panasonic Napisano 6 Sierpnia 2013 Napisano 6 Sierpnia 2013 Co waszym zdaniem będzie trafniejszym wyborem? 90% to jazda po szosie, 10% szutrowe nawierzchnie (tylko dojazd do asfaltu lub skrót). Wzrost 175 cm, waga 80 kg, wiek prawie 50. Wypady po 30 - 50 km, ze 3-4 razy w tygodniu od kwietnia do października, żadnych ekstremów typu śnieg. Rzadko trasy długości ok 80-100 km. Denerwuje mnie uginający się amortyzator, nawet po zablokowaniu, stąd wybór sztywnego widelca. Wiadomo wybór w dużej mierze jest zdeterminowany ceną. I jeszcze jedno, nie chcą mi zamienić w SETO tarczówek na V (nie jeżdżę po górach,ani w deszczu, chyba, że zaskoczy mnie w trasie), w giancie zaś, za dopłatą 250 zł proponują zamianę przerzutki tylnej i korby na deore. Proszę o krótką recenzję fachowców.
panasonic Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Napisano 7 Sierpnia 2013 Co waszym zdaniem będzie trafniejszym wyborem? 90% to jazda po szosie, 10% szutrowe nawierzchnie (tylko dojazd do asfaltu lub skrót). Wzrost 175 cm, waga 80 kg, wiek prawie 50. Wypady po 30 - 50 km, ze 3-4 razy w tygodniu od kwietnia do października, żadnych ekstremów typu śnieg. Rzadko trasy długości ok 80-100 km. Denerwuje mnie uginający się amortyzator, nawet po zablokowaniu, stąd wybór sztywnego widelca. Wiadomo wybór w dużej mierze jest zdeterminowany ceną. I jeszcze jedno, nie chcą mi zamienić w SETO tarczówek na V (nie jeżdżę po górach,ani w deszczu, chyba, że zaskoczy mnie w trasie), w giancie zaś, za dopłatą 250 zł proponują zamianę przerzutki tylnej i korby na deore. Proszę o krótką recenzję fachowców. http://www.kross.pl/pl/2013/urban/seto http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/escape.2/14048/64121/
sabZIRO Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Ajj.. ja jak się przesiadłem na Giant Escape z 8 biegową Shimano Alfine to coś wspaniałego - POLECAM! PS. Na zjazdach albo w razie częstego hamowania w mieście, niezastąpione są hamulce hydrauliczne na tarczach.. nawet nie miałem świadomości, że jest taka różnica, dopóki nie spróbowałem.
Renia239 Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Ajj.. ja jak się przesiadłem na Giant Escape z 8 biegową Shimano Alfine to coś wspaniałego - POLECAM! PS. Na zjazdach albo w razie częstego hamowania w mieście, niezastąpione są hamulce hydrauliczne na tarczach.. nawet nie miałem świadomości, że jest taka różnica, dopóki nie spróbowałem. Do miasta też polecałbym coć na Alfine może http://www.kross.pl/pl/2013/urban/inzai , rocznik 2013 jest na wypredażach
sabZIRO Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Do miasta też polecałbym coć na Alfine może http://www.kross.pl/pl/2013/urban/inzai , rocznik 2013 jest na wypredażach Ale podałaś zewnętrzny napęd Alfine ja miałem na myśli przerzutkę wewnętrzną. Dla wyjaśnienia.. Alfine vs Nexus.. Alfine pozwala między innymi na zmianę biegów w pełnym obciążeniu.. tzn na szosie goniąc autobus w celu pozyskania "ciągu" na pełnym gazie biegi zmieniają się bez problemu jak na zewnętrznej kasecie. NEXUS na to nie pozwoli.. znam to z innych rowerów na jakich jeździłem. PS. Proszę NIE próbować jazdy za autobusami i ciężarówkami jeśli nie wiesz o co chodzi... to baaardzo niebezpieczne!
Renia239 Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Ale podałaś zewnętrzny napęd Alfine ja miałem na myśli przerzutkę wewnętrzną. Dla wyjaśnienia.. Alfine vs Nexus.. Alfine pozwala między innymi na zmianę biegów w pełnym obciążeniu.. tzn na szosie goniąc autobus w celu pozyskania "ciągu" na pełnym gazie biegi zmieniają się bez problemu jak na zewnętrznej kasecie. NEXUS na to nie pozwoli.. znam to z innych rowerów na jakich jeździłem. PS. Proszę NIE próbować jazdy za autobusami i ciężarówkami jeśli nie wiesz o co chodzi... to baaardzo niebezpieczne! Inzain ma cały osprzęt na Alfine (korba, hamulce,napęd)
sabZIRO Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Inzain ma cały osprzęt na Alfine (korba, hamulce,napęd) Oj no widzę, że ma czytałem specyfikację... ale ja tam polecam rowery z wewnętrznym napędem. Inzain ma cały osprzęt na Alfine (korba, hamulce,napęd) Kurcze.. w ogóle ja Cię przepraszam.. masz nick Renia.... ale z kontekstu wypowiedzi i profilu wynika inaczej. Także sorry za "podałaś".
Renia239 Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Oj no widzę, że ma czytałem specyfikację... ale ja tam polecam rowery z wewnętrznym napędem. Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z wewnętrznym napędem, Shimano ALFINE hub gear + CT-S500 jest ośmiobirgowym napędem zintegrowanym wewnątrz piasty.
sabZIRO Napisano 7 Listopada 2013 Napisano 7 Listopada 2013 Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi z wewnętrznym napędem, Shimano ALFINE hub gear + CT-S500 jest ośmiobirgowym napędem zintegrowanym wewnątrz piasty. Oł szit.. ten napinacz łańcucha mnie zmylił... faktycznie! ja to coś takiego stosuje - http://bikes.onbikex.de/bikTifID-26822-2000-2000.jpg Nie do końca czaję po co ten napinacz w napędzie, który podałeś... hmmm.
Pitof Napisano 8 Listopada 2013 Napisano 8 Listopada 2013 Inzai ma ramę z klasycznym suportem, więc musi mieć napinacz. Natomiast pokazany przez Ciebie Giant ma suport mimośrodowy, na którym regulujemy napięcie łańcucha. Dzięki temu zwykły napinacz jest zbędny.
sabZIRO Napisano 22 Listopada 2013 Napisano 22 Listopada 2013 a no widzisz... i wszystko jasne. tak się do mojego przyzwyczaiłem, że nie zwróciłem uwagi.. ale takim razie to już kompletnie nie rozumiem.. mało, że napęd alfine nie jest lekki to jeszcze trzeba mieć napinacz i długi łacuch. u mnie obecnie wszystko razem ze skróconym łańcuchem waży praktycznie tyle co w klasycznych osprzętach z kasetą (może nie jakiejś najwyższej klasy ale średniej).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.