Skocz do zawartości

[tarczowe] Avide Juicy 5 vs Avid Elixir 3

peepeepee

Rekomendowane odpowiedzi

Rowery są nowy czy używane?

Nowe, mają fabryczną gwarancję.

Nigdy nie miałem tarczówek, nie znam się więc wolę spytać ;-)

Chciałem w A6 zmienić amortyzator Dart 3 na coś powietrznego i okazało się, że mało jest pod V-ki, więc zdecydowałem o zamianie roweru.

Mam A6-kę z 2009 roku , tak samo malowana jak A8-ka z 2009.

Jeżeli jest gwarancja dwu-letnia to brałbym A8 2009, lub ewentualnie tego na Deore M596 (2012), opcję z elixirami bym sobie odpuścił.
Z drugiej strony jeżeli nigdy nie miałeś tarczówek, łatwiej będzie CI ustawić zacisk/wyregulować w Shimano, bo w Avidach dla mało wprawionego użytkownika może być to problemem na początku. Z drugiej strony mi osobiście działanie klamki w Shimano nie odpowiada :D.

To zapytam nieco inaczej.

Juicy 5 i Elixir 3 są w rowerach, które kupię ewentualnie jak sprzedam A6-kę ale ... jakoś się nie sprzedaje, więc mam inne pytanie.

Na pewno zmienię amortyzator na powietrzny (o tym w innym temacie) a większość amortyzatorów ma już montaż tylko pod tarcze, stąd nieco wymuszona zmiana hamulców , tak max. do 1000 za komplet na oba koła z tarczami.

Widzę , że zmieszczę się z SLX M675 , XT M785 , Elixir 7 , Elixir 9.

Oczywiście pewnie najlepiej kupić najdroższy model ale które polecicie i i dlaczego dla amatora - eksploatacja, awaryjność ?

A może coś innego ?

Jakoś nie ma zainteresowania moją A6-ką i chyba jednak ją zmodernizuję.

Ważę sporo za dużo 100 kg ale ciężko mi zrzucić ;-) więc muszę brać obecną wagę pod uwagę :-)

Przebiegi ostatnio małe ze względu na różne sprawy ale planuję min. 2000 km / sezon

Mam zatem pytania :

1. Który Waszym zdaniem i dlaczego ? Czy warto dać 300 więcej za XT czy może SLX wystarczy i 300 wydać na coś innego.

LX-M675 - komplet za ok. 850 z tarczami serii SLX

XT-M785 - komplet ok. 1150 z tarczami serii XT

2. Jakie tarcze ? Planuję jakiś wypad w góry ale póki co jeżdżę po Kampinosie.