Skocz do zawartości

[pedały] m-520 serwis


Grabo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

oczywiscie wystarczy miec taki klucz na wielowpust specjalny a wyceiciu takim jak ta czarna plastikowa tulejka zaraz przy osi od strony korby

Napisano

ja po 6000km nie odczuwam takiej potrzeby blota widzialy co nieco jazdy w deszczu czy sniegu takze choc to tak pewnie z 10%przebiegu maks

Napisano

Czy jest sens? Chodziło mi głównie o zlikwidowanie strasznie denerwującego skrzypienia, które dopadło moje pedały. Ale już wszystko ok, obyło sie bez rozbierania.

Napisano

Czy jest sens? Chodziło mi głównie o zlikwidowanie strasznie denerwującego skrzypienia, które dopadło moje pedały. Ale już wszystko ok, obyło sie bez rozbierania.

Chodzilo pewnie o wyczyszczenie i nasmarowanie gwintow, prawda?? ;)

Napisano

Chodzilo pewnie o wyczyszczenie i nasmarowanie gwintow, prawda?? :)

W sumie to tylko wykręciłem przeczyściłem i jest ok :)

Napisano

ja po 6000km nie odczuwam takiej potrzeby blota widzialy co nieco jazdy w deszczu czy sniegu takze choc to tak pewnie z 10%przebiegu maks

 

Moje M540 zaczęły trzeszczeć po niecałych 2000km.

Rozebrałem je na pojedyńcze części.

W jednym pedale smar był jasnoszary, a w drugim czarny.

Kręcąc pedałami ręką było czuć lekkie zgrzyty - piasek.

Shimano dało pewnie do obu taki sam smar, więc brudu już się sporo zebrało.

Gwint był zabrudzony na 1cm wgłąb, więc pedały nie są wcale takie bezobsługowe.

Teraz uszczelniłem gwint taśmą teflonową.

Nie ma co patrzeć na przebieg, tylko smarować wedle potrzeby.

Na przykład smar w sterach wymieniałem w tym roku już 3 razy.

Napisano

ok, top może moje pedały mają za mały przebieg (około 500km) ale jakoś nie sądzę żebym musiał je rozbierać.

 

W tażmę teflonową i tak muszę zainwestować bo mi się odkręcają śruby od korb, to i pedałki porzykręcę na tą taśmę.

 

rany, majstermod, ja to robię może raz na trzy lata, a mam stare zwykłe stery.

 

Jacek

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Wykręciłem dziś swoje pedały i przetarłem gwinty. Czy pownienem je posmarować jakimś smarem przed ponownym wkręceniem? Np. Finish Line Premium Grease?

Napisano

cholera, po 500 km pojawily sie trzaski w lewym pedale. jak skladalem rower to gwint byl czysciutki, przykrecilem pedaly na Finish Linie Premium Grease wiec nie sadze zeby to byla wina brudu czy czegos tam. Jak jade spokojnie to jest ok, ale jak depne mocniej to slychac taki niemilosierny trzask. Dzisiaj patrzylem na gwint i zero brudu, smar dalej sie trzyma, wiec co to moze byc ? rozebrac ??

Napisano

Te pedły mają budowe prostą jak cep.Jakieś 3 dni temu je rozebrałem bo mi coś strzelało w nich .Poza tym były niesamowite luzy .Rozebrałem dołożyłem jeszcze jedną podkładke masmarowałem i cisza luzy znacznie mniejsze mam nadzieje ,że się nie powiększą .Rozbieraj jeśli masz klucz tam się nie da nic popsuć :P

Napisano

a taką zwykła "żabką" jak mają hydraulicy rozkręcę je? szkoda mi kasy na klucz

no i powiedzcie w którą stronę kręcic, jakie mają gwiny te pedały?

  • Mod Team
Napisano
Klucz kosztuje 3 zł to chyba nie tak dużo .

Gdzie? :) Jeżeli masz dostęp do kluczy po 3zł to kup więcej dla forumowiczów :)

Napisano

witam. nie chcialem zakladac nowego tematu na temat pedalow, dlatego podlaczam sie tutaj :] . mam maly problemik czy pedaly vp platform czy jakos tak da rade rozkrecic na czesci pierwsze. mam je od niedawna i ostatnio po podrozy w lecie zaczol jeden chrobotac :/ strasznie denerwujace to jest. Wszystko juz sprawdzalem cala korbe wykrecalem przesmarowywalem wszystkie czesci w niej i nic to niedalo, dopiero pozniej sie zorjetowalem ze to jednak pedal jest

Napisano

prawdopodobnie na koncu osi pedala jest zaslepka, a za nia sruba.

ja wlasnie z tego powodu awaryjnosci czestej pozbylem sie tych pedalow , moim zdaniem tak nie moze byc aby trzeba bylo je tak czestko konserwowac tzn ze ta prosta konstrukcja jak cep jest zbyt zawodna moim zdaniem pozbylem sie tych pedalow bo juz nie wytrzymywalem trzaskow w prawym pedale

Napisano

hehe niechce nic mowic ale u mnie tez w prawym pedale byly trzaski. pozbylem sie tego przykrego dziweku ale nie wiem czy na dlugo. Przeczyscilem wd40 a potem wytarlem jeszcze popsiukalem czyms smarujacym. Ale cos mi sie wydaje ze dlugo tych pedalow nie bede trzymal :/ moze to tylko te prawe pedaly sa jakies wadliwe :blink:

  • 1 rok później...
Napisano

Ogrzebuję...

 

Posiadam te pedały od początku roku, przebieg nie jest jakiś straszny, bo jakieś 1100 km. Lewy pedał ma luz, ale nie jakiś straszny, można powiedzieć, że dopuszczalny, za to prawy ma większy luz, przez co chodzi "lżej" (w niezbyt pozytywnym tego słowa znaczeniu) i słychać, że cierpi chyba na brudny smar, bo w trakcie kręcenia nim coś dosyć głośno w środku obciera (łożyska). Chciałem je przeserwisować, w związku z czym mam pytania do osób, które rozbierały te pedały:

Czego mam się spodziewać po id rozkręceniu?

Będą luźne kulki, kulki na wiankach, czy może łożyska maszynowe?

Będą bieżnie i konusy, które trzeba będzie odpowiednio ustawić i skontrować?

 

Byłbym niezmiernie wdzięczny za odpowiedzi na moje pytania...

Napisano
Niestety nie mam dostępu do klucza gdyż jest on w katowicach :) Karol kupował klucz dał za niegfo 3 zeta i tylko jedną sztuke kupił.Ja już sobie u niego zamówiłem ten klucz :D

 

Gdzie w katowicach? ;>

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...