Skocz do zawartości

[opona] Jaką kupić? MTB 26"


Nuke

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

 

Postanowiłam wymienić oponę w rowerze MTB 26". Obecnie mam 26 x 2.0. Myślałam o tylnej oponie, powinna być 26 x 2.0 max 2.2. Jeżdżę głównie lasem, trochę asfaltem jak trzeba (głównie, żeby dotrzeć do celu nieasfaltowego). Ostatnio często łapię pany, nie wiem czy to sprawa opony czy po prostu szczęścia... Chciałabym, żeby nie była zbyt ciężka. Moglibyście mi coś doradzić? W przedziale cenowym do ok. 65 zł. Dodam, że byłaby to opona drutowa.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź. 

Napisano

Witam!

 

Postanowiłam wymienić oponę w rowerze MTB 26". Obecnie mam 26 x 2.0. Myślałam o tylnej oponie, powinna być 26 x 2.0 max 2.2. Jeżdżę głównie lasem, trochę asfaltem jak trzeba (głównie, żeby dotrzeć do celu nieasfaltowego). Ostatnio często łapię pany, nie wiem czy to sprawa opony czy po prostu szczęścia... Chciałabym, żeby nie była zbyt ciężka. Moglibyście mi coś doradzić? W przedziale cenowym do ok. 65 zł. Dodam, że byłaby to opona drutowa.

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź. 

 

 

Przecierz tematow jest pełno nie chce Ci sie poczytac?

 

Geax Saguaro 2.2/ Continental Race King 2.2 z tych opon bedziesz najbardziej zadowolony.

Napisano

Z mojej strony polecam oponę Continental Race King. Ja używam zwijanych 26x2,2 i jestem z nich bardzo zadowolony. Posiadają bardzo dobrą trakcję na asfalcie i generują małe opory toczenia. W lesie spisują się nadzwyczaj dobrze. A przy odrobinie wprawy, to po kopnym piachu też da race ;)

 

Są też wersje drutowe.

Napisano

Geax Saguaro 2.2 ważą 800 g, trochę dużo.

 

Mam na oku kilka opon, ale nie potrafię się zdecydować. Które są odekwatne do ceny i dobreej jakości?

 

Geax Saguaro 2.2 - niestety ciężka (800g)

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-geax-saguaro-26x2-0-czarno-biala-drutowa-21961.html

 

CONTINENTAL RACE King 26x2.2 (650g)

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-race-king-26x2-2-drutowa-2074.html

 

CONTINENTAL Mountain King 26x2.2 (680g)

http://www.bikestacja.pl/pl/opony-continental-mountain-king-26x2-2-drutowa.html

 

Continental X-king 26x2.2 (640g)

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-continental-x-king-26x2-2-drutowa.html

 

Michelin Country Dry² 26x2,0 (590g)

http://www.bikestacja.pl/pl/opony/opona-michelin-country-dry-26x2-0-drutowa-590g.html

 

Ritchey COMP Z-MAX EVOLUTION 2.1 (605g)

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-ritchey-comp-z-max-evolution-2012.html

 

Ritchey COMP Z-MAX Shield 26x2.1 (640g)

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-ritchey-comp-z-max-shield-26x2-1-2012.html

Napisano

Race Kingi miałem w wersji 2.0 i są bardzo szybkie na wprost jednak nie dają pewności w zakrętach (więc na przód odpada).

Mountain Kingi ujeżdżałem w wersji 2.2 i są świetne w terenie jednak bieżnik na asfalcie szybko ubywa - odradzam jako napędówkę (na przód jest ok). Sporo ludzi jeździ z zestawem MK na przód i RK na tyle i to całkiem rozsądne zestawienie.

Rozważ jeszcze Kędę Karmę 2.0 waga zazwyczaj w okolicy 480g w terenie jest bardzo dobra a na asfalcie nie ściera się zbyt szybko.

http://allegro.pl/kenda-karma-k917-26x2-0-dtc-60tpi-kevlar-zwijane-i3426907501.html

Napisano

RK 2.2 to na tył to bardzo dobre rozwiązanie :) Sam zrobiłem na takiej jakieś 6k km i jeszcze trochę pojeździ, w terenie dopóki jest sucho daje radę :)

Napisano

Race Kingi miałem w wersji 2.0 i są bardzo szybkie na wprost jednak nie dają pewności w zakrętach (więc na przód odpada).

 

Mountain Kingi ujeżdżałem w wersji 2.2 i są świetne w terenie jednak bieżnik na asfalcie szybko ubywa - odradzam jako napędówkę (na przód jest ok). Sporo ludzi jeździ z zestawem MK na przód i RK na tyle i to całkiem rozsądne zestawienie.

 

Rozważ jeszcze Kędę Karmę 2.0 waga zazwyczaj w okolicy 480g w terenie jest bardzo dobra a na asfalcie nie ściera się zbyt szybko.

 

http://allegro.pl/kenda-karma-k917-26x2-0-dtc-60tpi-kevlar-zwijane-i3426907501.html

 

Kendy zwijane jakoś mi nie pasują, nie wyobrażam sobie wymiany dętki... Przy drutowej znacznie mi łatwiej.

 

dobra wersja jest Maxxis Ikon w 60 tpi, dobra waga i cena ponizej 100zl.

 

Nie czujesz podczas jazdy "przeskoków" na asfalcie, chodzi mi o to pomiędzy klockami.

 

 

Jaka jest różnica między CONTINENTAL RACE a CONTINENTAL Mountain?

Napisano

Kendy zwijane jakoś mi nie pasują, nie wyobrażam sobie wymiany dętki... Przy drutowej znacznie mi łatwiej.

Znacznie Ci łatwiej przy drutowej oponie zmieniać dętkę :woot: , jestem mocno tym zaskoczony.

Ja właśnie z powodu wymiany dętek podczas górskich jazd cenie sobie opony zwijane, oraz z faktu że zawsze można taką do torby w razie czego ;).

Napisano

Znacznie Ci łatwiej przy drutowej oponie zmieniać dętkę :woot: , jestem mocno tym zaskoczony.

Ja właśnie z powodu wymiany dętek podczas górskich jazd cenie sobie opony zwijane, oraz z faktu że zawsze można taką do torby w razie czego ;).

 

Ja ostatnio cały czas łatam dziurki, ale trzeba od razu mieć zapasową, ja takowej nie mam na razie. 

Napisano

Osobiście polecam Schwalbe Smart Sam 2.1 w wersji drut (620gram według producenta). Przejechałem na nich około 2.5tyś km, bieżnik prawie cały. Cicha i dosyć niskie opory toczenia. Cena - 60zł na allegro. Kapcia jeszcze nie złapałem :)

Napisano

Kilka słów o Continentalu, warto przeczytać aby podejmować w pełni świadomy wybór i liczyć sie z jakimś ryzykiem:

http://www.forumrowerowe.org/topic/134190-ostrzeżenie-opony-continental/

http://www.forumrowerowe.org/topic/137235-opona-continental-race-king-protection-22-uwaga/

 

Teraz to już zaczęłam się poważnie zastanawiać... I dalej nie wiem co wybrać.

 

 

Ta opona jest drutowa?

http://www.bikestacja.pl/pl/opona-schwalbe-smart-sam-plus-29x2-10-dc-22620.html

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...