Gość Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Robaki sa w roznych dlugosciach, jak masz problem z wykonaniemto co za problem nagwintowac otwor w osce i wkleic na wspolosiowym robaka? Np takiego, tylko krotszego. Jak nie masz zaufania do kleju - ja mam, to nagwintuj wstepnym i wkrec na sile robala..., uwierz, straszny problem to wykrecic potem, zatrze sie jak zloto. Masz druciarstwo i to jeszcze estetyczne, bo robaki masz czarne, wiec pod kolor oski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Myślałem o takim czymś przyklejając takiego robaka do łebka ośki na klej, lecz boję się że klej póści i zostanę na lodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregorkelis Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Podeślij zdjecie moze da rade cos zrobić.Reszta na priv. Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Myślałem o takim czymś przyklejając takiego robaka do łebka ośki na klej, lecz boję się że klej póści i zostanę na lodzie Sruba 8x40 wklejona wspolosiowym - zerwalem imbusa...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 Sruba 8x40 wklejona wspolosiowym - zerwalem imbusa...... Sprawa ogólnie polega na tym że chce to zrobić ładnie i porządnie dla klienta a nie z jakimiś wierconymi otworami i wklejanymi imbusowymi dodatkami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwozdziu325 Napisano 10 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2016 To dlaczego nie dasz komuś żeby Ci tego otworu nie wyfrezował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_KJ Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Sprawa ogólnie polega na tym że chce to zrobić ładnie i porządnie dla klienta a nie z jakimiś wierconymi otworami i wklejanymi imbusowymi dodatkami Ogólnie to po mojemu skoro występuje w całej sprawie pojecie klient to występuje tez pojęcie majster, a skoro za takiego w tym przypadku robisz to doczytaj ulotkę o klejach anareobowych, zastosuj się do instrukcji i skończmy ten temat. Ilość ludzi którzy usiłują Ci pomóc, w oparciu o własną praktykę nie mieści się już na największym rowerze świata. Mi wystarczy, żegnam ozięble. KJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 (edytowane) Ogólnie to po mojemu skoro występuje w całej sprawie pojecie klient to występuje tez pojęcie majster, a skoro za takiego w tym przypadku robisz to doczytaj ulotkę o klejach anareobowych, zastosuj się do instrukcji i skończmy ten temat. Ilość ludzi którzy usiłują Ci pomóc, w oparciu o własną praktykę nie mieści się już na największym rowerze świata. Mi wystarczy, żegnam ozięble. KJ Oziembie?? Bardzo śmieszne. Każdemu to tak łatwo się mówi lecz nikt tu jakoś nie da fotki jak to jest zrobione lub jakiś filmik. To dlaczego nie dasz komuś żeby Ci tego otworu nie wyfrezował ? Jak ci tak łatwo mówić to poleć mi kogoś kto mi wyfrezuje wewnątrz otwór sześciokątny pod imbus. Łatwo tobie się mówi teoretycznie, lecz praktycznie to słabo wygląda Robaki sa w roznych dlugosciach, jak masz problem z wykonaniemto co za problem nagwintowac otwor w osce i wkleic na wspolosiowym robaka? Np takiego, tylko krotszego. Jak nie masz zaufania do kleju - ja mam, to nagwintuj wstepnym i wkrec na sile robala..., uwierz, straszny problem to wykrecic potem, zatrze sie jak zloto. Masz druciarstwo i to jeszcze estetyczne, bo robaki masz czarne, wiec pod kolor oski. Jeden z moich problemów to ten. ładnie by wyglądało z tym wkrętem imbusowym bez łba lecz żeby mieć pewność że po pewnym czasie mi się to odkręci przy dużej sile, to kumple załatwią mi te robaki z lewym gwintem, zaś otwór w korku będzie nieprzelotowy przez co potem nie będzie problemu z odkręceniem. Podaj mi ten twój BDB klej bo ja ogólnie uzywam Loctite 603 Edytowane 11 Listopada 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 (edytowane) Loctite 638 czy 648,nawiasem pisząc Twoja 603 również jest bardzo dobry, odtluscic, wkleic, zapomnieć. Tylko dla stali daj te 6h do pelnej wytrzymalosci a nie sugeruj się 6-8 minutami wstępnego utwardzenia. Tu masz stal- alu, wiec będzie troszkę mniej niż te 25-26N/mm. Panie, ale na logike, oska ma chyba standardowy prawy gwint, wiec wieksz sila jest przy dokręcaniu oski niż wykręceniu, w związku z tym jeśli dasz robaka z prawym gwintem, to będzie "dokręcany" abstrachujac od kleju, a ten z lewym wykrecany. Chyba, ze cos pomijam? Patrz Panie - Twój watek na Endurotrophy z 2013r tam piszesz, ze masz pomysl na wykonywanie otworow, prase, itd... Edytowane 11 Listopada 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 (edytowane) Loctite 638 czy 648,nawiasem pisząc Twoja 603 również jest bardzo dobry, odtluscic, wkleic, zapomnieć. Tylko dla stali daj te 6h do pelnej wytrzymalosci a nie sugeruj się 6-8 minutami wstępnego utwardzenia. Tu masz stal- alu, wiec będzie troszkę mniej niż te 25-26N/mm. Panie, ale na logike, oska ma chyba standardowy prawy gwint, wiec wieksz sila jest przy dokręcaniu oski niż wykręceniu, w związku z tym jeśli dasz robaka z prawym gwintem, to będzie "dokręcany" abstrachujac od kleju, a ten z lewym wykrecany. Chyba, ze cos pomijam? No tak, ważne jest dokręcenie, lecz tak samo mam z kartridżami jak gwinty dają na klej. Niektóre kartridzę to nie ma h,,a żeby to odkręcić, zaś niektóre przy lekkiej sile juz puszczają. Taki sam przypadek będzie z tym co ja ci podałem. na tym korku jest gwint prawy M10x1. Zrobisz otwór nieprzelotowy nagwintowny, wkręcisz tego robaka na klej. zostawisz to choć by na cały dzień i potem skręcisz w kole, to zaś nie masz pewności czy przy złapaniu gumy w kole to ci się odkręci, czy zaś puści robak na kleju i zostaniesz z pustym otworem gwintowanym. Sugeruję się na różnych przypadkach z którymi miałem już do czynienia, Z tą prasą kombinowałem lecz nic nie wypaliło. Jeden pomysł co mi przychodzi do głowy to kucie na gorąco. Widziałem taki filmik na forum CNC. Spróbuje i zobaczę co z tego wyjdzie. W końcu jesteśmy na dziale Druciarstwo Rowerowe Edytowane 11 Listopada 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Jak chcesz kuć to prabrykat wstepnie przetoczony w stalowej rurce umieść żeby się nie deformowało, dotocz jakąś prowadnicę pod stempel która razem ze stemplem wlezie też do tej rurki. Okładasz to potem młetkiem ew. na dużą prasę a na koniec toczysz dopiero kształt właściwy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 (edytowane) Tylko kucie na goraco alu to co innego niż stal. I tam musisz mieć formatke, gdzie wchodzi caly leb sruby, w Twoim przypadku oski, bo jak bije stempel w matryce to roztlacza leb sruby na boki, zjawisko jak w walcowaniu = bardzo twarde. Możesz robic jak niektóre "chińskie" produkty, ze widać jak idzie stempel na zimno na zasadzie skrawania - masz wiorki w srodku, ale potem musialbys to utwardzić, skoro tak obawiasz się wytrzymalosci. Teraz patrze, ze kolega wyżej szybszy - dokładnie tak jak pisze, na "reczne robotki" pomysl bardzo dobry. Edytowane 11 Listopada 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Jak chcesz kuć to prabrykat wstepnie przetoczony w stalowej rurce umieść żeby się nie deformowało, dotocz jakąś prowadnicę pod stempel która razem ze stemplem wlezie też do tej rurki. Okładasz to potem młetkiem ew. na dużą prasę a na koniec toczysz dopiero kształt właściwy. I właśnie o takim czymś myślę robić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gwozdziu325 Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Jak ci tak łatwo mówić to poleć mi kogoś kto mi wyfrezuje wewnątrz otwór sześciokątny pod imbus. Łatwo tobie się mówi teoretycznie, lecz praktycznie to słabo wygląda Akurat łatwo mi się mówi bo znam taką firme, bez problemu ci ten otwór pod imbus wyprasują bo maja taki sprzęt i to robią. Poszukaj jakiś firm w twojej okolicy , ew możesz mi to wysłać to ci to ogarnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Proponuję formę z dwóch półwalców, bo potem tego nie wyjmiesz... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Mając prasę i/lub młotek nie będzie problemu. Poza tym rozszerzalność cieplna alu jest znacznie większa niż stali i jak przestygnie to samo wyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2016 Akurat łatwo mi się mówi bo znam taką firme, bez problemu ci ten otwór pod imbus wyprasują bo maja taki sprzęt i to robią. Poszukaj jakiś firm w twojej okolicy , ew możesz mi to wysłać to ci to ogarnę. Na pewno są takie firmy co mają specjalistyczne maszyny przeznaczone do tego, itp. lecz ja nie mam tego w hurtowej ilości lecz od czasu do czasu parę elementów. Dziś już zacząłem kombinacje, mam nadzieje że wyjdzie mi coś ciekawego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Oryginalne mocowanie urwało się po dwóch dniach i ulock klekotał w nim niemiłosiernie. Trzy paski skórzane, trzy śrubki, filcowa nalepka i mam mocowanie pewne, proste, nie przeszkadza w czasie jazdy. Ulock też zrobił się bezgłośny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 NIe ma opcji, aby bylo bardziej stylowo. To torebki pasuje idealnie, a jakby dac jeszcze nity mosiezne czy miedziane zamiast srubek. Panie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drezyna Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 NIe ma opcji, aby bylo bardziej stylowo Jak nie ma? Trytyta przy torebusi- zastąpić rzemykiem, koszyk aż prosi się o wikline, styl i ekologia. rambol, jestem pod wrażeniem( serio, bez spiny, z odrobiną koniecznej szydery) temat druciarstwa pchnąłeś na inny poziom- szmaciarstwo.. Pięknie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Odnioslem sie do mocowanie Ulocka a nie modyfikacji roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Były paski przy torebce, pourywały się. Były rzemyki, ale się rozciągały niemiłosiernie i pękały. Trytryta i mam spokój. Mocowanie ulocka miało chyba pięć wersji w trzech różnych miejscach. Miałem ulocka pod siodłem, w głównym trójkącie, na przednim widelcu. Każda z tych opcji albo powodowała klekotanie na wertepach albo a jakiś sposób przeszkadzała przy pedałowaniu czy skręcaniu. To jest jedyne miejsce, gdzie nic nie wadzi. Ulock nie wystaje poza obrys roweru. Ten górny pasek dodatkowo powoduje odpowiednie naprężenie pomiędzy pałakiem a głowica ulocka, dzięki czemu ulock nie klekocze na wertepach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drezyna Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 A większa torba w ramę? Miałem taką. Wchodzi Trelock, narzędziówka i jakieś duperele, takie wieszanie na luzie mało mi się wydaje bezpieczne, coś się może odpiąć, spaść podczas jazdy ulicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr_KJ Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Były paski przy torebce, pourywały się. Były rzemyki, ale się rozciągały niemiłosiernie i pękały. Trytryta i mam spokój. Fajne, skóra jako materiał ma swoje zalety które niekoniecznie łatwo zastąpić. Ale gdzie tam jest trytryta? Bo nie widzę. A jeśli jest to pamiętaj że tryty nie lubią zmiennych obciążeń - po jakimś czasie pękają więc dobrze założyć dwie. KJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MD11 Napisano 14 Listopada 2016 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2016 Czarna trytyta jest na rurze podsiodłowej, u dołu skórzanej torby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.