siemalysy Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Witam. Planuje zmienić koło przednie i tylne. W tylnym już wymieniłem ośkę bo była krzywa. Teraz znowu wydaje się być skrzywiona, a do tego wolnobieg kręci się tak jakby miał "bicie". Zależy mi na tym, żeby koła nie były na konusach i kulkach, a na normalnych łożyskach. Czy te z linku poniżej byłyby ok? http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=3403270573 Napisane jest, że wyposażone są w łożyska kulkowe. Tylko czy w typowe? Chciałbym się zmieścić w budżecie 100 - 130 PLN. Dodam, że moja waga to ok 95 kg. Wysłane z mojej Xperii Arc S za pomocą Tapatalk 2
Kiciok Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 Przy wolnohiegach oski sie gna. To norma. Ja jestem waga piorkowa a i tak sie giely. Jesli chcesz kola takie w miare, na lozyskach, to dolicz stowke do budzetu.
zawoduwa Napisano 14 Sierpnia 2013 Napisano 14 Sierpnia 2013 może ci nie pomogę w wyborze kół, ale mogę potwierdzić to co pisze kolega wyżej. ja ważę podobnie do ciebie i w ciągu miesiąca złamałem 2 ośki w kole z wolnobiegiem. rozglądają się lepiej za kołami z piastami pod kasetę.
siemalysy Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Napisano 15 Sierpnia 2013 Dzięki za poradę, ale nie wiem czy moja przerzutka obsłuży kasetę. Jest to jakiś tourney. A do tego myślałem że uda mi się po wymianie kółek przejeździć do końca sezonu w miarę sprawnie. Na wiosnę planuje kupić normalny rower. Ten co mam to jest rozmiarowo za mały trochę i najprostszy najtańszy "sprzęt" Wysłane z mojej Xperii Arc S za pomocą Tapatalk 2
tobo Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Konusy i kulki a "łożyska kulkowe" to w przypadku podlinkowanych kół to samo. "Normalne łożyska" - prawdopodobnie chodzi Ci o łożyska "maszynowe" - w przypadku tanich kół w podanym budżecie nie jest możliwe nabycie takowych. Nie ma też ogólnie piast przystosowanych do nakręcanego wolnobiegu posiadających łożyska maszynowe. To jednak nie znaczy że jesteś skazany na kolejną zgiętą oś - tak przy okazji przy Twojej wadze jej gięcie się to raczej smutna norma - możesz nabyć koła z piastą tylną przystosowaną do tzw kasety. Nawet podstawowe modele Shimano tego typu radzą sobie całkiem dobrze choć 100 procentowej gwarancji na niepowtórzenie się tej przypadłości oczywiście nie ma. Co do "maszynówek" wydaje mi się niestety że do nabycia takowych i to używanych potrzebny byłby Ci budżet conajmniej dwukrotnie wyższy.....
Kiciok Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Obsluzy. Ja mam tourneya i kasete 8s łyka bez problemu. Tylko manetka 7s ogranicza.
rzezniol Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Jak już napisano ... Musisz się przekwalifikować na koło pod kasetę ... Ale to nie ten budżet ... Koło tył na podstawowym Novatecu na "maszynowych" to okolo 150 zł i do tego kaseta ... Ale ... Musisz mieć napęd minimum 3x7 wtedy kaseta 7s na bębenek 8-10 s wchodzi z podkładką ... do tego nowy łańcuch przy założeniu że korba jest ok. Można jeszcze kombinować z ograniczaniem przerzutki na kasecie 8s przy napędzie 7s Reasumując modernizacja na sam tył to jakieś 200 - 250 zł, na komplet z przodem musisz położyc tak z 300 - 350zł. Pozd Klepnięte mobilnie z Żelka
Kiciok Napisano 15 Sierpnia 2013 Napisano 15 Sierpnia 2013 Byly kola na novatecu i mach1 exe pod kasete za 99zl ale mieli tylko tylne. Ogolnie rzezniol mq racje. Ja mialem dobrze bo kasete dorwalem za piwko, a przerzutki nawet nie regulowalem po prostu dziala tylko 7s bez najwiekszej zebatki.
siemalysy Napisano 30 Sierpnia 2013 Autor Napisano 30 Sierpnia 2013 Siema. Myślałem, że temat kół do mojego roweru upadł. Ale okazuję się, że jednak muszę cos kupić. Nie chce wydać na koła nie wiadomo ile, bo muszą wystarczyć tylko do wiosny. Szukałem coś do 150 zł za komplet plus 7 rzędowy wolnobieg. Wydawało mi się, że piasty maszynowe sobie odpuszcze. Znalazłem dziś cos takiego na łożyskach maszynowych. Maja tylko tylne koło ale cena jest akceptowalna. Przód bym kupił jakies inne juz na konusach. http://allegro.pl/kolo-26-tyl-lozyska-maszynowe-stozek-czarne-alu-i3505790877.html Czy zna ktoś to koło. Czy da rade lepiej niż to z tego kompletu? http://allegro.pl/kola-26-stozek-stars-joytech-na-wolnobieg-czarne-i3477993384.html Coś muszę kupić bo na moich prawie już nie da się jeździc
Kiciok Napisano 30 Sierpnia 2013 Napisano 30 Sierpnia 2013 1. Koło pewnie dojdzie do stówki, bo to rzadkość. 2. Paskudnie będą wyglądać dwa różne koła. 3. Koła z drugiego linka, to tragedia... Płacąc raz 250zł, masz koła na łohohoho. Dasz za komplet na wolnobieg, po kilkudziesięciu kilometrach będziesz miał krzywą oś (o ile nie przyjdzie krzywa ;] ). Zastanów się jeszcze.
siemalysy Napisano 31 Sierpnia 2013 Autor Napisano 31 Sierpnia 2013 Zgodze się, że płacąc więcej kupię lepsze koła. Natomiast jak wspomniałem wcześniej potrzebuję żeby dojeździc do zimy. Wydając np. 250 zł na koła o 50% podniósł bym jego wartość jak był nowy. Dlatego skłaniałem sie do tych kół Joytech. Identyczne polecał mi w rowerowym sprzedawca. Tylko, że sam tył kosztował 85 zł.
Januszsm Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 żeby nie zakładać nowego tematu. czy to koło jest z takich za rozsądną cenę, ale jednocześnie z takich, które już warto kupić? http://allegro.pl/kolo-tyl-26-rigida-x-pace-shimano-kaseta-7rzed-i3524462337.html
Kiciok Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 Jeśli nie planujesz rozbudowy na 8/9s to spoko, bo prawdopodobnie jest to bębenek pod 7s jedynie. Cena taka, bo kaseta jest gratis.
Januszsm Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 generalnie się zastanawiam czy warto rozbudowywać na 8/9. i tak generalnie jeżdżę na 3 - 4 przerzutkach, a po prostu chcę znaleźć przyzwoite koło, które się nie pognie i jest w przyzwoitej cenie. co do kasety to się jeszcze zastanawiam. jak jest z częściami? tak jak rowery na zimę tanieją?
Kiciok Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 Jeśli nie zamierzasz zmieniać na 8/9s, to będzie ok. Ja mam niby 8s, a i tak korzystam z 7s tych dolnych koronek. Największa zbędna. Na zimę może coś pójdzie w dół, ale czy dla tych 10-20zł warto czekać?
mapmen Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 Ja bym proponował jednak coś pod 8/9s bo później zablokujesz sobie upgrade, a różnica w cenie mała. Założysz sobie gęsto zestopniowaną kasetę 9s to będziesz korzystał z większej liczny przełożeń.
Januszsm Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 czy warto czekać? nie wiem właśnie, dlatego pytam:) generalnie po pierwszym sezonie użytkowania roweru (kross hexagon x3) zastanawiam się czy go ulepszać to co zużyte (a jeśli będę jeździł w przyszłym roku,co planuję to trochę tego będzie), czy spróbować sprzedać i kupić coś lepszego. czyli lepiej kupić nawet coś pod 8/9 i zostawić sobie manetki na 7?
Kiciok Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 Na pewno koło z bębenkiem pod 8/9s będzie lepszym wyborem... Zawsze można założyć 7s z dystansem, a gdy przyjdzie chęć na wymianę manetek itd. to mamy bazę pod rozbudowę. Nie wiem, czy 9s, ale 8s na pewno można używać z manetką 7s. Wystarczy zablokować najmniejszą lub największą koronkę.
Januszsm Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 czyli coś takiego http://allegro.pl/kolo-tyl-26-stozek-stars-shimano-m70-kaseta-8rz-i3489357122.html byłoby lepszym rozwiązaniem? można powiedzieć, że to kolo jest solidne (jak na amatorską jazdę, bez żadnych ekstemalnych przeciążeń, 85kg wagi), czy raczej szukać czegoś lepszego?
mapmen Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 Januszsm http://allegro.pl/kola-26-alexrims-ace18-novatec-751-802-8-9s-biale-i3477960996.html porządny komplet dobry stosunek ceny do jakości. Mam takie w domu w rozmiarze 28". Obręcze Stars bym omijał szerokim łukiem
Januszsm Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 gdyby były połowe tańsze... tak poważnie - co zostaje z "fabrycznego" roweru jeśli się go używa? rama?
niestrawny Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 żeby nie zakładać nowego tematu. czy to koło jest z takich za rozsądną cenę, ale jednocześnie z takich, które już warto kupić? http://allegro.pl/kolo-tyl-26-rigida-x-pace-shimano-kaseta-7rzed-i3524462337.html .... może to przez mój sentyment do Rigidy ale całkiem nienajgorsze to kółko (zwłaszcza że obręcz ma 19mm szerokości wewnętrznej, więc opona 2.0 nie będzie pływać ... http://www.forumrowerowe.org/topic/66200-opony-kompatybilno%C5%9B%C4%87-opon-z-obr%C4%99czami/), choć piasta to zdaje się ALtus, czyli zero uszczelnień? ... mokre warunki to nie dla niej i rekordów trwałości z nią nie osiągniesz , zwłaszcza że ważysz więcej niż mucha.... co do twojego pytania "co zostaje z "fabrycznego" roweru jeśli się go używa? rama?" ... mi został z pierwszego solidniejszego sprzętu zakupionego kole 2001 r..... [uwaga] .... widelec - sztywny, cr-mo, trochę oversize :---) jeszcze parę tygodni temu tylna przerzutka była na chodzie.... ale nabrała chęci kontaktu ze szprychami, do czego dopuścić nie mogłem.... (dla pełnej jasności: rama została recyclingowana...)
mapmen Napisano 6 Września 2013 Napisano 6 Września 2013 gdyby były połowe tańsze... tak poważnie - co zostaje z "fabrycznego" roweru jeśli się go używa? rama? To zależy na ile rower jest dostosowany do potrzeb. Jeżeli zostaje sama rama to znaczy, że rower był kupiony bezmyślnie - co często jest związane z próbą zbytniego oszczędzania na początku, a mści się wydawaniem znacznych kwot później.
Januszsm Napisano 9 Września 2013 Napisano 9 Września 2013 To zależy na ile rower jest dostosowany do potrzeb. Jeżeli zostaje sama rama to znaczy, że rower był kupiony bezmyślnie - co często jest związane z próbą zbytniego oszczędzania na początku, a mści się wydawaniem znacznych kwot później. nie wiem na ile mam to brać do siebie. prawda jest taka, że kupiłem "tani" (bo dyskusyjne jest czy kwota 1200 zł to tanio) rower z kilku powodów. po pierwsze miałem na nim jeździć z psem, ale nie wiedziałem czy to się uda i nie chciałem wydać zbyt dużej kwoty na sprzęt, który może będzie tylko stał w garażu. okazało się, ze pies nie chce (na razie mam nadzieję) współpracować, a ja znajduję z 5h tygodniowo, żeby pojeździć. i tu teraz po prostu chcę wymieniać zużyte części na lepsze. temat jest "w rozsądnej cenie", a patrząc wg popularnośći na allegro podane przez Ciebie przekraczają tą rozsądność. dlatego byłbym wdzięczny za pomoc w czymś trochę tańszym, żeby nie kupić bezmyślnie, a jednocześnie pamiętać, że to nie jest rower dla profesjonalisty.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.