Skocz do zawartości

[amortyzator] Nie wykorzystuje skoku


Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Jakiś czas temu kupiłem Spinner Aeris 300-100 29er . Problem jest w tym że jakieś 60-70mm mogę ugiąć po czym dalsze 30mm nie ma szans .

Problem występuje nawet podczas pustej komory powietrznej i wtedy również nie moge go ugiąć bardziej niż te 60-70mm.

Przy uginaniu pokrętło blokady sie podnosi

 

Co może być powodem takiego zachowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłumik mógł być napełniony i potem zagnieciony jak np w XCM`e z HLO.

Tłumik w XCM`ie po zalaniu amorka olejem zaczynał "skracać" skok. Jakimś cudem olej umiał się dostać do wnętrza kartridża. 

 

Użytkownicy Ariwsów na tym forum to raczej mniejszość tak więc 

Najlepiej jak dasz foty tego tłumika. 

Jakie ma regulacje ten tłumik. 

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Odkopuje temat

Dzisiaj przyszedł do mnie zakupiony niedawno Spinner Aeris 300 rocznik 2007. Po założeniu do roweru, nie moge go ugiąc na więcej niż 65-70mm. Nawet po całkowitym spuszczeniu powietrza nie idze dalej, Pierwsze pytanie czy reklamowac amorka i liczyc ze następny będzie sie uginał? Drugie, jesli reklamacja nie zostanie uznana i będe skazany na te 70mm skoku, czy moge przejechac około 10km do serwisu na zablokowanym amorku bez ciśnienia, aby dopompowac go w serwisie? Trzecie, czy da sie to jakos naprawic, moze autor tematu sobie z tym jakos poradził?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli kupiony jako nowy to wymienić gdyż ten jest uszkodzony w jakiś sposób jak widelec autora. Musi być za dużo oleju w tłumiku. Dobicie takiego tłumika mogło by sie skończyć wystrzeleniem czegoś i nawet uszkodzeniem ciała, w zależności jak duża siła by powstała.

 

Oleju może być za dużo dosłownie kilka ml, jak jak składałem damper tez wlałem za dużo to mi pół skoku obcięło :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedź od dystrybutora:

''Podejrzewam że nie ma tu żadnej wady, po prostu Spinner stosuje odbojniki pod goleniami, które zapobiegają dobiciu metal o metal i rzeczywiście, jest wrażanie że skok wynosi 70 mm, ale przy większych uderzeniach widelec ugina się dalej'' 

 

Czy chodzi o te czarne elementy na prawej goleni które widać na tym filmiku?:

Jeśli je wyjme lub skróce to będe dysponował pełnym 100mm skokiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę dziwne żeby odboje zabierały niemal 1/3 skoku ...

Kiedyś na mtbr przewijały się tematy które wskazywały na to że stare Aerisy miały problem z wykorzystaniem pełnego skoku i z tego co pamiętam to były problemy z tłumikiem.

 

Najłatwiej to sprawdzić demontując dolne golenie i sprawdzić zakres pracy tłumika.

 

Pozdrawiam 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dlaczego tak sie dzieje łatwo sobie wyobrazić, mam na myśli to co sie dziej wewnątrz, natomiast dlaczego to sie tam dzieje ... to już większa tajemnica. W wielkim skrócie:

 

- wchodzący tłok w tłumik zajmuje miejsce, podnosząc poziom oleju. Jeżeli tego oleju jest za dużo poziom sięga szczytu ( a jeszcze tam jest powietrze które sie kompresuje dodatkowo i wytwarza ciśnienie) i tłok staje, blokując skok.

 

Mi sie wydaje ze podczas składania tłumika, ktoś miał (czy to człowiek czy program w maszynie) podaną za dużą ilość oleju, taki mały błąd. I nikt sie nie zorientował odpowiednio szybko. Jedyny sposób aby to naprawić to wymiana tłumika na sprawny, lub rozszczelnienie obecnego, wciśniecie tłoka do końca, by nadmiar oleju sie wylał i uszczelnienie tłumika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otrzymałem odpowiedź od dystrybutora:

 

Czy chodzi o te czarne elementy na prawej goleni które widać na tym filmiku?:

Jeśli je wyjme lub skróce to będe dysponował pełnym 100mm skokiem?

 Ja mam Spinnera SW7 i miał tylko 80mm skoku. A golenie górne wykorzystane w 60%. Wszystkiemu winne było odboje na goleniach. Uciąłem i zyskałem na skoku. teraz mam 100mm.

 

DSC02303_zpsc4379e81.jpg

DSC02303e_zps1e3fe549.jpg

 

IMAGE00005_zps10ce690f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rzeczową odpowiedź, W takim razie musze sie zastanowic czy rozbierac i obcinac tą gume, co prawdopodobnie skończy się utratą gwarancji czy jeździc tak jak jest... Ona tam jest zamocowana na stałe czy da sie ją zsunąć? Jeszcze jedno pytanie, mam egemplarz bez naklejek, tym samym nie wiem jakie ciśnienie zastosować, gdzies na mtbr znalazłem informacje że dla 65kg odpowiada ciśnienie około 80psi czy jest ktoś w stanie to potwierdzic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ona tam jest zamocowana na stałe czy da sie ją zsunąć?

zsuwa się. A nawet jak rozbierzesz to tego nie będzie widać. To tylko dwa imbusy od dołu :D

 

Jeszcze jedno pytanie, mam egemplarz bez naklejek, tym samym nie wiem jakie ciśnienie zastosować, gdzies na mtbr znalazłem informacje że dla 65kg odpowiada ciśnienie około 80psi czy jest ktoś w stanie to potwierdzic?

 cisnienie to możesz zaczać od tych 80psi jak będzie za dużo to upuścić.

 

tabelka z ciśnieniami:

 

capture-20130905-173754_zps11f59f14.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka mała uwaga SW7 zgodnie z danymi technicznymi ma właśnie 80 mm skoku ...

Aktualnie SW7 został zastąpiony przez Aeris 286-80.

 

Pozdrawiam

Wiem,że tyle "oficjalnie miał" ale to było spowodowane nie za krótkimi goleniami górnymi a tym gumowym odbojnikiem. Skróciłem go i zyskałem na skoku. Teraz  jest lepiej a goleni górnych i tak zostaje jeszcze  z 20mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...