dominik0987 Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Witam, Niedawno złożyłem rower (w końcu!) jednak cały czas mnie coś w nim niepokoi. Niektórzy moi znajomi śmieją się że jestem przewrażliwiony. Niedawno jednak coś znowu mnie zaniepokoiło. Słyszę takie dziwne głuche stukanie gdzieś w okolicy amora lub sterów. Pojawia się ono przy specyficznym najechaniu na przeszkodę np. nierówność na drodze, dziwi mnie, że często przy dużo większych nierównościach terenu jest cicho. Nie potrafię tego jakoś lepiej opisać, domyślacie się co to może być? a może to normalne przy docieraniu się części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Airsofter Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Stuka tłumik o goleń (przynajmniej u mnie jest to nie groźne) lub sprężyna - też o goleń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 a dlaczego się tak dzieje? może to ktoś mi wyjaśnić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Może napisz,jaki masz amorek- będzie łatwiej coś doradzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Raidon Air 2013 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Na moje oko to nie amor stuka tylko stery, szczególnie jeśli są kulkowe to warto zajrzeć do nich. Sprawdź też czy nie są za mocno skręcone top cup-em. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 maszyny stery, montowane jakiś tydzień temu w serwisie więc nie wiem boję się tylko żebym czegoś nie zatarł albo przez przypadek nie wykończył dziś zrobiłem przejażdżkę szosą i stuka zarówno na zablokowanym amorze jak i na odblokowanym, szczególnie jak "przechylam" rower podczas jazdy i np. pod górkę przy pedałowaniu i uginaniu amorka, jakieś pomysły co to może być? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Tutaj masz tutorial co zrobić - nic trudnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Wszystko fajnie tylko że moje stery mają tydzień i wątpię żeby się zdążyły zabrudzić tym bardziej że nie widziały one za bardzo terenu. Rozkręciłem i skręciłem, wyczyściłem wszystko choć nie było co za bardzo. Jednak stukanie pozostało, jedyne co zwróciło moją uwagę to fakt, że wewnątrz rury sterowej po odkręceniu grzybka były ślady (tzn. było porysowane) od gwiazdki, nie wiem jak to się fachowo nazywa, co wy na to? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miens Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Wszystko fajnie tylko że moje stery mają tydzień i wątpię żeby się zdążyły zabrudzić tym bardziej że nie widziały one za bardzo terenu. Rozkręciłem i skręciłem, wyczyściłem wszystko choć nie było co za bardzo. Jednak stukanie pozostało, jedyne co zwróciło moją uwagę to fakt, że wewnątrz rury sterowej po odkręceniu grzybka były ślady (tzn. było porysowane) od gwiazdki, nie wiem jak to się fachowo nazywa, co wy na to? My na to że gwiazdkę się wbija w rurę i to spasowanie jest dosyć ciasne, więc gwiazdka zawsze pokiereszuje rurę wewnątrz. Stery są kompletne? Jest ten stożkowy pierścień który ustala pozycję? Masz poprawnie usunięte luzy? Może masz za długą sterówkę i nie dociska do końca top cap? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Składanie roweru jak i montaż sterów robił serwis ( cieszący się dobrą opinią) więc wątpię, poza tym nie wyczuwam żadnych luzów, wszystko pasuje idealnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Dominiku, a powiedz mi w Raidonie na goleni jak pracuje blokada skoku? Chodzi mi o: - o ile jest obrót cyngla do blokady (czy to jest pełny czy 90%) - czy działa blokada skoku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 blokada działa, co prawda po zablokowaniu nie jest on idealnie sztywny bo ma tam takie naprawdę minimalne zapadnięcie ale pytałem serwisanta i mówił, że ten typ tak ma, obrót cyngla? jeżeli chodzi Ci o to pokrętło od blokady to blokuje poprzez przekręcenie go o 90 stopni, no może nie tak dokładnie 90 ale 87, tylko nie wiem czy o to Ci chodziło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Wiem wiem dobrze to, ale stukać może tłumik jak jest za dużo oleju w nim, wykręć go i sprawdź czy stuka bez niego, ewentualnie w lewej ladze sprężynę negatywną cholera strzeliła. Sprawdziłbym tłumik pierw Klucz 27 i imbus ale rozmiaru za cholerę nie pamiętam, ale spory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 a czy to możliwe przy amorze z przebiegiem 200 km szosy i szutru? Nawet w teren przez to stukanie nie wjeżdżałem :/ a co do tego tłumnika to ja jestem w tym zielony nie bardzo wiem jak to zrobić i co najważniejsze czy to potem poskładam bo zdemontować to jeszcze ale złożyć tak jak ma być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Cholera wie dobra to może zrób tak: - kup strzykawkę - ściągnij pokrętło blokady - wykręć kluczem 27mm blokadę (wyjdzie Ci cały tłumik, ale od dołu będzie się trzymał - odkręć tłumik (ręcznie) od blokady - strzykawką kilka ml oleju odlej (ze 3ml) !WAŻNE! - Włóż mechanizm blokady do tłumika, i potem skręć je razem - skręć tłumik z golenią kluczem 27mm. Operacja zajmuje 4minuty, jak nic nie da wlej z powrotem olej lub jechać możesz bez niego. Mój epicon stukał po wymianie oleju bo wlałem za dużo kilka tygodni temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 W takim razie będę musiał tak zrobić a jak niebezpieczne czyt. szkodliwe jest to dla amora jeżeli oczywiście przyczyną jest nadmiar oleju? Nie kłócę się, że to nie amor ale jak dla mnie stukot ten dobiega ze sterów, takie przynajmniej mam wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 13 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Jak jest nadmiar oleju to słychać stukot, a jak jest już troszkę więcej za dużo amortyzator się nie ugina. Sprawdź w takim razie stery. Jak masz kulki wianek kulek kosztuje 2zł. Kup dwa nasmaruj i wypróbuj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 mam maszyny sprawdzałem o czym pisałem wyżej (uważniej czytamy ) i już sam nie wiem na co to można zwalić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dominik0987 Napisano 18 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 Postanowiłem o tym napisać gdyż wątek postu został urwany, odkryłem co stuka (albo przynajmniej mi się tak wydaje) co prawda trzeba było 400 km ale jednak nawet taki amator jak ja dał rady. Stukanie nie dochodzi z amortyzatora ani ze sterów a mianowicie z kiery a dokładniej z łączenia mostka z kierą, wydaje mi się że albo coś tam jest nie dokręcone tak jak trzeba albo nie nasmarowane np. śrubki, o prawdziwości swojego odkrycia poinformuje jutro ponieważ mam zamiar to rozebrać i nasmarować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.