Skocz do zawartości

[Tarczowe] Zmiana Shimano M415 na Avid BB5 - tarcze Shimano


MaciekR

Rekomendowane odpowiedzi

Mój pierwszy post, więc przy okazji witam serdecznie.

 

Moje Shimano BR M415 już się strasznie zużyły, muszę wymienić klocki, pancerze, linki. Koszt około 150zł.

 

Znajomy polecił mi zakup nowych hamulców Avid BB5 - utwierdziłem się w tym, że to dobry pomysł po przeczytaniu opinii na forum.. Znalazłem w fajnej cenie, wychodzi niewiele drożej, natomiast... mam tarcze Shimano przód i tył 160, mocowanie 'centerlock'. Czy jest jakaś przeszkoda w zamontowaniu tych Avidów do posiadanych tarcz?

Czy te tarcze będą prawidłowo współpracowały?

 

Znalazłem wątek na temat tych hamulców, z tego co widzę to wszyscy polecają ją jako, że są bardzo dobre w porównaniu do swojej ceny - jednym słowem warto. Nie chciałbym po prostu utopić pieniędzy - absolutnie się nie znam.

 

Dodatkowo mam klamkomanetki Shimano Alivio - tutaj chyba nie będzie problemu?

 

P.s. Wiem, że temat jest w dwóch działach - z poprzedniego zgłosiłem do administracji z prośbą o usunięcie. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam na temat tych m445, ale z tego co widzę to szału nie robią.

 

Sporo ważę, nie jeżdżę jakoś agresywnie, w terenie, raczej rekreacyjnie, ale czasem zdarza mi się przez jakiś las się przejechać, boję się, że nie będę wystarczające przy mojej wadze. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ważę ponad 100kg. Ale wynika z tego, że nie powinno być problemów.

 

Niestety na raz mogę kupić tylko jeden hamulec (a do wymiany są dwa), bo dochodzi jeszcze manetka do kupienia. Drugi dokupię z czasem. Jak sądzę powinien to być przedni na początek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie mogę polecić Avida BB5, widziałem, jeździłem i muszę przyznać, że hamuje na 5+. Osobiście wolę hamulce mechaniczne, nie trzeba się bawić z olejem, odpowietrzaniem itp, a jak w takim hydrauliku urwiesz klamkę lub uchwyt to jest trochę problem. Na Allegro za 140 zł masz komplet BB5. Opłaca się je kupić.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

Dwoma palcami przy tarczy 180/160 szło podnieść na przednie koło

Heh chyba na wstecznym :D

A co do bb5 fakt jest taki ze hamulce sa dobre, najlepsze jeżeli mówimy o mechanikach ( poza bb7) ale hydraulice jak to andrew napisał nie dorównają. Dodatkowo wymiana klocków w takim tanim hamulcu + ewentualna wymiana tarczy i masz naprawdę mocny hamulec, jak kto nie miał styczności z hydrauliką to sie zdziwi jak bardzo mocny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na wypowiedzi i nie do końca wiem czy osoby które odradzają BB5 kiedykolwiek jeździły na nich. Kupiłem je w maju. Jeździłem na nich dwa miesiące i zrobiłem jakieś 500km w terenie w różnych warunkach pogodowych (zdarzało się i jeżdżenie w wodzie po kolana). Nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. Przy mojej wadze 73-75kg blokowałem oba koła bez problemu, bez naciskania nie wiadomo jaką siłą na klamkę. Pracowały na klamkomanetkach Alivio z 2005 roku. Prawdopodobnie gdyby nie drobny wypadek i spalenie roweru to bym mógł zdać recenzję z większego przebiegu na nich. Wybrałem jednak kupno nowego roweru a nie reanimację starego. Zaciski jednak udało się odzyskać tak jak i tarcze i teraz jeden jeździ u mojego brata (tył) 160mm, a przód z tarczą 180mm u żony - obie tarcze to Avid G2CS. Teraz mam Elixir'y 3 i szału nie ma. Niby miasto w którym mieszkam to 40tyś+ ludzi, a w rowerowych nikt nie ma zestawu do odpowietrzania Avid'ów. Teraz są trochę zapowietrzone i to wystarczy żeby hamowanie było dużo gorsze niż przy BB5. Tam to mogłem sam poświęcając max 30 minut ustawić wszystko tak jak chciałem. Tutaj już tak różowo nie jest.

 

ahhh, no tak, modulacja. IMHO, lepsza była w BB5. Może jak ktoś napierdziela DH to różnica będzie i to spora, ale do XC i jazdy po mieście BB5 spełniały moje wszystkie wymagania - tanie, łatwe w obsłudze, dobrze hamowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od siebie mogę polecić Avida BB5, widziałem, jeździłem i muszę przyznać, że hamuje na 5+. Osobiście wolę hamulce mechaniczne, nie trzeba się bawić z olejem, odpowietrzaniem itp, a jak w takim hydrauliku urwiesz klamkę lub uchwyt to jest trochę problem. Na Allegro za 140 zł masz komplet BB5. Opłaca się je kupić.

 

Pozdrawiam.

 

Bez jaj - ponad 12 lat jezdze na hydraulicznych hamulcach (mialem kiedy Magure HS-33 a pozniej Louise) - i to nie po miescie czy asfalcie - i nigdy klamki jakos nie urwalem... Kupowac gorszy hamulec z powodu urojonych potencjalnych problemow ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak patrzę na wypowiedzi i nie do końca wiem czy osoby które odradzają BB5 kiedykolwiek jeździły na nich. Kupiłem je w maju. Jeździłem na nich dwa miesiące i zrobiłem jakieś 500km w terenie w różnych warunkach pogodowych (zdarzało się i jeżdżenie w wodzie po kolana). Nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. Przy mojej wadze 73-75kg blokowałem oba koła bez problemu, bez naciskania nie wiadomo jaką siłą na klamkę. Pracowały na klamkomanetkach Alivio z 2005 roku. Prawdopodobnie gdyby nie drobny wypadek i spalenie roweru to bym mógł zdać recenzję z większego przebiegu na nich. Wybrałem jednak kupno nowego roweru a nie reanimację starego. Zaciski jednak udało się odzyskać tak jak i tarcze i teraz jeden jeździ u mojego brata (tył) 160mm, a przód z tarczą 180mm u żony - obie tarcze to Avid G2CS. Teraz mam Elixir'y 3 i szału nie ma. Niby miasto w którym mieszkam to 40tyś+ ludzi, a w rowerowych nikt nie ma zestawu do odpowietrzania Avid'ów. Teraz są trochę zapowietrzone i to wystarczy żeby hamowanie było dużo gorsze niż przy BB5. Tam to mogłem sam poświęcając max 30 minut ustawić wszystko tak jak chciałem. Tutaj już tak różowo nie jest.

 

ahhh, no tak, modulacja. IMHO, lepsza była w BB5. Może jak ktoś napierdziela DH to różnica będzie i to spora, ale do XC i jazdy po mieście BB5 spełniały moje wszystkie wymagania - tanie, łatwe w obsłudze, dobrze hamowały.

 

 

Zmartwię Cię - byłem posiadaczem BB5 połączonych z klamkami SD7. Nie byłem zadowolony. Szczerze mówiąc były to moje najgorsze hamulce. Jedyny sensowny mechanik to BB7. 5 nie dorasta mu do pięt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze praktycznie żadne.

Dopiero je zamontowałem i dosłownie kilkaset metrów przejechałem.

 

Pierwsze wrażenie - zupełnie inaczej niż na mechanicznych.

Na pewno pozytywnie z tej strony, że klamka działa bardzo lekko - w porównaniu do mechanicznych tutaj nie muszę używać prawie żadnej siły, żeby się zatrzymać.

 

Co do mocy, to naciskając porządnie lewą klamkę, podnosi mnie na kole, więc siły hamującej im nie brakuje. ;)

 

Jak tylko pojeżdżę coś więcej, to na pewno coś naskrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę je podocierałem, a dzisiaj zaliczyłem pierwszą jazdę w deszczu.

 

Na oryginalnych klockach działają wyśmienicie, moc nie spada, niepożądanych dźwięków też nie wydają - w każdym razie nie piszczą.

Modulacja naprawdę fajna, bardzo łatwo wyczuć hamulec.

 

Jak na takie tanie hamulce, to naprawdę nie spodziewałem się takich fajnych efektów. Chyba śmiało mogę je polecić.

Temat uważam za rozwiązany. Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...