Skocz do zawartości

[Rama] Accent shannon czy accent el norte?


SerJack

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chce kupić sobie rame na wycieczki i ogólnie tak o żeby pojezdzic sobie nad jezioro ,asfalt i las. Która rama bedzie lepsza? A moze macie jakies inne propozycje? 

Napisano

Tylko że ten shannon  jest raczej przystosowany do kół 28'' a to nie bedzie przeszkodą żeby pośmigać troche po lesie? korzenie kamienie itp ? bo opcji żeby wrzucić koła 26'' raczej nie ma ? 


 

Napisano

Jakie przeciwskazania ? Pośmigać po lesie można , co prawda nie ma opcji żeby robić to w błocie po ośki ale niezbyt trudny teren przejedziesz na gładkich oponach .

Jak chcesz to możesz zawsze założyć np Schwalbe Smart Sam 1,75 .

Napisano

Powiedz mi jeszcze czy duza jest roznica miedzy tymi ramami ktore podałem. I czy duża jest róznica w samych kołach jezeli chodzi o 26 a 28 cali? chodzi mi np o podjazd pod górke. Wiadomo że wieksze koła jezeli juz sie rozpedzimy beda wolniej wytracały prędkośc. 

Napisano

Nie ma żadnego problemu żeby założyć koła 26 cali do ramy i widelca przystosowanego do 28 cali.

 

Oczywiście jeżeli mówimy o hamulcach tarczowych.

 

W teorii z kołami jest tak że 28" ciężej napędzić ale również wolniej wytracają prędkość. Oczywiście zależy to też od wagi kół

 

A co do ram i górek to też zależy od geometrii ram, gdzie będziesz miał lepszą pozycję. Na el norte powinno być łatwiej z górkami. 

 
Napisano

Tobo w przypadku vek może być z tym problem. Przy tarczach to odpada natomiast bał bym sie o to czy nie będzie szorował pedałami po ziemi przez niżej położony suport niż przy kołach 28 .

 

W każdym razie ja nie widze sensu pakowania kół 26 do ramy pod 28.

 

Shannon powinna być wygodniejsza na dłuższe dystanse . Co do trudniejszego rozpędzenia 28 vs 26 to nie zauważyłem różnicy . Natomiast na 28 można jechać szybciej na tym samym przełożeniu.

Napisano

No właśnie też pomyślałem o niżej położonym suporcie i korbie  przy kołach 26.

No to teraz bede musiał sie zastanowić ;p zależało mi na przelozeniu kół  z obecnego roweru aby obniżyć troche koszta(koła 26), jednak korci mnie na rama na 28 ponieważ wygoda to podstawa;p

 



 

Napisano

Koło 26 cali + opona mtb vs koło 28 cali na oponie cross/trekking = niewielka różnica wielkości.

Oczywiście, zapomniałem o hamulcach v-brake, wtedy będzie problem.

 

Napisano

 

jednak korci mnie na rama na 28 ponieważ wygoda to podstawa;p

Powiem tak. (Jak dla mnie) Po mieście można jeździć na 26 i na 28 i nie ma różnicy, natomiast na dalsze trasy, tylko 28.

A w teren, no cóż, węższe opony wykluczają tereny typu kopny piach, czy błoto, ale poza tym, da radę.

Alternatywą jest też 29er, ale wyjdzie drożej.

Napisano

Nie wiem jakie masz koła w obecnym rowerze, ale jeżeli jakieś "kowadła" i nie wiem czy ich przekładanie jest dobrym pomysłem. Wolałbym przyoszczędzić na czymś innym niż koła, opony, bo to się później odbija największą czkawką podczas jazdy. Po drugie - cross czy mtb - przemyśl sprawę, argumenty znasz. Po trzecie - jak już będziesz wiedział jaki rower chcesz - przemyśl i przelicz dobrze to składanie, super mieć rower "uszyty" pod siebie, ale z reguły wychodzi drożej niż gotowiec, nawet jakbyś miał go nieco zmodyfikować.   

Napisano

Koła 26 cali Schurmann Euroline. Jak dla mnie lepsze nie potrzebne;p A rower myśle że złoze sam nie bedzie problemu, swój obecny rozkładałem w mak ogólnie siedze w mechanice jezeli chodzi o samochody, motory itp;p co do części to bedzie przekładka wiekszosci z tego co mam , pozniej bedzie mozna myslec o stopniowym wymienianiu na lepsze :>

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...