lokinek Napisano 15 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Witam! Zdecydowałem się właśnie na kupno roweru. Ma to być rower górski na kołach 29 cali. Jest jak dla mnie najbardziej optymalny. Jeżdżę głównie w mieście (dziurawe drogi,chodniki, wysokie krawężniki) i czasem wypadam w lekki teren. Kwota jaką mam do wydania to nieprzekraczalne 2000 zł. Wybór rowerów jest przeogromny, dlatego potrzebuję pomocy. 1)Jaki potrzebuję rozmiar ramy? (175 wzrostu) 2)Czy kupić rower nowy, czy może za te same pieniądze znajdę lepszy używany? 3)Jakiego osprzętu szukać za tą cenę, tzn. czy wybrać hamulce tarczowe (które ponoć w tym przedziale cenowym nie są rewelacyjne), jakie przerzutki powinny być w nim zamontowane, jak rozpoznać czy amortyzator będzie ok? 4)Gdzie w Krakowie mógłbym pooglądać takie rowery i zasięgnąć porady, oraz ewentualnie kupić za dobrą cenę, czy może szukać prywatnie - allegro itp. - Jak na razie jedyną propozycją na którą natknąłem się w sklepie to Kross B2/B3 za 1600/2000zł. Czy to dobry rower? Czy może lepiej kupić używany B4/B5/B6. - Spodobał mi się także SPECIALIZED Hardrock, ale to taki ślepy traf. Co o nim sądzicie. Chętnie pogadał bym z kimś np przez Skype bo jak widać pytań mam mnóstwo, a czasem ciężko o wszystkim pisać. Nie chcę wydać majątku na profesjonalny rower, gdyż jeżdżę intensywnie, ale rekreacyjnie. Z drugiej strony chcę kupić solidny rower z którym nie będę miał później problemów oraz nie chcę przepłacić. Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 (edytowane) Z Tojego opisu wynika, że szukasz roweru crossowego Wg mnie lepiej by się to sprawdziło, rower będzie lżejszy, na lepszym osprzęcie i opony nie będą miały tak wielkich oporów toczenia. Nie upieraj się przy 29erze, bo wszyscy teraz się pchają w ten segment.29er cieńko sprawuje się na mieście - sam dojeżdzam po asfalcie codziennie i zazdroszcze ludzą na trekingach/crossach/szosach. Fajnie wygląda Kross Evado 4.0 w necie za 2200. Lub Kellys COBE Turquoise za 1950. A jak już koniecznie 29 do 2000 to szukał bym używki, luib mega wyprzedaży w rozmierze ramy 17". Albo weź Speca Hardrocka i będziesz miał porządną ramę na słabszych częściach - co lepsze niż słaba rama (geometria itp itd) a napis na wózku przerzutki SLX Edytowane 16 Sierpnia 2013 przez skwarek2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomekvolvo240 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 używany moja opinia, co do rozmiaru to na pewno 29"?? szukał bym 26 ew. 27,5... http://allegro.pl/poison-zynkail-xt-lx-deore-hayes-i3454025528.html http://allegro.pl/mbike-renegade-evo-17-mtb-super-okazja-i3475734713.html http://allegro.pl/unibike-evolution-2013-z-spd-i3466531378.html http://tablica.pl/oferta/felt-q820-ID3m64N.htm http://tablica.pl/oferta/scott-scale-80-rozmiar-l-ID3qvkW.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Z Tojego opisu wynika, że szukasz roweru crossowego Wg mnie lepiej by się to sprawdziło, rower będzie lżejszy, na lepszym osprzęcie i opony nie będą miały tak wielkich oporów toczenia. Nie upieraj się przy 29erze, bo wszyscy teraz się pchają w ten segment.29er cieńko sprawuje się na mieście - sam dojeżdzam po asfalcie codziennie i zazdroszcze ludzą na trekingach/crossach/szosach. Fajnie wygląda Kross Evado 4.0 w necie za 2200. Lub Kellys COBE Turquoise za 1950. A jak już koniecznie 29 do 2000 to szukał bym używki, luib mega wyprzedaży w rozmierze ramy 17". Albo weź Speca Hardrocka i będziesz miał porządną ramę na słabszych częściach - co lepsze niż słaba rama (geometria itp itd) a napis na wózku przerzutki SLX Dziękuję za odpowiedź. O rowerach crossowych rozmawiałem tylko z jedną osobą czyli Panem w sklepie który zaprezentował mi B2/B3. Czy w rowerze crossowym mogą być zamontowane koła 29" ? Czy taki rower nie będzie problematyczny w terenie? Czy nie będzie łatwo uszkodzić kół wjeżdżając w dziurę, krawężnik czy szybko jadąc po kamieniach? Zaproponowane przez Ciebie rowery przypadły mi do gustu , tylko że na osprzęcie kompletnie się nie znam. Czy hamulec hydrauliczny i ogólnie tarczowy będzie dobry za tą cenę? Większość przerzutek montowanych aktualnie to SHIMANO, ale jakich modeli unikać, a których poszukiwać? Wymieniłeś 17" jako rozmiar ramy dla mnie. Czy dla każdego typu roweru ma być taki sam? Duuużo tych pytań... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Hmm od początku: Koła 29" nie ma 29 cali wzieło się z tego że na obręcz 28" zamontowano większe opony. Czy rower będzie miał problemy w terenie? Zalezy jak rozumiesz teren, rower crossowy pojedzie przez lekki teren bez problemu, ale cięzkie błoto i kamienie, korzenie - cieńko. Łatwo uszkodzić koło można w każdym rowerze przy nieumiejętnej jeździe (znam z autopsii) - albo nauczysz się skakać na krawężniki, albo zwalniaj przed nimi. Za tą cenę dostaniesz podstawowe nmodele wg mnie lepsze od V'ek - bo będą działały w błocie i deszczu. Ale nie są to hamulce na zjazdy w górach. Przerzutki - w tej cenie nie ma rewelcji (bierz co jest - jak się zurzyje wymienisz, proste), ale jak będziesz miał dobrze wyregulowaną i będziesz dbał o rower (czyścił, serwisował) to spokojnie wystarczy. Co do rozmiaru ramy - tu poradzimy Ci 17" ( w 29" jest trochę inaczej - poniżej 180cm wzrostu trzeba kombinować trochę pod górę), ale idz do dużego sklepu rowerowego poprzymierzaj się do różnych ram - rowerów, poproś o przejechanie sie w koło sklepu. Zobaczysz co Ci najbardziej odpowiada.Ja bym na Twoim miejscu kupił crossa i sprawdził czy między ramę wciśniesz szersze opony. Jak będziesz jechał w cięższy teren przełożysz kapcie i wio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Dzięki za odpowiedź. Temat już trochę mi się rozjaśnia. Czyli między takim 29er, a crossówką jest taka różnica, że crossówka ma bardziej szosowe opony, lepiej sprawdza się w mieście, ale w lekkim terenie(szutrowe drogi, ścieżki) też sobie poradzi. Wiem że za tą cenę nie dostanę jakiegoś rewelacyjnego osprzętu, ale taki jak np w tym Kellys'ie spokojnie wystarczy do rekreacyjnej, ale częstej jazdy? Jeszcze dwa pytanka co do kosztów eksploatacji. Czy hamulce tarczowe nie są drogie w utrzymaniu? Oraz co tak ogólnie powinienem serwisować, sprawdzać najczęściej po kupnie roweru? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 No nie do końca - różnic jest więcej, ale prosto pisząc 29" to rower górski na dużych kołach z większym skokiem amortyzatora, wytrzymalszy - bardziej w teren. Cross to miejski przecinak na kołach 28" - wygodniejszy ale mniej sportowy, da radę w mało wymagającym terenie i na mieście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Ok. A jak z tym osprzętem i kosztami utrzymania? JW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luklis Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 (edytowane) Ja mam Speca hardrocksport disc29 i jestem bardzo zadowolony. Polecam. SPrawdzil sie w terenie jak i po miescie. Edytowane 16 Sierpnia 2013 przez luklis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 A jak z tym osprzętem i kosztami utrzymania? Hamulce tarczowe - jeśli mechaniczne to dobra regulacja i wymiana klocków (wcale nie duże koszta) Hydrauliczne - czasem trzeba odpowietrzyć. Jak kupisz rower z neta to po 200km oddaj na przegląd zerowy (chyba, że wcześniej coś wyjdzie), a jak ze sklepu to powinienes mieć taki serwis w gratisie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 No mam dylemat. Zastanawiam się czy wybrać tego Kellys'a czy może SPECIALIZED. Ale to już według uznania raczej. Muszę to przemyśleć. Dzięki wielkie za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skwarek2 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Jeśli zakładasz bardziej jeździć w terenie to Spec, jeśli miasto to Kellys Pochwal się potem co kupiłeś. SPrawdzil sie w terenie jak i po miescie. Ale w jakim stopniu to nie napiszesz już. Albo nie jeździłeś nigdy na crossowym rowerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Może dorwę też coś lepszego w dobrej cenie. Znam ludzi którzy sprowadzają rowery z zachodu po dobrych cenach. Kupię pochwalę się. Ale to pod koniec września dopiero. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vibovit185 Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Przed zakupem roweru (używanego) ew z niewiadomego źródła - pytaj zawsze o papiery i sporządź umowę kupna - sprzedaży - na której będą dane kupującego i sprzedającego (dane powinny być wcześniej zweryfikowane). Drobna rzecz - a pozwoli Ci spać spokojnie i masz zawsze jakiś punkt zaczepienia w przypadku gdyby wyszło po czasie że rower jest gorący Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Jasne, trzeba niestety uważać i zabezpieczyć się przed taką ewentualnością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Jeśli nie jesteś pewien czy rower crossowy wystarczy czy jest potrzebny Ci "prawdziwy" 29er - oprócz różnicy w geometrii obu istotnym aspektem jest swoboda wyboru opon. Przy crossie jesteś ograniczony co do ich dopuszczalnej maksymalnej szerokości, którą zaakceptuje rama, rzadziej widelec. Jeśli zechcesz zamontować typowe opony mtb, czyli rozmiar w okolicy 2 cali cross ich najprawdopodobniej nie "połknie". 29tkę możesz bez problemu zaadoptować do lżejszej eksploatacji a bardziej "terenowa" geometria nie odbije się zbyt negatywnie na ewentualnej "crossowej" eksploatacji takiego roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Nie widziałem jeszcze żadnego z tych rowerków. Zdecyduję gdy obydwa pooglądam, i przetestuję. Czytałem że ludzie narzekają na ciężar Speca więc też sprawdzę jak z wagą obydwu rowerów i czy będzie mi to przeszkadzać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Zobaczyłem obydwa rowery i jednak 29er mi bardziej pasuje. Spec naprawdę mi się podoba i jest idealny według mnie. jedno pytanko tylko mam. Czy mogą występować jakieś problemy, ew. duże koszty związane z hamulcami hydraulicznymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 napisałeś że jeździsz intensywnie, ale nie napisałeś też jakie przebiegi dzienne/miesięczne planujesz - jak jeździsz bardzo mało km i statystycznie wyjdzie Ci że połowa dystansu to teren to masz odpowiedź że 29er to może być dobry wybór bo masz coś bardzo uniwersalnego , jednak jeśli w większości to 'miasto' to cross będzie miał zapewne przewagę w 'lekkości prowadzenia' - robię codziennie ok 55km 'po mieście' i przez pierwszy tydzień miałem poważne wątpliwości 'dlaczego ten rower chce mnie pokonać' ja kupowałem swojego 29er przy podobnych założeniach - że krawężniki, że dziury, że masa powyżej 100kg , zasadniczo pewnie na crossowym jeździłoby mi się lżej ale byłby mniej pancerny jeśli chodzi o koła, no i z siły przyzwyczajenia nie myślę o zmianie.... chociaż w słabsze dni wyprzedzają mnie 'crossiarze' i małe dziewczynki z bocznymi kółkami co do hamulców - IMO warto zainwestować w hydrauliczne tarczówki - mniej problemów z regulacją co do rozmiaru ramy - to stawiam 'ogólnie' na 17" dla Ciebie , a w moim przypadku (176cm) było to tak, że przymierzałem się fizycznie do Meridy 29er i rura podsiodłowa była za wysoko w rozmiarze 19", dopiero 17" było przypasowane , natomiast w Kellys'sie 29er 19" jest ok - także teoretyzować można ale najlepiej porównać te same rozmiary różnych firm i zobaczyć co lepiej leży co do ram - do crossowych 28" - nie zamontujesz tam opon tak szerokich jak w ramach 29" bo rozstaw widelców , szczególnie tylnych jest znacząco węższy, ale może max szerokość wcale Ci nie jest potrzebna - ja założyłem dość wąskie semislilck'i Kenda Khan - do jazdy po twardym bardzo dobrze się sprawdzają, po lesie z piachem słabo, ale ja stawiam na ciszę na twardym... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 Może ktoś wskazać różnice pomiędzy tymi rowerami. Dla mnie są średnio zauważalne poza hamulcami. http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrock-comp-disc-29 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrocksportdisc29 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrockdisc29 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrocksport29 Który wybrać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tezet93 Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 Może ktoś wskazać różnice pomiędzy tymi rowerami. Dla mnie są średnio zauważalne poza hamulcami. http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrock-comp-disc-29 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrocksportdisc29 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrockdisc29 http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/hardrock/hardrocksport29 Który wybrać? Jeśli cena nie odgrywa tu znaczącej roli brałbym tego pierwszego. Fajny sprzęt z lepszym amorkiem niż w pozostałych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 No właśnie cena odgrywa najważniejszą rolę. Czy osprzęt w pozostałych jest wystarczający na rekreacyjną jazdę (około 70km tygodniowo) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 A co myślicie o GIANT Revel 29er 0 za 2100zł? http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/revel.29er.0/14067/64217/ Nie potrzebuję roweru wyczynowego, ba nawet sportowego, bo nie będę go katował. Zależy mi tylko na tym by nie był awaryjny i nie występowały jakieś problemy, duże koszta. Nada się? Aktualnie zastanawiam się nad wyżej wymienionym lub http://www.specializ...rocksportdisc29 Który lepszy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Herodot Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 (edytowane) Moim zdaniem w TYM budżecie i do TYCH zastosowań każdy z nich się dobrze nada. Powinno zdecydować to, na którym będziesz się najlepiej czuł w sensie ramy i geometrii. To ważniejsze, niż drobne różnice w szpeju na tym poziomie budżetu. Znaczenie też ma optyka. Rower powinien się po prostu podobać. To też jest ważne. Moja rada, przymierz się do każdego z nich i wybierz według odczuć, a jeśli będą podobne wybierz ten, który będzie się bardziej podobał. Edytowane 19 Sierpnia 2013 przez Herodot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lokinek Napisano 20 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2013 Ostatecznie kupiłem nowego UNIBIKE EVO 29 za 2100 zł. Rower bardzo mi się podoba, jeździ się na nim super. Oby jak najdłużej. Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi