Skocz do zawartości

[opony]Continental Travel Contact


Grabo

Rekomendowane odpowiedzi

1.75 cala, 690g semislick

Jest to opona przeznaczona przez producenta na długie podróże, charakteryzuje się wysoką trwałością i niskimi oporami toczenia, dodatkowo posiada jakiś system zapewniający większą odporność na przebicia. Cena oscyluje wokół wartości 46 złotych, mi udało się je nabyć za 41. O trwałości nie będe się wypowiadał na podstawie doświadczeń bo niewiele na niej przejechałem, ale czytałem na pewnej stronie w necie o człowieku który zrobił na nich 30 000 km(nie była to strona conti :) )

Potencjalnych nabywców musze przestrzeć przed pewnymi wadami tej opony, a mianowicie jazda na nich przypomina troche jazde na kolarce, co początkującego użytkownika tych opon może zgubić. W błocie nie miałem okazji jeszcze ich testować, ale na piasku spisują się bardzo słabo :035:, natomiast na szosie jedzie się wyjątkowo szybko i po cichu :) Dodatkowym atutem jest bardzo gesty splot i możliwość pompowania do 6 atm. Ogólnie wyglądają bardzo porządnie.

Edytowane przez Grabo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Odkopałem temat, bo myślę że warto.

1. Na mokrym asfalcie trzeba uważać. Trzymają się gorzej niż tania 2' chińszczyzna, ale się już przyzwyczaiłem. Wina raczej twardej gumy niż braku rzeźby, bo ślizgają się przy minimalnych prędkościach (tyle koło przy hamowaniu łatwo wprawić w poślizg, przednim nie próbowałem :)

2. Na asfalt pompuję do 3,5 atm, z takim ciśnieniem spokojnie dają radę na utwardzonych drogach, tylko trzęsie trochę.

3. Bardzo dobra oponka, 2000 km i żadnego kapcia. Nie jeździ się na nich "jak na kolarce", przesiadka ze zwykłych 2-2,25' nie wiąże się z szokiem jeśli chodzi o stabilność na suchym asfalcie. Na piachu pojadą, ale kosztem dużego wysiłku. Można spuścić powietrze do np. 2 atm, ale nie wiem jak to się odbije na trwałości.

 

Polecam je do trekkingu, wytrzymała, w miarę lekka, wytrzyma spore obciążenia, na suchym asfalcie idealna, na mokrym ujdzie i w lekkim terenie da radę. Wg mnie dobry kompromis jeśli chodzi o opory toczenia, przyczepność i trwałość (mam jeszcze trochę "nitek" na bocznych klockach!).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wytrzymała, w miarę lekka

Odpowiadając na odkopany temat ^_^

 

Wytrzymała TAK, w miarę lekka? Człowieku to jest razem 1380g. To są bardzo ciężkie opony. Jeżdżę na nich praktycznie od czasu napisania poprzedniego postu. Słowa złego nie powiem, bo uważam że to świetne gumy, ale ta waga.... W związku z odchudzaniem siebie i roweru na dniach będę zakładał Kojak Schwalbe (26x1,35 zwijana 295g). 2 opony które łącznie ważą i tak sporo mniej niż jedna guma Continentala :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę :)

 

Bieżnik trochę inny, ale opis doskonale pasuje i do tego Authora jak i do omawianego Continentala.

 

 

Edit: Poza tym chodziło mi raczej o ogólne ujęcie wagi opony. Niestety 690g to dość sporo, a spokojnie można poszukać czegoś węższego co będzie nam się lepiej kręciło, o wadze już nie wspominając.

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, rok temu jej nie było jeszcze, może bym się skusił do testów, bo od razu na dłuższą wyprawę bym nie założył :)

 

Po próbach z oponami 2', 1,5', 1,3' stwierdziłem że 1,75 to najlepszy kompromis do wypraw rowerowych w polskich warunkach. Ciekawy ten Author, jak namówię kumpla to porównam z Conti i coś o niej napiszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...