peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Witam Zastanawiam się nad wyborem Kross A8 z 2013 i 2009 i mam prośbę o porównanie w/w hamulców w kwestii trwałości , skuteczności. Ewentualnie model z 2012 z Shimano Deore M596. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Elixiry 3 zdecydowanie. Lepsza klamka, większa siła i lepsza modulacja niż juicy. Juicy od 2009 nie produkują, więc jest duże prawdopodobieństwo, że długo leża i mogą potrzebować interwencji, albo przelania płynu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Rowery są nowy czy używane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 9 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Ja bym wziął coś z shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 9 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Rowery są nowy czy używane? Nowe, mają fabryczną gwarancję. Nigdy nie miałem tarczówek, nie znam się więc wolę spytać ;-) Chciałem w A6 zmienić amortyzator Dart 3 na coś powietrznego i okazało się, że mało jest pod V-ki, więc zdecydowałem o zamianie roweru. Mam A6-kę z 2009 roku , tak samo malowana jak A8-ka z 2009. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 9 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2013 Jeżeli jest gwarancja dwu-letnia to brałbym A8 2009, lub ewentualnie tego na Deore M596 (2012), opcję z elixirami bym sobie odpuścił.Z drugiej strony jeżeli nigdy nie miałeś tarczówek, łatwiej będzie CI ustawić zacisk/wyregulować w Shimano, bo w Avidach dla mało wprawionego użytkownika może być to problemem na początku. Z drugiej strony mi osobiście działanie klamki w Shimano nie odpowiada . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nemo2009 Napisano 10 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Ewentualnie model z 2012 z Shimano Deore M596. Ja bym wziął coś z shimano. Jak masz możliwość,to kup rower z hamulcami Shimano. Serwisanci dostają spazmów,jak widzą Avidy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 10 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2013 Dodatkowo moje avidy wytrzymały chyba 3 sezony i membrany do wymiany razem ze dekielkami co daje 100zł za komplet ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 14 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 To zapytam nieco inaczej. Juicy 5 i Elixir 3 są w rowerach, które kupię ewentualnie jak sprzedam A6-kę ale ... jakoś się nie sprzedaje, więc mam inne pytanie. Na pewno zmienię amortyzator na powietrzny (o tym w innym temacie) a większość amortyzatorów ma już montaż tylko pod tarcze, stąd nieco wymuszona zmiana hamulców , tak max. do 1000 za komplet na oba koła z tarczami. Widzę , że zmieszczę się z SLX M675 , XT M785 , Elixir 7 , Elixir 9. Oczywiście pewnie najlepiej kupić najdroższy model ale które polecicie i i dlaczego dla amatora - eksploatacja, awaryjność ? A może coś innego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 14 Sierpnia 2013 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Sierpnia 2013 SLX Mam i to bardzo dobry hamulec. Może klamka trochę miękka ale idzie sie przyzwyczaić. Od XT różni sie tylko wyglądem i kilkoma detalami. Avida bym omijał szerokim łukiem, najlepiej przez alaske. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 16 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 Jakoś nie ma zainteresowania moją A6-ką i chyba jednak ją zmodernizuję. Ważę sporo za dużo 100 kg ale ciężko mi zrzucić ;-) więc muszę brać obecną wagę pod uwagę :-) Przebiegi ostatnio małe ze względu na różne sprawy ale planuję min. 2000 km / sezon Mam zatem pytania : 1. Który Waszym zdaniem i dlaczego ? Czy warto dać 300 więcej za XT czy może SLX wystarczy i 300 wydać na coś innego. LX-M675 - komplet za ok. 850 z tarczami serii SLX XT-M785 - komplet ok. 1150 z tarczami serii XT 2. Jakie tarcze ? Planuję jakiś wypad w góry ale póki co jeżdżę po Kampinosie. 180 przód i 160 tył wystarczą ? Wstępnie wybrałem Recon Silver lub Gold (max można 200ki) ale to w innym temacie. 3. Jakie zakupić adaptery ? Nie wiem czy dobrze wyczytałem ale otwory w amorku równolegle do osi koła to PM , natomiast z tyłu prostopadle to IS. Adaptery kupuje się także pod odpowiedni rozmiar tarczy ? 4. Pierwszy mój zawód to mechanik samochodowy i szczerze mówiąc odpowietrzanie hamulców w aucie to prosta sprawa, czy w rowerze jest tak ciężko ? Do Shimano SLX lub XT trzeba mieć jakiś specjalny zestaw ? 5. Czy skracanie przewodów można zrobić w domu ? Potrzebne są jakieś przyrządy ? Czy tylko serwis i lepiej kupić już na wymiar ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 16 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2013 LX-M675 - komplet za ok. 850 z tarczami serii SLX 180 przód i 160 tył wystarczą ? Tak wystarczą. Do Shimano SLX lub XT trzeba mieć jakiś specjalny zestaw ? 2 strzykawki i wężyk. Czy skracanie przewodów można zrobić w domu ? Potrzebne są jakieś przyrządy ? Nożyk do tapet, olej mineralny i oliwki(będą w zestawie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 A jakie mocowanie tarcz ? Nie widzę możliwości na śruby, więc tak sobie myślę, że Center Lock ? Piasta Novatec. Dobrze kombinuję ? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Mocowanie tarcz takie jak masz przy piastach . Slx przy 6 śrubach to RT66 , przy CL RT67 / RT 64 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 17 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Mocowanie tarcz takie jak masz przy piastach . Slx przy 6 śrubach to RT66 , przy CL RT67 / RT 64 Możliwe , że piasta nie ma mocowania pod tarcze ? Nie znalazłem ani na 6 śrub ani na Center Lock, u brata w starszej A6-ce są gumy i pod nimi (nie chciało mi się ściągać koła) wpusty na CL. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 17 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2013 Możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 I tak większość z was Elixira w rękach nie miała. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viper512 Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 @UP: Skoro uważasz, że są takie dobre i bezawaryjne, to czemu sprzedajesz? Skąd możesz wiedzieć co kto miał w rękach a co nie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 18 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2013 Bo większość bazuje tylko na tym co na forum wyczytała, a sprzedaję ponieważ chcę się przesiąść na Elixiry 7 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Elixir 3 może być lepszy od deore jeśli jest sprawny. Problem w tym, że elixir o wiele szybciej się zdegraduje. Juicy 5 to już eksponat muzealny. Najmłodsze egzemplarze mają 5 lat. Po takim czasie nawet nieużywany hamulec kwalifikuje się do generalnego remontu (a tu kolejny problem - części zamienne nie są już produkowane). Jazda na takim sprzęcie jest trochę ryzykowna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 19 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Juicy 5 to już eksponat muzealny. Najmłodsze egzemplarze mają 5 lat. Po takim czasie nawet nieużywany hamulec kwalifikuje się do generalnego remontu (a tu kolejny problem - części zamienne nie są już produkowane). Jazda na takim sprzęcie jest trochę ryzykowna Dlatego wspomniałem o 2-letniej gwarancji, ponieważ jeżeli dobrze rozumiem, jest pewne ryzyko związane z brakiem poprawnego działania i w tym wypadku z racji braku częsci wymiana na inny model powinna nastąpić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
peepeepee Napisano 19 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2013 Dzięki za pomoc :-) Rezygnuję z modernizacji mojego A6 - wymiana amora pociąga wymianę na tarczówki i przy przy okazji pociąga wymianę piast, czyli ok. 2000 minimalnie (piasty, amor i hamulce). Jak już skalkulowałem z czystej ciekawości rower oparty powiedzmy dla porównania o ramę A8-ki to pełny XT (hamulce, przerzutki, korba, bez kół) + Reba wychodzi ok.6k , lekko zmiksowany z SLX (hamulce i korba) i tańszym amorem ok. 5k a na SLX niewiele ponad 4k. Dlatego rezygnuję także z tej A8-ki - nowa fabrycznie ale stare hamulce i amor , opony w aucie się starzeją leżąc więc sądzę, że rowerowe podlegają tym samym prawom za 3k nie ma rewelacji, owszem, gwarancja jest ale jakby nie patrzeć 2009 rok produkcji. W zależności od funduszy chyba jednak coś sam złożę. Co o tym sądzicie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.