paszczaq Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Witajcie,do napisania tematu o ramie Accent Peak przeznaczonej do kół 26" skłoniła mnie mnogość zapytań od użytkowników forum i nie tylko o tytułową ramę, jej jakość, geometrię i tym podobne rozterki. Sam takowe miałem gdy kupowałem ramę w zeszłym (2012) roku. Wtedy też jedyne czym mogłem się kierować to sporo opinii na temat większego brata czyli wersji Peak 29.Opinie były bardzo pozytywne i pomyślałem, że skoro bliźniacza konstrukcja jest chwalona to czemu zaryzykowałem twierdzenie że i wersja pod klasyczne 26" powinna być udana.Cała przygoda z Peakiem rozpoczęła sie gdy stwierdziłem że zbudowany rok wcześniej rower na ramie Trek 3700 jest zbyt "turystyczny" - ma krótką górną rurę, wysoką główkę ogólnie bardziej klasyfikował się jako ATB niż MTB. Poszukiwania prowadziłem na allegro i w różnych sklepach internetowych, ale cenowo nie mogłem znaleźć "złotego" środka. Gdy natknąłem się na Peak'a stwierdziłem że powinien to być strzał w 10!1. Geometria Tutaj nie mam się do czego przyczepić, z racji wzrostu (186/7 cm) rozważałem rozmiary L/XL. XL po kilku dyskusjach odrzuciłem i na placu boju pozostał rozmiar L. Jego geometria jest typowo sportowa/maratonowa. Peak ma to czego szukałem czyli długą górną rurę która horyzontalnie w rozmiarze L wynosi 610 mm, stosunkowo niską główkę - 135 mm, podsiodłówka to 485 mm. Przy sztycy 400 mm mam zapas ok 2-3 cm do linii minimalnego insertu. Przeglądając ramy/rowery innych producentów można łatwo dojść do wniosku, że geometria Peak'a jest zbliżona do chociażby SCOTT'a Scale 40/80.Co do możliwości bojowych to jestem raczej laikiem więc wypowiem się jedynie "jak czuję" i mocno subiektywnie. Wcześniejsza jazda na Treku 3700 po "terenowych" okolicach Warszawy wymagała sporo wysiłku szczególnie przy podjazdach pod nieco większą "górkę", na Peaku podjazdy stały się nieco łatwiejsze i przyjemniejsze Rower zbudowany na Peak'u sprawnie poddaje się woli prowadzącego i łatwo podjeżdża, zjeżdża i skręca. Sztywności mu nie brakuje przy mocnym ciśnięciu w korbę nie uświadczyłem ocierania łańcucha o wózek, obserwacja wzrokowa też nie wykazała aby suport "pływał" na boki.2. Wygląd Sam zakupiłem wersję biało-czerwono-czarną. Nie jest to szczyt czy wyżyny designu i wybajrzenia. Malowanie ramy oceniam jako oszczędne, ale stonowane i nierzucające się w oczy. Warto przy tym wspomnieć o lakierze o którym krążą legendy. Nie będę oszukiwał powłoka lakiernicza jest po prostu kiepska. Oczywiście lakier od patrzenia nie odłazi, ale kilka wycieczek, opierania innych rowerów i przewożenia w samochodzie spowodowały, że na mojej ramie pojawiły się drobne przetarcia i rysy pod którymi widać aluminium. Zdecydowana większość "ubytków" w lakierze powstała w wyniku zetknięcia z innymi rowerami lub nieuważnego opierania o murki inne obiekty betonowe. Mam nadzieję jeszcze przeczołgać Peak'a po górach i kamieniach i wtedy zobaczymy co się wydarzy... Zaraz po zakupie okleiłem taśmą "bike protect" dolną rurę i miejsca styku pancerzy z ramą.3. WagaDomowa kuchenna waga wykazała, że goła rama waży 1800g. Nie jest to pewnie szczyt hi-tech, rurki to zwykłe aluminium 6061-T6 podówjnie cieniowane, więc nie należy spodziewać się kosmicznej technologii rodem z NASA.4. PodsumowanieMoim zdaniem idealny wybór w kategorii budżetowych ram o sportowym zacięciu. Ramie nie można odmówić sztywności, jej waga nie jest może zachwycająca, ale myślę że akceptowalna i można zbudować sobie całkiem przyzwoitego ściganta. Do największych wad należy zaliczyć lakier - jeśli ktoś jest fetyszystą wyglądu proponuję poszukać czegoś innego. Dla mnie rower ma jeździć, a wyglądać to może na zdjęciach.Mam nadzieję, że powyższe przemyślenia okażą się pomocne dla wielu planujących zakup tejże ramy.Czekam na uwagi i ew. pytania.Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MTBike Napisano 7 Sierpnia 2013 Udostępnij Napisano 7 Sierpnia 2013 Fajny temat, wczoraj właśnie kupiłem tą ramę Moja S-ka "goła" waży 1626 gram . Za tą kasę nic lepszego nowego się nie trafi. Co do geometrii, jest ona identyczna jak w Scott`ie Scale 600 RC Rama na żywo wygląda dużo lepiej niż to widać na zdjęciach .Jeszcz dodam że ma uchwyt hamulca PM i wygładzone spawy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paszczaq Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2013 Z dodatkowych informacji zapomniałem dodać: -mocowanie jedynie pod hamulec tarczowy w standardzie PM - 160 mm -sporo miejsca na mięsistą oponę - rozstaw tylnych widełek - 70 mm, wg. informacji od źródła czyli z Velo, bezpieczna będzie opona o szerokości do 60mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pkr Napisano 6 Października 2013 Udostępnij Napisano 6 Października 2013 Również jestem posiadaczem roweru zbudowanego na tej ramie Wcześniej miałem rower niższej klasy, różnica jest kolosalna. Ten rower naprawdę płynie. Bardzo polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi