Skocz do zawartości

[rogi, osłony] - co wybrać?


elano1000

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Tak do 30 zł które rogi polecicie? Mi podoba się kolor czarny i raczej tal lekko/bardziej wykrzywione. Te mnie interesują 

http://allegro.pl/rogi-zoom-mt-a52-1-raz-giete-120g-korki-kierowni-i3443783651.html

choć 10 zł znów osłona http://allegro.pl/oslona-setlaz-neoprenowa-na-rogi-11g-super-jakosc-i3443783487.html

 

a tu miałbym cały komplet za 35 zł, tylko nie wiem co za firma

 

http://www.trybik.pl/rogi-kierownicy-stalowe-z-gabka.html

 

Następnie czy warto kupić takie osłony jak poniżej, na ramę, łańcuch, amortyzatory. Czy to chroni przed zarysowaniami? W sumie znów nie chciałbym tego nawalić zbytnio żeby nie stracić na wyglądzie roweru, ale widzę, że są też przezroczyste http://allegro.pl/lizard-skins-neopren-oslona-na-rame-i3439325585.html tylko to jakieś naklejki i to w dodatku drogie a Shimano miałbym kilka rzeczy za tę cenę.

 

T2JzqBXdNXXXXXXXXX_824627937_zps3b99c55a

Napisano

Osłona taka przydaje się jedynie do tego aby łańcuch nie ocieral o część tylnego trójkąta ramy (podczas jazdy w terenie), równie dobrze możesz okleic tamto miejsce zwykła taśmą izolacyjna.

 

/wytapatalkowane z soli

 

 

Napisano

A jak odnośnie rogów? Które lepiej się opłaca?

 

 

Hej, to zależy czy chcesz aby rower nie przybierał na wadze bo te z allegro są aluminiowe. Ja wybrałbym bez żadnych osłon ponieważ jak się przewrócisz to będziesz musiał zapewne je zmieniać. 

Napisano

Pytanie czy ma to sens - odpowiedź musisz dać sobie sam, co jest priorytetem dla Ciebie.

Takie osłony chronią ale też i szkodzą - są składnicą kurzu.

Osłona na rogi - to inna bajka - co chcesz dzęki niej ochronić? Farbę/anodę na rogach? Funkcjonalność tego patentu jest wg mnie beznadziejna - osłony będą się kręcić na rogach - nie nadają się one do takich celów - to tak jakbyś założył neopreny zapięte na rzepy w miejsce chwytów na kierownicy.

Wg mnie jedyny sensowny neopren to ten pod łańcuch - łatwiej założyć i zdjąć niż taśmę izolacyjną, trochę lepiej chroni też od hałasu jaki generuje uderzający o rurkę łańcuch.

Nie wiem do jakiego roweru chcesz to wszystko zakładać - ja wyszedłem z założenia że rower mtb w czasie eksploatacji oberwie tu i tam i jest to - w przypadku normalnego użytkowania takiego roweru - nieuniknione. Jeżdżąc w terenie i przejmując się każdą zdrapką fundujesz sobie dodatkowy - niepotrzebny stres.

Napisano

Hej, to zależy czy chcesz aby rower nie przybierał na wadze bo te z allegro są aluminiowe. Ja wybrałbym bez żadnych osłon ponieważ jak się przewrócisz to będziesz musiał zapewne je zmieniać. 

 

Aha dzięki, bo kompletnie się na tym nie znam. A jak nie z aluminium to z jakiego innego materiału są? Bo w sumie jak jakiś plastik to nie będą zbyt wytrzymałe. A znowu te 120 g to nie dużo :P

 

 

Pytanie czy ma to sens - odpowiedź musisz dać sobie sam, co jest priorytetem dla Ciebie.

Takie osłony chronią ale też i szkodzą - są składnicą kurzu.

Osłona na rogi - to inna bajka - co chcesz dzęki niej ochronić? Farbę/anodę na rogach? Funkcjonalność tego patentu jest wg mnie beznadziejna - osłony będą się kręcić na rogach - nie nadają się one do takich celów - to tak jakbyś założył neopreny zapięte na rzepy w miejsce chwytów na kierownicy.

Wg mnie jedyny sensowny neopren to ten pod łańcuch - łatwiej założyć i zdjąć niż taśmę izolacyjną, trochę lepiej chroni też od hałasu jaki generuje uderzający o rurkę łańcuch.

Nie wiem do jakiego roweru chcesz to wszystko zakładać - ja wyszedłem z założenia że rower mtb w czasie eksploatacji oberwie tu i tam i jest to - w przypadku normalnego użytkowania takiego roweru - nieuniknione. Jeżdżąc w terenie i przejmując się każdą zdrapką fundujesz sobie dodatkowy - niepotrzebny stres.

 

Dzięki za info. Rower crossowy, raczej do jazdy po szosie, mniej wymagających terenach. Widziałem właśnie na allegro to dużo używanych rogów było mocno zrysowanych. Ale w sumie od czego one się niby rysują? Raczej bym nie szalał.

Napisano

Rogi przede wszystkim wycierają się od trzymania za nie, na kolejnym miejscu za ich obrażenia odpowiedzialne są opieranie o np ściany czy ostatecznie - upadki.

WG MNIE nie jesteś w stanie sensownie uchronić roweru przed wszystkimi obitkami - z samej natury przeznaczenia przedmiotu jakim jest rower. Jak też pisałem już wcześniej - osłony neoprenowe na rogach to wg mnie nieporozumienie - bo one są śliskie i chwyt będzie bardzo kulawy.

Lepszym sposobem ochrony są różnego rodzaju folie maskujące.

Jeśli będziesz tak chronił rower - wiem, pewnie przywiązujesz do jego wyglądu dużą wagę, choćby z powodu wkładu finansowego w jego zdobycie - to nabawisz się nerwicy żołądka.

Napisano

A jeszcze jakieś owijki widziałem to do uchwytów czy na rogi też można?

 

Oczywiście, że tak. Ale według mnie rękawiczki to w Twoim przypadku to najlepsze rozwiązanie. 

Te z oryginalną gąbką mogą po jakimś czasie zacząć się "kręcić" ale raczej nie powinny. 

Napisano

"Owijki" - chodzi prawdopodobnie o owijki szosowe. Tak, można je zastosować, przesuwać się nie będą.

Chcesz za wszelką cenę ochronić malowaną/anodowaną powierzchnię elementów roweru?

Napisano

"Owijki" - chodzi prawdopodobnie o owijki szosowe. Tak, można je zastosować, przesuwać się nie będą.

Chcesz za wszelką cenę ochronić malowaną/anodowaną powierzchnię elementów roweru?

 

Znaczy te elementy na które są takie osłony mogę chronić. Kupiłem właśnie też zestaw bezbarwnych naklejek to również trochę wyobklejam.

Napisano

To ja napiszę tak: jeśli założysz dużo neoprenów na rower wzbudzisz zainteresowanie publiczności, bo rower będzie wyglądał trochę dziwnie. Nie wiem czy opinia innych ma dla Ciebie znaczenie czy nie ale warto mieć taki aspekt na względzie.

Wg mnie: neopren pod łańcuch, naklejki na ramę np w miejscu styczności z kablami, do tego można nakleić np na górnej rurze (mi zdarza się zahaczyć butem przy schodzeniu z roweru) ewentualnie drugą dużą naklejkę na spód dolnej rury - ochrona przed kamieniami.

Napisano

Nie rozumiem - chcesz owinąć chwyty które są założone na kierownicę, czy nie masz chwytów i chcesz nawinąć owijkę bezpośrednio na kierownicę?

Napisano

Nie rozumiem - chcesz owinąć chwyty które są założone na kierownicę, czy nie masz chwytów i chcesz nawinąć owijkę bezpośrednio na kierownicę?

 

Tak chwyty na kierownicy

Napisano

Ale po co chcesz owijać chwyty??

 

No jeśli miałoby to w jakimś stopniu komfort poprawić albo nie trzeba by wtedy z rękawiczkami jeździć. 

Napisano

Ja już nie rozumiem...

Pisałeś o osłonach neoprenowych jako ochronie roweru, w tym osłonach na rogi. Potem pytałeś o owijkę w miejsce neoprenów - więc wydaje się że nadal chodzi o ochronę a nie o poprawę komfortu?

 

Nawijając owijkę na chwyty zwiększych ich średnicę - to może poprawić komfort ale może też zredukować jakość chwytu dłońmi i zasięg do dźwigni hamulcowych. Nie wiem też jak owijka będzie się trzymać nawinięta na chwyty, które nie są tak gładkie jak sama powierzchnia kierownicy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...