Skocz do zawartości

[koła] mocne lekkie koła pod 100 kg plus


pilik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, prosze o radę w zakupie kół do 29era waże około 100 kg ale po zimie będzie pewnie ze 110 :) Kupiłem okazjonalnie dość lekki rower na ramie peak 29 waży równo 9,5 kg. Niestety musze wymienić w nim właśnie koła (ztr crest29 chętnie się pozbędę :))  na stronie producenta jasne opisany limit wagowy (190lbs czyli do koło 87kg) Boje się, że przy agresywnej jeździe całkowicie się rozsypią a szkoda bo są nowe na gwarancji i mogą się jeszcze komuś przydać. Od nowych kółek oczekuje odpowiedniej wytrzymałości i żeby mój ukochany 29er nie zyskał za dużo na masie :)  Budżet max 1500 pln.

Edytowane przez pilik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę piasty DT Swiss 350

http://www.dtswiss.com/Components/Hubs-MTB/350-2

 

Obręcze Frequency Team i23

http://www.wtb.com/products/frequency-team

 

I szprychy na mosiężnych nyplach np. DT Swiss Cometion 2,0 DT

http://www.dtswiss.com/Components/Spokes/DT-competition-sup-%C2%AE-sup

 

Sam wolałbym 36 szprychowe komponenty, np. piasty Hope Pro II zestawione z obręczami Pacentiego, ale one nie mieszczą się w Twoim w budżecie. Tańsze, 36 szprychowe piasty robi Novatec, ale podobno są dużo mniej trwałe niż np. DT Swissy.

 

Polecam też ten artykuł http://www.team29er.pl/testy/848-wtb-test-obrecze-frequency-i23-i19

 

Zsumowanie kosztów zostawiam Tobie i pozdrawiam :)

Edytowane przez lukaszwum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno szukałem odpowiedzi na podobne pytanie: http://www.forumrowerowe.org/topic/135841-ko%C5%82o-przednie-ko%C5%82o-pod-ci%C4%99%C5%BCkiego/

Mam przednie koło w konfiguracji jak w ostatnim poście od 800km i nic się z nim nie dzieje, a ważę 120kg i czasem wyjeżdżam poza leśną ścieżkę. Przednie koło w przesyłkami wyszło mnie 580zł, gdybyś chciał złożyć oba na takich samych komponentach to według moich obliczeń wychodzi 1400-1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno szukałem odpowiedzi na podobne pytanie: http://www.forumrowerowe.org/topic/135841-ko%C5%82o-przednie-ko%C5%82o-pod-ci%C4%99%C5%BCkiego/

Mam przednie koło w konfiguracji jak w ostatnim poście od 800km i nic się z nim nie dzieje, a ważę 120kg i czasem wyjeżdżam poza leśną ścieżkę. Przednie koło w przesyłkami wyszło mnie 580zł, gdybyś chciał złożyć oba na takich samych komponentach to według moich obliczeń wychodzi 1400-1500zł.

 

 

dzięki za info nie mogłem się dogrzebać do takiego tematu, też skłaniam się do takiego zakupu, tylko wybiore obrecze i19 

 

 

http://www.bikestacja.pl/pl/kola-wtb-i19-29-dt-swiss-novatec-cn-spoke-424.html co myślicie o takim gotowym zestawie ???

Edytowane przez pilik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien cresty na archy ex i bedzie optymalnie, szczegolnie pod wzgledem kosztow...peak29 9,5kg + 100kg? cos czuje, ze do wymiany bedzie duzo wiecej, anizeli same obrecze :)

 

mam taki zestaw:

 

amortyzator Rock Shox Sid RLT 29  z manetka

-Rama Accent Peak Rozmiar ; L

-Korba X0

-przerzutka tył X0

-manetki X0

-przerzutka przednia XTR

-łancuch XT

-kaseta Sram PG1030 11-36

-pedały exustar

-hamulce formula R1

-mostek - Ritchey WCS

-siodełko Ritchey WCS CARBON

-sztyca BONTRAGER CARBON

-kierownica BONTRGER CARBON

-opony Maxxis Beaver

-koła ZTR CREST 29 , Novatec 711/712SB 

 

całość 9.5 kg po wymianie kółek troszkę dojdzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, prosze o radę w zakupie kół do 29era waże około 100 kg ale po zimie będzie pewnie ze 110 :) Kupiłem okazjonalnie dość lekki rower na ramie peak 29 waży równo 9,5 kg. Niestety musze wymienić w nim właśnie koła (ztr crest29 chętnie się pozbędę :))  na stronie producenta jasne opisany limit wagowy (190lbs czyli do koło 87kg) Boje się, że przy agresywnej jeździe całkowicie się rozsypią a szkoda bo są nowe na gwarancji i mogą się jeszcze komuś przydać. Od nowych kółek oczekuje odpowiedniej wytrzymałości i żeby mój ukochany 29er nie zyskał za dużo na masie :)  Budżet max 1500 pln.

http://www.wiggle.co.uk/hope-hoops-pro2-evo-mtb-wheelset/ obręcze arch ex lub flow ex, taniej chyba się nie da:), a i piasty w tym zestawie bardziej przyszłościowe niż proponowane wyżej DT, bo dzięki adapterom zamontujesz je do każdego  rodzaju widelca/ramy

Edytowane przez pawelLUB
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Panowie co to za uszczelka między oponą a felgą ???

(te siwe coś )

 

A co sądzicie o obręczach dt swiss 490 ????

 

Schwalbe robi ranty opony w takim kolorze.

 

 

a i piasty w tym zestawie bardziej przyszłościowe niż proponowane wyżej DT, bo dzięki adapterom zamontujesz je do każdego  rodzaju widelca/ramy

 

 

W DT też wymieniasz tylko końcówki i mogą być pod każdą ośkę. Tak jest w 240, ale podobnie powinno być przy niższych modelach.

Edytowane przez COOLoo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W DT też wymieniasz tylko końcówki i mogą być pod każdą ośkę. Tak jest w 240, ale podobnie powinno być przy niższych modelach.

 

Nie jest - 350 nie maja możliwości konwersji.

 

Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk 4

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podlaczam sie pod watek, choc u mnie waga nieco nizsza ~93kg obecnie, mam nadzieje, ze bedzie mniej, ale poki co jest jak jest.

Najprawdopodobniej bede chcial zmienic kola Mavic Crossride 29 (2020g) lub DT Swiss Spline M1900 (1945g) na cos lzejszego.

Zakladam, ze nie bylo by problemu z moja waga na tych kolach, ale chcialbym cos lzejszego, ale na tyle zeby nie bylo z tego problemu.

 

Jakie lekkie kola dla mojej wagi, zastosowanie treningi w miare plaskim regionie, maratony.

O Crestach moge zapomniec?, Czy zestaw zbudowany w oparciu o ZTR Arch bylby ok?

Moze cos innego?

 

Edytowane przez Pulse
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - ja też dojrzewam do podobnej decyzji; budżet załóżmy 2k. Warunki brzegowe - full 110/110, ja 86 kg (no powiedzmy 90 kg RTR), po górach i owszem ale bez jakichś większych skoków.

Dodatkowy warunek - piasta tylna na 142x12, przednia na patent typu DT RWS (sztywna oś ale 9mm). Najchętniej złożyłbym/wziął kompletne koła i tak po przejrzeniu sklepów, forów i innych takich wyszło mi:

 

Piasty: Hope Pro 2 lub ew. Fun Works N Light (co to warte?) DT 240s raczej wyjdą poza budżet a 350 nie ma jak sami piszecie konwersji

Obręcze: Arch EX / Flow bądź ew. TL28 czy i23 (nie udało mi się znaleźć nikogo kto składa koła na i23)

Szprychy: Sapim D-light bądź CX-Ray

 

Są jeszcze gotowce Spank Oozy Evo - też ciekawie wyglądają - do tego można by kombinować z wytoczeniem tulei przejściowej z 15 na 9 mm thru.

 

Coś pominąłem? Jakieś inne propozycje? Generalnie jeszcze nie wiem czy będę jeździć na mleczku, czy z dętkami - lekko przerażają mnie opinie o walce z zakładaniem opon na ZTR-y. Najlżejszy zestaw to chyba te Fun Works + Arch czy TL28 + CX ray, pytanie tylko ile to wytrzyma? Opinie o Fun Works jakieś tam są - ale nie tyle co dla Hope na przykład.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daveo z forum składał mi koła na i23 i cx-ray.  Po drugim sezonie wystarczyło tylko wyregulować naprężenie szprych z tyłu.  Jak nie grasz o pierwsze miejsca to można sie na tym poscigac z kolei  na ciężkich wyrypach  gdzie chciało by sie mieć fula, wiesz przynajmniej ze kola sie nie rozpadną ;-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś pominąłem? Jakieś inne propozycje? Generalnie jeszcze nie wiem czy będę jeździć na mleczku, czy z dętkami - lekko przerażają mnie opinie o walce z zakładaniem opon na ZTR-y. Najlżejszy zestaw to chyba te Fun Works + Arch czy TL28 + CX ray, pytanie tylko ile to wytrzyma? Opinie o Fun Works jakieś tam są - ale nie tyle co dla Hope na przykład.

 

Ja jestem zachwycony z jaką łatwością założyłem i uszczelniłem RaRa SnakeSkin przy pomocy bardzo starej pompki samochodowej. Felgi Arch Ex.

Edytowane przez stigzak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zachwycony z jaką łatwością założyłem i uszczelniłem RaRa SnakeSkin przy pomocy bardzo starej pompki samochodowej. Felgi Arch Ex.

 

No dobra - a co z piastami? Generalnie na 1 rzut oka wychodzi mi ok. 90 EUR różnicy między kpl na Funworks i Hope Pro - Hope w takiej konfiguracji wychodzą trochę poza budżet.

 

Widzieliście gdzieś fajne ceny na i23 i w/w piasty/obręcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że jak się komuś nie spieszy z nowymi kółkami to warto poczekać na http://superstar.tibolts.co.uk/product_info.php?products_id=803&osCsid=8pm4hv11398uonpelruv4ktv14 bo na http://www.chainreactioncycles.com/pl/en/s?q=wtb+kom+i-23+tcs+29%27%27+rim+2013 to się chyba nie doczekamy, co tydzień oddala się termin dostępności  :verymad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą na Wigglu są do wzięcia np. koła na Hope/Crestach za 320 euro (z kuponem zniżkowym; biorąc pod uwagę, że nie znalazłem kompletu Hope poniżej 240 EUR fajna cena; gdybyż tak wersje na innych obręczach nie były wykupione (nie wiem czemu, ale ja jakoś mam lepsze doświadczenia z Wigglem niż CRC - może dlatego że częściej kupowałem u nich szpej biegowy?) Za tą cenę mogą być nawet i gorsze szprychy - no ale to gdybanie bo kółek brak.

 

Edit: Na Merlincycles są też i Flow w tej cenie (275 GBP/ok 1400 zeta).

Edytowane przez mucher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Waga 90kg, co sadzicie o secie:

 

Obręcze ARCH Ex 29"
Piasta tylna DT Swiss 240s czarna 142/12
Piasta przednia Novatec XD711 czarna qr15
Szprychy CN Aero 424 czarne
Nyple sapim czerwone alu

 

Najwieksza niewiadoma sa dla mnie szprychy i piasta przod, bedzie to trwaly zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tym się nie przejmuj. Opona wchodzi ciężko tylko za pierwszym razem :)

 

OK. Generalnie tak patrząc to fabryczne koła Hope mają chyba najlepszy stosunek cena/jakość - w cenie zestawu na Novatecach są markowe piasty - pytanie tylko czy warto dopłacać za lepsze niż Sapim Race szprychy i szukać gdzie indziej (w sumie tak czy inaczej praktycznie opłaca się wziąć te koła bo zaplecenie/szprychy są niemalże za darmo). Fabryczne niby są bez konwersji, ale podobno wystarczy rozwiercenie adapterów QR na 9mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...