Skocz do zawartości

[opony] Opony szosowe do MTB < 200zł

Tomaszwinner

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Posiadam rower MBike Renegade 0.5 2009.

Obecny stan stworzony pod aerodynamikę (np. kąt siodełka). Zdjęcie roweru:

6821426200_1375816236_thumb.jpg

Z racji, iż praktycznie jeżdżę tylko po asfalcie postanowiłem wymienić obecne Schwalbe Rocket Ron na coś szosowego.

Obręcze jakie producent umieścił w rowerze to: Weinmann Discovery.

Jakie opony powininem kupić do tego roweru, aby były dobre na asfalt?

Cena nie może przekroczyć 200zł za 2 sztuki opon.

Czy taka zmiana jest opłacalna? Ile mi km/h dadzą takie szosowe opony w porównaniu do Rocket Ron'ów?

Pozdrawiam!

Czekam na odpowiedzi. Jestem laikiem w tych sprawach :)

Napisano

ja mam zmienione na schwalble kojak i zai...cie  się toczą, wcześniej jeżdziłem na maxxisach crossmarkach i różnica jest spora. A w rowerze odwróćmostek na "-" bedziesz miał lepszą pozycje do naginania kilometrów:-)

Napisano

Opon i zdań o nich jest masa. Ja bym sobie zadał pytanie czy warto wydawać tyle kasy na oponę. Zainteresuj się czymś w rodzaju slicka jak Kenda Kwest. Nie jest droga a efekty bardzo dobre. Jakie? Myślę, że dasz radę urwać średnią na poziomie ok. 5 km/h.

Napisano

Czy taka zmiana jest opłacalna? Ile mi km/h dadzą takie szosowe opony w porównaniu do Rocket Ron'ów?

Pozdrawiam!

Hej

Ja około miesiąc temu zmieniłem opony Ritchey przód 1.9, tył 2.1 (niestety nie pamiętam dokładnie modelu) na Schwalbe SIlento 1,75. Wprawdzie na wadze nic praktycznie nie zyskałem a nawet straciłem tych kilka gramów, ale z drugiej strony niskie opory toczenia sprawiły że średnia wzrosła o około 3-4km/h.

Dlaczego Schwalbe SIlento 1,75...?

1. Bo budżet ograniczyłem do około 50-60zł za oponę

2. Bo chciałem oponę z bieżnikiem z boku jak pojadę w lekki teren

3. Bo nie chciałem kupować drugiego zestawu dętek - używam tych co miałem wcześniej

4. Bo <1.5 to moim zdaniem trochę za wąsko na miasto