peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 (edytowane) Witam Zastanawiam się nad Kross A8 z 2013 i 2012 , mam prośbę o opinie na temat pracy i awaryjności w/w amortyzatorów. Ewentualnie jeszcze model z 2012 z Rock Shox Recon Gold RL Solo Air. Edytowane 9 Sierpnia 2013 przez peepeepee Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Jeżeli nie były zaniedbywane to potrafią spokojnie ponad 10 000km przejechać bez większych uszczerbków. Tora to straszne kowadło ale pancerne i uchodzi za niezniszczalne choć az tak dobrze nie jest Konstrukcja solo air jak i tłumików w tych przypadkach jest na tyle prosta ze spokojnie można to (czyli serwis) zrobić sobie w domu a uszczelki da sie dobrać w sklepie hydraulicznym, Ogólnie recon gold o ile jest faktycznie Gold będzie najlepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Moja A6-ka się nie sprzedaje, więc biorę pod uwagę inny scenariusz, czyli wymianę amortyzatora. Jaki polecicie poza wymienionymi w temacie ? Na pewno powinien być powietrzny, super gdyby miał mocowanie także pod V-ki (zmieniłbym hamulce w przyszłym sezonie ale to nie jest konieczny wymóg, najwyżej zmienię w tym roku). Dotąd moje doświadczenie z powietrznymi to TORA W318 i szczerze Wam powiem, jestem w tym temacie laikiem. Torę mogłem (mam pompkę) dopompować do ciśnienia odpowiedniego do wagi , miała blokadę twardości w manetce i pokrętło "zółwik" i "zając" w goleni. Teraz czytam o TK i MC czyli Turn Key i Motion Control , możecie mi wyjaśnić tak po ludzku na czym to polega , szukałem w necie i nie jestem do końca pewien o co chodzi ? Znalazłem w necie w cenie akceptowalnej : - Rock Shox Tora SL - nowy ale troszkę stary 2010 rok ; - Rock Shox Recon Silver TK nieco droższy (tutaj mimo oznaczeń TK w opisie są informacje, że sprzedawany egzemplarz to Motion Control) ; - Rock Shox Recon Gold i tutaj widzę TK , RL. Co oznacza RL ? Który z w/w modeli polecicie i dlaczego ? Na co zwracać uwagę przy ewentualnym wyborze , żeby nie dać się nabrać ;-) Sorki za lamerstwo w temacie ale nie orientuję się w modelach , co się w nich zmienia , po prostu siadam na rower i jeżdzę , nie śledzę nowinek ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 TK to wprowadzona przez RSa system tłumienia z blokadą, jest on bardzo prosty i można by rzec toporny. MC To juz dość zaawansowany system tłumienia, który pozwala na ustawienie kompresji na zadowalającym poziomie, dostosowanym do warunków jazdy oraz całkowite zablokowanie widelca w razie potrzeby. Co do oznaczeń u RSa nie specjalnie sie orientuję, jednak nie było reconów silver z MC, chyba, poza tym skoro ma TK w nazwie ... Gold natomiast powinien mieć taki tłumik. Tora SL to gaziak z tłumieniem TK. Tylko tora 318 najwyższy model posiadał MC i cieszył się on uznaniem. Jeżlei chcesz coś z pivotami ... Ciężko będzie ale Raidon Suntoura albo jak byś chciał wydać wiecej to Axon, może jeszcze dorwiesz wersje z pivotami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 W tłumiku TK jak sam wiesz możesz wykonać ok. pół obrotu pokrętłem. W MC jest kilka obrotów więc w praktyce masz możliwość dokładniejszego ustawienia tłumienia zależnie od terenu, szybkości jazdy itp. Recon Silver TK to właściwie nieco lżejsza Tora (dzieki aluminiowej rurze sterowej lub koronie, nie pamiętam dokładnie). Godny uwagi byłby dopiero Recon ze złotymi goleniami i tłumikiem MC ale one kosztują prawie tyle co Reba, a i tak chyba już nie kupisz wersji pod V-ki. Wogóle ciężko już znaleźć dobry amor pod v-ki. Weź to pod uwagę. Może warto zmienić też hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 W takim razie V-ki sobie daruję. A jak odróżnić TK od MC ? Czytałem , że MC ma płynna regulację ale na goleni pokrętłem , na górze , na dole a może w manetce ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 MC rozpoznasz po naklejce na koronie po prawej stronie. Przy tłumiku MC chodzi o płynną regulację powrotu (pokrętło na dole prawej goleni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 MC rozpoznasz po naklejce na koronie po prawej stronie. Przy tłumiku MC chodzi o płynną regulację powrotu (pokrętło na dole prawej goleni). Czyli to jest to pokrętło "zając i zółw" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Pokrętło jest w tym samym miejscu, a naklejka jest na koronie, nad prawą golenią - czerwone tło i biała strzałka w dwie strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 A jak rozpoznać bez demontażu czy zwykły czy tappered ? Szukałem i w A6 z 2009 powinna być zwykła ... ale wolę się upewnić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 14 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Tapered są od niedawna w rowerach wyższej klasy więc raczej takiego nie masz. A demontaż to nic trudnego. Odkręcasz mostek i gotowe. Jak kupisz nowy to montaż będzie o wiele trudniejszy więc ćwicz . Na allegro jest nowy (2005 r.) Manitou Skareb jak byś był zainteresowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 Dzięki za info. Znalazłem w (chyba) dobrej cenie : Recon Silver TK SA 100 Pop - 885 Recon Gold RL CL 100 Pop - 1139 Dzięki za pomoc , czekam do końca aukcji , jak się A6-ka nie sprzeda, będę "tuningował" ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 15 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2013 MC rozpoznasz po naklejce na koronie po prawej stronie. ehm ehm ... tłumik znajduje sie w prawej goleni ... naklejki może nie być bo ktoś zdjął np, ale w tłumiku MC na pewno będzie regulacja Gate, pokrętłem lub kluczem wewnętrznie w zależności od modelu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Powracam do tematu , gdyż małe jest zainteresowanie A6-ką i coraz bliższy jestem modernizacji. Waga 100 kg , planowane przebiegi to min. 2000 / sezon Porównanie jakie mam to Dart 3 który jest twardy i tępy oraz Tora W318 która była dla mnie komfortowa ze względu na możliwość (mam pompkę) regulacji. Mam kilka pytań : 1. Który model i dlaczego ? Rock Shox Recon Silver TK SA Pop - 880 pln Rock Shox Recon Gold RL SA Pop - 1180 pln Czy warto wydać 300 pln więcej na Gold czy wybrać Silver i kasę przeznaczyć na coś innego ? 2. Jaka jest różnica w poniższych egzemplarzach, bo ceny mają prawie identyczne ? Recon Gold RL CL 100 Pop PR Recon Gold RL SA 100 Pop Co oznacza CL i SA , jakie są różnice ? Co oznacza PR lub jego brak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Żaden z wymienionych za te pieniądze. Dać prawie 1200 za Recona to trzeba mieć chyba za dużo kasy na zbyciu. A jak tak to czemu nie nie wiele droższa Reba. A tak na koniec to najrozsądniej za mniejszą kasę wypada Epicon a nie żadne RS'y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 (edytowane) 2i regulaminu Ok, tylko tak : Miałem / mam 2 amorki Rock Shox , Suntour nie znam, stąd mój wybór padł na RS. Jestem amatorem, nie jest mi potrzebny super/hiper sprzęt, jak już pisałem Tora W318 pod względem użytkowania mi odpowiadała, technicznie też nie szwankowała, przebiegów nie robię astronomicznych, w zawodach nie startuję. V-ki nie są dla mnie złe ale szukając amora nie ma nic konkretnego pod V-ki stąd doszła zamiana hamulców, nieco wymuszona a jak już zmieniać to na coś konkretnego. Oczywiście Reba jest trochę droższa ale idąc tym tropem to za chwilę jakiś inny model będzie ciut droższy od Reby i całą kasę wydam na amora a czymś muszę hamować ;-) To wygląda tak, że mam max. 2000, może odrobinę więcej i planuję w tej kwocie kupić amortyzator i hamulce. Zastanawiam się pomiędzy Recon Silver lub Gold i hamulce SLX lub XTR. Oczywiście nie wykluczam innych producentów/modeli tylko uzasadnij swoją propozycję. Czemu zamiast RS Suntour Epicon lub ewentualnie Axon ? Cenowo są ciut tańsze a jak technicznie ? Jak w użytkowaniu ? Edytowane 17 Sierpnia 2013 przez Puklus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
OrzelPiotr Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Żaden z wymienionych za te pieniądze. Dać prawie 1200 za Recona to trzeba mieć chyba za dużo kasy na zbyciu. A jak tak to czemu nie nie wiele droższa Reba. A tak na koniec to najrozsądniej za mniejszą kasę wypada Epicon a nie żadne RS'y. Znajdź Rebe nie tapered - nową, niewiele droższą :] Ostatnimi czasy coś się właśnie stało z cenami amortyzatorów. A Epicon i Recon Gold to jednak nie to samo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Za 1200 zł idzie kupić nowego sektora który recona połyka w całości jednak to widelec do troszkę inszej jazdy http://allegro.pl/amortyzator-rock-shox-sektor-rl-dpc-150mm-czarny-i3450580652.html 120/150 mm gdzie na 150 można na zjazdach przestawiać, przydatne Jednak wymaga piasty 20mm. Jak by nie to to bym go wiza zamiast rebe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Ale to ma być wideł dla amatora dla lekkiej i zapewne spokojnej jazdy a tu proponuje się zwierze o 150 mm skoku! Po co?Do tego zmiana piasty.... Na mój pomyślunek-zrób tak : 1-kup Recona Golda 100mm z MC lub nawet starszym systemem TK wraz z mametką.Ma jedną komorę powietrzną co dla amatora jest zupełnie wystarczające.Rebę nie każdy szczególnie początkujący umie dobrze dostroić (dual air). 2- kup hamulce SLX z metalicznymi klockami na radiatorach (br 666 lub nowszy br 675) i do tego tarcze sm-rt-67 z mocowaniem pod posiadane piasty.Z 2000zł jeszcze reszta zostanie. Taki amor i set slx-a da Tobie pełne zadowolenie (przetestowane na mojej własnej osobie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 @peepeepee ja tylko stwierdzam, że wydawanie tyle kasy na Recona i to nawet w wersji gold jest bez sensu. Za nie wiele więcej jest nie tylko Reba ale i Minuta http://allegro.pl/wyprz-amortyzator-manitou-minute-100mm-disc-milo-i3409246404.html lub R7 http://www.bikestacja.pl/pl/amortyzator-manitou-r7-pro-164.html. A to już jest zdecydowanie wyższa liga i nie ma nawet co porównywać z Reconem. Natomiast jestem zdania, że na Twoje potrzeby jak znalazł jest bardzo porządny Epicon lub bliżniaczy właśnie Axon. Jak dorwiesz Axona z piwotami to masz zajefajny wideł i sporo kasy zostanie. Epicon w swojej klasie nie ma konkurencji pod względem cena-jakość. Do tego kupujesz hydrauliki SLX'a i czego chcieć więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Jeszcze raz zreasumuję , jestem amatorem , ważę 100 kg , jazda po Kampinosie , może w przyszłym roku góry. Nie chcę też nic wymieniać poza samym amortyzatorem. Blisko jestem Recon'a Silver lub Gold, ewentualnie Epicon lub Axon. Widzę także Reby w bardzo dobrych cenach, jednak troszkę mnie to dziwi, skoro amor jest lepszy niż Recony. Czym różni się Epicon od Axon'a ? Jak je można porównać do Recon'a w kwestii awaryjności , amortyzacji ? Jak z serwisem ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Axon to praktycznie to samo co Epicon. Coś w stylu Reba a Sid. Jest lżejszy i ma charakter bardziej wyścigowy. Nie wiem jak jest z Reconem ale te obydwa modele Suntour'a nie mają większych kłopotów z awaryjnością. Ja też zreasumuję i powtórzę, że jak dasz prawie 1200 za Recona to zrobisz baaardzo duży błąd. To już kup Rebę tylko nie solo air bo pod Twoją wagę i być może góry będzie jak znalazł. Uprzedzając pytanie Reba jest konstrukcyjnie prosta jak budowa cepa w serwisowaniu nie droga a i żeby ją uszkodzić to trzeba się naprawdę postarać. Inne propozycje za ponad 1 k też wymieniłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 @peepeepee ja tylko stwierdzam, że wydawanie tyle kasy na Recona i to nawet w wersji gold jest bez sensu. I o to mi chodziło, ja nie proponowałem kup sobie sektora tylko w ogóle dobrze a nawet lepiej można kupić sektora który lepiej by pracował A tutaj jeżeli chodzi o ekonomie to epicon, coś droższego to reba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Ok, to skoro tak namawiacie na Reba , to gdzie kupię w rozsądnej cenie zwykła (nie tapered) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Choć można tez sie zainteresować np Manitou R7 czy innym z tej stajni, tak że proste i świetne widelce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.