fatalwalker Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Cześć wszystkim. Mam problem z moim Foxem po wymianie oleju. Rebound prawie nie działa tzn. przy skręconym odbija bardzo powoli ale wystarczy raz odkręcić i odbija jak za dawnych lat na 3/4 mocy. Co gorsze przy odbiciu jest wrażenie jakby następowało to tak szybko/mocno i tak jakby tłumik uderzał o goleń. Wrzuciłem to na filmik (link niżej). Dodam, że amortyzator zalewany jest Motulem Fork Oil 10W. 155ml do goleni sprężynowej i 20+5 do powietrznej. Ktoś wie może o co chodzi? Pierwszy raz po wymianie mam taki problem. Link do filmu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Tłumik zalany prawidłowo? Wszystko dobrze skręcone? Wcześniej używałeś tego oleju czy to pierwszy serwis? Grzebałeś coś przy tłumiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 10 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 (edytowane) regulamin forum 2i - treśc cytatu usunięta przez moderatora Zawsze używałem Motula 5 lub 10W. Tłumika nie rozbierałem. Zrzuciłem z niego tylko olej i wyczyściłem. Wszystko niby zrobione tak jak zazwyczaj. Jedyną różnicą było to, że wcześniej wlewałem oleju na czuja od góry, a teraz odmierzyłem 155ml dokładnie i poszło od dołu. Czy to możliwe, że oleju jest za dużo? Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez mrmorty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 10 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Możliwe,że tłumik się nie "zalał" jak należy- upraszczając- mógł się zapowietrzyć. Oleju nie jest za dużo - praktycznie do wszystkich F100 26" wlewasz 155-160 ml. prywatnie miałbym dwa wyjścia: - pouginać go na niskim ciśnieniu z nadzieją,że się "zaleje" - wylać olej i wlać od góry jak Partia każe. Zakładając oczywiście,że wszystko poskładałeś prawidłowo ( sprężyny , podkładki itd). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Ok mam tłumik na wierzchu. Jakieś rady co jeszcze zrobić oprócz nowego zalania? Nie ma możliwości przelania samego tłumika tak aby mieć pewność, że nie jest zapowietrzony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Jeśli zalałeś widelec "od dołu" to przy pierwszych ugięciach po złożeniu tłumik nie pracuje tak jak trzeba. Widelec trzeba "pozginać" w normalnej pozycji aż olej dostanie się na miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Tak tylko po tamtym złożeniu zrobiłem ok 30km na rowerze i nic się nie zmieniło. Rozbierałem mojego i kolegi Foxa już kilka razy, a wspomniana sytuacja wystąpiła tylko raz u mnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Zalej od góry i sprawdź. Jeśli nie rozkręcałeś tłumika, to teoretycznie powinno być OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Nic się nie zmieniło po wylaniu poprzedniego oleju i wlaniu świeżego z goleni z tłumikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szliri Napisano 11 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Bardzo dziwny ten pogłos, tak jakby coś się blokowało. Radził bym rozebrać jeszcze raz na części pierwsze, pomijając tłumik i dokładnie obejrzeć może coś pominąłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Z innej beczki- czy na innym ( niższym ) zakresie ciśnień amorek też stuka? Czy stuk jest niezależnie zmiany tłumienia odbicia? Sprawdź także osadzenie sprężyn stalowych na trzpieniu, szczególnie przymocowanie tego czarnego elementu nad sprężynami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 (edytowane) Zaraz sprawdzę. Rozbiorę go dzisiaj kolejny raz Na niższym ciśnieniu np. 65-70psi jest ok. Jak daję więcej pod moją wagę mniej więcej to jest kaszana. Właśnie zauważyłem teraz, że przestał działać lockout. Jest na max skręcony, a nic nie blokuje :/ Po rozebraniu wygląda to tak. Jest ok? Dawniej miałem jeszcze włożoną jakoś tą mniejszą sprężynę ze zdjęcia przez poprzedniego właściciela. Mówił coś, że to jakiś rodzaj tuningu. Nie pamiętam natomiast czy ta mała była zamiast dużej czy może pod nią :/ To było 3 lata temu. Edytowane 11 Sierpnia 2013 przez fatalwalker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team safian Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 U siebie niedawno też zalewałem od dołu, też blokada nie działała i odbijał tak jakoś marnie. Pojeździłem trochę i mu przeszło - olej dopłynął tam gdzie powinien i teraz działa dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Tak tylko tu chodzi o zbyt agresywne odbijanie. Tak jakby zaraz golenie miały wyrwać się z portek Do czego ta sprężynka mała była? Ona była tu jakoś zamocowana ale na pewno nie zdejmowałem tego gumowego trzpienia żeby ją wyjąć. Nie pamiętam jak to było Coś mi się kojarzy, że gość od którego kupiłem mówił coś, że tuning polegał na zwiększeniu komory powietrznej. Do tej pory wszystko działało... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 11 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Coś mi się kojarzy, że gość od którego kupiłem mówił coś, że tuning polegał na zwiększeniu komory powietrznej Ten tuning polega na obcięciu dolnej części trzpienia ( pod tłokiem) . Sprawdź,czy tłoczek ( czarny element na końcu trzpienia) jest prawidłowo osadzony. Się może poluzował. Do czego ta sprężynka mała była? Ta mała sprężyna to element sprężyny negatywnej- na zdjęciu wyjęta - tuning amorka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 11 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 11 Sierpnia 2013 Ten tuning polega na obcięciu dolnej części trzpienia ( pod tłokiem) . Sprawdź,czy tłoczek ( czarny element na końcu trzpienia) jest prawidłowo osadzony. Się może poluzował. Ta mała sprężyna to element sprężyny negatywnej- na zdjęciu wyjęta - tuning amorka Trzpień wygląda dobrze. Nie ma jakiś zbytnich luzów. Jak zmontowałem tylko goleń ze sprężyną powietrzną, a tą z tłumikiem zostawiłem pustą to po napompowaniu do 80psi jest ten sam dźwięk i uderzenie co z tłumikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Nie wiem za bardzo jak to tak wygląda, ale jak się da i są takie możliwości to zrób to co się robi przed montażem tłumika w samochodzie. Jak już wszystko dobrze zalejesz to weź tłumik i sam tłumik olejowy i ugnij go powoli na sam dół i rozciągnij. Zrób tak 3-5 razy i może akurat pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) reg forum 2i Zmontowałem nty raz, ponaciskałem, porozciągałem i wygląda jakby pracował normalnie. Olej zasysał dołem wypluwał górą. Po złożeniu nic się nie zmieniło. Ręce opadają... Za blokowanie tego puknięcia odpowiedzialny jest właśnie tłumik? Czy jeżeli mam tuningowany ten amortyzator to coś zmieni np. dolanie większej ilości od dołu lub góry do goleniu z powietrzem? Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez mrmorty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 12 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 Chodziło mi o to, że przed zamontowaniem, żebyś pościskał i wyprostował sam tłumik. Zobacz sobie filmiki w internecie co się robi przed zamontowaniem do samochodu nowego tłumiku. Trzeba na sucho po naciskać i wyprostować powoli tłumik, żeby olej przepłynął kilka razy i wszystko się dobrze ułożyło. Może pomoże, ale jak nie pomaga to ja pomysłów nie mam. PS Przeczytaj regulamin. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 12 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 12 Sierpnia 2013 (edytowane) REGULAMIN FORUM 2i - ile można poprawiać? Pewnie masz na myśli amortyzatory w samochodzie. Przy montażu tłumika niczego się nie naciska Przelewałem już olej przez sam tłumik naciskając go i rozciągając. Nic to nie zmienia.\ Potrzebowałbym bardziej odpowiedzi na te pytania: 1. czy za amortyzowanie przy końcowej fazie aby golenie nie obijały odpowiedzialny jest właśnie tłumik? 2. czy jeżeli mam przerabiany amortyzator to coś zmieni np. dolanie większej ilości od dołu lub góry do goleniu z powietrzem? 3. czy w waszych Foxach sam tłumi (złożony jakby z dwoch części) obraca się wokół własnej osi? Teraz to dopiero zauważyłem bo miałem przez to problemy z przykręceniem go do lagi. 4. co może być powodem marnej pracy reboundu? Zamiast pełnej regulacji jest jakby 3 stopniowa od najniższej - prawie nie odbija, umiarkowanie odbija i walą golenie o lagi (filmik wyżej) 5. czy jest ktoś może w Warszawie lub okolicy kto mógłby zajrzeć ten sprzęt lub ew. gdzie się z tym udać? Edytowane 12 Sierpnia 2013 przez mrmorty reg forum 2i Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 13 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 1- tak plus działanie sprężyny powietrznej 2- nie 3- tak 4- wg mnie albo sam tłumik albo olej Masz możliwość wlania innego oleju ? Najlepiej oryginalnego? Sprawdź pro forma,czy nie masz luzów na tulejach ślizgowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 13 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2013 Luzów zero. Sprawdziłem jeszcze dla pewności przed chwilą. Mogę go zalać jeszcze Castrolem 5W. Miesiąc temu do kolegi RLC go używaliśmy i jest zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fatalwalker Napisano 15 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 Poszedłem po bandzie żeby sprawdzić i wykluczyć sam olej i zalałem go dzisiaj 5W Castrolem, który ma cSt 80 czyli prawie 2x tyle oryginalny Fox. Nic to nie dało. Dalej ten sam efekt stukania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.