ernorator Napisano 1 Października 2024 Napisano 1 Października 2024 Oczami wyobraźni widzę już posty na grupach FB czy na forum, "potrzebuję opon szosowych do mojego roweru bo wolno jeździ na asfalcie". W dniu 26.09.2024 o 17:04, Marinbiker napisał: Po przygodzie w lesie z przeskakującym łańcuchem, utracie lekkich biegów i braku możliwości korekty naciągu linki, dorobiłem baryłkę regulacyjną do Deore RD-M592, bom się już wk.....ł, tzn. zirytował. Pomysł na baryłkę Jagwire miałem od razu po zakupie zmieniarki Natchniony Twym pomysłem wsadziłem do GRX810 baryłkę z manetki altusa, to zmieniło moje życie 1 Cytuj
Marinbiker Napisano 1 Października 2024 Napisano 1 Października 2024 (edytowane) @ernorator gratuluję. Z Tourneya byłoby taniej, ale nie ma gwarancji na życiowe zmiany... Edytowane 1 Października 2024 przez Marinbiker Cytuj
kazafaza Napisano 2 Października 2024 Napisano 2 Października 2024 Pin w propernym skuwaczu padł, nowy w drodze a podstawowy skuwacz nie daje rady sznurkowi 1/8”. Nie miał mi kto piwa potrzymać i popatrzeć ale i tak się udało: 2 Cytuj
MrJ Napisano 2 Października 2024 Napisano 2 Października 2024 (edytowane) 21 godzin temu, Enadxx napisał: @MrJ a treking xc? Zadam tylko jedno pytanie: po co? Przy takiej pozycji (podniesiona kierownica, przesunięte na przód siodełko) nijak nie wykorzystasz możliwości zawieszenia > siedzisz na rowerze przerobionym na crossowy, tyle że nadal nie tak wygodnym, cięższym i wolniejszym > kup sobie crossa jak Bozia przykazała, amortyzowanego gravela (oczywiście mówię o amortyzacji przedniej, ale tylnej tak czy inaczej nie wykorzystasz, patrząc na zdjęcie) czy jakkolwiek producent tego nie nazwie w katalogu. Tak, wiem - nie moja sprawa, nie mój rower, nie mój kręgosłup, nie mój styl jazdy, nie moje cokolwiek. Ale ma to taki sam sens, jak wspomniane chałupnicze przeróbki MTB w latach 90/00, żeby udawały jakieś Jubilaty czy inne Wigry, bo ludzie (zwłaszcza starsi) były przyzwyczajeni do siedzenia jak na krześle. Przy czym wtedy było to jakoś uzasadnione ludzką niewiedzą, niedostępnością części (i całych rowerów), ich cenami itp. Dzisiaj bez problemu kupisz taki rower, jaki potrzebujesz i sprzedasz taki, jakiego nie potrzebujesz. Jak dobrze pójdzie, to jeszcze na tym zarobisz. No ale widocznie lepiej kombinować jak ten przysłowiowy koń pod górę. 20 godzin temu, ernorator napisał: Oczami wyobraźni widzę już posty na grupach FB czy na forum, "potrzebuję opon szosowych do mojego roweru bo wolno jeździ na asfalcie". O to to. Edytowane 2 Października 2024 przez MrJ Cytuj
Bojkow Napisano 2 Października 2024 Napisano 2 Października 2024 @Enadxx Rację ma @MrJ odnośnie siodełka i mostka, oczywiście wszystko zależy od Twoich wymiarów ale sam mam problem np. z drętwieniem rąk dlatego nie chcę doradzać:p Jedynie przyczepilbym się bagażnika na sztycy, trzeba na niego uważać choć zależy od wagi bagażu. Cytuj
Enadxx Napisano 3 Października 2024 Napisano 3 Października 2024 (edytowane) @MrJ @Bojkow to nie moje... Zdjęcie znalezione w sieci Edytowane 3 Października 2024 przez Enadxx Cytuj
MrJ Napisano 3 Października 2024 Napisano 3 Października 2024 Tak czy inaczej tak nie róbcie. Serio. Jak sam jestem fanatykiem druciarstwa (chociaż kiedyś bardziej niż dzisiaj), to to jest nic innego jak celowe utrudnianie sobie życia. Cytuj
KSikorski Napisano 3 Października 2024 Napisano 3 Października 2024 Nie ma rowerów crossowych z tylnym zawieszeniem. Można się oszukiwać ciśnieniem opon, sztycą z amortyzacją, ale nic nie zastąpi tylnego zawieszenia. Jak dla mnie to lepiej przerobić fulla xc na rower crossowy niż męczyć się na sztywniaku. Cytuj
Wojcio Napisano 3 Października 2024 Napisano 3 Października 2024 Wiosną ja kupiłem Marina DSX, córka gravela, a żona nie chciała nowego roweru - na Suwalszczyznę wzięła Gianta Trance - fulla 115/130. Założyłem jej tylko Vittorie Terrento Race 2.1 na mleku. I nie narzekała - jeździliśmy trasy do 120km tak pół na pół droga/teren. Ale na drugi wyjazd miała już swojego DSX i nie ma wątpliwości, że była zadowolona z lekkiego. Sztywnego roweru. Góral na szybkich oponach to nadal góral - ciężki, buja górski zakres przełożeń. 1 Cytuj
Roballinho Napisano 3 Października 2024 Napisano 3 Października 2024 Przedłużka do smarownicy z kawałka rurki i końcówki długopisu. 8 Cytuj
Bojkow Napisano 16 Października 2024 Napisano 16 Października 2024 Druciarstwo gorszego sortu? Przykładów jest MASA ale to jak z ioonami do auta, nowe 700 uzywane kikkuletnie za 500 a nawet i więcej od nowych, wiadomo wolny rynek ale to bardzo wolny. Cytuj
TheJW Napisano 16 Października 2024 Napisano 16 Października 2024 Chyba nie za bardzo zrozumiałeś sens tego wątku... Od takich zdjęć jest inny. Cytuj
Bojkow Napisano 16 Października 2024 Napisano 16 Października 2024 @TheJW jest TU dział/temat śmieci na sprzedaż? Chyba że spalarnia śmieci lecz w Polsce to temat odległy o dobre kilka dekad a opony to raczej na granulat do asfaltu czy innej sałatki🤔 Cytuj
nctrns Napisano 17 Października 2024 Napisano 17 Października 2024 @Bojkow ogólnie ten wątek służy do pokazywania zarówno ciekawych jak i śmiesznych/głupich rzeczy znalezionych na allegro/olx itp. Cytuj
Bojkow Napisano 17 Października 2024 Napisano 17 Października 2024 @nctrns dziękuję, @TheJW szukałem pod: "sprzedam, graty z chaty za darmo itp"... Moje wina;-) Cytuj
marvelo Napisano 20 Października 2024 Napisano 20 Października 2024 Tłumienie odbicia (żeby nie stukało przy rozprężaniu). 4 Cytuj
Semtex Napisano 24 Października 2024 Napisano 24 Października 2024 Lubię stojak serwisowy z "Lidla", ale moim zdaniem największym jego problemem jest śruba regulująca położenie ramienia, jest bardzo niewygodna i nie daje możliwości zbyt wygodnego zaciśnięcia z odpowiednią siłą, co często powoduje zsuwanie się roweru, szczególnie jak zdejmiemy przednie koło, po tej drobnej i dosyć taniej modyfikacji problem się rozwiązał, za koszt około 5€ dostajemy znacznie wygodniejszy zacisk, z lepszą kontrolą siły tegoż zacisku, regulowane położenie uchwytu, dla mnie to jedna z najlepszych modyfikacji na tym stojaku. 4 Cytuj
TheJW Napisano 24 Października 2024 Napisano 24 Października 2024 (edytowane) Mam odpowiednik tego stojaka i też mnie te pokrętła drażnią. Dokładnie ten sam problem co u Ciebie. Wymieniam je odkąd mam ten stojak, ale zawsze jak skończę pracę przy rowerze, to o tym zapominam i przypominam sobie dopiero następnym razem. Ale mnie natchnąłeś i chyba w końcu się tym zajmę. Edytowane 24 Października 2024 przez TheJW 1 Cytuj
Mentos Napisano 24 Października 2024 Napisano 24 Października 2024 (edytowane) to jest problem wielu stojaków, ja sobie zrobiłem bardzo wygodne motylki jak poniżej, trzepnę w jedno ramie i kręci się do oporu samą masą a potem docisnąć i trzyma b.dobrze/mocno Edytowane 24 Października 2024 przez Mentos 6 Cytuj
Rafał87 Napisano 24 Października 2024 Napisano 24 Października 2024 Zacisk podsiodłowy ze stalowej ramy też się sprawdza. 3 Cytuj
Roballinho Napisano 2 Grudnia 2024 Napisano 2 Grudnia 2024 (edytowane) Z tym druciarstwem, to trochę na wyrost, bo wyszło aż za dobrze. Stary pedał, rurka pcv, klucz fc16, odpad po rurze sterowej, grip piankowy i jakaś zaślepka, nawet nie wiem od czego. Zrobiłem sobie dummy pedal. W warunkach domowego serwisu, takie narzędzie jest trochę bez sensu, ale wymyśliłem, że zrobię i oto efekt. Edytowane 2 Grudnia 2024 przez Roballinho 7 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.