toropl Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Witam, od jakiegoś czasu przednia klamka Formuli RX zrobiła się lekko miękka i wchodzi sporo bliżej kierownicy niż jej tylni odpowiednik. Oczywiście jednocześnie siła hamowania dość mocno się zredukowała. Diagnoza - zapowietrzony układ. Dodam, że klamka po pomopwaniu wcale nie twardniała, jednak postanowiłem spróbować ja odpowietrzyć. Początkowo skorzystałem z poradnika z tej osto strony: http://blogrowerowy.pl/newsletter/odpowietrzanie-hydraulicznych-hamulcow-tarczowych/. Jednak nie wiem dlaczego, ale po zakończeniu całego procesu klamka jak miękka była tak miękka pozostała, dodatkowo, hamulce w ogóle nie hamowały. Spróbowałem więc innego poradnika, prosto od producenta: http://www.youtube.com/watch?v=1GEk1IaKqRk. Dodam, że używam dedykowanego do Formuli czy Avidów zestawu. Zrobiłem, wszystko tak jak na filmiku, bąbelki powietrza przy pociąganiu tłoczka strzykawki do góry już się nie pojawiały zarówno w strzykawce od zacisku jak i tej w klamce, tak więc zakończyłem odpowietrzani. Sukces połowiczny. Tym razem co prawda hamulec coś hamuje, jednak klamka nadal jest miękka i wygląda na zapowietrzoną. Próbowałem dwa razy, z takim samym skutkiem. Załączam filmik, który nagrałem z odpowietrzania klamki, jak się przypatrzycie to nie ma faktycznie już bąbelków powietrza podczas wyciągania tłoczka, jednak klamka pracuje jak zapowietrzona, dodatkowo zauważyłem, że jak wcisnę tłoczek strzykawki do oporu i nacisnę klamkę to wtedy jest ona twardsza i wydaje się być ok. W którym miejscu popełniam błąd? Jakieś sugestie? Każdy pisze, że odpowietrzanie jest banalne, ale jak widać diabeł tkwi w szczegółach. Link do nagrania z odpowietrzania: Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Jeżeli stało się tak samo z siebie to trzeba otworzyć klamkę i zobaczyć co się tam dzieje. Mogła paść uszczelka na tłoczku. Ile zostało jeszcze klocków ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toropl Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Jeżeli stało się tak samo z siebie to trzeba otworzyć klamkę i zobaczyć co się tam dzieje. Mogła paść uszczelka na tłoczku. Ile zostało jeszcze klocków ? W sensie co się stało samo z siebie? Klamka pracuje gorzej od czasu ostrego ganiania się w ciężkim terenie :] Klocków jeszcze sporo jest, mniej więcej tyle samo co na tyle, więc to chyba nie wina klocków (nawiasem mówiąc czerwone Kool Stopy, które idą w oczach - więcej ich nie kupię). Dodam, że (nie wiem jak jest w tylnym hamulcu) chyba nie mam tych małych o-ringów uszczelniających zarówno w klamce jak i zacisku - na filmiku wychodzą one razem ze śrubką tą służącą do odpowietrzania. To są standardowe o-ringi czy jakieś specjalne wymyślne? Może przez brak tych o-ringów układ cały nie jest szczelny pomimo wkręcenie z dość sporą siłą śruby? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 To znaczy, że awaria powstała podczas normalnego użytkowania hamulca, a nie wskutek Twojej ingerencji w hamulec lub wskutek wypadku..... Te oringi nie są rzeczą niezbędną, aczkolwiek dobrze jest je mieć w klamce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
toropl Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 No tak. Dzisiaj kolejna próba i kolejne fiasko. Jak długo odpowietrzać samą strzykawkę z dotem? Bo wszystkich bąbelków nie da się usunąć, może problem jest w tym, że leje zapowietrzony płyn do zapowietrzonego układu? Czy zdjęcie koła jest niezbędne do odpowietrzenia układu, czy można go odpowietrzać z założonym kołem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.