Skocz do zawartości
  • 0

szosówka, jak poprawic predkosc


Gość aenka30

Pytanie

Gość aenka30
Napisano

Witam, mam taki dziwny problem.. W maju zakupiłam triban 3A z decathlonu http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-triban-3-a-id_8239800.html Wiem, wiem, przez większość Was zasluguje na krytykę, ale jak dla mnie marzenie po przesiadce z 15letniego, powypadkowego gorala Authora. Wszystko było super, cichy, ruszanie z miejsca i przyspieszanie miodzio, 30km przy predkosci 27-30km/h zero zmeczenia i potu. Do czasu, az zmieniłam opony z tych firmowych decathlonu na vittoria zaffiro (700x23) i od tego momentu zaczal się problem. Rower nie rusza tak jak na  początku, po jakims czasie od regulacji przerzutek zaczyna się "skrzeczenie", a po 30km cieknie ze mnie. Czy wymiana opon może az tak drastycznie wplywac na w/w rzeczy? Na rowerze jezdze codziennie i całorocznie, ale na technicznych rzeczach się nie znam, czy ktoś moglby mi podpowiedziec, gdzie tkwi przyczyna az takiej zmiany?? z kury cienki ;)

9 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Oczywistą oczywistością jest że na cienkim bieżniku lepiej i szybciej się jedzie, a na grubym o wiele, wiele wolniej. Im szersza opona - tym lepsza przyczepność, ale zarazem większe tarcie. Jeżeli jeździsz po asfalcie tylko i wyłącznie, poszukaj po sklepach internetowych opon do szosy. Dodam jeszcze że ważne jest aby opony miały odpowiednie ciśnienie. Możesz również przesmarować łańcuch, wyczyścić napęd. Ale patrząc na te opony Vittoria 700x23 to raczej przyczyna nie tkwi w oponach. Wyczyść napęd, przesmaruj, albo po prostu zawitaj do serwisu rowerowego :).

Gość aenka30
Napisano

Oczywistą oczywistością jest że na cienkim bieżniku lepiej i szybciej się jedzie, a na grubym o wiele, wiele wolniej. Im szersza opona - tym lepsza przyczepność, ale zarazem większe tarcie. Jeżeli jeździsz po asfalcie tylko i wyłącznie, poszukaj po sklepach internetowych opon do szosy. Dodam jeszcze że ważne jest aby opony miały odpowiednie ciśnienie. Możesz również przesmarować łańcuch, wyczyścić napęd. Ale patrząc na te opony Vittoria 700x23 to raczej przyczyna nie tkwi w oponach. Wyczyść napęd, przesmaruj, albo po prostu zawitaj do serwisu rowerowego :).

Dziekuje bardzo za odp. Przed napisaniem postu do serwisu zawitalam. Lancuch jest przesmarowany, naped ok. Opony zmienilam na takie z bieznikiem, bo na czesci trasy mam kostke a nie chce narazac sie na awarie w drodze do pracy. Poza tym jezdze w kazdych warunkach atmosferycznych, a na deszczu jadac na lysej czulam sie jak na lodowisku :) Troche sie przygotowalam przed kupnem szosy, czy na pewno moge sobie pozwolic na ten typ rowerku. Problem tkwi jedynie w tym,  ze ciezej rusza i ciezej jedzie, jak na moim starym goralu, a tam opony to juz w ogole takie od czolgu ;), poczatkowo wszystko szlo leciutko. Moze to kwestia zbyt mocnego dokrecnia czegos?

Napisano

Sprawdź naprężenie szprych, jeżeli są luźne to masz pierwszą przyczynę. Przesmaruj łożyska w pieście. Napompuj i wg mnie powinno hulać... albo łożyska (jeżeli masz kulkowe) mogły się wyrobić, ale to by po prostu było dziwne :/. Sprawdź szprychy przede wszystkim. 

Napisano

To podnieś koło i zobacz czy obcierają. Jeżeli nie obcierają, to wg mnie wina leży w szprychach. Tym bardziej że posiadasz kasetę z tyłu czyli nie powinno się nic rozsypać. 

1. Łańcuch umyć i nasmarować
2. Przesmarować łożyska
3. Napompować opony

Jak dla mnie nie ma innej, żadnej wytłumaczalnej odpowiedzi dlaczego ocieżalej chodzi rower... Najgorzej jest jak szprychy są luźne, dzisiaj tak jeździłem i uwierz mi że nie dość że trakcja była zła, to jeszcze słabo się rozpędzało koło.

Napisano

Jakie ciśnienia używasz w tych zaffiro? Na oponie zdaje się jest podany zakres 7-10 bar. Nawiasem mówiąc, jeżeli ciśnienie jest za niskie to boki opony szybko się niszczą pękając. Rozmiar 700x23 to typowy rozmiar szosowych opon uniwersalnych, treningowych. Zresztą mam takie zaffiro i nie narzekam. Bieżnik jest po bokach, na środku opona jest łysa. Nie wiem jakie opony stosuje Decathlon bo w tej chwili strona nie działa.

 

Piszesz:

 

Rower nie rusza tak jak na  początku, po jakims czasie od regulacji przerzutek zaczyna się "skrzeczenie",

 

Sugerowałoby to problemy z napędem - łańcuch, zębatki, przerzutka oraz linka i manetka. Mogą być i wspomniane wyżej szprychy. Jeśli się poluzowały to tylne koło straciło sztywność co może mieć wpływ na ułożenie tylnej kasety i wzrost oporów. Może przy wymianie opony z tyłu jednak wydarzyło się coś na pozór nieistotnego, a co może mieć wpływ, np. nadmiar sil przyłozony do obręczy, piasty/kasety? Coś się zdeformowało, przesunęło? Przeanalizuj. Z hamulcami małe szanse aby przestawiły się przy wyciąganiu kół do wymiany. W szosówkach przecież nie trzeba wypinać linki jak w góralowych v-brakeach czy starych cantileverach. Chyba, że klocki były słabo przykręcone i drobne puknięcie je przestawiło.. 

Napisano

Jak tu już kilka osób napisało: ciśnienie w oponach.

 

7 barów to minimum. I nawet na to minimum trzeba się solidnie na pompce uwiesić. Jeśli nie masz solidnej dwuręcznej pompy (z manometrem) i sporo siły,  to zapewne masz za małe ciśnienie. Poza tym przy takim ciśnieniu (ja np jeżdżę na 9 barach) czasem niezbędne jest dopompowywanie opon. W zależności od gatunku dętek ciśnienie w oponach może spaść do np. 5 barów  barów po kilku dniach.

 

Ręczną pompką może uda się napompować do 4 barów, żaden kompresor na stacji benzynowej nie dobije pow 4 barów. 

 

 

Weź też może pod uwagę, że bezpośrednio po przesiadce miałaś sporą zmianę w odczuciach jazdy. Może jesteś zmęczona i stąd odczucie spowolnienia roweru?  Może też zwyczajnie przywykłaś do roweru i nic się specjalnego nie zmieniło? 

 

A może wszystko już nieaktualne bo temat założony na początku sierpnia? I po co ja się tu produkuję? :)

 

 

pozdrawiam

 

Napisano

Wtrące sie deko co do tego kompresora na stacji dobije spokojnie nawet do 11bar ino trzeba znaleźć kompresor do ciężarowych. Ew poprosić zaprzyjaźnionego kierowce ciężarówki jak ma przewód do pompowania kół to nakicha w oponki :D

Gość aenka30
Napisano

Dziekuje Wam wszystkim za odpowiedzi!!! Doceniam ten poswiecony czas, jutro w lepszym swietle wszystko przeanalizuje na spokojnie. Co do cisnienia, to jest ok - pompuje ok 9-10 bar, mam pomke z manometrem, jak sie cala na niej uwiesze to daje rade :D zreszta od razu w jezdzie czuje jak zaczyna spadac np. nie telepie tak na kostce. Do kolegi co ma zaffiro, ale to juz z ciekawosci, czy Twoje opony tez na kafelkach, parkiecie zostawiaja slady, przy prowadzeniu roweru??

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...