Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

Części z mojego wcześniejszego Kellys`a Scarpe dostały nową ramę, Accent`a Peak`a o dość stosunkowo nie dużej wadze .
Specyfikacja trochę się zminiła .


Bar Ends: (Rogi) BRAK
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) KCNC 5
Brake: (Hamulece) Avid Elixir R 490+96+110 (hamulec z adapterem/tarcza(p)/śrubki/tarcza(t))
Cables: (Pancerze i linki) Shimano ~70
Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 285
Chain: (Łańcuch) WIPPERMANN CONNEX 10sG 250
Crankset: (Korby) Shimano XT 865
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 152
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 238
Fork (Widelec) DT Swiss XRM SS 1305
Frame: (Rama) Accent Peak S 1626
Grips: (Gripy) KCNC 13
Handlebar: (Kierownica) Syntence Duraflite 233
Headset: (Stery) FSA NO.9M 93
Pedals: (Pedały) Shimano XTR 326
Seat: (Siodło) Velo Carbon 197
Seatpost: (Sztyca) Carver 183
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carver 40
Shifters: (Manetki) Shimano XT 255
Skewers: (Zaciski koł) Novatec 113
Spacers: (Podkładki pod mostek) BRAK
Starnut: (Gwiazdka) ? wliczone w amortyzator
Stem: (Mostek) Syntence F149 147
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 549
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Nobby Nic 2.1 480
Top Cap: (Top cap) Carver 13
Tubes: (Dętki) Schwalbe XX Light 210
Wheel Front: (Koło przednie) P:Novatec 711 SZ:Sapim Laser 2-1,5-2 O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 616
Wheel Rear: (Koło tylne) P:Novatec 712 SZ:Sapim Laser O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 766
Misc : (Inne) BRAK

RAZEM 9726



Na pewno znowu ktoś się trafi kto będzie mi zarzucał że wpisałem błędną wagę amortyzatora :), uprzedzam więc że waga jest prawidłowa jak ktoś będzie nalegał wstawie zdjęcie z wagi .

Nepęd pozostał bez zmian czyli Shimano XT Dyna Sys .
Co do zmian, to wiadomo : kierownica(ciężka), zacisk sztycy biały, sztyca biała, siodełko białe, zaciski kół na lżejsze .

Jakieś propozycje ?


http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a30b70f8dd6c021d.html

Edytowane przez MTBike
Napisano

wytlumacz mi, dlaczego z przodu masz ralfa, a z tylu nobby?! 

 

peak to relatywnie dobra rama, ale gdy uscislimy, ze osprzet z dosc wysokiej polki i rama v1 to jednak az sie prosi, aby wsadzic jakis szkielet przynajmniej za rownowartosc amortyzatora

Napisano

Ralph jest szerszy 2.25, Noby ma 2.1 na odwrót średnio to widzę mam w planach kupić jeszcze jednego Ralph`a .
Za rok będzie inna rama, ale ta bardzo mi odpowiada może nie jest prestżowa na równi z resztą roweru ale nie jest zła no i co ważne ma identyczną geometrię jak Scott`y na 26 z najwyższej połki . Myślałem o karbonie ale to conajmniej 1500 ,- a został mi jeszcze rok szkoły (nie cały, do maja) więc nie zarabiam ...

Napisano

Były 2 x Racing Ralph ale dwie się mocno powichrowały (dostały bicia) i kupiłem jedną Racing Ralpha a Noby Nic`a już miałem więc założyłem . A bez sensu jest dawać węższą opone na przód a szerszą na tył . Za jakiś czas kupie Racing Ralpha lub Rocet Ron`a ...

  • Mod Team
Napisano

 

A bez sensu jest dawać węższą opone na przód a szerszą na tył

Akurat szerokość ma tu drugorzędne znaczenie- ważniejsza jest trakcja opony , a tej NN ma więcej niż RaRa . Zresztą zestaw NN/RaRa ( przód/tył) jest zalecany przez Schwalbe.

Poza tym mając opony i obręcze tubeless ready warto wywalić dętki i zalać to mleczkiem. 

Napisano

 

Poza tym mając opony i obręcze tubeless ready warto wywalić dętki i zalać to mleczkiem.

No racja warto ale jak kto woli, dętkę szybciej wymienisz i się aż tak nie uwalisz od mleczka przy wymianie ;)
Napisano

XRM o takiej wadze ? Ciekawe , ciekawe:)Powiedz mi  jak się sprawuje ten wideł ,bo z tego co czytam to te amortyzatory można albo uwielbiać albo nienawidzić . Jaka jest Twoja waga i gdzie zazwyczaj jeździsz ? Powiem szczerze przymierzam się do zakupu DT XRC albo XRM i staram się zdobyć kilka informacji na ich temat. XRM golenie ma 32mm ? Jak wybiera na częstych i nie dużych nierównościach ? Możesz go porównać np. do Manitou R7 , jeździłeś na R7-ce ?

Pozdrawiam !:)

Napisano

To jest oficjalna specyfikacja .
Przepraszam i przyznaję się do błędu ten amor waży 1521 gram nie mam pojecia czego wtedy tyle wyszło :/ ...
Specjalnie wczoraj wyjąłem amor, bo sam nie wierzyłem :)

Bar Ends: (Rogi) Brak
Bar Plugs: (Korki do kierownicy) KCNC 5
Brake: (Hamulece) Avid Elixir R 454+96+26+110 (hamulec z adapterem/tarcza(p)/śrubki/tarcza(t))
Cables: (Pancerze i linki) Shimano ~70
Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32 285
Chain: (Łańcuch) WIPPERMANN CONNEX 10sG 250
Crankset: (Korby) Shimano XT 865
Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 152
Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 238
Fork (Widelec) DT Swiss XRM SS 1521
Frame: (Rama) Accent Peak S 1626
Grips: (Gripy) KCNC 13
Handlebar: (Kierownica) Truvativ Team 145
Headset: (Stery) FSA NO.9M 93
Pedals: (Pedały) Shimano XTR 326
Seat: (Siodło) Velo Carbon 197
Seatpost: (Sztyca) Carver 283
Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Carver 40
Shifters: (Manetki) Shimano XT 255
Skewers: (Zaciski koł) Novatec 113
Spacers: (Podkładki pod mostek) BRAK
Starnut: (Gwiazdka) ? wliczone w amortyzator
Stem: (Mostek) Syntence F149 147
Tire (Front): (Opona przednia) Schwalbe Racing Ralph EVO TR 2.25 549
Tire (Rear): (Opona tylna) Schwalbe Nobby Nic 2.1 480
Top Cap: (Top cap) ? 13
Tubes: (Dętki) Schwalbe XX Light 225
Wheel Front: (Koło przednie) P:Novatec 711 SZ:Sapim Laser 2-1,5-2 O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 616
Wheel Rear: (Koło tylne) P:Novatec 712 SZ:Sapim Laser O:No Tubes ZTR Alpine N:DT Swiss 766
Misc : (Inne)

RAZEM 9959

Co do pracy amora to nie będę 2 raz się rozpisywał tylko wkleję to co pisałem w innym temacie :
Waga, czułość i sztywność mówi o przeznaczeniu tego amortyzatora. Czułość jest marna żeby nie bujał, sztywność myślę że jest w miarę.
W niskich temperaturach gorzej chodzi bardziej "mulasto" najlepiej jak jest powyżej 20 *C . Ma trochę luzu ale jest on według mnie znikomy i się nie powiększa .
Myślę że ktoś o większej wadze wyeliminuje pewne "-" które ja zauważyłem z racji swojej niskiej wagi no i które wpłynęły na pracę amora .
Ważę 55 kg jeżdżę na tarczy 185 . Styl jazdy "normalny" bez jakiś skoków, po prostu normalna jazda, maratony itp.
Manetkę rozwaliłem :D jest strasznie filigranowa i prosta waży 25 gram . Możliwe jest to że po dostrojeniu amortyzator chodzi trochę lepiej, ja się zbytnio nie bawiłem . W Magazynie Rowerowym napisane było że owy amortyzator chodzi gorzej gdy się go przybrudzi, zauważyłem pogorszenie pracy ale nie duże pewnie z racji uszczelek przeciw kurzowych . W goleniach dolnych tak sądzę są gąbki które cały czas smarują amortyzator i nie widzę sensu stosowania preparatów takich jak Brunox . Jeszcze z małych uwag, powrót reguluje się na górze prawej goleni co jest bardzo fajnym rozwiązaniem . Co mnie bardzo sszokowało po maratonie (14.07.13) w Nałęczowie który był kąpielą błotną nic się nie stało z amorem myślałem że będzie gorzej chodził .itp ale nic się nie stało chodzi tak jak i przed maratonem . Jeszcze do plusów można zaliczyć duży "przekrok" podkowy który spokojnie mieści opone RR 2.25 .
 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...