Skocz do zawartości

[koło przednie] z możliwością przymocowania jednostronnego


Majsterkowicz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich!

 

Planuję budowę nietypowego pojazdu/roweru, jednak stanąłem przed nie lada kłopotem.

Potrzebuję koła z piastą, która umożliwi mi umocowanie go z jednej strony (coś jak Can. Lefty), a do tego mieć możliwość zamocowania tarczy hamulcowej. V-brake raczej tutaj nie zda egzaminu. Wtedy lepiej byłoby zastosować normalny, prosty widelec, czego nie chcę robić. Zaznaczam, że będę potrzebował dwóch takich kół. Jedno lewe, drugie prawe.

 

Koledzy, co możecie mi podpowiedzieć? Myślałem także nad piastą pod sztywną oś, ale jak to jest z tym dokładnie, to tego nie wiem.

 

Pozdrawiam wszystkich.

Napisano

Czy jakikolwiek inny producent niż Cannondale robi takie koła rowerowe? Generalnie do czegoś takiego musisz mieć bardzo sztywną oś, która jest zaprojektowana do pracy przy podparciu na tylko jednym końcu. Reszta piasty oraz hamulec chyba nie mają już za bardzo wpływu na działanie, bo o ile oś i jej mocowanie do "widelca" są odpowiednio sztywne to pozostałe elementy koła pracują normalnie, jak w zwykłym widelcu. Do czego ten pojazd ma służyć?

Napisano

Dzięki za odpowiedź ;)

 

Właśnie przejrzałem na szybko Google'a i znalazłem gifa, gdzie pokazany jest schemat przedniej piasty Lefty > Klik.

Widać tu wyraźnie, że łożysko wewnętrzne jest większe od tego zewnętrznego. Sama oś także jest ciekawie skonstruowana.

 

A do czego ma on służyć? Ogólnie do codziennego poruszania się, a także przewożenia drobnego bagażu. Coś w rodzaju poziomego roweru z kabiną oraz małym bagażnikiem.

  • Mod Team
Napisano

W zasadzie każde koło można tak zamontować tylko potrzeba mocnej osi stalowej gwintowanej. wiadomo że taka piast a jak u leftyego będzie najlepsza ale ciężko by było np z osią. Zwykłą przednią piastę, obrecz maksymalnie przesunąć do wewnątrz. Kupić możliwie mocna oś stalową drążona i pełną i przetestować. 

 

Rower poziomy nie jest az tak obciążony lub narażony na obciążenia jak zwykły wiec powinno dać rade.

Napisano

Racja. A w przypadku drążonej osi, czyli pod zacisk, w jaki sposób przymocować piastę do uchwytu? Z tego, co patrzę u siebie w rowerze, to nie ma żadnego gwintu po zewnętrznej stronie.

Co do naprężeń, nie powinno być problemu. Sam pojazd myślę będzie ważył nie więcej jak 30 kilogramów, doliczając mnie w ubraniu wyjdzie 85 kg max.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia przymocowania samej osi, bo omawiane koła mają być jako skrętne.

  • Mod Team
Napisano

Kupujesz oś do piasty tylnej, jest sporo dłuższa, koło kontrujesz normalnie na krańcu osi a reszta przykracasz do konstrukcji, a jak zostanie ci nadmiar osi to przesuwasz koło bliżej. Problem pojawi sie w momencie gdy łożyska lub konusy będą chciały być inne :P dlatego trzeba rozsądnie dobierać komponenty.

Napisano

Słusznie, trzyba by było przetestować na starym sprzęcie, jak to się ma, aby nie było zonka po założeniu do całego pojazdu ;) Słyszałem też, że można wyciągnąć miski ze starej piasty i włożyć wzamian za nie maszynówki. Ktoś próbował takiego rozwiązania?

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...