Skocz do zawartości

[hamulec tarczowy hydrauliczny przód] Hydraulik na przód-jaki do 250zł?


ajgor11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Szukam do swojego roweru hamulca tarczowego hydraulicznego na przód. Teraz mam tektro novela ,ale mam ten problem :

 (może jest jeszcze jakaś nadzieja ,żeby to naprawić ?  :laugh: )  Szukam hamulca ,który byłby prosty i tani w naprawie, przy którym mało bym musiał robić (jestem zielony w rowerach ,chyba nie poradzę sobie w naprawie hydraulików) , popularny (jeśli by się zepsuł ,rowerzyści który mają ten sam hamulec,mogli by pomóc) , prosty w odpowietrzeniu i w napełnieniu płynem ,  dużo filmików/poradników w internecie np.jak odpowietrzyć itd.   Tylni zamierzam kupić w zimę (może jakieś promocje ,wyprzedaże) , chodzi o to ,że jesli kupię np. deore 5444(model zmyślony) na przód to i w zimę kupię ten sam hamulec taniej na tył.  Wiem ,że dużo wymagam i na pewno nie ma takiego doskonałego hamulca ,ale może coś dobrego dla amatora znajdziecie? 

 

P.S Mam tarcze 160mm po Tektro Novela, będą pasowały pod hydrauliki ? Mocowanie tarczy na 6 śrub.

P.S 2 Waże 55kg 

P.S Czy pod przewody hydrauliczne musi być jakś specjalna rama ? 

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edit: 

 

Mój amortyzator to sr suntour xcm v3 z mocowaniem hamulca pm ,zaś z tyłu nie wiem dokładnie czy is czy pm, dorzucam fotki (przepraszam za jakość) :

http://files.tinypic.pl/i/00431/a0jedv2fhwg2.jpg

http://files.tinypic.pl/i/00431/5ty6bxgkvm6h.jpg

 



Deore 596 i będziesz zadowolony ;)

- tarcze i adaptery mogą zostać

- zwykła rama, tylko jak masz wszystkie mocowania  przewodów na pancerze "w kawałkach" to trzeba będzie przewody na zipach zamontować.

 

W ,,kawałkach,,?  @sznib a opłaca się kupić te deore 596 na przód i na zimę kupić na tył ,z nadzieją ,że będą tańsze? No i czy nie są awaryjne ,a nawet jeśli by coś się stało czy łatwo to się naprawi? Proste odpowietrzanie ,prosta wymiana płynu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

W kawałkach tzn. od manetki kawałek w pancerzu, potem po rurze kawałek sama linka i znowu w pancerzu. Taki system  na manetki i Vki, w niektórych ramach  tak jest.

Deorki tego roku najtańsze były wczesną wiosną, szło kupić za ok. 170pln za hamulec. Model popularny i sprawdzony. Mało awaryjny, prosty w odpowietrzaniu i konserwacji. Sam używam (tylko z klamkami SLX) i jestem zadowolony.

Obecnie najtańsza oferta na Allegro za 209pln:

http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-tyl-shimano-deore-br-m596-bs-i3470155357.html

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kawałkach tzn. od manetki kawałek w pancerzu, potem po rurze kawałek sama linka i znowu w pancerzu. Taki system  na manetki i Vki, w niektórych ramach  tak jest.

Deorki tego roku najtańsze były wczesną wiosną, szło kupić za ok. 170pln za hamulec. Model popularny i sprawdzony. Mało awaryjny, prosty w odpowietrzaniu i konserwacji. Sam używam (tylko z klamkami SLX) i jestem zadowolony.

Obecnie najtańsza oferta na Allegro za 209pln:

http://allegro.pl/hamulec-tarczowy-tyl-shimano-deore-br-m596-bs-i3470155357.html

 

Niestety mam w ,,kawałkach,, zipy się dobrze sprawdzą ? W ewentualnej naprawie (odpowietrzanie,wymiana płynu) będzie pomagał mi brat :D Jeśli potrafi odpowietrzyć hamulce w aucie ,to poradzi sobie z hamulcami w rowerze? Procedura odpowietrzania w aucie ,a w rowerze różni się ?

 

Jeszcze jedno pytanie mam teraz klamkomanetki shimano st-m360. Da radę ,,odczepić,, klamkę od manetki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

filmików i opisów jak odpowietrzyć jest od groma, wiec problemu nie będzie, zwłaszcza że nie trzeba do shimano specjalnych zestawów. Wystarczy strzykawka, kawałek wężyka i bardzo poręczny jest lejek Shimano za kilkanaście pln, choć można obejsć się bez niego.

Klamkomanetek raczej nie rozbierzesz, będziesz musiał dokupić manetki osobno.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie Shimano z lejkiem to czysta przyjemność, nic nie cieknie bokami, szczelnie się go zatyka i wyciąga nie rozlewając oleju :) Można zastąpić go strzykawką bez tłoczka, lecz ciężko ją potem zatkać i lubi troche zkapać. Robiłem to pierwszy raz, z instrukcją Shimano i bez problemu sobie poradziłem.

 

Wysłane z mojego Live With Walkman za pomocą Tapatalk 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzanie Shimano z lejkiem to czysta przyjemność, nic nie cieknie bokami, szczelnie się go zatyka i wyciąga nie rozlewając oleju :) Można zastąpić go strzykawką bez tłoczka, lecz ciężko ją potem zatkać i lubi troche zkapać. Robiłem to pierwszy raz, z instrukcją Shimano i bez problemu sobie poradziłem.

 

Wysłane z mojego Live With Walkman za pomocą Tapatalk 4

 

Z instrukcją od Shimano? Była w internecie ,czy dodawana wraz z hamulcami ?

 

Jeśli kupię te hamulce tzn. deore 596 ,to będę miał spokój na rok lub więcej  ,a jedyna czynność jaką będę musiał wykonać raz na rok to np. odpowietrzanie lub wymiana płynu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok czyli jeśli kupię te deore 596 to wszystko będzie w porządku i nawet ja (zielony w hamulcach i rowerze) poradzę sobie w odpowietrzaniu i wymianie oleju? Opłaca się kupić teraz 596 przód i wymiane manetki (tą co teraz mam jest z klamką, manetka to :shimano st-m360) na bez klamki ,a tył i również nową manetkę kupić w zimę z nadzieją ,że będzie taniej ? I czy w ogóle na zimę potanieją ??

 

P.S co brać deore 596 czy SLX tak jak podał @Puklus ? Ważę 55kg ,tarcze 160mm , rowerem jeżdzę w większości po asfalcie/chodniku ,czasami las,polne drogi itp.  

 

P.S 2   Mam 2 sztuki tarcz Tektro 160mm po Tektro Novela (hamulce mechaniczne) ,będą pasowały ,czy muszę kupić nowe? 

P.S 3   A jak jest z adapterami? W xcm v3 ma PM a z tyłu mam adapter również po tektro novela , będzie pasował ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie sobie poradzisz ze wszystkim ;)

Do SLX chyba mógłbyś założyć w przyszłości klocki z radiatorami, bo z tego co pamiętam mają one technologie ICE  (Jak tegoroczne Deore M615, które zaczerpnęły to z wyższych grup, czyli własnie od SLXa) SLXy to klasa wyższa

Te tarcze będą pasować, raczej nie ma znaczenia jaką założysz tarcze do hamulca.

Adapter IS -> PM będzie pasować tak samo do nowego hamulca. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2i regulaminu nie ma sensu i nie zgodne z regulaminem.

 

SLX są trochę ,droższe , chyba wystarczą mi  deore to takiej jazdy jaką podałem ? A kombinacja 160/160mm tarcz wystarczy pod moje 55kg (ciągle rosnę :D ) ? 

 

Powie ktoś czy opłaca się kupić 596 przód + nową manetkę bez klamki (tą co mam jest z klamką :shimano st-m360) ,a w zimę kupić 596 tył + nowa manetka na tył , z nadzieją ,że potanieje hamulec ? Czy to jest realne ,że stanieje na zime ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie cytuj całego postu, pod którym piszesz, bo to nie ma sensu.. :)

 

U siebie mam 160/160 i Deore M615 , ważę około 70kg, jest OK, nie mogę narzekać. Rzecz w tym, że jedwo je założyłem i jeszcze nie są nawet dotarte. Nie mam też porównania z innymi hamulcami, bo to moje pierwsze tarcze, a tym bardziej hydrauliki, więc nie wiem czy działają OK czy nie. Jak dla mnie są wystarczające. 

 

Co do drugiego Twojego pytania - nie mam pojęcia. Może być tak, że w zimie M596 będzie jeszcze droższy, bo to starszy model, który ma już swojego następcę. Nie wiem czy M596 są jeszcze produkowane, czy teraz już tylko 615.

 

http://rowertour.com/shimano-br-m596-deore-hamulec-hydrauliczny-przedni.html

 

chyba dobra cena.. Tylko musialbyś przedzwonić, czy mają na stanie.  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. A jakie klocki pasują do 596? Bo na allegro nie mogłem znaleźć. @viper512 mówisz ,że to starszy model czy to oznacz ,że będzie trudniej ewentualnie dostać jakieś części zamienne itp .? 



Poprosiłbym o inne propozycje hamulców z wymaganiami ,które podałem w pierwszym poście :D  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując deore 596: 

-banalna obsługa i prostota

-tanie w naprawie

-dobry stosunek ceny do jakości/wykonania

-popularne

 

Prawda to? 

 

Tarcze i adapter[tył] po tektro novela będzie pasowało? 

 

Przepraszam ,że tak mocno zadaje pytania ,ale to moje pierwsze hydrauliki i mają mi posłużyć kilka lat ( około 5) ,więc dlatego tyle pytań. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na 596 od początku sezonu (będzie to jakieś 2.3kkm). Przy 55kg spokojnie mnie zatrzymują na tarczach 160mm (SM-RT54). Na początku miałem klocki żywiczne (nie było źle, ale na dłuższych zjazdach nie dawały rady), jakiś tysiąc kilometrów temu wymieniłem klocki na metaliczne XTRa.

W Bielawie na zjazdach tarcze nie dały rady z wentylowaniem, wyły ale moc została.

Nie zażyło mi się, żebym musiał dokładać drugi palec na klamkę z powodu braku mocy. Dzisiaj szybkie hamowanie z 70km/h i bezproblemowo stoję tam gdzie chciałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja swoją Deore kupiłem w mudserwisie (http://www.mudserwis.com/hamulec-tarczowy-m596-shimano-deore-przedni-okladziny-zywiczne-prz-1000mm-p-2869.html?osCsid=b3ef738b00b34745c099793949bd9b37) i wyniosło mnie to równo 200 zł (razem z kurierem). Wcześniej miałem Hayesy MX5 i wszem i wobec oświadczam - różnica jest. I to jaka! Na Haju nie dało rady postawić roweru na kole nawet ciągnąc klamkę do końca (klamkomanetki Altus, może to po części ich wina). Deorką natomiast boję się hamować - bez uprzedniego spowolnienia V-ką z tyłu lot gwarantowany. I to wszystko na niedotartych o końca klockach żywicznych. Jak dla mnie hebel genialny, bierz w ciemno  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Deorką natomiast boję się hamować - bez uprzedniego spowolnienia V-ką z tyłu lot gwarantowany.

eeeee widać że nie doświadczony :P sie lepiej ucz hamować, jak ci co wyskoczy nagle to zamiast sie zatrzymać polecisz w kosmos jak apollo 13 :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

sie lepiej ucz hamować

Nie nie, to nie tak, muszę doprecyzować. Boję się hamować dwoma palcami. Co do jednego to nie ma adnch problemów, hamuje tak jak powinien i nie wylatuję. A co do niedoświadczenia - pamiętam mój pierwszy kontakt z tarczami (Alivio m486 u znajomego). Z przyzwyczajenia o jakiś marnych V-ek Alhongi dałem na pełnej bulwie i poleciałem przy V 15 km/h  :sweat: O tego czasu mam strach przed dociskaniem klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...