Bimbrownik Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Witajcie, Nie znam się na rowerach dlatego zwracam się do was o pomoc. Zamierzam zmodernizować i nieco odchudzić mojego rzęcha. Rowerem dojeżdżam do szkoły 10km większość przez las i ok. 4km drogą . Niestety muszę trzymać go w domu na 3 piętrze i za każdym razem wchodzić z nim na górę. Mam nadzieję że mi pomożecie i podpowiecie co wymienić i zmodyfikować mam na ten cel ok. 550zł. Obecne podzespoły to: przerzutka tylnia: Shimano Acera Kaseta: GH-30-81 Łańcuch: SRAM PowerChain 870 Przednia korba: Shimano(nic więcej nie pisze) Przednia przerzutka: Shimano (też nic więcej nie pisze) Hamulce tarczowe: Promax Manetki: Shimano Acera Przedni widelec: zoom 550 kierownica i wspornik też zooom'a Rama: CODE Evolut X 20" Myślałem nad przejściem na 9 lub 10 biegów jakby się dało. Poza dojazdami do szkoły jeżdżę dużo po drogach leśnych w okolicy. Czasami zdarza się pojechać w góry. Na pewno muszę wymienić tylną przerzutkę bo mam na moją kupca.
cienkun Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Zacząłbym od wymiany widelca na jakiś prawdziwy amortyzator. Na 9 czy 10 biegów nie ma sensu przechodzić. Ósemka jest wytrzymalsza, a w codziennej eksploatacji nie zauważysz różnicy. Jeżeli napęd nie jest zużyty, to bym zostawił. Jakie masz koła, opony? Na oponach można często sporo wagi uciąć.
WodnikOlszynek Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 cienkun słusznie prawi, w szczególności zysk masy na oponach/ dętkach/obręczach nyplach niemal się podwaja względem zysku na innych komponentach. 10 rzędowe napędy tylko do jazdy wyczynowej. W commutingu tracą sens.
Tofi Napisano 17 Sierpnia 2013 Napisano 17 Sierpnia 2013 Zooma możesz wymienić na jakiegoś używanego suntour - podobna półka cenowa, a przynajmniej poczujesz, że amortyzator coś się ugina, no i będzie lżejszy. W dziale FAQ jest wątek o odchudzaniu. Myślę ze powinieneś go przeczytać. Po jego lekturze wymieniłem cały przód. W comuterze niestety nie mogę sobie pozwolić na pozbycie się błotników, czy też rezygnację z pancernych opon. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4
Gość voytec Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Na 9 czy 10 biegów nie ma sensu przechodzić. Ósemka jest wytrzymalsza, a w codziennej eksploatacji nie zauważysz różnicy. Napęd 10rz nie jest mniej trwały od ósemki. Inna sprawa że za tą kasę na wymianę samego napędu by nie wystarczyło. IMHO dobrze zainwestować w dobre koła. Jakieś na łożyskach maszynowych np. te na obręczach Mach1 EXE. Resztę kasy możesz przeznaczyć na jakiś używany amortyzator. Tutaj zwróciłbym jednak uwagę na twój obecny amoryzator bo Zoom CH550 występuje z główką A-Head 1 i 1/8" oraz z nakręcanymi sterami i główką 1". W drugim przypadku możliwe że opcje zawężą się do produktów Zoom'a lub Sztywnych widełek. Możesz podrzycić zdjęcie główki tak żeby było widać jak masz to wszystko zamontowane? Ewentualnie wymianę przeprowadź w jakimś serwisie gdzie zaproponują odpowiedni widelec. W commutingu tracą sens. English słowa in the polski language. Don't You myślisz that traci sense?
cienkun Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Napęd 10rz nie jest mniej trwały od ósemki. porównując acerę z deoreXT, może i nie, ale porównując komponenty z podobnych materiałów, jak najbardziej. Nie ma siły, węższy łańcuch i zębatki, zużyją się szybciej niż szersze.
Gość voytec Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Nie ma siły, węższy łańcuch i zębatki, zużyją się szybciej niż szersze. Mam akutat Deore/XT 3x10 i przejachane na nim 10kkm jakoś się szybciej nie zużywa. Tak dysktować to sobie możemy jednak prywatnie bo do tematu ni wniesie to zbyt wiele.
Bimbrownik Napisano 18 Sierpnia 2013 Autor Napisano 18 Sierpnia 2013 Moje aktualne koła to piasty przód Joytech/tył Assess obręcze weinmann zac 2000 i opony duro hft 822-29. O to chodziło ?
Gość voytec Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Same nazwy producentów nam nic nie mówią. Jakbyś powiedział czy są to zwyczajne kulkowe czy na łożyskach maszynowych to można by podyskutować czy warto wymienić. Marka obręczy nie jest mi znana ale jeśli jeszcze nie musiałeś centrować to zakładam że jest dobra budżetowa opcja. Wtedy edentualnie mógłbyś się pokusić o wymianę piast na te na łożyskach maszynowych. No i amortyzator na jakiś działający n XCR LO/RL (blokada na goleni/blokada na kierownicy). Zainteresuj sie też hamulcami. Oczywiśce V-brake ale takie z prawdziwego zdarzenia jak Shimano Alivio.
cienkun Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Oczywiśce V-brake ale takie z prawdziwego zdarzenia jak Shimano Alivio. Wystarczy Tektro za 22 zł. sztuka + klocki Clarks i trzeba uważać żeby sobie krzywdy nie zrobić... Jednak jeżeli te promaxy zatrzymują pojazd na zadawalającym użytkownika dystansie, to przeznaczyłbym pieniądze jednak na coś innego.
Bimbrownik Napisano 18 Sierpnia 2013 Autor Napisano 18 Sierpnia 2013 Niestety V-brake nie przejdą z powodu mojej ramy. Za amorkiem zacząłem już obserwacje na all.. Do czego służy ta "dziurka"?
cienkun Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Jeżeli jest nagwintowana i z drugiej strony jest taka sama, to do mocowania bagażnika. P.S. Lepiej nazywać to "otwór", gdyż dziurka może być w skarpecie, albo gdzieś indziej...
Silver400 Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 . W dziale FAQ jest wątek o odchudzaniu. Myślę ze powinieneś go przeczytać. Poproszę o link bo chyba jestem niewidomy.
Gość voytec Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 Do czego służy ta "dziurka"? Dokładnie to bagażnik przykręca się do tego poprzez adapter. A i słusznie nie doczytałem ze masz tarczowki. Mój błąd. Jeśli faktycznie nieźle hamują to zostawiamy to w spokoju. Jeśli chcesz skutecznie odchudzić rower to najleiej zacząć jednak od tych kół bo przy przyślpieszeniu liczy sie masa rotacyjna. Innym słowy lżejsze koła lżej się toczą.
Bimbrownik Napisano 18 Sierpnia 2013 Autor Napisano 18 Sierpnia 2013 To co polecacie w cenie ok. 250 za koło? Jak wrzuciłem koło + tarcze hamulca na wagę to mi pokazało 2,3Kg, a cały rower 15,2kg.
WodnikOlszynek Napisano 18 Sierpnia 2013 Napisano 18 Sierpnia 2013 OT WodnikOlszynek, dnia 18 Sie 2013 - 00:10, napisał: W commutingu tracą sens. English słowa in the polski language. Don't You myślisz that traci sense? Przerysowany przykład. Moja polszczyzna jest bez zarzutu, a zgrabne użycie zgrabnego zapożyczenia cechą inteligencji i ludzi biegle władających słowem jest! Lepiej pilnuj, Wojtku, swojej autokorekty, bo jakoś nie robisz użytku z tego popularnego narzędzia. Chociaż akurat "podrzycić" bardzo oryginalne, trzeba tylko doprecyzować znaczenie i mamy piękny, Gombrowiczowski wręcz ("upupienie"), neologizm. Koniec OT. Cieszę się, że autor tematu podchwycił wątek kół; jak rozumiem, podana masa dotyczy przedniego. Sporo, faktycznie, ale głównym winowajcą mogą być opony, Duro nigdy nie bywały lekkie; pewnie można zrzucić 300-400 g wydając 120 PLN. Jeśli tak, to one powinny być na wylocie ... i na razie to wszystko. Sądząc po budżecie, masz co robić z kasą, a też nie warto poszczególnymi komponentami odskakiwać za bardzo od poziomu całości roweru - i tak zwykle decyduje najsłabsze ogniwo. Za 500 PLN, które teraz chcesz przeznaczyć na koła, można kupić naprawdę fajny komplet, który sprawi, że Twój rower będzie nieco lżejszy, nieco lepiej się toczył, ale wciąż będzie ...średniaczkiem. Czy przypadkiem nie wolisz przeznaczyć tych pieniędzy na wieczory w miłym towarzystwie koleżanek? Trzecie piętro to nie tragedia, ja ponad 1/4 mojej masy wciągam na czwarte, niezły trening. Nie to powinno być główną motywacją zmiany, a właściwości jezdne roweru. Cierpliwości, warto mieć przygotowaną "na chłodno" koncepcję (argument, że jest kupiec na Acerę działa tylko, gdy proponuje on liczbę trzycyfrową ). Pozajeżdżaj trochę części, działając według planu wymieniaj stopniowo na lepsze w razie potrzeby wykorzystując okazje i promocje. Lub dopiero wtedy, gdy sam jesteś w stanie określić, co dokładnie chcesz zmienić, dlaczego, co na tym zyskasz. Lekkie koła będą dobrym początkiem... budowy nowego roweru, ale co dalej? Moim zdaniem za 550 PLN nie zrobisz rewolucji, ani nawet wartej zachodu ewolucji. Jeśli nie planujesz dalszych kroków, pozostań przy zmianie opon, a pozostałe części wymieniaj na lepsze w razie zużycia.Lepsze jest wrogiem dobrego
Bimbrownik Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Napisano 19 Sierpnia 2013 A poza kosztami. Jaki kask polecacie do mtb z ceną do 300 zł.
Gość voytec Napisano 19 Sierpnia 2013 Napisano 19 Sierpnia 2013 Moja polszczyzna jest bez zarzutu, a zgrabne użycie zgrabnego zapożyczenia cechą inteligencji i ludzi biegle władających słowem jest! Spoko więc używaj polsczzyzny bez zarzutu bo nie każdy rozymie co poeta miał na myśli. A mówiąc dosadnie większość ma wyj*bane na twoje popisy elokwencji. Zejdź na ziemię. A poza kosztami. Jaki kask polecacie do mtb z ceną do 300 zł. O przykładowo taki MET Cracherjack Monster lub Lazer X3M. Osobiście odradzam drogi kask jeśli jeździsz rekreacyjnie. Sam jeżdżę w kasku za ~130pln mimo że czasem zalicze jakieś zawody. 300pln to kupa kasy a kask wiecznie używalny nie jest i aby był bezpieczny trzeba po paru latach wymienieć na nowy mimo że ani razu się nie przydał
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.