Gość Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Z lewej strony zrobiles dzwignie, ktorej nie powstydziliby sie profesjonalni kasiarze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BabyBuns Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Oj ludzie, nie widzieliście na żywo, nie dotykaliście a macie najwięcej do gadania. Gdyby nie trzymało mocno, to bym to przerobił. Głupi nie jestem żeby tego nie sprawdzić. Dzisiaj sobie przysiadłem na tym i jest wszystko git. Jedyne co to przód opada w dół pod większym obciążeniem więc dam obejmę na sztyce, jakaś blaszka, obejma malutka do bagażnika i będzie git Po lewej stronie jest już wstawiona tulejka do samego końca więc nie wyrwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 Przysiadz jeszcze raz i niech ktos przejedzie z toba po dziurach, jak wytrzyma mozesz mowic, ze wytrzyma. Ja ci gwarantuje, ze jak ta srubka jest M5 czy M6 x50 - tak teoryzuje ze zdjecia, to jestem w stanie reka ja wygiac w tym gniezdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BabyBuns Napisano 4 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2016 (edytowane) Przysiadz jeszcze raz i niech ktos przejedzie z toba po dziurach, jak wytrzyma mozesz mowic, ze wytrzyma. Ja ci gwarantuje, ze jak ta srubka jest M5 czy M6 x50 - tak teoryzuje ze zdjecia, to jestem w stanie reka ja wygiac w tym gniezdzie.Ah no tak. Zapomniałem, że będę woził 100kg na tym bagażniku po drugie w identyczny sposób jest realizowany chyba każdy montaż bagażnika na rower z tarczówką. Długa śruba + tuleja + wspomniałem że dałem tulejke która przylega do ramy więc jak byś chciał to nawet samej śruby byś ręką nie wygial Edytowane 4 Czerwca 2016 przez BabyBuns Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 OK, to może zachowajmy te zdjęcia i posty, i porównamy, jak już wrócisz na forum z uszkodzeniami . Gdybyś dał obejmę U-kształtną, to by pracowało tylko na ścinanie i bym się nie czepiał, a z tą tulejką jest za dużo gięcia. Jesteś pewien, że w komercyjnych rozwiązaniach dokładnie tak to wygląda? Po jakiejś firmie też trzeba pojechać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BabyBuns Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Pytałem jak to zamontować i polecono mi jakiś "adapter" który składał się z dłuższej śruby i tulei więc tak to zrobiłem. Tuleja opiera się na ramie, jest mocno przyciśniętą + śruba jest wkręcona do końca, a nawet trochę wystaje z drugiej strony więc nie rozumiem, jak wy chcecie żeby to wyrwać, lol. Troszkę przesadzacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Trochę pojeździsz i zobaczysz jak to popracuje zmęczeniowo. Tu nie chodzi o siadanie i nie wiadomo jakie obciążenia. Nie wiem, kto Ci co polecał ale to nie byłem ja . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 (edytowane) Stary wychodzi, ze Hetman i ja podobnymi rozwiazaniami zajmujemy sie zawodowo, wiec czerpiemy wiedze z naszego doswiadczenia. Masz sobie u siebie srube, ktora jest wkrecona w gniazdo, sruba u ciebie jest na okolo 5mm niczym niepodparta, wiec w tym miejscu masz najwieksza mozliwosc jej zgiecia. Wytlumacze Ci to obrazowo. Wez sobie jakas dluga srube na 20cm, pret cokolwiek i wkrec w jakas plyte, cokolwiek co jest stabilne.Chwyc za koniec i wygnij. Wygniesz? Pewnie, ze wygniesz, a teraz naloz na te srube walec o srednicy 10cm i dokrec srube. Wygniesz? Nawet nie drgnie, bo nie ma takiej opcji.Podparcie rozklada sie juz na calej powierzchni tego walca. Dlatego jak juz zrobiles, to daj tuleje o wiekszej srednicy od ramy po te blache co zrobiles. Po co producenci dawaliby cos takiego co jest ponizej. http://www.bikeatelier.pl/akcesoria-narzedzia/bagazniki/adapter-bagaznika-crosso-do-hamulcow-tarczowych?utm_source=google&utm_medium=merchant_center&utm_campaign=pl A teraz rozwiazanie Twoje - popatrz gdzie roznica. A taka "szostke" jak dam w imadlo i ma dlugosc 50mm spokojnie wygne reka, wiesz czemu? Bo juz w szkole sredniej lata swietlne temu robilem takie zaklady, np M8x80 JAk tak patrze, to wez to rozbierz, daj od strony ramy te tuleje, potem nakretki, blache i juz. Pozostaje Ci, albo wkrecic glebiej, aby zniwelowac roznicei od srodka ramy /kola dac nakretke kontrujaca, albo skrocic srube i masz zdecydowanie lepiej. Edytowane 5 Czerwca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BabyBuns Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Nosz ile razy mam tłumaczyć, że założyłem tuleje i już ma oparcie! xd A blachę musiałem taką zrobić żeby nie rozginać bagażnika. Nie chciałem, żeby pękł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 Wiec po co wkladasz zdjecie, ktore nie jest aktualne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BabyBuns Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 No nie wiem, bo tuleje dołożyłem dzień później? :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 5 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2016 A potem jestes zdziwiony bezsensowna dyskusja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 @@shotgun,@@Hetman - zapytam ekspertów przy okazji - myślicie że tulejka wydrukowana z ABSu wytrzyma w miejscu o którym mówimy? Ona w sumie tylko rozkłada podparcie a większość siły nacisku bagażnika i tak przyjmuje śruba. Bo jeśli nie to po prostu tuleję którą zastosował @@BabyBuns - nakrętkę łącznikową przytnę na potrzebną długość. Śruba M5, tuleję (nakrętkę) planuję albo niewiele szerszą M6 albo M8 bo rozłoży siłę na większej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 ABS ABSowi nie rowny, rozni producenci robia z roznego rodzaju materialow o roznych twardosciach i nazywaja to popularnie ABS, albo teflonem...Mniejsza z tym. W pracy mamy pewne maszynki, nie wnikajac w co robia, jak skonstruowane, jest tam niemal identyczne rozwiazanie, wystepuje podobne obciazenie co lekko jak nie leciutko obciazone sakwy, tuleje z alu dosc szybko zostaly wygniatane. Na chwile obecna stosujemy tulejki z poliamidu, bo dosc fajnie pochlania wibracje, oczywiscie rowniez sie wypracuje, ale trwa to zdecydowanie dluzej. Co do pytania, spokojnie bym dawal, tylko jak najwieksz srednice, aby bylo solidne podparcie, np tulejke M10. Ale to ja, Ty nie musisz sie z tym zgadzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 No te wydrukowane mają zewnętrzną średnicę 15mm czyli maksymalną jaka zmieści się pod uchwytem bagażnika. Spróbować na pewno spróbuję tylko zastanawiam się czy wożone stalowe tulejki M8 które zrobię będą szybko potrzebne W sumie jest jeszcze trzecia opcja czyli właśnie wycięcie ich z jakiegoś kawałka poliamidu, tylko pozostaje znaleźć odpowiedni "odpad". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Sama tulejka też mi zbytnio nie podchodzi jako rozwiązanie, nieważne z czego by była. Najlepiej byłoby wygiąć U-kształtną obejmę i ewentualnie jeszcze dospawać wzmocnienia/usztywnienia. Tulejka w jakiś sposób rozkłada naprężenia ale dalej gwint jest obciążony złożonym stanem i niemałymi wartościami - ważniejszy tu jest raczej gwint w ramie, jako że to alu, a sama śrubka jest w pewien sposób zabezpieczona tuleją. Jeśli obejma będzie przylegać bezpośrednio do ramy, to śruba pracuje na czyste ścinanie i jest dużo mniej obciążona - ani ramie ani tak małej śrubce nic się nie stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 (edytowane) Juuup, u ksztaltna bylaby lepsza, ale...sami producenci nie daja tego jako rozwiazanie tylko tuleje. Nie chce opisywac maszynki co robi jak wyglada, ale obrazowo, jezeli przyjmiemy, ze rower jest staly a huśta sie zestaw bagaznik z reszta, to u mnie jest odwrotnie, "zewnatrz" jest sztywne, "srodek" sie husta. Sruba to M6 a tulejka M12, cos okolo 30-40mm i tak buja realnie z 22-23 h na dobre, 7 x w tygodniu, a wymieniamy co 3-4 miesiace. Jak sie zmiesci, to zawsze moze dorzucic od srodka ramy nakretke samokontrujaca, troche rozlozy to sily dzialajace na gwint w ramie i w bardzo duzym uproszczeniu uzyska efekt obejmy "U'. Edytowane 14 Czerwca 2016 przez Gość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 14 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Jeśli obejma będzie przylegać bezpośrednio do ramy, to śruba pracuje na czyste ścinanie i jest dużo mniej obciążona - ani ramie ani tak małej śrubce nic się nie stanie. W takim razie myślę że niegłupim pomysłem jest stalowy profil zamknięty i 2 śruby - jedna łącząca go z ramą a druga z bagażnikiem. Kwestia dobrania odpowiedniego profilu o przekroju kwadratowym/prostokątnym czy dospawania wspornika do profilu u-kształtnego. U mnie dystans/tulejka ma mieć 10 mm a takich wąskich zamkniętych profili nie kojarzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Nie róbmy znowu z tego rozwiązania kowadła . Pomysł z profilami jest fajny, byle nie przewymiarować (i można poszukać alu) - tylko, że te śruby pracują nie tak jak chcemy. Idea jest taka, żeby przenieść na dolną śrubę obciążenie w tym samym punkcie w którym wychodzi ono z dołu wspornika bagażnika, czyli przy samej ramie (a całość po drodze powinna być w jak największym stopniu sztywna). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 15 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 (edytowane) Podejrzewam że waga takiego profilu to kilka gram, może kilkanaście jak będzie dłuższy Większym problemem jest zakup kilku cm bo więcej nie trzeba I nie wiem czy teraz wszystko dobrze rozumiem ale takie rozwiązanie IMO jest najbardziej sztywne "po drodze" ze wszystkich omówionych. Śruby pracują tylko na ścinanie a sztywność konstrukcji warunkuje sztywność profilu. Edytowane 15 Czerwca 2016 przez MikeSkywalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Jak by nie było 2 wd na ramie jest. Swoją drogą ciekawe jak to działa - czy tam są łożyska że jak przestanie pedałować to puszcza. Bo jak nie to ciekawie to wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hanus Napisano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 No, no ciekawe jak to się spisuje :-D Moto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 16 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Druciarstwa na poziomie drukowania 3D chyba jeszcze nie było Tuleje dystansowe do montażu bagażnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hetman Napisano 17 Czerwca 2016 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2016 Straty w tym napędzie są takie, że wolę nie myśleć . No ale robi wrażenie, pomysł fajny. Mimo wszystko bym się przejechał. Tam nie ma co puszczać, tylko koła są spięte ze sobą i trochę musi prężyć na giętkim wałku jak się jedzie bo mimo wszystko droga obu kół jest różna; wolnobieg jest z drugiej strony. Rzeźbienie tulejek na drukarce jest mimo wszystko zabawne, tyle przypadkowych rzeczy dookoła z których można dociąć - no ale jeśli komuś w ten sposób prościej, to tylko pozazdrościć . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.