uwagę zwróciły dwa rowery. Jednym był Scott Aspect 940 (http://allegro.pl/scott-aspect-940-29-er-model-2013r-rama-xl-i3492951321.html)
Druga była o dziwo kolarka, niestety jest to rower, który staram się wykluczyć z uwagi na dość małą różnorodność terenu po jakim można się na niej poruszać, skupie się więc na MTB i Cross. 
Co sądzicie o wyżej wymienionym rowerze. Jest to 29-er, który zdecydowanie przypadł mi do gustu, nawet posiedziałem chwilę na nim i wydawał się ok. Mam jeszcze pytanie generalnie co do marki. Wiadomo Scott firma bardzo dobra, natomiast czy nie jest przypadkiem tak, że nawet jeśli rama nie różni się zbytnio od innych marek i tak trzeba dopłacić, bo to "Scott"? Jak jest z osprzętem w tym rowerze? W tej cenie można mieć coś dużo lepszego, czy jest przyzwoicie?

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Temat do zamknięcia. Dzisiaj zamiast szosy zdecydowałem się na Scott'a Aspect'a 930. Wynegocjowałem bardzo fajną cenę, bo z 2750zł, zeszli mi na 2200zł :) Jestem wniebowzięty :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...