Booby Napisano 6 Sierpnia 2013 Napisano 6 Sierpnia 2013 Witam. Z racji konkret masy i problemami w tym związanymi a w tym przypadku z pękającymi szprychami zapytuję czy są w handlu koła 26 cali o ilości szprych większych niż 36?
Fenthin Napisano 6 Sierpnia 2013 Napisano 6 Sierpnia 2013 Koło nawet z setką szprych, ale źle zaplecione będzie mniej wytrzymałe niż porządnie złożone koło z 32, a tym bardziej 36 szprychami. Jeśli dużo ważysz, potrzebujesz wytrzymałych, jak najmniej cieniowanych szprych, wytrzymałych obręczy i człowieka z doświadczeniem w składaniu kół, a nie zwiększania ilości szprych.
Booby Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Napisano 6 Sierpnia 2013 Mam człowieka który ma o tym pojecie, na koło wydałem już prawie 1000pln, sprychy z górnej półki, różne zaploty i niestety szprychy pękają. Zdaje sobie sprawę że za wszystko jest odpowiedzialna moja waga. W BMXach są koła na 40 szprych i myślałem że coś takiego tyle że w rozmiarze 26 cala załatwiło by sprawę.
tobo Napisano 6 Sierpnia 2013 Napisano 6 Sierpnia 2013 Dziś koła z 36 szprychami to wymierający gatunek i to bynajmniej nie z powodu wyłącznie mody, także z braku konieczności. Napisz jakie masz koła, z jakich części się składają (jeśli wiesz). Producenta piast czy obręczy stosunkowo łatwo rozpoznać, producenta szprych trudniej - jeśli są markowe to na łbach jest "stempel" producenta.
Fenthin Napisano 6 Sierpnia 2013 Napisano 6 Sierpnia 2013 Co rozumiesz przez szprychy z górnej półki? Paradoksalnie, od pewnego poziomu im droższy sprzęt, tym delikatniejszy.
Booby Napisano 6 Sierpnia 2013 Autor Napisano 6 Sierpnia 2013 Piasta novatec, modelu teraz z głowy nie podam wiem tyle że na czterech łożyskach oraz z czterema zapadkami. Obręcze alexrims ale modelu tez z głowy nie podam - mam identyczne w zjadówce i z racji tego że tam wytrzymuje to zastosowałem je w XC. A szprychy to długa historia. Teraz mam DT swiss cieniowane kute na zimno. I po prawdzie one wytrzymały najdłużej ale niestety w ubiegły weekend poległy we Wiśle. No i to tyle. Dodam tylko że każde pęknięcie następuje w identyczny sposób czyli przy bocznym obciążeniu felgi i dlatego mam wrażenie że większa ilość szprych by pomogła.
ugupu Napisano 7 Sierpnia 2013 Napisano 7 Sierpnia 2013 Dziwne mi się to wydaje, szczerze mówiąc. Sam ważę koło 120 kilo i nigdy nie miałem ani nie mam i teraz tego rodzaju kłopotów. Moim zdaniem przyczyną jest zły zaplot koła.
Booby Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Napisano 7 Sierpnia 2013 W sumie powinienem o tym drobnym fakcie wspomnieć na początku ale musisz dodać do tego równania jakieś 60kg i przyczepkę z młodym tak więc nadal upieram się przy ilości szprych tyle że nie potrafię takiego koła znaleźć.
ugupu Napisano 7 Sierpnia 2013 Napisano 7 Sierpnia 2013 Czyli ważysz 180 kilo, jeździsz zjazd, koło które wytrzymuje w zjazdówce nie wytrzymuje zwykłej jazdy z dzieciakiem w przyczepce. Może więc jesteś cały owłosiony, śmierdzisz zjełczałym tłuszczem, masz paskudny wyraz gęby, zwykle nosisz maczugę, można cię od biedy spotkać między drzewami w skałkach a czasem i usłyszeć twoje śpiewne Achraghaaaaa!!! kiedy demolujesz kolejne koło? Żeby nie było, nic nie sugeruję.
Booby Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Napisano 7 Sierpnia 2013 Wybacz ale ni w ząb nie rozumiem Twojej odpowiedzi. Koło w XC jest nieamortyzowane i najzwyklej w świecie dostaje w ryja z udaru bo z racji masy ma wbite 3.5 atm. W zjazdówce nigdy do czegoś takiego nie dojdzie. I wierz mi nie jeżdżę z przyczepką na lans po parku tylko w konkret teren a tam nie trudno o boczne uskoki czy pochyłości których tylne koło pod obciążeniem nienawidzi. Od cała fizyka. Przeto ponawiam pytanie czy ktoś spotkał się w handlu z kołem 26 cala powyżej 36 szprych ??
ugupu Napisano 7 Sierpnia 2013 Napisano 7 Sierpnia 2013 Konkretnie: ile ważysz i ile masz wzrostu? Fotę ostatniego uszkodzenia koła poproszę.
Mod Team Puklus Napisano 7 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2013 Jak dla mnie, obręcz koniecznie kapslowana, min 3 komorowa, najlepiej 5, szeroka, nyple mosiężne, szprychy, no byle nie najtańsze ale jakieś w granicy 1-1.5zł za sztukę a piasta przednia w sumie dowolna, tylna z racji ze zbiera baty musi być odpowiednio mocna. Dobry zaplot i można na tym słonia wozić
Booby Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Napisano 7 Sierpnia 2013 Na dzień dzisiejszy 178kg 190cm wzrostu. Szprychy pękają zawsze w ten sam sposób czyli przy piaście na zagięciu. Z przednim kołem nie ma najmniejszego problemu więc o nim nawet nie myślę. Zdjęcia nie mam jak zrobić bo koło jest w serwisie i gość z nim walczy. Co do szprych to za ostatnie płaciłem po 3,50pln więc chyba nie jest to jakiś straszny chłam. Jedyne foto jakie mam w tej chwili dodaje poniżej. Może ktoś rozpozna zaplot i się wypowie.
Mod Team michuuu Napisano 7 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 7 Sierpnia 2013 jakieś w granicy 1-1.5zł za sztukę No i chyba nie potrójnie cieniowane.
grzesiowu Napisano 7 Sierpnia 2013 Napisano 7 Sierpnia 2013 I wierz mi nie jeżdżę z przyczepką na lans po parku tylko w konkret teren przepraszam ale mnie to zaintrygowało - jeździsz z dzieckiem w przyczepce w konkretny teren?
Hanzo Napisano 7 Sierpnia 2013 Napisano 7 Sierpnia 2013 Szprychy pękają zawsze w ten sam sposób czyli przy piaście na zagięciu. To może w takim wypadku warto złożyć koło na szprychach które są pogrubione przy główce. Na przykład DT Alpine albo Sapim Strong.
Booby Napisano 7 Sierpnia 2013 Autor Napisano 7 Sierpnia 2013 W tej chwili własnie mam takie szprychy. Są grubsze u końców i jak wspomniałem wcześniej - wytrzymały najdłużej. A co do przyczepki to jeżdzenie po parku śląskim doprowadziło mnie do białej gorączki a po za tym stało sie niemiłosiernie nudne. Teraz przyczepke ładuje do auta, rower na dach, młodego w fotelik i jedziemy tam gdzie nas jeszcze nie było i najwazniejsze z dala od ludzi Pisząc "konkret teren" nie miałem na myśli zjazdu z palenicy (wiem kusi) ale ogólnie tereny lesne, średnio górzyste itp o nawierzchni każdej tylko nie głęboko piaszczystej (dlatego wypad na jure był tylko jeden) - idealnie że młody potrafi wysiedzieć i nie sprawiać problemów na długich dystansach (przerwy oczywiście robimy). Dzisiaj w serwisie zaproponowano mi koła do trialu na 48 szprychach i powiem szczerze że troche mnie to przeraziło tak cenowo jak i wyglądem (chociaz to najmniej ważne).
Fenthin Napisano 8 Sierpnia 2013 Napisano 8 Sierpnia 2013 Pytanie, czy masz pogrubione, czy cieniowane A koła do trialu... jest to jakiś pomysł. Tylko jak z szerokością obręczy?
Booby Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Napisano 8 Sierpnia 2013 Szprychy są cieńsze po środku niż zazwyczaj spotykane. A co do felgi to jest cholernie szeroka i to mi tak trochę trąca problemami z nałożeniem standardowej opony - mam teraz crosmarki od maxxisa i chyba za bardzo to to ze sobą nie zagra.
Mod Team Puklus Napisano 8 Sierpnia 2013 Mod Team Napisano 8 Sierpnia 2013 Na dzień dzisiejszy 178kg 190cm wzrostu. to twoja waga ?? I tarcze 160 ? nie za słabo ? No i chyba nie potrójnie cieniowane. to w zasadzie nie ma aż tak dużego wpływu choć potrójnie to chyba przesada, jak to ktoś wspomniał, ze wzmocnioną główką. Odnośnie piasty ... może sie zastanowić nad Taka konstrukcją, szprychy wchodzą na wprost, powinny być wytrzymalsze.
Booby Napisano 8 Sierpnia 2013 Autor Napisano 8 Sierpnia 2013 Code5 wyhamowuje bez najmniejszego problemu. Raz mi sie udało zgrzać ale to z 75km/h dosyć nieumiejętnie zahamowałem. Co do piasty to juz sie nad tym zastanawiałem tylko nie znalazłem takiej w wersji 36 szprych i z czterema zapadkami w bembenku ale patent wygląda obiecująco.
Booby Napisano 5 Września 2013 Autor Napisano 5 Września 2013 Dobra Pany. Poddaje sie. Może czas zmienić człwieka od szprych. Możecie mi polecić kogos w okolicy Katowic kto zajmie sie moim kołem i ewentualnie doradzi co i jak. Wiem że nie powinno sie tak gadać ale "kasa nie gra roli" poprostu ma działać i nie chce więcej słyszeć o pękających szprychach. Pozdrawiam.
Tofi Napisano 5 Września 2013 Napisano 5 Września 2013 Poszukaj jeszcze w internecie kół do rowerów typu tandem. Niestety z acji małego popytu są dość drogie. Ilość szprych 40 lub 48, ale nie jestem pewien czy dostaniesz w rozmiarze 26''. Szansa jest bo to jest również rozmiar starych roadsterów. Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF700T za pomocą Tapatalk 4
Mod Team IvanMTB Napisano 6 Września 2013 Mod Team Napisano 6 Września 2013 Money no object? No to jedziemy: Obrecz Velocity Atlas 26" nie jest specjalnie szeroka ale moze sie nada... Piasta przednia DT 540 Tandem Piasta Tylna DT 540 Hugi Sklep z piastami podany tylko jako przyklad, gdyz jak widac aktualnie tamze brak. Szacunek... I.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.