Skocz do zawartości

[do 800 zł] rower dla amatora


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Podjąłem decyzję o zakupie roweru, gdyż obecny jest na mnie za mały. Mam 17 lat i 170 cm wzrostu. Jestem amatorem, jeśli chodzi o jazdę rowerem. Nie jeżdżę jakoś wyczynowo, ale w wakacje sięgam często po rower. Nie znam się na rodzajach, które odpowiadałyby trasom, które podejmuję, dlatego proszę o porady. Najbardziej moje oko cieszy ostre koło / rower szosowy, jednakże myślę, że nie nadają się one do dróg, które chciałbym nimi przemierzać. Mianowicie na nowym rowerze chciałbym mieć możliwość jazdy po nierównej, kamienistej drodze przez las, a także po równiutkim asfalcie. Większą część moich tras stanowi właśnie ta wygodniejsza droga, jednakże zwykle wybieram tę trasę, która zawiera niedługi odcinek tej nierównej drogi (ok. 2 km), więc należy to wziąć także pod uwagę. Czy właśnie dla tego odcinka muszę postawić na górala, mimo że będzie mi ciężko jeździć po asfaltowej drodze?

Chcę zakupić nowy rower, chyba, że ktoś złoży faktycznie atrakcyjną propozycję używanego. Zależy mi na lekkości jazdy rowerem, w miarę małej wadze i na estetycznym wyglądzie (oryginalnym) do 800 zł. No chyba, że byłby już bardzo ładny, to może zdecydowałbym się dać 900 zł. Nie lubię bagażników... Najchętniej zakupiłbym kolorowy rower o wyglądzie ostrego koła / przełajówki / szosówki, tylko, że raczej nie są one dla kogoś, kto musi jeździć te 2 km po zepsutej drodze. Proszę o doradę w sprawie rodzaju zakupowanego roweru (kompletnie się na tym nie znam), a także linki rowerów do sprzedania z allegro lub z innych stron, odpowiadające moim kryteriom. Proszę także uwzględnić wielkość roweru, która ma być adekwatna dla mojej osoby.

Z góry dziękuję bardzo za pomoc ;-)

Napisano

Na jednym forum dostałem podpowiedź, że warto kupić w takiej sytuacji rower crossowy. Oto oferty, które mnie zainteresowały:

http://allegro.pl/28-markowy-cross-scud-crossland-shimano-rama-alu-i3443421576.html

http://allegro.pl/szybki-i-lekki-kands-28-stv700-model2013-gratis-i3426361323.html

http://allegro.pl/super-szybki-rower-28-cross-kands-stv-wyprzedaz-i3434665542.html

http://allegro.pl/lekki-szybki-cross-na-shimano-lazaro-integral-v1-m-i3451804238.html

http://allegro.pl/rower-crossowy-arkus-cross-m-promocja-i3441762926.html

http://allegro.pl/spartacus-kola-28-cross-model-2013-25-i3449821489.html

http://allegro.pl/mocny-lazaro-senatore-v2-cross-acera-sr-suntour-i3456228208.html

http://allegro.pl/aluminiowy-spartacus-trekking-kola-28-blotniki-i3458609437.html (wiem, że trekking, ale to chyba podobny typ do crossa...)

Doradzicie? Z tym, że 2 propozycje są powyżej 900 zł, także jeśli uważacie którychś z nich za najlepszy, to podajcie jakiś kolejny po tym, który także jest dobry, gdyż nie jestem jeszcze do końca pewien czy wydam tyle na rower. Proszę o doradę w kwestii rozmiary ramy roweru. Mam 170 cm wzrostu.

Chyba, że może ktoś ma lepszą propozycję roweru od podanych, to bardzo proszę ;-)

Napisano

Te dwa rowery :

http://allegro.pl/mocny-lazaro-senatore-v2-cross-acera-sr-suntour-i3456228208.html

http://allegro.pl/spartacus-kola-28-cross-model-2013-25-i3449821489.html

To bracia blizniacy, i namawial bym cie zebys dobieral te 150 zl i kupil jednego znich, zapytasz pewnie dlaczego, a więc:

- sa na kasecie a nie jak tansze modele na wolnobiegu

- maja amorek co przydaje sie bardzo na poslkich drogach i lesnych sciezkach

- maja naped 8 rzedowy.

Przy zakupie lazaro masz nawet gratis blotiki i koszyk na bidon. 

Z nowych nic sensowniejszego raczej nie znajdziesz a z uzywkami w tej cenie to loteria.

Napisano

też sugerowałbym crossa

a z tych za około 800zł to najlepiej brać tego

To ja mu wybijam z glowy rower na wolnobiegu, to raz, a ty mu proponujesz wlasnie teki i to z osprzetem z najnizszej polki ! wrr 

Napisano

Dziękuję osobom, które się wypowiedziały. Liczyłem na więcej porad, gdyż myślę, że na tym forum jest sporo takich, którzy znają się na rowerach. Wypowiedzcie się jeszcze...  :laugh: Strasznie ciężko wyciągać te wypowiedzi od Was, a przecież wielu z Was jest z pewnością bardziej obeznanych ode mnie. Piszcie  :D

Napisano

Moim zdaniem jeśli jesteś amatorem i rzadko jeździsz to każdy rower w tej cenie będzie dobry, o ile nie wpakujesz się w żaden szajs. Dziwi mnie trochę to, że piszesz o swojej amatorskości ale chcesz ostre koło... Poza tym co to znaczy rower o wyglądzie jak ostre koło? Przecież ostre koło to rodzaj napędu i nie ma związku z wyglądem roweru. Ostre koło nie ma zmiennego przełożenia co bardzo upraszcza konstrukcję. Jeśli nie potrzebujesz przerzutek to nie kupuj roweru który je ma. Generalnie trochę się gubię w twoim toku rozumowania. Po kamienistej drodze jak się jedzie ostrożnie, to można taki odcinek przejechać na rowerze bez amortyzatora albo nawet na szosówce. Jeśli jeździsz głownie po asfalcie to możesz mieć sztywny widelec. Byłeś już może w sklepie rowerowym coś obejrzeć i zapytać sprzedawcę o radę? Moim zdaniem do takiej jazdy jak opisałeś i za taką cenę najlepiej będzie kupić jakiś prosty rower i najważniejsze żeby nie był to szajs z hipermarketu. Idź do jakiegoś dobrego sklepu i zobacz co ci powiedzą.

Napisano

Dzięki za odpowiedź w kwestii rodzaju roweru. W Twojej wypowiedzi uczepię się jednego  :002: Napisałeś, że taki odcinek można przejechać na rowerze bez amortyzatora, a nawet na szosówce. Obecnie posiadam rower właśnie bez amortyzatora i daje radę. A mam pytanie odnośnie roweru szosowego. Czytałem na temat tego roweru i wszędzie ujęte jest to samo...nadaje się tylko do jazdy po równym asfalcie itp. I tu pojawia się moje pytanie: dlaczego? Chodzi o to, że rower bardzo łatwo ulega uszkodzeniom czy o to, że jest to niewygodne dla rowerzysty, który odczuwa dotkliwie nierówność podłoża? A może jedno i drugie? Nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi, a wolę wiedzieć, gdyż kusi mnie ten rodzaj roweru... Mam świadomość tego, że jestem amatorem, ale jakoś trzeba zaczynać  ^_^

Napisano

Chodzi o to, że rower szosowy jest przystosowany do jazdy po szosie więc jazda po terenie nierównym czy kamienistym będzie i źle wpływać na rower, i będzie niewygodna, a przede wszystkim nieefektywna. Szosówka ma bardzo wąskie opony napompowane do wysokiego ciśnienia, nie ma żadnej amortyzacji, ma geometrię zaprojektowaną do szybkiej jazdy i tak ma też dobrane przełożenia. Na kamieniach na pewno będzie łatwo ją uszkodzić w porównaniu do roweru górskiego czy nawet trekingowego. Będzie bardzo trzęsło i będzie się ciężko jechać. Ale to nie znaczy że nie da się bezpiecznie przejechać kawałka po glebie gdzie są jakieś kamienie (można próbować te większe omijać). Do jazdy w terenie kamienistym potrzebny jest inny rodzaj roweru, ale ty piszesz że jeździsz głównie po ładnym asfalcie a tylko czasem krótki odcinek po wybojach. Nie zrozum mnie źle - nie mówię, że szosówka będzie dla ciebie dobra. Lepszy będzie jakiś bardziej "zwykły" rower. Jak już wcześniej napisałem, najważniejsze żebyś nie kupił szajsu z hipermarketu.

Napisano

A jeśli crossowy, to masz już jakieś typy ? Tak się składa, że też zamierzam kupić rower z tego przedziału cenowego i rozmyślam nad tym Kands STV 700...

Napisano

Mateusz, ja bym jednak polecał Ci bardziej crossowy o ile nie zamierzasz naprawdę daleko i szybko śmigać szosami.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...