Skocz do zawartości

[Opona na tył] Do 60zł!


Ombre

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, na szybko potrzebuje jakiejs oponki do mojego rowerku, musi byc odporna na przebicia, na tył, szerokosc mniej wiecej 1.9-2.1 co polecacie? mysle o: http://www.allegro.pl/item104990041_contin..._opona_mtb.html Prosze o szybka odpoweidz bo musze miec opone "na teraz" :)

mysle tez o:

http://www.allegro.pl/item104488318_nowa_o...erwona_2_1.html

http://www.allegro.pl/item104984914_wyprze...5_kev_nowa.html

http://www.allegro.pl/item103895575_opona_...ght_26_2_1.html

Napisano

duzy wybor... ;/ mialbym wiecej kasy kupilbym miśki, ale na razie zbieram na inny cel (nowa ramka i amor :D), a opone musze kupic nowa bo co chwile pada mi detka :( Zalezy mi takze na małych oporach toczenia, ale to nawiasem, GŁÓWNIE MA BYC ODPORNA NA PRZEBICIA itd. :/ mam dosc prowadzenia 20km roweru do domu :X

Napisano

a opone musze kupic nowa bo co chwile pada mi detka :)

Moze poszukaj szkla od wewnetrznej strony opony. Notoryczne przebicia to albo niedopompowane opony albo wlasnie cialo obce w oponie :) Za 50 zł jest IRC Mythos XC, ktory jest lekki.

Napisano

a po czym rozpoznać opony z odpornoścą na przebicia?

 

Bo mój schwalbe jimmy (z puncture protection) sie juz staró w połowie więc za miesiąc trza bedzie oponke zmienić tylko na jakąś lżejszą (żeby sie bardziej mozna bylo rozpedzic :twisted: )

Napisano

Yy... sory, niedopisałem, poprostu w oponie jest dziurka tak gdzies okolo 3-5mm.

Conti escape, survival, explorer, toż to ta sama firma, musi byc jakas roznica miedzy tymi oponami, ale jaka?

Napisano

ostatnio rozglądam się za nowymi oponami, na allegro są IRC Mythos II kevlar po 65zl sztuka komplet 130? warto? czy lepiej dozbierać i kupić miśki XCR DRY lub MUD? opony na maraton, na szose mam slicki i stare panarecery, szukam czegoś co będzie używane na wypady w góry i maratony, w miarę uniwersalna powinna byćtzn. na mokre ale i suche ;) jeśli takie są, no i kasa się liczy. co myślicie o Mythosa'ch II?

Napisano

ostatnio rozglądam się za nowymi oponami, na allegro są IRC Mythos II kevlar po 65zl sztuka komplet 130? warto? czy lepiej dozbierać i kupić miśki XCR DRY lub MUD? opony na maraton, na szose mam slicki i stare panarecery, szukam czegoś co będzie używane na wypady w góry i maratony, w miarę uniwersalna powinna byćtzn. na mokre ale i suche ;) jeśli takie są, no i kasa się liczy. co myślicie o Mythosa'ch II?

ja mam mythosy 2 sa calkiem spoko dobre4 trzymanie niskie opory toczenia tylko w blocie sie troszke zapychaja ale ogolnie sa spoko moge je polecic

Napisano

ja mam mythosy 2 sa calkiem spoko dobre4 trzymanie niskie opory toczenia tylko w blocie sie troszke zapychaja ale ogolnie sa spoko moge je polecic

 

dzięki a jak z odpornością na przebicia i wytrzymałością? długo je masz? szybko się scierają?

Napisano

dzięki a jak z odpornością na przebicia i wytrzymałością? długo je masz? szybko się scierają?

w tym ci nie pomoge bo niezbyt dlugo ale przebic w ciogu dwoch miechow jeszcze nie mialem

  • 11 miesięcy temu...
Napisano

znajomy niedawno jechal na zawody i dojechal na kapciu wymienil detke i na zawodach znowu kapec. 2 razy w ciagu dnia :D A co do opon. MAXXIS Ignitor. Rewelacja

  • 1 rok później...
Napisano

Witam. Tylnia oponka jest już niestety starta i czas ją wymienić. Jeżdże głównie po asflacie, często po żwirze, piachu, z czasu jakiś zjazd lub stromy podjazd.

Rower MTB rozmiar 26x2.0. Dobrze by było żeby oponka była wytrzymała na przebicia i w miarę lekka.

1. Czy mogę założyć na tył szerszą? Czy pogorszy się komfort jazdy itp?

2. Czym się różnią opony drutowane od zwijanych (tylko tym drutem)?

3. Co polecacie do tych 60zł?

 

Z góry dziękuję :)

Napisano

1. Możesz, ale do Twojego typu jazdy max. 2,1". Nie pogorszy to komfortu jazdy, a nawet (ale raczej minimalnie) go poprawi, gdyż szersze opony lepiej pochłaniają wstrząsy, są bardziej przyczepne na zakrętkach i bardziej stabilne na sypkich podłożach - w tym, że na te dwie ostatnie cechy dużo większy wpływ ma ułożenie i wysokość klocków na oponie...

2. Różnią się tylko tym drutem, a co z tego wynika kevlarowe (zwijane) są dużo lżejsze - jednak jeżeli nie startujesz w zawodach nie ma potrzeby tracić kasy na te drugie. Drutowe dużo łatwiej równo ułożyć na obręczy, po ewentualnej wymianie dętki.

3 Ja stanowcze polecam ŚWIETNE opony Michelin Country Mud 1,95" lub 2,00" - http://www.bikekatalog.pl/2008/?ppg=show&a...ty&pid=3201 Bardzo dobra przyczepność na zakrętach (nawet na asfalcie pokrytym piachem...); bardzo wolno się zużywają; stabilnie zachowują się w błocie i piasku. Waga wersji drutowej 570g, ja je kupiłem dwa sezony temu za 49zł/szt. Przejechałem na nich ok. 15 tys. km i się mają nadal całkiem dobrze. Opory toczenia jak na ten typ opony do MTB dobre, ale semi-slicki jak wiadomo to nie są...

Podsumowując, jeżeli nie startujesz w zawodach - nie zależy ci na ekstremalnie niskiej wadze (jak zależy zawsze pozostaje droższa kevlarowa wersja;). Chcesz, żeby opona była przede wszystkim przyczepna i stabilna w każdych warunkach oraz długo Ci służyła nic lepszego w tej cenie nie znajdziesz.

Napisano

Wielkie dzięki za odpowiedź. Bardzo mi pomogła.

W żadnych zawodach nie startuje, także zostane przy tej drutowanej. Może się skuszę na te Michelinki, ale mam na oku jeszcze Continetal Race King. I nie wiem co wybrać?

 

A jak odporność na przebicia w michelinie? Pozdro

Napisano

Mozesz wierzyc lub nie, ale przez te dwa sezony zlapalem na nich tylko 2 kapcie i w na dodatek w miescie na szkle. One sa bardzo twarde, bo jak na szklo najechalem w Schwalbe NN to opona musiala isc do wulkanizacji a w Michelin zrobila sie calkiem nieduza dziurka :thumbsup: Na różnych oponach jeździłem (w tym na Continetal Race King) i te Micheliny są cięższe, ale naprawdę mają najlepszy stosunek masy do wytrzymałości. Jeżeli chodzi o wybór między Continetal Race King a Michelin Country Mud, to pomijając już tą odporność na ścieranie są to też dobre opony w tej cenie. Tylko wszystko zależy od typu jazdy: Continetal Race King - świetne na asfalt - małe opory toczenia, szybciej się jeździ, szutry ale w miarę ubite, luźne podłoże z większymi kamykami, błoto to dla nich MASAKRA; jak założysz ją na tył i się wybierzesz w większy piach ciężko będziesz miał przez niego przejechac. Michelin Country Mud - dobrze się w nich jeździ na asfalcie (podobnie jak Continetal Race King dobra przyczepność na zakrętach), jednakże ze względu na bardziej agresywny bieżnik opory toczenie większe; mniejsza szerokość to troche gorsze zachowanie sie na podłozu z duzo iloscia, srednich i duzch kamieni; żwirze piasku czy innych sypkich podlozach stabilnosc i przyczepnosc super; w blocie jeszcze lepiej...:) Moim zdaniem biorąc pod uwage, ze szukasz opony na tyl - czyli bardziej uniwersalnej oraz napedowej, jezeli min. 30% jezdzisz w terenie to bierz Micheliny. Na nich jezdzi sie po asfalcie wolniej - zwlaszcza roznice odczuwa sie przy wiekszych predkosciach (35km/h) i wietrze; przy mniejszych nie jest ona tak bardzo odczuwalna, w tym, ze ja wjedziesz w jakies bloto na na pewno z niego wyjedziesz (co jest niemozliwe w przypadku Continetali). Ale wszystko zalezy od stylu jazdy jezeli teren to mniej niz 30% to bierz Continentale bo wtedy w wieksze bloto czy piach bedziesz mial malo szans wpasc, a na asfalcie spisuja sie swietnie. Wiem co pisze bo na obu tych oponach jezdzilem:)

Napisano

A ja zrobiłem tak:

-Kupiłem dwie kevlarowe Kendy Karma 2.1- lekkie jak na tą cenę, fajnie się na nich jeździ i kosztują poniżej 60zł za sztuke jak nie mniej.

-Kupiłem dwie najtańsze dętki 24" z samochodowym wentylkiem( ważne żeby był samochodowy, bo trzeba pompować kompresorem)

-Mleczko latekstowe do opon bezdętkowych no tubes stan's

 

Naciągam dętkę na obręcz, rozcinam przez środek, odcięte fragmenty rozwijam na boki, zakładam na to ponę, wykręcam wentylek, wlewam przez lejek 1.5 kubeczka płynu ( w zestawie był dołączony kubek),wkręcam wentylek, pompuję na kompresorze, kręcem kołem tak żeby płyn się wszędzie w środku porozlewał i pouszczelniał dziury,odcinam nożykiem z ostrą końcówką fragmenty dętki wystające spod opony, zakładam i jeżdżę.

 

Większość przebić rowerowych dentek jest spowodowane albo snejkiem albo jakimś kolcem z roślin jeśli jeździsz w terenie. Na takim patencie snejka nigdy nie będziesz miał, bo tak naprawdę nie masz dętki. Co do przebić pony, to producent podaje że mleczko jest w stanie zakleić dziury o średnicy do 8mm. Odkąd tak jeżdżę, ani razu nie przebiłem koła no i nie martwie się czy jeżdżę po roślinach z kolcami czy nie;) Po prostu bezstresowa jazda. POLECAM!

 

Filmik instruktażowy:

Napisano

Witam, szukam opony na tył w okolicach 60zł (najlepiej do 60zł) do Kross Hexagon V4.

Do jazdy w terenie i po asfalcie.

Wymiary to 26/1.9

 

Z góry dzięki.

Napisano

Lol... warszawa24 brak mi słów do takich ludzi jak ty, co miałeś/aś z czytania ze zrozumieniem!!! po co zadajesz pytanie na, które odpowiedzią jest cały temat...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...