Skocz do zawartości

[tarczowe] Avide Juicy 5 vs Avid Elixir 3


peepeepee

Rekomendowane odpowiedzi

Rowery są nowy czy używane?

 

 

Nowe, mają fabryczną gwarancję.

 

Nigdy nie miałem tarczówek, nie znam się więc wolę spytać ;-)

Chciałem w A6 zmienić amortyzator Dart 3 na coś powietrznego i okazało się, że mało jest pod V-ki, więc zdecydowałem o zamianie roweru.

Mam A6-kę z 2009 roku , tak samo malowana jak A8-ka z 2009.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest gwarancja dwu-letnia to brałbym A8 2009, lub ewentualnie tego na Deore M596 (2012), opcję z elixirami bym sobie odpuścił.
Z drugiej strony jeżeli nigdy nie miałeś tarczówek, łatwiej będzie CI ustawić zacisk/wyregulować w Shimano, bo w Avidach dla mało wprawionego użytkownika może być to problemem na początku. Z drugiej strony mi osobiście działanie klamki w Shimano nie odpowiada :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zapytam nieco inaczej.

Juicy 5 i Elixir 3 są w rowerach, które kupię ewentualnie jak sprzedam A6-kę ale ... jakoś się nie sprzedaje, więc mam inne pytanie.

Na pewno zmienię amortyzator na powietrzny (o tym w innym temacie) a większość amortyzatorów ma już montaż tylko pod tarcze, stąd nieco wymuszona zmiana hamulców , tak max. do 1000 za komplet na oba koła z tarczami.

Widzę , że zmieszczę się z SLX M675 , XT M785 , Elixir 7 , Elixir 9.

Oczywiście pewnie najlepiej kupić najdroższy model ale które polecicie i i dlaczego dla amatora - eksploatacja, awaryjność ?

A może coś innego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś nie ma zainteresowania moją A6-ką i chyba jednak ją zmodernizuję.

Ważę sporo za dużo 100 kg ale ciężko mi zrzucić ;-) więc muszę brać obecną wagę pod uwagę :-)

Przebiegi ostatnio małe ze względu na różne sprawy ale planuję min. 2000 km / sezon

Mam zatem pytania :

 

1. Który Waszym zdaniem i dlaczego ? Czy warto dać 300 więcej za XT czy może SLX wystarczy i 300 wydać na coś innego.

LX-M675 - komplet za ok. 850 z tarczami serii SLX

XT-M785 - komplet ok. 1150 z tarczami serii XT

 

2. Jakie tarcze ? Planuję jakiś wypad w góry ale póki co jeżdżę po Kampinosie.

180 przód i 160 tył wystarczą ?

Wstępnie wybrałem Recon Silver lub Gold (max można 200ki) ale to w innym temacie.

 

3. Jakie zakupić adaptery ?

Nie wiem czy dobrze wyczytałem ale otwory w amorku równolegle do osi koła to PM , natomiast z tyłu prostopadle to IS.

Adaptery kupuje się także pod odpowiedni rozmiar tarczy ?

 

4. Pierwszy mój zawód to mechanik samochodowy i szczerze mówiąc odpowietrzanie hamulców w aucie to prosta sprawa, czy w rowerze jest tak ciężko ?

Do Shimano SLX lub XT trzeba mieć jakiś specjalny zestaw ?

 

5. Czy skracanie przewodów można zrobić w domu ? Potrzebne są jakieś przyrządy ? Czy tylko serwis i lepiej kupić już na wymiar ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

LX-M675 - komplet za ok. 850 z tarczami serii SLX

 

180 przód i 160 tył wystarczą ?

 

Tak wystarczą.

 

Do Shimano SLX lub XT trzeba mieć jakiś specjalny zestaw ?

 

2 strzykawki i wężyk.

 

 

Czy skracanie przewodów można zrobić w domu ? Potrzebne są jakieś przyrządy ?

 

Nożyk do tapet, olej mineralny i oliwki(będą w zestawie) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie tarcz takie jak masz przy piastach . Slx przy 6 śrubach to RT66 , przy CL RT67 / RT 64

 

 

Możliwe , że piasta nie ma mocowania pod tarcze ?

Nie znalazłem ani na 6 śrub ani na Center Lock, u brata w starszej A6-ce są gumy i pod nimi (nie chciało mi się ściągać koła) wpusty na CL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elixir 3 może być lepszy od deore jeśli jest sprawny. Problem w tym, że elixir o wiele szybciej się zdegraduje.

 

Juicy 5 to już eksponat muzealny. Najmłodsze egzemplarze mają 5 lat. Po takim czasie nawet nieużywany hamulec kwalifikuje się do generalnego remontu (a tu kolejny problem - części zamienne nie są już produkowane). Jazda na takim sprzęcie jest trochę ryzykowna :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juicy 5 to już eksponat muzealny. Najmłodsze egzemplarze mają 5 lat. Po takim czasie nawet nieużywany hamulec kwalifikuje się do generalnego remontu (a tu kolejny problem - części zamienne nie są już produkowane). Jazda na takim sprzęcie jest trochę ryzykowna :)

Dlatego wspomniałem o 2-letniej gwarancji, ponieważ jeżeli dobrze rozumiem, jest pewne ryzyko związane z brakiem poprawnego działania i w tym wypadku z racji braku częsci wymiana na inny model powinna nastąpić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc :-)

Rezygnuję z modernizacji mojego A6 - wymiana amora pociąga wymianę na tarczówki i przy przy okazji pociąga wymianę piast, czyli ok. 2000 minimalnie (piasty, amor i hamulce).

 

Jak już skalkulowałem z czystej ciekawości rower oparty powiedzmy dla porównania o ramę A8-ki to pełny XT (hamulce, przerzutki, korba, bez kół) + Reba wychodzi ok.6k , lekko zmiksowany z SLX (hamulce i korba) i tańszym amorem ok. 5k a na SLX niewiele ponad 4k.

Dlatego rezygnuję także z tej A8-ki - nowa fabrycznie ale stare hamulce i amor , opony w aucie się starzeją leżąc więc sądzę, że rowerowe podlegają tym samym prawom za 3k nie ma rewelacji, owszem, gwarancja jest ale jakby nie patrzeć 2009 rok produkcji.

 

W zależności od funduszy chyba jednak coś sam złożę.

Co o tym sądzicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...