Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oczami wyobraźni widzę już posty na grupach FB czy na forum, "potrzebuję opon szosowych do mojego roweru bo wolno jeździ na asfalcie". 

W dniu 26.09.2024 o 17:04, Marinbiker napisał:

Po przygodzie w lesie z przeskakującym łańcuchem, utracie lekkich biegów i braku możliwości korekty naciągu linki, dorobiłem baryłkę regulacyjną do Deore RD-M592, bom się już wk.....ł, tzn. zirytował.

Pomysł na baryłkę Jagwire miałem od razu po zakupie zmieniarki

Natchniony Twym pomysłem wsadziłem do GRX810 baryłkę z manetki altusa, to zmieniło moje życie :D 

  • Haha 1
Napisano

Pin w propernym skuwaczu padł, nowy w drodze a podstawowy skuwacz nie daje rady sznurkowi 1/8”.  Nie miał mi kto piwa potrzymać i popatrzeć ale i tak się udało:

IMG-7262.jpg

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)
21 godzin temu, Enadxx napisał:

@MrJ a treking xc?
 

5L.jpg.21c19c75c3f3182cb4808a334b5fbbb1.jpg

 

Zadam tylko jedno pytanie: po co? Przy takiej pozycji (podniesiona kierownica, przesunięte na przód siodełko) nijak nie wykorzystasz możliwości zawieszenia > siedzisz na rowerze przerobionym na crossowy, tyle że nadal nie tak wygodnym, cięższym i wolniejszym > kup sobie crossa jak Bozia przykazała, amortyzowanego gravela (oczywiście mówię o amortyzacji przedniej, ale tylnej tak czy inaczej nie wykorzystasz, patrząc na zdjęcie) czy jakkolwiek producent tego nie nazwie w katalogu. 

 

Tak, wiem - nie moja sprawa, nie mój rower, nie mój kręgosłup, nie mój styl jazdy, nie moje cokolwiek. Ale ma to taki sam sens, jak wspomniane chałupnicze przeróbki MTB w latach 90/00, żeby udawały jakieś Jubilaty czy inne Wigry, bo ludzie (zwłaszcza starsi) były przyzwyczajeni do siedzenia jak na krześle. Przy czym wtedy było to jakoś uzasadnione ludzką niewiedzą, niedostępnością części (i całych rowerów), ich cenami itp. Dzisiaj bez problemu kupisz taki rower, jaki potrzebujesz i sprzedasz taki, jakiego nie potrzebujesz. Jak dobrze pójdzie, to jeszcze na tym zarobisz. No ale widocznie lepiej kombinować jak ten przysłowiowy koń pod górę.

 

20 godzin temu, ernorator napisał:

Oczami wyobraźni widzę już posty na grupach FB czy na forum, "potrzebuję opon szosowych do mojego roweru bo wolno jeździ na asfalcie". 

 

O to to. 

Edytowane przez MrJ
Napisano

@Enadxx 

Rację ma @MrJ odnośnie siodełka i mostka, oczywiście wszystko zależy od Twoich wymiarów ale sam mam problem np. z drętwieniem rąk dlatego nie chcę doradzać:p

Jedynie przyczepilbym się bagażnika na sztycy, trzeba na niego uważać choć zależy od wagi bagażu.

Napisano

Nie ma rowerów crossowych z tylnym zawieszeniem. Można się oszukiwać ciśnieniem opon, sztycą z amortyzacją, ale nic nie zastąpi tylnego zawieszenia.
Jak dla mnie to lepiej przerobić fulla xc na rower crossowy niż męczyć się na sztywniaku.

Napisano

Wiosną ja kupiłem Marina DSX, córka gravela, a żona nie chciała nowego roweru - na Suwalszczyznę wzięła Gianta Trance - fulla 115/130. Założyłem jej tylko Vittorie Terrento Race 2.1 na mleku. I nie narzekała - jeździliśmy trasy do 120km tak pół na pół droga/teren. Ale na drugi wyjazd miała już swojego DSX i nie ma wątpliwości, że była zadowolona z lekkiego. Sztywnego roweru. Góral na szybkich oponach to nadal góral - ciężki, buja górski zakres przełożeń. 

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Druciarstwo gorszego sortu?

Przykładów jest MASA ale to jak z ioonami do auta, nowe 700 uzywane kikkuletnie za 500 a nawet i więcej od nowych, wiadomo wolny rynek ale to bardzo wolny.

IMG_20241016_141650.jpg

Napisano

Lubię stojak serwisowy z "Lidla", ale moim zdaniem największym jego problemem jest śruba regulująca położenie ramienia, jest bardzo niewygodna i nie daje możliwości zbyt wygodnego zaciśnięcia z odpowiednią siłą, co często powoduje zsuwanie się roweru, szczególnie jak zdejmiemy przednie koło, po tej drobnej i dosyć taniej modyfikacji problem się rozwiązał, za koszt około 5€ dostajemy znacznie wygodniejszy zacisk, z lepszą kontrolą siły tegoż zacisku, regulowane położenie uchwytu, dla mnie to jedna z najlepszych modyfikacji na tym stojaku.

20241024-143707.jpg20241024-143913.jpg

 

  • +1 pomógł 4
Napisano (edytowane)

Mam odpowiednik tego stojaka i też mnie te pokrętła drażnią. Dokładnie ten sam problem co u Ciebie. Wymieniam je odkąd mam ten stojak, ale zawsze jak skończę pracę przy rowerze, to o tym zapominam i przypominam sobie dopiero następnym razem. :D Ale mnie natchnąłeś i chyba w końcu się tym zajmę. ;)

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

to jest problem wielu stojaków, ja sobie zrobiłem bardzo wygodne motylki jak poniżej, trzepnę w jedno ramie i kręci się do oporu samą masą a potem docisnąć i trzyma b.dobrze/mocno

 

 

20241024_150151.jpg

Edytowane przez Mentos
  • +1 pomógł 6
  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Z tym druciarstwem, to trochę na wyrost, bo wyszło aż za dobrze.

Stary pedał, rurka pcv, klucz fc16, odpad po rurze sterowej, grip piankowy i jakaś zaślepka, nawet nie wiem od czego.

Zrobiłem sobie dummy pedal. W warunkach domowego serwisu, takie narzędzie jest trochę bez sensu, ale wymyśliłem, że zrobię i oto efekt.

IMG20241202163114.jpg

IMG20241202163123_copy_2304x1296.jpg

Edytowane przez Roballinho
  • +1 pomógł 7

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...