xDRedi Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Jak zakonserwować Amortyzatora Sr Suntour XCT V4 (100mm skoku)jeżdżę na nim od niecałego roku i nic przy nim nie ruszałem czy pasuje go teraz zakonserwować ? Jak tak to ile to kosztuje i jak to zrobić? Jest on od hexagon x5 2012r.
Mod Team sznib Napisano 15 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 15 Sierpnia 2013 Tanie Suntoury mają kiepskie uszczelki, wiec pewnie w środku jest już niezły syf. Budowa taniego uginacza jest prosta, potrzebował będziesz narzędzia do rozkręcenia i ponownego skręcenia, szmatkę do wytarcia syfu i smar. Mały poradnik tu, wideł inny, ale budowa podobna: http://mtbikes.pl/artykuly/warsztat/serwis-amortyzatora-na-przykladzie-rst-omega-sl-2004-i-rock-shox-judy-tt-2002/#.Ugx7xKx0kW4
xDRedi Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Napisano 15 Sierpnia 2013 a nazwa uszczelek i ile to będzie mniej więcej kosztować ? Jaki ten smar czy olej trzeba do tego jakąś pompkę ? Mam zero sprzętu więc jaki sprzęt będzie potrzebny?
tobo Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Wymiana uszczelek nie ma sensu - to co założysz w przypadku tego widelca nie będzie działać lepiej. Ważniejsza jest prewencja czyli systematyczność w dbaniu o niego.
Seba4 Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Żeby "zakonserwować" ten amortyzator wystarczy odkręcić śruby z dołu, wyjąć górne lagi z dolnych, dobrze wytrzeć stary smar i syf z uszczelek/tulei, nałożyć nowy smar i skręcić amorka. Dodatkowo można go psikać Brunoxem wtedy nie będzie trzeba tak często się babrać. Jeśli jesteś odważny to zrób kąpiel olejową ale przy tych uszczelkach nie polecam
xDRedi Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Napisano 15 Sierpnia 2013 jakiej firmy smar jaka nazwa jak dużo go dać ?? tak żeby wszystko w nim pływało czy byle było leciutko posmarowane ??
Mod Team sznib Napisano 15 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 15 Sierpnia 2013 Nawet ŁT 43 będzie dobry. Posmarować sprężynę i uszczelki od środka, ot cała filozofia.
Seba4 Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Moim zdaniem nie wyciągaj sprężyny, poharatasz tylko korki a oryginalnie jest dość nasmarowana. Ogranicz się na razie tylko do uszczelek i tulei
xDRedi Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Napisano 15 Sierpnia 2013 A jak się nazywają te sprzęty potrzebne do odkręcenia ??
Mod Team sznib Napisano 15 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 15 Sierpnia 2013 Do górnych korków zwykły oczkowy klucz w odpowiednim rozmiarze, do dolnych śrub imbus.
xDRedi Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Napisano 15 Sierpnia 2013 a ja wykręcić to czym ustawia się twardość ?
Seba4 Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 @@sznib, Czemu się tak na te kroki uparłeś ?? Co będzie jak ich potem nie wkręci bo plastikowy gwint objedzie ? Poza tym tam akurat smaru aż nadto
xDRedi Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 Chciałem odkręcić amortyzator i nie wiem jak... dotłaczam zdjęcia pomocy http://zapodaj.net/6c7b5227d6969.jpg.html http://zapodaj.net/6356604dadfdd.jpg.html http://zapodaj.net/0842148373e5f.jpg.html http://zapodaj.net/6d65e4a0f21ed.jpg.html http://zapodaj.net/a21d40a30788c.jpg.html http://zapodaj.net/9a607b89c4e4c.jpg.html http://zapodaj.net/6daccf08cd4b5.jpg.html
ugupu Napisano 16 Sierpnia 2013 Napisano 16 Sierpnia 2013 Po co go zdejmować z roweru? Rower do góry kołami, zdejmujesz koło, odkręcasz hamulce, odkręcasz 2 śruby od dołu i rozdzielasz go na 2 części. To co zostało na rowerze czyścisz szmatą, to co ci zostało w ręku czyścisz ze starego smaru, kitujesz nowy smar, wkładasz jedno w drugie, skręcasz i po kłopocie. Trwa to dosłownie krócej niż napisanie 1 postu na forum.
xDRedi Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Napisano 16 Sierpnia 2013 thx ale wole wyciągnąć z ramy żeby tam zakonserwować ale thx poradziłem sobie ze wszystkim do zamknięcia usuniecie wielkie thx wszystkim za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.