Skocz do zawartości

[amor] stukanie?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Niedawno złożyłem rower (w końcu!) jednak cały czas mnie coś w nim niepokoi. Niektórzy moi znajomi śmieją się że jestem przewrażliwiony. Niedawno jednak coś znowu mnie zaniepokoiło. Słyszę takie dziwne głuche stukanie gdzieś w okolicy amora lub sterów. Pojawia się ono przy specyficznym najechaniu na przeszkodę np. nierówność na drodze, dziwi mnie, że często przy dużo większych nierównościach terenu jest cicho. Nie potrafię tego jakoś lepiej opisać, domyślacie się co to może być? a może to normalne przy docieraniu się części? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maszyny stery, montowane jakiś tydzień temu w serwisie więc nie wiem boję się tylko żebym czegoś nie zatarł albo przez przypadek nie wykończył 



dziś zrobiłem przejażdżkę szosą i stuka zarówno na zablokowanym amorze jak i na odblokowanym, szczególnie jak "przechylam" rower podczas jazdy i np. pod górkę przy pedałowaniu i uginaniu amorka, jakieś pomysły co to może być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko że moje stery mają tydzień i wątpię żeby się zdążyły zabrudzić tym bardziej że nie widziały one za bardzo terenu. 



Rozkręciłem i skręciłem, wyczyściłem wszystko choć nie było co za bardzo. Jednak stukanie pozostało, jedyne co zwróciło moją uwagę to fakt, że wewnątrz rury sterowej po odkręceniu grzybka były ślady (tzn. było porysowane) od gwiazdki, nie wiem jak to się fachowo nazywa, co wy na to? 



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko fajnie tylko że moje stery mają tydzień i wątpię żeby się zdążyły zabrudzić tym bardziej że nie widziały one za bardzo terenu. 

 

Rozkręciłem i skręciłem, wyczyściłem wszystko choć nie było co za bardzo. Jednak stukanie pozostało, jedyne co zwróciło moją uwagę to fakt, że wewnątrz rury sterowej po odkręceniu grzybka były ślady (tzn. było porysowane) od gwiazdki, nie wiem jak to się fachowo nazywa, co wy na to? 

 

 

My na to że gwiazdkę się wbija w rurę i to spasowanie jest dosyć ciasne, więc gwiazdka zawsze pokiereszuje rurę wewnątrz.

 

Stery są kompletne? Jest ten stożkowy pierścień który ustala pozycję? Masz poprawnie usunięte luzy? Może masz za długą sterówkę i nie dociska do końca top cap?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blokada działa, co prawda po zablokowaniu nie jest on idealnie sztywny bo ma tam takie naprawdę minimalne zapadnięcie ale pytałem serwisanta i mówił, że ten typ tak ma, obrót cyngla? jeżeli chodzi Ci o to pokrętło od blokady to blokuje poprzez przekręcenie go o 90 stopni, no może nie tak dokładnie 90 ale 87, tylko nie wiem czy o to Ci chodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem dobrze to, ale stukać może tłumik jak jest za dużo oleju w nim, wykręć go i sprawdź czy stuka bez niego, ewentualnie w lewej ladze sprężynę negatywną cholera strzeliła. Sprawdziłbym tłumik pierw Klucz 27 i imbus ale rozmiaru za cholerę nie pamiętam, ale spory 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy to możliwe przy amorze z przebiegiem 200 km szosy i szutru? Nawet w teren przez to stukanie nie wjeżdżałem :/ a co do tego tłumnika to ja jestem w tym zielony nie bardzo wiem jak to zrobić i co najważniejsze czy to potem poskładam bo zdemontować to jeszcze :D ale złożyć tak jak ma być ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera wie :) dobra to może zrób tak: 

- kup strzykawkę

- ściągnij pokrętło blokady

- wykręć kluczem 27mm blokadę (wyjdzie Ci cały tłumik, ale od dołu będzie się trzymał

- odkręć tłumik (ręcznie) od blokady

- strzykawką kilka ml oleju odlej (ze 3ml)

!WAŻNE! - Włóż mechanizm blokady do tłumika, i potem skręć je razem

- skręć tłumik z golenią kluczem 27mm.

Operacja zajmuje 4minuty, jak nic nie da wlej z powrotem olej lub jechać możesz bez niego. Mój epicon stukał po wymianie oleju bo wlałem za dużo kilka tygodni temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem o tym napisać gdyż wątek postu został urwany, odkryłem co stuka :D (albo przynajmniej mi się tak wydaje) co prawda trzeba było 400 km ale jednak nawet taki amator jak ja dał rady. Stukanie nie dochodzi z amortyzatora ani ze sterów a mianowicie z kiery a dokładniej z łączenia mostka z kierą, wydaje mi się że albo coś tam jest nie dokręcone tak jak trzeba albo nie nasmarowane np. śrubki, o prawdziwości swojego odkrycia poinformuje jutro ponieważ mam zamiar to rozebrać i nasmarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...