Tooreck Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 na dniach kupuje nową korbę i w związku z tym małe pytanko: czy jest w zasadzie jakaś odczuwalna różnica w jeździe między korbami z blatem 44 a 42 zęby ?? Pozostałe koronki sa zwykle takie same czyli 32-22. Po cholere niektórzy producenci robią tą samą korbę z dwoma rozmiarami blatu ?? Korba byłaby używana w typowym rowerze mtb czyli większość raczej XC no i troche jazdy po asfalcie, wszystko zdecydowanie rekreacyjnie- żadnego zawodowstwa czy można wymienić ewentualnie blat na większy/mniejszy ?? Do tej pory było mi dobrze z blatem 42 ale sam już nie wiem... konkretnie to chodzi mi głowie FiveD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebekfireman Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 Czy czuć jakąś różnicę w jeździe między 44 a 42 trudno mi powiedzieć - ale na pewno jest jakaś różnica. Wg mnie lepiej wziąć 42 gdyż jest lepsze wykorzystanie tylnich przełożeń no i masa trochę mniejsza. A tak przy 44 w przodzie i 11 w tyle to w sumie jedynie do zjazdów się nadaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 To zależy też od napędu bo 42T nie robią pod 9-cio biegowy. Ogólnie różnica to jakieś 4-5km/h przy prędkości maksymalnej, zakładając że jedzie ten sam biker. Co byś nie kupił to nie będzie dużej różnicy. P.S. Polecam Alivio zamiast miękkiego Truvativa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
evo Napisano 18 Maja 2006 Udostępnij Napisano 18 Maja 2006 Przeważnie przy 42/11 i 44/11 można uzyskać te same szybbkości, bo przy 44 jest nieco cięzej i kadencja spada. Ale zakładająć, że mamy super nachylony stok, wiat w plecy lub jedziemy za cięzarówką lub w peletonie to na kadencji 100 na min mamy 44/11 = 4*100*obwód = 48,4 km/h 42/11= 3,81*100 *obwód= 46,2 km/h czyli tylko 2-3 km/h różnicy - i to pod warunkiem, że zachowamy kadencje, a z tym wiadomo, im wiekszy blant tym cięzej. Jednym słowem, no dwoma, rzuć monetą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tooreck Napisano 19 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2006 raczej nie osiągam prędkości rzędu 48km/h chyba że z górki. kupiłem jednak z blatem 42z. Jakby co to sie wymieni blat na większy- chyba jest to możliwe w FiveD PS. Mam znajomego który ma jakąś korbę XT o rozstawie 48-38-28 i mówi że dopiero na niej dobrze mu się jeździ i może rozwijać odpowiednie prędkości... ale to jest nadczłowiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makok Napisano 19 Maja 2006 Udostępnij Napisano 19 Maja 2006 Jak rozumiem juz po wszystkim i korba kupiona. Problem polegał praktycznie jedynie na tym jakiej przerzutki przedniej używasz. Przerzutki klasy Deore i wyżej mają wózki pasujące najlepiej do rozpiętości 12 zebów a więc układu 44-32-22. Alivio z kolei 42-32-22. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cove_18 Napisano 20 Maja 2006 Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 z górki na pewno więcej wyciągniesz, ja jadąc z takiej lepszej górki jechałem 104 km/h. Mowie Ci to są dopiero wrażanie, czuć przypływ adrenaliny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 20 Maja 2006 Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 Podepne sie pod temat... Skoro 44 jest pod 9 , to jaka korbe , powyzej Alivio mozna kupic na 8 biegów ? z blatem 42 ? Czy jak mam 8 to nie moge zalozyc korby 44 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tooreck Napisano 20 Maja 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 Możesz. W druga strone podobno nie mozna, chociaz to chyba tylko marketingowy zabieg producentów- widuje sie przecież w sklepach całkiem sporo rowerów z napędem 9 biegowym i korbami z nizszych grup np alivio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TomekW Napisano 20 Maja 2006 Udostępnij Napisano 20 Maja 2006 W sumie to masz racje . CZasem spotyka sie Deorke 9 i korbe XCC czy cos takiego na 42 zeby . Keidys przeczytalem na forum , ze przy korbie 44 , moga wystapic problemy z regulacja przerzutki przedniej klasy np alivio ... to chyba tez troche dziwne , ale dyskusja byla zazarta .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekkoz Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 problemó raczej nie będziesz miał pod warunkiem że masz przednią przerzutkę bez kluzów. ja jeżdżę w odwrotną stronę. 44T i napęd 8sp i tu czsami może pojawić się problem bo przednie przerzutki na 9sp są węższe i trzeba bardzo dokładnie ustawić żeby łańcuch nie ocierał (8sp jest szserszy) Ale wszystko da się wyregulować. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janisław Napisano 22 Maja 2006 Udostępnij Napisano 22 Maja 2006 problemó raczej nie będziesz miał pod warunkiem że masz przednią przerzutkę bez kluzów. ja jeżdżę w odwrotną stronę. 44T i napęd 8sp i tu czsami może pojawić się problem bo przednie przerzutki na 9sp są węższe i trzeba bardzo dokładnie ustawić żeby łańcuch nie ocierał (8sp jest szserszy) Ale wszystko da się wyregulować. Jacek Jest jeszcze jedna rzecz oprócz szerokości wodzika - ja miałem korbę do napędów 8sp, i problemem było stopniowanie korby - 24-34-42. Musiałem przerzutkę przednią (X-gen) podnieść bardzo wysoko - jakieś 1.5 cm nad blat - bo w przeciwnym wypadku wewnętrzna strona wodzika obcierała o środkową koronkę. Wtedy było naprawdę trudno poprawnie ją wyregulować... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
makok Napisano 24 Maja 2006 Udostępnij Napisano 24 Maja 2006 Jeżeli mamy korbę w układzie 44-32-22 i przerzutkę z grupy Deore lub wyżej to nie ma znaczenia czy napęd jest na 8 czy na 9. Przerzutka taka zamontowana 2 mm nad blatem zmienia idealnie. Przerzutka Deore ma nieco węższy wózek i przy łańcuchu na 8 wymaga precyzyjnej regulacji. XT ma nieco szerszy wózek i działa super na 8 i 9. Z kolei przerzutka XT z korbami 42-34-24 pracuje kiepsko bo właśnie musi być dużo wyżej nad blatem niż te 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YOGI Napisano 25 Maja 2006 Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Ja mam Alivio z przodu dedykowaną na 42 zęby, napęd 8-rzędowy i Korbe LX2005, jedt czasem problem przy zrzucaniu z 2 na 1 przy dużych obciążeniach i nie da się tego dokładniej wyregulować. Pozdrawiam!! Dodam żeby nie było nieścisłości, że DeoreLX jest przystosowana na 9 rzędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 25 Maja 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Maja 2006 Przykłady z programu do obliczania tego: 44x16 - 5,78m - 31,18km/h przy kadencji 90 42x16 - 5,51m - 29,77km/h przy kadencji 90 Najlepiej sobie właśnie powyliczać takim programem GearCalc Pro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smook Napisano 15 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 Z kolei przerzutka XT z korbami 42-34-24 pracuje kiepsko bo właśnie musi być dużo wyżej nad blatem niż te 2mm. Podobnie kiepsko pracuje "zwykłe" deore - za nic nie idzie tego dobrze wyregulować z korbą 42z (napęd mam 8rzędowy). Wodzik musi być wysoko nad blatem i w zależności od tego gdzie jeżdze muszę poprawiać baryłką przy manetce. Pozostaje wymiana korby na coś innego z większą ilością zębów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Odi Napisano 15 Czerwca 2006 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2006 Nie wiem skąd u was te problemy. U mnie przerzutka LX śmiga z korbą Suntour (42/34/24) aż miło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Slawek_l_83 Napisano 17 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2006 Miałem korbę 42-34-22 zęby założyłem do niej przerzutke x-gena który jest rekomendowany przez producenta do 44 zebów i nie dało sie jej zbyt dobrze wyregulowac bo jak jechałem na 8 z tyłu to ocierała i była zbyt wysoko ustawiona nad blatem!!! Zmieniłem korbę na 44-34-22 i chodzi miodzio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Party Boy Napisano 18 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 18 Czerwca 2006 Zależy jaką masz przednia przerzutke Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.