Skocz do zawartości

[korba] FSA Gossamer Pro Compact 50/34t + Shimano


archie4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy korba w tym Sage 7.0 http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sage-7-0_id_22319_.htm (FSA Gossamer Pro Compact 50/34t) to dobry sprzęt?

Słyszałem kiedyś że jeśli w napędzie jest jakiś element innego producenta to nie jest dobrze. W sensie jeśli cały komplet jest shimano a np. korba albo wózek sram`u to ponoć szybciej się to zużywa i gorzej działa. Jak waszym zdaniem wygląda powyższe połączenie? Czytałem że ten FSA to coś pomiędzy Ultegra a 105 ale jednak innej firmy. Widziałem takie samo połączenie w rowerach marki Focus GSA korba reszta shimano.

 

 

Czy waszym zdaniem nie ma to aż takiego znaczenia czy lepiej poczekać dłużej i zastanowić się nad:

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sage-8-0_id_22320_.htm - mimo że brzydszy kolor w mojej opinii ale za to z korbą ultegra z przodu no i droższa maszyna.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastosowanie elementów różnych firm nie ma wpływu na trwałość napędu, może ewentualnie mieć wpływ na precyzję i szybkość miany biegów, ale w Twoim wypadku na 99% nawet gdyby jakiś wpływ miało, będzie to niezauważalne ... na trwałość napędu ma wpływ jakość wykonania .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podoba ci się czarny 7 to można przeboleć tą korbę. Dostaniesz również gorszą kasetę i łańcuch. I to chyba cała różnica pomiędzy tymi modelami.

Łańcuch i kaseta prędzej, czy później będą do wymiany. Osobiście wolałbym ultegre ale zdecydowanie ładniej wygląda 7.0.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybitnie się nad tym zastanawiam. gdyby nie ten okropny kolor brałbym w ciemno 8.0.

Patrzyłem nawet jak to wygląda w ruchu z kolarzem:

 

http://media.radon-bikes.de/headerimg/Rennrad/2013sageseries1hd.jpg

https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/64195_559045857473996_1385968375_n.jpg

 

Chociaż i tak nie wykorzystam tego sprzetu z moimi umiejętnościami ( mowie o 7.0).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na to co innym sie podoba. To Ty bedziesz jezdzil na tym rowerze i tobie ma sie on podobac.

 

W szosie poczucie estetyki jest na nieco innym poziomie niz w mtb. Tu jednak liczy sie wyglad roweru, jak i wyglad osoby na nim jezdzacej.

Seledyn tez sie fajnie prezentuje. Zapewne bedzie wyroznial sie z tlumu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Czy korba w tym Sage 7.0 http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sage-7-0_id_22319_.htm (FSA Gossamer Pro Compact 50/34t) to dobry sprzęt?

 

Słyszałem kiedyś że jeśli w napędzie jest jakiś element innego producenta to nie jest dobrze. W sensie jeśli cały komplet jest shimano a np. korba albo wózek sram`u to ponoć szybciej się to zużywa i gorzej działa. Jak waszym zdaniem wygląda powyższe połączenie? Czytałem że ten FSA to coś pomiędzy Ultegra a 105 ale jednak innej firmy. Widziałem takie samo połączenie w rowerach marki Focus GSA korba reszta shimano.

 

 

Czy waszym zdaniem nie ma to aż takiego znaczenia czy lepiej poczekać dłużej i zastanowić się nad:

 

http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Sage-8-0_id_22320_.htm - mimo że brzydszy kolor w mojej opinii ale za to z korbą ultegra z przodu no i droższa maszyna.

 

Pozdrawiam

 

 

Ja mam tą korbę razem z Shimano Ultegra i  CX70, wszystko ładnie działa. 

Sama FSA Gossamer jest jakościowo i cenowo zbliżona do Ultegry, czyli solidny sprzęt.

 

 

FSA Gossamer nie koniecznie musi słabo wyglądać przy Ultegrze. Swojego czasu nawet Cancellara na tej korbie jeździł. Wg co jest napisane poniżej, ten wybór był podyktowany większym bezpieczeństwem czy parą jaką  Fabian ma w nogach. 

 

 "As with many professional riders, Cancellara prefers the added security of an aluminum handlebar and stem. Surprisingly, however, he also foregoes the de rigueur carbon fiber crankset for FSA's decidedly mid-level (and substantially heavier) Gossamer model.

According to Team CSC mechanic Alejandro Torralbo, Cancellara began using the Gossamer cranks during the Spring classics, but grew more comfortable on them than carbon ones because he feels that they're stiffer. We have our doubts as to whether or not a bench test would suport that statement, but with the raise of a brow and wry grin, Torralbo explained in simpler terms: "He's a strong man."

 

 

http://autobus.cycli...ara_csc_cervelo

 

 

 

EDIT:

Rzeczywista różnica cenowo pomiędzy Sage 7 i 8 to ~ 150 EUR

http://www.bike-discount.de/shop/m52/k94/racing-bikes.html- link do sklepu firmowego. 

W cenie Sage 8 masz też carbonowy Sprite 6.0 ale na 105 i kołach Mavic Aksium

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele osób wybiera korby Shimano lub zamienia to co ma na nie, gdyż uważają, że oferują one najlepszą jakość zmiany biegów, szczególnie pod obciążeniem.

W szosie będzie miało to jednak raczej mniejsze znaczenie niż w mtb, gdyż zmianę z przodu robi się znacznie rzadziej niż w rowerze mtb. 

W cytacie o wyborze Cancelary - wybiera on między korbami karbonowymi i alu - wynika z tego że w ramach jego wyboru jest (być może z powodów sponsorskich) wykluczone korzystanie z produktów innych niż FSA i być może faktycznie karbony tej firmy oferują gorsze właściwości niż aluminiowa Gossammer. 

Tak czy inaczej dosyć istotna bywa też kwestia wizualna - moim zdaniem korba FSA wygląda trochę "biednie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakoś mnie nie przekonuje to FSA, ale coraz bardziej skłaniam się na seledyna. Ten karbon (Sprite 6.0 ale na 105 i kołach Mavic Aksium) to słabo że jest o 100 gram cięższy od aluminiowej wersji sage 8.0 a nawet 7.0 !

 

FSA jest tańsza w hurcie i dlatego ją montują. Inaczej wrzucaliby hollowtecha Ultegry. Teorii o tym, że napęd ma być homogeniczny w sensie producenta słyszałem już wiele. Przeszukaj forum szosowe myślę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej ta korba jest wrzucana do budzetowych zestawien.

Chociaz w tym przypadku, jest to troche dziwne. Caly osprzet ultegry, a korba, siup, z fsa...???

 

Nie znam Radona i ich karbonowych wyrobow ale powaznie zastanowilbym sie nad opcja z wlokna i 105.

Chociaz tu moge byc malo obiektywny,nigdy nie mialem alu szosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie znam Radona i ich karbonowych wyrobow ale powaznie zastanowilbym sie nad opcja z wlokna i 105.Chociaz tu moge byc malo obiektywny,nigdy nie mialem alu szosy.

 

W mojej opinii carbon jest wykorzystywany żeby obniżać masę roweru a ten rower jest minimalnie cięższy. Wiem że powiesz coś o sztywności roweru itd ale wersja alu ma carbonowy widelec i podejrzewam, że w moim przypadku nie zrobi mi to takiej różnicy jaką zrobi różnica między 105 a ultegrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nie myślisz przyszłościowo Kolego. Po pierwsze różnice pomiędzy 105-ką, a Ultegrą nie są aż tak wielkie, a poza tym kiedyś będziesz ten napęd wymieniał na jeszcze lepszy i możliwe, że będziesz wtedy pluł sobie w brodę stawiając wudmuszkowe amelinium przed wunglem. 100 gramów to przeca nie dramat. Ale wybór oczywiście należy do Ciebie.

 

Wysłane z Commodore C64

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczycie mnie coraz nowszymi wiadomościami. Na chwile obecną to jest tak skomplikowana decyzja, że chyba odłożę ją w czasie i poczekam na rozwój wydarzeń.

Poza tym ten Spire 6.0 jest dalej zielony co jeszcze bardziej komplikuje sprawę :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieszczycie mnie coraz nowszymi wiadomościami. Na chwile obecną to jest tak skomplikowana decyzja, że chyba odłożę ją w czasie i poczekam na rozwój wydarzeń.

Poza tym ten Spire 6.0 jest dalej zielony co jeszcze bardziej komplikuje sprawę :)

 

Carbonowa rama Radona to nie jest szczyt osiągnięć inżynierii i tajwańskiego wykonawcy. Stąd cena. Jej parametry wytrzymałościowe w testach są niezłe, ale ciężar faktycznie większy.

Rama aluminiowa nie musi być gorsza od carbonu. Nowe produkcje znanych producentów wysyłkowych to pozycje warte uwagi. Całe rowery na tych ramach i w odpowiedniej specyfikacji są lżejsze od niejednego roweru na karbonie i odpowiednio sztywne. Stąd nie są tanie. 

Zbliża się koniec sezonu. Producenci, także wysyłkowi zaraz zaczną przeceniać rowery, niektórzy już zaczęli. Jeśli nie czujesz ciśnienia - poczekaj chwilę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...