Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim.

 

Mam problem z moim Foxem po wymianie oleju. Rebound prawie nie działa tzn. przy skręconym odbija bardzo powoli ale wystarczy raz odkręcić i odbija jak za dawnych lat na 3/4 mocy. Co gorsze przy odbiciu jest wrażenie jakby następowało to tak szybko/mocno i tak jakby tłumik uderzał o goleń. Wrzuciłem to na filmik (link niżej).

Dodam, że amortyzator zalewany jest Motulem Fork Oil 10W. 155ml do goleni sprężynowej i 20+5 do powietrznej.

Ktoś wie może o co chodzi? Pierwszy raz po wymianie mam taki problem.

 

Link do filmu: 

Napisano (edytowane)

regulamin forum 2i - treśc cytatu usunięta przez moderatora

 

Zawsze używałem Motula 5 lub 10W. Tłumika nie rozbierałem. Zrzuciłem z niego tylko olej i wyczyściłem. Wszystko niby zrobione tak jak zazwyczaj. Jedyną różnicą było to, że wcześniej wlewałem oleju na czuja od góry, a teraz odmierzyłem 155ml dokładnie i poszło od dołu.

Czy to możliwe, że oleju jest za dużo?

Edytowane przez mrmorty
  • Mod Team
Napisano

Możliwe,że tłumik się nie "zalał" jak należy- upraszczając- mógł się zapowietrzyć. 

Oleju nie jest za dużo - praktycznie do wszystkich F100 26" wlewasz 155-160 ml.

prywatnie miałbym dwa wyjścia:

- pouginać go na niskim ciśnieniu z nadzieją,że się "zaleje"

- wylać olej i wlać od góry jak Partia każe.

Zakładając oczywiście,że wszystko poskładałeś prawidłowo ( sprężyny , podkładki itd).

Napisano

Ok mam tłumik na wierzchu. Jakieś rady co jeszcze zrobić oprócz nowego zalania? Nie ma możliwości przelania samego tłumika tak aby mieć pewność, że nie jest zapowietrzony?

Napisano

Jeśli zalałeś widelec "od dołu" to przy pierwszych ugięciach po złożeniu tłumik nie pracuje tak jak trzeba. Widelec trzeba "pozginać" w normalnej pozycji aż olej dostanie się na miejsce.

Napisano

Tak tylko po tamtym złożeniu zrobiłem ok 30km na rowerze i nic się nie zmieniło. Rozbierałem mojego i kolegi Foxa już kilka razy, a wspomniana sytuacja wystąpiła tylko raz u mnie. 

Napisano

Bardzo dziwny ten pogłos, tak jakby coś się blokowało. Radził bym rozebrać jeszcze raz na części pierwsze, pomijając tłumik i dokładnie obejrzeć może coś pominąłeś.

  • Mod Team
Napisano

Z innej beczki- czy na innym ( niższym ) zakresie ciśnień amorek też stuka? Czy stuk jest niezależnie zmiany tłumienia odbicia? 

Sprawdź także osadzenie sprężyn stalowych na trzpieniu, szczególnie przymocowanie tego czarnego elementu nad sprężynami

QTairspringproc06.gif

 

Napisano (edytowane)

Zaraz sprawdzę. Rozbiorę go dzisiaj kolejny raz :D

Na niższym ciśnieniu np. 65-70psi jest ok. Jak daję więcej pod moją wagę mniej więcej to jest kaszana. Właśnie zauważyłem teraz, że przestał działać lockout. Jest na max skręcony, a nic nie blokuje :/



Po rozebraniu wygląda to tak. Jest ok? Dawniej miałem jeszcze włożoną jakoś tą mniejszą sprężynę ze zdjęcia przez poprzedniego właściciela. Mówił coś, że to jakiś rodzaj tuningu. Nie pamiętam natomiast czy ta mała była zamiast dużej czy może pod nią :/ To było 3 lata temu.

 

365k.jpg
Edytowane przez fatalwalker
Napisano

Tak tylko tu chodzi o zbyt agresywne odbijanie. Tak jakby zaraz golenie miały wyrwać się z portek :) 

Do czego ta sprężynka mała była? Ona była tu jakoś zamocowana ale na pewno nie zdejmowałem tego gumowego trzpienia żeby ją wyjąć. Nie pamiętam jak to było :(

Coś mi się kojarzy, że gość od którego kupiłem mówił coś, że tuning polegał na zwiększeniu komory powietrznej. Do tej pory wszystko działało...

  • Mod Team
Napisano

 

Coś mi się kojarzy, że gość od którego kupiłem mówił coś, że tuning polegał na zwiększeniu komory powietrznej

 

Ten tuning polega na obcięciu dolnej części trzpienia ( pod tłokiem) . Sprawdź,czy tłoczek ( czarny element na końcu trzpienia) jest prawidłowo osadzony. Się może poluzował. 

 

 

Do czego ta sprężynka mała była?

Ta mała sprężyna to element sprężyny negatywnej- na zdjęciu wyjęta - tuning amorka

 

Napisano

Ten tuning polega na obcięciu dolnej części trzpienia ( pod tłokiem) . Sprawdź,czy tłoczek ( czarny element na końcu trzpienia) jest prawidłowo osadzony. Się może poluzował. 

 

 

Ta mała sprężyna to element sprężyny negatywnej- na zdjęciu wyjęta - tuning amorka

 

Trzpień wygląda dobrze. Nie ma jakiś zbytnich luzów. Jak zmontowałem tylko goleń ze sprężyną powietrzną, a tą z tłumikiem zostawiłem pustą to po napompowaniu do 80psi jest ten sam dźwięk i uderzenie co z tłumikiem.

Napisano

Nie wiem za bardzo jak to tak wygląda, ale jak się da i są takie możliwości to zrób to co się robi przed montażem tłumika w samochodzie. Jak już wszystko dobrze zalejesz to weź tłumik i sam tłumik olejowy i ugnij go powoli na sam dół i rozciągnij. Zrób tak 3-5 razy i może akurat pomoże. ;)

Napisano (edytowane)

reg forum 2i

 

Zmontowałem nty raz, ponaciskałem, porozciągałem i wygląda jakby pracował normalnie. Olej zasysał dołem wypluwał górą. Po złożeniu nic się nie zmieniło. Ręce opadają... Za blokowanie tego puknięcia odpowiedzialny jest właśnie tłumik?

Czy jeżeli mam tuningowany ten amortyzator to coś zmieni np. dolanie większej ilości od dołu lub góry do goleniu z powietrzem?

Edytowane przez mrmorty
Napisano

Chodziło mi o to, że przed zamontowaniem, żebyś pościskał i wyprostował sam tłumik. Zobacz sobie filmiki w internecie co się robi przed zamontowaniem do samochodu nowego tłumiku. Trzeba na sucho po naciskać i wyprostować powoli tłumik, żeby olej przepłynął kilka razy i wszystko się dobrze ułożyło. Może pomoże, ale jak nie pomaga to ja pomysłów nie mam. PS Przeczytaj regulamin.

Napisano (edytowane)

REGULAMIN FORUM 2i - ile można poprawiać?

Pewnie masz na myśli amortyzatory w samochodzie. Przy montażu tłumika niczego się nie naciska :)

Przelewałem już olej przez sam tłumik naciskając go i rozciągając. Nic to nie zmienia.\

Potrzebowałbym bardziej odpowiedzi na te pytania:

1. czy za amortyzowanie przy końcowej fazie aby golenie nie obijały odpowiedzialny jest właśnie tłumik?

2. czy jeżeli mam przerabiany amortyzator to coś zmieni np. dolanie większej ilości od dołu lub góry do goleniu z powietrzem?

3. czy w waszych Foxach sam tłumi (złożony jakby z dwoch części) obraca się wokół własnej osi? Teraz to dopiero zauważyłem bo miałem przez to problemy z przykręceniem go do lagi.

4. co może być powodem marnej pracy reboundu? Zamiast pełnej regulacji jest jakby 3 stopniowa od najniższej - prawie nie odbija, umiarkowanie odbija i walą golenie o lagi (filmik wyżej)

5. czy jest ktoś może w Warszawie lub okolicy kto mógłby zajrzeć ten sprzęt lub ew. gdzie się z tym udać?

Edytowane przez mrmorty
reg forum 2i
  • Mod Team
Napisano

1- tak plus działanie sprężyny powietrznej

2- nie

3- tak

4- wg mnie albo sam tłumik albo olej

 

Masz możliwość wlania innego oleju ? Najlepiej oryginalnego?

Sprawdź pro forma,czy nie masz luzów na tulejach ślizgowych. 

Napisano

Poszedłem po bandzie żeby sprawdzić i wykluczyć sam olej i zalałem go dzisiaj 5W Castrolem, który ma cSt 80 czyli prawie 2x tyle oryginalny Fox. Nic to nie dało. Dalej ten sam efekt stukania.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...